Jump to content

Microsoft otworzył wirtualne konsolowe muzeum Xbox z okazji 20. rocznicy marki

W tym roku wypadła 20. rocznica marki Xbox. Microsoft przygotował z tej okazji masę ciekawych gadżetów, promocji w sklepie Xbox oraz wypuścił nowe akcesoria w limitowanej wersji (zestawy słuchawkowe, kontrolery do konsoli Xbox Series X | S).
 
Jeśli myślicie, że na kilku nowinkach takich jak FanFest (ekskluzywne wydarzenia i promocje), możliwości pobrania kilku tapet i otrzymania dodatkowych gier z poprzedniej generacji w ramach wstecznej kompatybilności to mamy dla was jeszcze jedną nowinkę. Być może nie każdy zaczynał przygodę z marką Xbox od pierwszej konsoli, której premiera odbyła się dokładnie 15 listopada (w Stanach Zjednoczonych), to Microsoft przygotował coś specjalnie dla wszystkich fanów marki - Muzeum Xbox.
 
Można tam wejść bezpośrednio w cyfrowy świat historii marki i zobaczyć jak powstawała nie tylko pierwsza, ale każda kolejna konsola Xbox. Oprócz materiałów wideo z informacjami na temat powstawania pierwszej konsoli Xbox znajdziemy również takie ciekawostki jak pierwsze szkice i projekty sprzętu.
 
Po zalogowaniu możemy uzyskać informacje na temat naszego konta i przeglądnąć całą naszą historię pobytu z marką.
 
 
Czy już odwiedziłeś Muzeum Xbox? Jakie podobała ci się wędrówka po wirtualnym muzeum? Jak zwykle czekamy na Twoją wypowiedź w sekcji komentarzy poniżej.
Read more...

Wersje dla nowej generacji gier Cyberpunk 2077 i Wiedźmin 3 zostały opóźnione do 2022 roku

Mamy złe wieści, ponieważ CD Projekt Red potwierdził dzisiaj, że wersje ich gier przygotowane specjalnie dla nowej generacji Xbox Series X | S i PS5 zarówno Cyberpunk 2077, jak i Wiedźmin 3 będą dostępne dopiero w 2022 roku, a nie jak wcześniej zapowiadano w 2021 roku.
 
W opublikowanym dziś raporcie wyjaśniono, że "na podstawie zaleceń dostarczonych przez osoby nadzorujące rozwój, zdecydowano się przeznaczyć dodatkowy czas na oba projekty". Nowej generacji wersja Cyberpunk 2077 pojawi się w pierwszym kwartale 2022 roku, a Wiedźmin 3 w drugim kwartale 2022 roku.
 
Nikt z nas nie jest prawdopodobnie zbyt zaskoczony opóźnieniem Cyberpunk 2077, ale Wiedźmin 3 wydaje się trochę mniej nieoczekiwanym projektem na tej liście, biorąc pod uwagę, że gra ma już przeszło 6 lat, a za sobą sporo modyfikacji usprawniających jej mechanikę oraz animacje graficzne.
 
Ostatecznie wszyscy będziemy musieli poczekać trochę dłużej, aby uzyskać praktyczne informacje o tych bezpłatnych aktualizacjach dla nowej generacji.
 
Co sądzisz o opóźnieniu przejścia na Cyberpunk 2077 i Wiedźmina 3 na Xbox Series X|S oraz PS5? Powiedz nam poniżej.
Read more...

Ubisoft podobno pracuje nad nową główną serią gry Splinter Cell

Mamy dziś więcej ekscytujących wiadomości do przekazania, ponieważ według nowego raportu, Ubisoft w końcu pracuje nad zupełnie nową grą Splinter Cell! Ten raport pochodzi od doświadczonego w branży gier Toma Hendersona i ludzi z Video Games Chronicle - warto śledzić ten serwis ponieważ dużo znajdujących się tam informacji często się potwierdza.
 
Według ich "źródła" publikacji, nadchodzący tytuł zmierza do "odzyskania sfrustrowanych fanów, rozgoryczonych ostatnimi wysiłkami w sprawie ożywienia serii w przestrzeni mobilnej i VR". Jak twierdzą, gra jest jeszcze we wczesnej fazie produkcji, prowadzonej przez studio spoza tradycyjnej bazy Ubisoftu w Montrealu, a całość może zostać ogłoszona dopiero w przyszłym roku.
 
Ubisoft został podobno poproszony przez VGC o komentarz w tej sprawie, ale firma odmówiła udzielenia odpowiedzi.
 
Jak zapewne wiecie, od 2013 roku nie pojawiła się żadna gra głównego nurtu trylogii Splinter Cell, więc czekaliśmy prawie dekadę na tę pozorną kontynuację. Po prostu trzymamy kciuki i palce u nóg, że ta informacja się niebawem potwierdzi.
 
Jakie są twoje przemyślenia na ten temat? Daj nam znać w sekcji komentarzy poniżej.
Read more...

Nowa aktualizacja oprogramowania układowego PS5 jest już dostępna do pobrania

Sony właśnie wydało kolejną aktualizację oprogramowania systemowego PlayStation 5. Kilka tygodni po pojawieniu się największej jak dotąd aktualizacji oprogramowania układowego PS5, które wprowadza między innymi obsługę dysków SSD na szynie PCI 4.0 M.2 NVME dostępna jest nowa łatka, gotowa do pobrania i zainstalowania już teraz.
 
Najnowsza wersja aktualizacji oprogramowania układowego PS5 to 21.02-04.02.00 i ma 913,7 MB. Nie oczekujcie jednak, że ta aktualizacja wprowadzi duże, zauważalne zmiany - ulubiona notatka wszystkich powraca.
 
"Ta aktualizacja oprogramowania systemowego poprawia wydajność systemu."
Zamknij oczy. Niech słowa rozbrzmiewają echem w twoim umyśle. To stwierdzenie oznacza naszą przeszłość i przyjdzie do nas ponownie w przyszłości. To relaksujące, prawda? Eh... może na tym zakończmy tą ironię.
 
Po powrocie do pokoju pobierz aktualizację oprogramowania układowego PS5, aby utrzymać konsolę w jak najlepszej formie. Następnym razem postaramy się skupić na większych wydaniach aktualizacji, które wprowadzają coś więcej, niż.... poprawioną wydajność systemu (do czego już zdążyłem przywyknąć na moim Realme 7 Pro w oczekiwaniu na Androida 12).
 
A wy już pobraliście swoje aktualizacje na PS5? Dajcie znać w komentarzach poniżej.
Read more...

Błąd 13 - dziwny problem


Recommended Posts

Mam xbox-a 1.2 , sflashowałem go biosem IN-Bios, usunąłem z niego klatkę, problem w tym że gdy dam do niego dysk ATA łyka go bez problem , odczytuje pliki i ładuje XBMC i też nie pomija instalatora w napędzie. Natomiast gdy dam dysk SATA z przejściówką , wywala poniższy obraz. Przejściówka jest sprawna bo na innych x-ach śmiga z dyskiem , taśma 40 żył też sprawna,skoro działa z dyskami ATA , czy ktoś miał taki problem ?

Dodam jedynie że kiedyś pomalowałem klatkę podkładem w innym xboxie (górną nie malowałem ) i miałem ten sam błąd dopóki nie założyłem górnej pokrywy.

błąd 13.jpg

Link to post
Share on other sites

Sprawdź styk masy na dolnej osłonie metalowej konsoli. Możliwe, że po malowaniu właśnie tej osłony występuje problem z połączeniem masy. Ewentualnie spróbuj z innym adapterem nap. taki z układem JM20330 lub JP103-5 (bardziej kompatybilny z dyskami SSD). Taśma IDE przy SSD wręcz wymagana jest ATA100 80 żyłowa. Pamiętam, że z IND-Bios walczyłem z podobnym problemem i o ile dobrze pamiętam cofając się wstecz to właśnie wymiana taśmy pomogła załatwić sprawę. 

 

Błąd pojawia się głównie na połączeniu [konsola - dysk]. Adapter korzystał z układu JM20330.

Gangst3r+PL.png

 

Newsy, ciekawostki, zapowiedzi oraz wiele więcej znajdziesz na - Portalu XboxArcade.pl

 

 

Masz problem lub pytanie zadaj je na forum! Nie pomagam na pw i gg od tego jest forum.

Korzystając z forum zapoznaj się z Regulaminem.
 

Link to post
Share on other sites

Tak , też coś takiego podejrzewam , problem w tym że w tym xboxie w ogóle nie mam metalowej osłony (dla zabiegów kosmetycznych ) dlatego dlatego też pewnie będę musiał spiąć wszystkie pola masowe kablami (te które stykały się z metalową osłoną). Adapter jest dokładnie na tym samym chipie JM20330 i na innych konsolach działa , zadziwiające jest  to że dysk ATA bez problemu rusza , czyli dysk SATA wykorzystuje więcej połączeń masowych ?

 

I tak jak pisałem w innym x-ie pomalowałem klatkę dolną podkładem bo rdzewiała, ale nie pamiętam czy zostawiłem odsłonięte piny w klatce aby stykały do płyty czy je po prostu wyłamałem , natomiast xbox wszytko czyta również  dyski SATA dopiero gdy założę górną pokrywę z klatką, być może właśnie wtedy zamyka cały obwód. Tak czy tak sprawdzę jeszcze na taśmie 80 żył.

Edited by luzik1980
Link to post
Share on other sites

SATA działa na szybszej przepustowości danych i ZALECANE jest użycie taśmy 80 pin (ATA100). Pomijając problem z masą, może być (choć to bardzo mało prawdopodobne) również tak, że dysk SATA nie jest kompatybilny lub zawiera bad sectory - choć te opcje można wykluczyć.

 

Moim zdaniem coś mieć skopane z instalacją dashboardu i plików startowych xbe na dysku C. Sprawdź czy masz zainstalowany czysty dashboard MS na dysku C.

Gangst3r+PL.png

 

Newsy, ciekawostki, zapowiedzi oraz wiele więcej znajdziesz na - Portalu XboxArcade.pl

 

 

Masz problem lub pytanie zadaj je na forum! Nie pomagam na pw i gg od tego jest forum.

Korzystając z forum zapoznaj się z Regulaminem.
 

Link to post
Share on other sites

OK , co do tego pierwszego xboxa , ind-bios wywalał błąd bo dysk sata jest padnięty , windows też go nie widzi  z innymi SATA działa bez problemu i to bez klatki.

Co do drugiego xboxa , bo będę patrzył z tymi masami,

I jeszcze pytanie ,  Thomson TGM600 ma problem odczytaniem płyt , czy znacie pewną instrukcje trymowania lasera ?

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Jak się okazuje to nie jeden problem , a cała ich kompilacja w jednej konsoli, oczywiście czarna magia ogarnięta dzięki pomocy Waszej i  MrMajst3r.

1 Dashboard nie był ładowany bo dysk był trupem program Victoria na Pc ujawnił jego kondycję (dysk SATA 320GB) , bad sectorów w cholerę - teraz już wiecie czemu nie kupować dysków od firm z allegro, kasują smarty zwykle, a jeśli nie to dyski mają takie przebiegi że dziwne że windows je wykrywa !

2 Po wymianie dysku na sprawny (przetestowany) XBMC rusza bez problemu, jednak zawiesza się konsola gdy wchodzę w ustawienia. Co poszło nie tak ?

Elektronika napędu Thomson , podmieniłem na sprawną płytkę i napęd odrazu zaczął czytać płytki przestał wieszać konsolę (no to już wiecie dlacze nie wyrzucać nie czytających napędów dvd do x-a).

3 Niesamowita magia nie ładowania dashbordu przy otwartej obudowie, okazuje się że taśmia 40 żył gdy jest dociśnięta ręką nie stanowi problemu pomiędzy połączeniem dysku a konsoli. Wymieniem na 100 % pewną taśmę i dalej konsola  nie chce ładować XBMC , ale co dziwne gdy zamiast dysku SATA użyję ATA wszystko jest pięknie.

Jaki z tego morał ? Masz dysk SATA (i przejściówkę oczywiście) stosuj zawsze taśmę 80 żył bo prędzej czy później na taśmie 40 żył konsola wywali błąd.

Edited by luzik1980
Link to post
Share on other sites

Powiem tylko tyle że jakiś czas używałem dysku SATA z tą kompatybilną przejściówką wraz z taśmą 40. Konsola działała jak należy ale co jakiś czas jak nie była włączana przez np. 4 - 7 dni to zawsze pierwsze uruchomienie konsoli dawało zawieche i zawsze musiałem poprawiać taśme 40 pin aż konsola sie uruchomiła. Teraz mam 80 pin i już raczej nie zauwazyłem tych problemów po długim nie uruchamianiu konsoli.

LQhG4rW.png.663e208e1155af1a998c1a7ef47db429.png

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Sprawa rozwiązana , oryginalny dysk padł 8 GB (i to zadziwiające bo 3 tygodnie temu go skanowałem i był w bardzo dobrej kondycji ), 2 pozostałe SATA nie mialy taśmy 80 żył - jest to trochę dziwne że niektóre SATA działają tylko na taśmie 80 żył.  Aha aby wsadzić łatwo taśmę 80 żył należy wziąć lutownicę i wyciąć wszystkie boczne łączenia w tylnej części podstawki pod napęd, i często kołek w klapie x-a na tylną środkową śrubę coznacznie ułatwia to montaż i nie trzeba kupować giętkich taśm, których praktycznie niema.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.