Skocz do zawartości
Przez Gangst3r

Microsoft otworzył wirtualne konsolowe muzeum Xbox z okazji 20. rocznicy marki

W tym roku wypadła 20. rocznica marki Xbox. Microsoft przygotował z tej okazji masę ciekawych gadżetów, promocji w sklepie Xbox oraz wypuścił nowe akcesoria w limitowanej wersji (zestawy słuchawkowe, kontrolery do konsoli Xbox Series X | S).
 
Jeśli myślicie, że na kilku nowinkach takich jak FanFest (ekskluzywne wydarzenia i promocje), możliwości pobrania kilku tapet i otrzymania dodatkowych gier z poprzedniej generacji w ramach wstecznej kompatybilności to mamy dla was jeszcze jedną nowinkę. Być może nie każdy zaczynał przygodę z marką Xbox od pierwszej konsoli, której premiera odbyła się dokładnie 15 listopada (w Stanach Zjednoczonych), to Microsoft przygotował coś specjalnie dla wszystkich fanów marki - Muzeum Xbox.
 
Można tam wejść bezpośrednio w cyfrowy świat historii marki i zobaczyć jak powstawała nie tylko pierwsza, ale każda kolejna konsola Xbox. Oprócz materiałów wideo z informacjami na temat powstawania pierwszej konsoli Xbox znajdziemy również takie ciekawostki jak pierwsze szkice i projekty sprzętu.
 
Po zalogowaniu możemy uzyskać informacje na temat naszego konta i przeglądnąć całą naszą historię pobytu z marką.
 
 
Czy już odwiedziłeś Muzeum Xbox? Jakie podobała ci się wędrówka po wirtualnym muzeum? Jak zwykle czekamy na Twoją wypowiedź w sekcji komentarzy poniżej.
Czytaj więcej..
Przez Gangst3r

Wersje dla nowej generacji gier Cyberpunk 2077 i Wiedźmin 3 zostały opóźnione do 2022 roku

Mamy złe wieści, ponieważ CD Projekt Red potwierdził dzisiaj, że wersje ich gier przygotowane specjalnie dla nowej generacji Xbox Series X | S i PS5 zarówno Cyberpunk 2077, jak i Wiedźmin 3 będą dostępne dopiero w 2022 roku, a nie jak wcześniej zapowiadano w 2021 roku.
 
W opublikowanym dziś raporcie wyjaśniono, że "na podstawie zaleceń dostarczonych przez osoby nadzorujące rozwój, zdecydowano się przeznaczyć dodatkowy czas na oba projekty". Nowej generacji wersja Cyberpunk 2077 pojawi się w pierwszym kwartale 2022 roku, a Wiedźmin 3 w drugim kwartale 2022 roku.
 
Nikt z nas nie jest prawdopodobnie zbyt zaskoczony opóźnieniem Cyberpunk 2077, ale Wiedźmin 3 wydaje się trochę mniej nieoczekiwanym projektem na tej liście, biorąc pod uwagę, że gra ma już przeszło 6 lat, a za sobą sporo modyfikacji usprawniających jej mechanikę oraz animacje graficzne.
 
Ostatecznie wszyscy będziemy musieli poczekać trochę dłużej, aby uzyskać praktyczne informacje o tych bezpłatnych aktualizacjach dla nowej generacji.
 
Co sądzisz o opóźnieniu przejścia na Cyberpunk 2077 i Wiedźmina 3 na Xbox Series X|S oraz PS5? Powiedz nam poniżej.
Czytaj więcej..
Przez Gangst3r

Ubisoft podobno pracuje nad nową główną serią gry Splinter Cell

Mamy dziś więcej ekscytujących wiadomości do przekazania, ponieważ według nowego raportu, Ubisoft w końcu pracuje nad zupełnie nową grą Splinter Cell! Ten raport pochodzi od doświadczonego w branży gier Toma Hendersona i ludzi z Video Games Chronicle - warto śledzić ten serwis ponieważ dużo znajdujących się tam informacji często się potwierdza.
 
Według ich "źródła" publikacji, nadchodzący tytuł zmierza do "odzyskania sfrustrowanych fanów, rozgoryczonych ostatnimi wysiłkami w sprawie ożywienia serii w przestrzeni mobilnej i VR". Jak twierdzą, gra jest jeszcze we wczesnej fazie produkcji, prowadzonej przez studio spoza tradycyjnej bazy Ubisoftu w Montrealu, a całość może zostać ogłoszona dopiero w przyszłym roku.
 
Ubisoft został podobno poproszony przez VGC o komentarz w tej sprawie, ale firma odmówiła udzielenia odpowiedzi.
 
Jak zapewne wiecie, od 2013 roku nie pojawiła się żadna gra głównego nurtu trylogii Splinter Cell, więc czekaliśmy prawie dekadę na tę pozorną kontynuację. Po prostu trzymamy kciuki i palce u nóg, że ta informacja się niebawem potwierdzi.
 
Jakie są twoje przemyślenia na ten temat? Daj nam znać w sekcji komentarzy poniżej.
Czytaj więcej..
Przez Gangst3r

Nowa aktualizacja oprogramowania układowego PS5 jest już dostępna do pobrania

Sony właśnie wydało kolejną aktualizację oprogramowania systemowego PlayStation 5. Kilka tygodni po pojawieniu się największej jak dotąd aktualizacji oprogramowania układowego PS5, które wprowadza między innymi obsługę dysków SSD na szynie PCI 4.0 M.2 NVME dostępna jest nowa łatka, gotowa do pobrania i zainstalowania już teraz.
 
Najnowsza wersja aktualizacji oprogramowania układowego PS5 to 21.02-04.02.00 i ma 913,7 MB. Nie oczekujcie jednak, że ta aktualizacja wprowadzi duże, zauważalne zmiany - ulubiona notatka wszystkich powraca.
 
"Ta aktualizacja oprogramowania systemowego poprawia wydajność systemu."
Zamknij oczy. Niech słowa rozbrzmiewają echem w twoim umyśle. To stwierdzenie oznacza naszą przeszłość i przyjdzie do nas ponownie w przyszłości. To relaksujące, prawda? Eh... może na tym zakończmy tą ironię.
 
Po powrocie do pokoju pobierz aktualizację oprogramowania układowego PS5, aby utrzymać konsolę w jak najlepszej formie. Następnym razem postaramy się skupić na większych wydaniach aktualizacji, które wprowadzają coś więcej, niż.... poprawioną wydajność systemu (do czego już zdążyłem przywyknąć na moim Realme 7 Pro w oczekiwaniu na Androida 12).
 
A wy już pobraliście swoje aktualizacje na PS5? Dajcie znać w komentarzach poniżej.
Czytaj więcej..

Xbox Series X: wiemy jaką przepustowość będzie miał SSD konsoli


Rekomendowane odpowiedzi

Xbox Series X: wiemy jaką przepustowość będzie miał SSD konsoliJednym z najważniejszych aspektów, które ulegną długo oczekiwanej modernizacji w nowej generacji konsol, będzie pamięć magazynowa. Dotychczasowe, leciwe, mało wydajne i tworzące wąskie gardło dyski HDD z 5400 RPM zostaną wyparte przez dyski SSD nowej generacji. Sony obiecywało, że PlayStation 5 będzie wyposażone w nośnik pamięci o przepustowości wyższej niż jakikolwiek dostępny SSD na rynku PC. Xbox Series X również zapewni dysk tego typu. Z tajwańskiego portalu Digitimes dowiedzieliśmy się również, że w konsoli Microsoftu znajdziemy kontroler Phison. Niedawno opublikowany opisu obowiązków jednego z pracowników firmy wskazuje nawet jaki konkretny model kontrolera będzie posiadać Xbox Series X. Jakie więc będą jego możliwości?

Wiemy, jakie będą możliwości dysku SSD użytego w Xbox Series X. Będzie on korzystał z kontrolera PS5019-E19.

Xbox Series X: wiemy jaką przepustowość będzie miał SSD konsoli [1]

Były inżynier firmy Phison wymienił na profilu na LinkedIn swoje osiągnięcia. Jednym z nich było zaprojektowanie kontrolera PS5019-E19 opartego o architekturę PCIe 4.0. Jak wynika z dalszej części opisu jest on użyty w dysku NVMe Gen 4 SSD w Xbox Series X. Na stronie Phison można podejrzeć parametry tego kontrolera. Oferuje on większą przepustowość (ale niedużo) niż większość dysków SSD na rynku (w tym Samsung 970 Pro), ale nie będzie też aż takim demonem prędkości. Nawet sam Phison opracował jeden kontroler z większej przepustowości (PS5016-E16). Jest to bowiem rozwiązanie budżetowe, nieposiadające modułu DRAM.

PlayStation 5 i Xbox Series X mogą być mocniejsze od RTX-a 2080

Xbox Series X: wiemy jaką przepustowość będzie miał SSD konsoli [2]

Kontroler Phison, który ma znaleźć się w Xbox Series X zapewnia prędkość sekwencyjnego odczytu i zapisu na poziomie odpowiednio: 3700 i 3000 MB/s. Tak wynika z najnowszego

(co ciekawe na stronie internetowej, wartości te to 3600 i 2200 MB/s - być może specjalnie zoptymalizowano kontroler pod konsolę). Maksymalna pojemność przewidziana dla dysku korzystającego z tego kontrolera to 2 TB (ciekawe, jak pojemny nośnik będzie miała konsola). Co ciekawe, wspominany wyżej filmik na YouTube nie kryje, że jednymi z docelowych urządzeń wykorzystujących ten kontroler będą konsole, co tym bardziej uwiarygadnia informacje z portalu LinkedIn.

APU konsoli Xbox Series X będzie sporo większe od poprzednika

Xbox Series X: wiemy jaką przepustowość będzie miał SSD konsoli [3]

Phison współpracuje z AMD, więc możemy być pewni, że działanie dysku będzie w pełni zoptymalizowane pod specyfikę konsoli. Szef marki Xbox, Phil Spencer, wspomniał w zeszłym roku na E3 o tym, że nowe dyski SSD w konsoli mogą również służyć za wirtualny RAM z czasem dostępu bliskim właściwemu RAM-owi z konsol obecnej generacji (PS4 i Xbox One). Interesujące jest, jaki kontroler znajdzie się w PlayStation 5. Główny architekt konsoli, Mark Cerny, zapowiedział, że dysk SSD w PS5 będzie miał "większą przepustowość niż jakikolwiek inny produkt konsumencki dostępny na rynku".

Xbox Series X: wiemy jaką przepustowość będzie miał SSD konsoli [4]

Źródło: Wccftech, PCGamesN

 

Odwiedź oryginalną stroną artykułu

Gangst3r+PL.png 2877598.png

 

Newsy, ciekawostki, zapowiedzi oraz wiele więcej znajdziesz na - Portalu XboxArcade.pl

 

 

Masz problem lub pytanie zadaj je na forum! Nie pomagam na pw i gg od tego jest forum.

Korzystając z forum zapoznaj się z Regulaminem.
 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej witryny, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.