Skocz do zawartości
Przez Gangst3r

Microsoft otworzył wirtualne konsolowe muzeum Xbox z okazji 20. rocznicy marki

W tym roku wypadła 20. rocznica marki Xbox. Microsoft przygotował z tej okazji masę ciekawych gadżetów, promocji w sklepie Xbox oraz wypuścił nowe akcesoria w limitowanej wersji (zestawy słuchawkowe, kontrolery do konsoli Xbox Series X | S).
 
Jeśli myślicie, że na kilku nowinkach takich jak FanFest (ekskluzywne wydarzenia i promocje), możliwości pobrania kilku tapet i otrzymania dodatkowych gier z poprzedniej generacji w ramach wstecznej kompatybilności to mamy dla was jeszcze jedną nowinkę. Być może nie każdy zaczynał przygodę z marką Xbox od pierwszej konsoli, której premiera odbyła się dokładnie 15 listopada (w Stanach Zjednoczonych), to Microsoft przygotował coś specjalnie dla wszystkich fanów marki - Muzeum Xbox.
 
Można tam wejść bezpośrednio w cyfrowy świat historii marki i zobaczyć jak powstawała nie tylko pierwsza, ale każda kolejna konsola Xbox. Oprócz materiałów wideo z informacjami na temat powstawania pierwszej konsoli Xbox znajdziemy również takie ciekawostki jak pierwsze szkice i projekty sprzętu.
 
Po zalogowaniu możemy uzyskać informacje na temat naszego konta i przeglądnąć całą naszą historię pobytu z marką.
 
 
Czy już odwiedziłeś Muzeum Xbox? Jakie podobała ci się wędrówka po wirtualnym muzeum? Jak zwykle czekamy na Twoją wypowiedź w sekcji komentarzy poniżej.
Czytaj więcej..
Przez Gangst3r

Wersje dla nowej generacji gier Cyberpunk 2077 i Wiedźmin 3 zostały opóźnione do 2022 roku

Mamy złe wieści, ponieważ CD Projekt Red potwierdził dzisiaj, że wersje ich gier przygotowane specjalnie dla nowej generacji Xbox Series X | S i PS5 zarówno Cyberpunk 2077, jak i Wiedźmin 3 będą dostępne dopiero w 2022 roku, a nie jak wcześniej zapowiadano w 2021 roku.
 
W opublikowanym dziś raporcie wyjaśniono, że "na podstawie zaleceń dostarczonych przez osoby nadzorujące rozwój, zdecydowano się przeznaczyć dodatkowy czas na oba projekty". Nowej generacji wersja Cyberpunk 2077 pojawi się w pierwszym kwartale 2022 roku, a Wiedźmin 3 w drugim kwartale 2022 roku.
 
Nikt z nas nie jest prawdopodobnie zbyt zaskoczony opóźnieniem Cyberpunk 2077, ale Wiedźmin 3 wydaje się trochę mniej nieoczekiwanym projektem na tej liście, biorąc pod uwagę, że gra ma już przeszło 6 lat, a za sobą sporo modyfikacji usprawniających jej mechanikę oraz animacje graficzne.
 
Ostatecznie wszyscy będziemy musieli poczekać trochę dłużej, aby uzyskać praktyczne informacje o tych bezpłatnych aktualizacjach dla nowej generacji.
 
Co sądzisz o opóźnieniu przejścia na Cyberpunk 2077 i Wiedźmina 3 na Xbox Series X|S oraz PS5? Powiedz nam poniżej.
Czytaj więcej..
Przez Gangst3r

Ubisoft podobno pracuje nad nową główną serią gry Splinter Cell

Mamy dziś więcej ekscytujących wiadomości do przekazania, ponieważ według nowego raportu, Ubisoft w końcu pracuje nad zupełnie nową grą Splinter Cell! Ten raport pochodzi od doświadczonego w branży gier Toma Hendersona i ludzi z Video Games Chronicle - warto śledzić ten serwis ponieważ dużo znajdujących się tam informacji często się potwierdza.
 
Według ich "źródła" publikacji, nadchodzący tytuł zmierza do "odzyskania sfrustrowanych fanów, rozgoryczonych ostatnimi wysiłkami w sprawie ożywienia serii w przestrzeni mobilnej i VR". Jak twierdzą, gra jest jeszcze we wczesnej fazie produkcji, prowadzonej przez studio spoza tradycyjnej bazy Ubisoftu w Montrealu, a całość może zostać ogłoszona dopiero w przyszłym roku.
 
Ubisoft został podobno poproszony przez VGC o komentarz w tej sprawie, ale firma odmówiła udzielenia odpowiedzi.
 
Jak zapewne wiecie, od 2013 roku nie pojawiła się żadna gra głównego nurtu trylogii Splinter Cell, więc czekaliśmy prawie dekadę na tę pozorną kontynuację. Po prostu trzymamy kciuki i palce u nóg, że ta informacja się niebawem potwierdzi.
 
Jakie są twoje przemyślenia na ten temat? Daj nam znać w sekcji komentarzy poniżej.
Czytaj więcej..
Przez Gangst3r

Nowa aktualizacja oprogramowania układowego PS5 jest już dostępna do pobrania

Sony właśnie wydało kolejną aktualizację oprogramowania systemowego PlayStation 5. Kilka tygodni po pojawieniu się największej jak dotąd aktualizacji oprogramowania układowego PS5, które wprowadza między innymi obsługę dysków SSD na szynie PCI 4.0 M.2 NVME dostępna jest nowa łatka, gotowa do pobrania i zainstalowania już teraz.
 
Najnowsza wersja aktualizacji oprogramowania układowego PS5 to 21.02-04.02.00 i ma 913,7 MB. Nie oczekujcie jednak, że ta aktualizacja wprowadzi duże, zauważalne zmiany - ulubiona notatka wszystkich powraca.
 
"Ta aktualizacja oprogramowania systemowego poprawia wydajność systemu."
Zamknij oczy. Niech słowa rozbrzmiewają echem w twoim umyśle. To stwierdzenie oznacza naszą przeszłość i przyjdzie do nas ponownie w przyszłości. To relaksujące, prawda? Eh... może na tym zakończmy tą ironię.
 
Po powrocie do pokoju pobierz aktualizację oprogramowania układowego PS5, aby utrzymać konsolę w jak najlepszej formie. Następnym razem postaramy się skupić na większych wydaniach aktualizacji, które wprowadzają coś więcej, niż.... poprawioną wydajność systemu (do czego już zdążyłem przywyknąć na moim Realme 7 Pro w oczekiwaniu na Androida 12).
 
A wy już pobraliście swoje aktualizacje na PS5? Dajcie znać w komentarzach poniżej.
Czytaj więcej..

Star Wars: The Old Republic


Rekomendowane odpowiedzi

Wielokrotnie wspominałem, że deweloperzy z BioWare doskonale zdają sobie sprawę, jak dużą rolę odgrywa regularna publikacja informacji na temat tworzonych przez nich gier. Z tego też powodu tak często jesteśmy raczeni nowymi filmikami, obrazkami czy informacjami o Star Wars: The Old Republic. Siłą rzeczy jednak, mimo że większość raportów z produkcji jest bardzo ciekawa bądź też przedstawiona w zajmującej formie, trudno znaleźć naprawdę wartościowe wiadomości. Krótko mówiąc, często otrzymujemy dużo ogólników, niewiele szczegółów.

 

Ostatnie targi E3 są w zasadzie potwierdzeniem tej tezy, na szczęście na kilka tygodni przed imprezą pojawiło się trochę interesujących i solidnych wieści. Do takich można zaliczyć wpis „Advanced Class System” poczyniony przez George'a Zoellera, głównego projektanta systemu walki w The Old Republic. Z artykułu dowiadujemy się o szeregu zmian, jakie zostały wprowadzone do gry w fazie testów, które to zmiany są ze wszech miar ciekawe.

 

Wpis, jak zresztą sugeruje jego tytuł, omawia nowe podejście do klas zaawansowanych. W Star Wars: The Old Republic do dyspozycji otrzymamy cztery podstawowe klasy dla obu stron konfliktu, a każda z nich będzie mogła specjalizować się na co najmniej dwa możliwe sposoby. Do tej pory system zakładał maksymalnie dwa różne przeznaczenia postaci w zależności od ścieżki rozwoju. Przykładowo Trooper mógł być tankiem lub DPS-em, a Sith Inquisitor – DPS-em bądź healerem. Miało to sens z punktu widzenia mechaniki gry, ale pojawiły się zarzuty, że gra modelem postaci nawiązuje bardziej do mechaniki klasycznego MMO (chociażby World of WarCraft), zamiast do realiów uniwersum Gwiezdnych Wojen.

 

Dołączona grafika

 

Posłużę się przykładem, wykorzystując do tego Yodę, którego – mam nadzieję – nikomu nie trzeba przedstawiać. Według przyjętego układu klas mistrz byłby w grze konsulem Jedi (Jedi Consular). Niestety, zgodnie z planami deweloperów nasz mały bohater mógłby w grupie zajmować się wyłącznie leczeniem bądź zadawaniem obrażeń. Wiemy natomiast doskonale, że Yoda świetnie radził sobie z kilkoma przeciwnikami naraz, wykorzystując w defensywie nie wytrzymałą zbroję, a swoje moce. To sugerowałoby również rolę tanka, do której konsul nie był przeznaczony.

 

Takie i podobne zarzuty padały z ust fanów, co skłoniło deweloperów do zmiany stanowiska. W rezultacie role każdej z klas zostały do pewnego stopnia zmodyfikowane, a w zasadzie rozszerzone. Obecnie połowa z nich posiada już trzy możliwe ścieżki rozwoju. Jak to dokładnie wygląda w tym momencie, przedstawię w dalszej części artykułu. Najpierw jednak rzućmy okiem, jak prezentują się same talenty.

 

Każda klasa otrzyma w sumie pięć różnych drzewek, w przypadku wspominanego konsula Jedi będą to: leczenie, tank, dwa drzewka DPS-a – pierwsze na krótki i średni dystans, drugie na średni i daleki, oraz trzecie – ogólne. W momencie osiągnięcia określonego poziomu wybierzemy specjalizację. Wówczas spośród pięciu drzewek zdecydujemy się na trzy, za pomocą których będziemy dalej rozwijać swojego podopiecznego. W przypadku wspomnianego konsula będzie to Jedi Shadow. Jego kierunki rozwoju to tank lub DPS na krótki i średni dystans, uzupełnione drzewkiem ogólnym. Druga specjalizacja dla tej klasy to Jedi Sage, który może rozwinąć się jako lekarz i dystansowy DPS.

 

A jak wyglądają pozostałe klasy? Ano trafiło się kilka niespodzianek i przyznam dosyć atrakcyjnych.

 

Bounty Hunter

 

Łowca nagród będzie mógł wyspecjalizować się jako Mercenary lub PowerTech. W pierwszym przypadku postać uzyska dostęp do drzewek leczenia oraz zadawania obrażeń na średni i daleki dystans. W drugim – nasz bohater będzie mógł zostać tankiem oraz pełnić rolę DPS-a na krótkiej odległości. Wśród ciekawszych zdolności PowerTecha znajdzie się talent umożliwiający używania miotacza ognia w trakcie obrotu, dzięki czemu będzie można jednocześnie razić wszystkich pobliskich przeciwników.

 

Imperial Agent

 

Agent Imperialny od początku projektowany był jako klasa przeznaczona do zadawania obrażeń. Czynić to miał albo za pośrednictwem karabinu snajperskiego i z wykorzystaniem taktycznych osłon bądź z ukrycia przy użyciu ataków z zaskoczenia. Później otrzymał również zdolność leczenia, co nabrało sensu, gdy okazało się, że będzie się przy tym posługiwał elektronicznymi urządzeniami medycznymi.

 

Deweloperzy w przypadku tej klasy poprzestaną na tych dwóch rolach, ale zostaną one dodatkowo wzbogacone, a rozgrywka po ich wyborze będzie się zasadniczo różnić. Snajper, co oczywiste, ma preferować walkę na duży i średni dystans, natomiast Operative'a będą cechować głównie ataki z zaskoczenia, wykorzystanie generatora maskującego oraz obsługa wspomnianych wyżej urządzeń medycznych.

 

Jedi Knight

 

Ten opancerzony rycerz Jedi przeznaczony był do dwóch ról. Po pierwsze – zadawanie obrażeń dwoma mieczami, po drugie – defensywa przy użyciu pancerza, mocy i broni jednoręcznej. Schemat ten został utrzymany, ale i poszerzony. Dotychczas Jedi Guardian był przeznaczony wyłącznie do bycia tankiem, teraz jego rola została wzbogacona o opcję zadawania dużych obrażeń za pomocą pojedynczego miecza, kosztem zdolności defensywnych. Jedi Sentinel (druga specjalizacja rycerza) nadal będzie zadawał obrażenia, ale jego możliwości zostały rozszerzone o nowe umiejętności. Mówiąc w skrócie Sentinel otrzymał dwie drogi rozwoju, różniące się stylem prowadzenia walki.

 

Smuggler

 

Gracze idący ścieżką sławnego Hana Solo będą mogli wybierać dwa kierunki rozwoju, bardzo zbliżone do tego, co przypadło w udziale Imperialnemu Agentowi. Z jednej strony mamy Gunslingera, który preferuje walkę dystansową z użyciem dwóch blasterów, z drugiej – Scoundrela, dla którego ważniejszy jest atak z zaskoczenia, walka na średni dystans oraz obsługa medycznych gadżetów.

 

 

Dołączona grafika

 

 

Sith Inquisitor

 

W siłach Imperium Inkwizytorzy Sithów pełnią bardzo podobną rolę do funkcji Jedi Consulara w Republice. Ich zadaniem jest leczenie sojuszników na polu bitwy, zadawanie obrażeń dystansowych za pomocą mocy oraz ochrona towarzyszy przy wykorzystaniu miecza świetlnego i mocy defensywnych. Inkwizytor może specjalizować się na dwa sposoby. Po pierwsze: jako Assassin – walka na krótki dystans, ataki z zaskoczenia lub tankowanie, a po drugie: jako Sorcerer – obrażenia na większy dystans oraz leczenie.

 

Sith Warrior

 

Wojownik Sithów jest imperialnym odpowiednikiem rycerza Jedi i będzie doskonalił się w bardzo podobny sposób. Jednak w walce posłuży się zdecydowanie innymi umiejętnościami. Rozwój w przypadku tej klasy obejmie dwie ścieżki. Pierwsza to Sith Marauder, którego głównym zadaniem jest zadawanie obrażeń w walce bezpośredniej. Wśród nowych i ciekawych zdolności pojawił się niedawno kamuflaż bojowy (Force Cloak), umożliwiający Marauderowi zniknięcie z pola widzenia przeciwników. Druga specjalizacja to Sith Juggernaut, dzięki której wojownik może albo zadawać obrażenia przy użyciu jednoręcznego miecza, albo skupić się głównie na defensywie i odpieraniu ataku grup przeciwników.

 

Trooper

 

Żołnierze Republiki mogli do tej pory zajmować się wyłącznie zadawaniem obrażeń oraz wcielaniem się w rolę tanków. Zgodnie jednak z nowym podejściem do klas Trooper otrzymał dodatkową specjalizację, a jest to medyk polowy – podklasa specjalizacji Commando. Żołnierze będą mogli posługiwać się zaawansowaną sondą medyczną w celu leczenia obrażeń, a po przeznaczeniu punktów na odpowiednie drzewko rozwoju – poprawiać możliwości tego urządzenia. Wśród nich jest chociażby opcja chwilowego absorbowania obrażeń za pomocą ochronnego pola. Druga specjalizacja Troopera to Vanguard, który w zależności od obranej ścieżki może skupić się na zadawaniu obrażeń na średni dystans lub tankowaniu, również z użyciem broni dystansowej.

 

Dołączona grafika

 

Nowości z E3

 

BioWare poprzez swój bardzo aktywny kontakt z graczami zdecydowanie zyskuje na zainteresowaniu swoimi projektami, ale ma z kolei pewne problemy, kiedy przychodzi do dużych targów, jak chociażby E3. O Star Wars: The Old Republic każdy zainteresowany wie tak dużo, że naprawdę bardzo trudno go jeszcze czymś zaskoczyć. Warto jednak podsumować informacje, bo chociaż dostęp do nich mieliśmy znacznie wcześniej, to nigdy w tak skondensowanej postaci.

 

Co zatem dostaniemy w paczce podpisanej The Old Republic? Dialogi i historia zostaną przedstawione w niemalże kinowej formie: mówione kwestie wszystkich bohaterów, bardzo fabularny sposób prowadzenia przygody, a nawet dialogi multiplayer, w których o wyborze konkretnej linii tekstu skierowanego do NPC-ów będzie decydował rzut kością wskazujący gracza, który otrzyma głos.

 

Deweloperzy przykładają także sporą wagę do tego, by walka wyglądała efektownie i przywodziła na myśl pojedynki, jakie mogliśmy oglądać w filmowej sadze. Jednym z ciekawszych elementów gry jest możliwość podróżowania w towarzystwie kompana, którego dobierzemy tak, by uzupełniał nasze zdolności i cechy.

 

Oczywiście nikt nie zapomina o statkach kosmicznych, będących nie tylko środkiem transportu, ale także naszym przenośnym bankiem, bazą wypadową, stanowiskiem rzemieślniczym i miejscem dla większej grupki kompanów. Spośród tych ostatnich dobierzemy sobie jednego towarzysza do przygód na powierzchni planety. Warto także pamiętać, że weźmiemy również udział w bardzo zręcznościowych walkach w kosmosie.

 

Uniwersum gry jest spore, a najważniejsza jest możliwość jego rozwoju. Już teraz zaprezentowano prawie dwadzieścia planet, a tych z czasem będzie przybywać, tak samo jak nowych lokacji do odwiedzenia w istniejących już światach.

 

Do tego dochodzą galaktyczne targowiska, miejsca spotkań graczy, flashpointy (instancje), umiejętności rzemieślnicze naszych podwładnych, areny walk PvP czy operacje przeznaczone dla większych grup graczy (rajdy). Wygląda na to, że minie sporo czasu, zanim zaczniemy nudzić się w Star Wars: The Old Republic.

 

Powyższy opis powstał oczywiście na bazie informacji przekazanych przez deweloperów, ale kilka ciekawostek można było zaobserwować też na filmach prezentujących grę. Jedna z nich dotyczy nieporuszanego wcześniej aspektu stosunku Imperium do uniwersum Gwiezdnych Wojen.

 

Dotychczas Imperium Sithów postrzegane było jako czyste, często nieuzasadnione zło. Patrzyliśmy na akcję filmów przez pryzmat Republiki. Ten punkt widzenia próbują odrobinę zmienić projektanci z BioWare. Otóż, co zrozumiałe, Sithowie mają swój sposób widzenia galaktyki i własnego miejsca w jej obrębie. Rzecz jasna powinno być to miejsce dominujące, zdobyte wszelkimi możliwymi środkami, ale ciekawe jest to, że celem tej frakcji jest także dobro wszechświata, o czym dotychczas nie mówiło się zbyt często.

 

Oczywiście rozumienie dobra przez Sithów jest dość specyficzne, niemniej nie jest ich zamiarem zniszczenie wszystkiego, co zbudowała Republika czy Zakon Jedi. Dążą oni do przejęcia władzy, ale wiedzą, że tę najlepiej sprawuje się w spokojnym środowisku. Dlatego nikogo nie powinien zaskoczyć fakt, że Sithowie podejmują walkę z pradawnym złem ukrytym w Kryptach Wieczności (Eternity Vault) albo że biorą udział w innych dużych akcjach, które mają korzystny wpływ na sytuację w galaktyce. Imperium dąży do władzy, jednak społeczeństwo Sithów nie jest tak przepełnione i zaślepione nienawiścią, jak zwykło się dotychczas uważać.

 

Zarówno przedstawiciele Republiki, jak i Imperium mogą podążać ścieżką dobra lub zła. Wszystko zależy od wybieranych opcji dialogowych, rozwiązań misji i całej masy przeróżnych decyzji w trakcie prowadzenia rozgrywki. Ktoś ma ochotę stworzyć Wojownika Sithów o przyjaznej naturze? Nic nie stoi na przeszkodzie.

 

Jest to rozwiązanie, na które trzeba zwrócić baczną uwagę. Wynika z niego bowiem, że o tym, czy jesteśmy dobrzy, czy źli, nie decyduje zupełnie wybór frakcji, a jedynie nasze postępowanie w trakcie zabawy.

 

Dołączona grafika

 

Podsumowanie

 

Podsumowując, wypada podjąć jeszcze dwie kwestie. Po pierwsze – jak istotne są niedawno zaproponowane zmiany w systemie klas, a po drugie – jak przyjęto prezentację gry na targach E3.

 

Zacznijmy od zmian w ostatniej aktualizacji, które stawiają głównie na większe związki z filmowym uniwersum Gwiezdnych Wojen, co moim zdaniem jest krokiem w dobrym kierunku. Najważniejsze jest chyba to, że teraz każda z klas otrzymała więcej możliwych ścieżek rozwoju, a same specjalizacje również zostały poważnie zmodyfikowane. Według obecnych planów, wybierając klasę zaawansowaną, nie jesteśmy skazani na konkretną rolę w drużynie. Każda specjalizacja zawiera teraz po dwa możliwe kierunki rozwoju. Jeden to zawsze DPS, a drugi to tank, healer lub alternatywny DPS. Pozostaje jeszcze pytanie, jaką swobodę będą mieli gracze, przełączając się między rolami w grupie i czy będzie to w ogóle możliwe? Prawdopodobnie tak, bo takie są przecież wymogi współczesnych gier MMO. Jeśli tak się stanie, otrzymamy bardzo bogaty system postaci, pozwalający po stworzeniu jednego bohatera wcielić się praktycznie w każdą rolę.

 

Natomiast na targach E3 Star Wars: The Old Republic zostało przyjęte doskonale. Nie dlatego, że usłyszeliśmy coś, czego byśmy wcześniej nie wiedzieli. Najważniejszy był sposób prezentacji, a także wydźwięk, podsumowanie i obraz gry, który rysuje się w coraz ciekawszych barwach.

 

Pokaz rozpoczął się od wyświetlenia nowego krótkiego filmu Return, który bez cienia wątpliwości powalił widzów na kolana, a później było już tylko lepiej. Nie bez powodu gra została doceniona przez przeróżne serwisy branżowe aż w 15 kategoriach, począwszy od „najlepszy zwiastun”, poprzez „najlepszą grę MMO”, „najlepszą grę na PC”, aż po „najciekawszy tytuł tegorocznych targów”. Oczywiście każdy serwis przeprowadził własny plebiscyt, ale ilość wyróżnień przyznanych produkcji BioWare robi duże wrażenie i jest powodem optymizmu dla osób oczekujących na ten tytuł.

 

Źródło: Gry-Online.PL Napisane przez: Remigiusz „Rock Alone” Maciaszek

Xbox v1.0, 128 RAM, HDD 80Gb,TSOP 256Kb (X2 5003), 2x USB, Xbox Media Center.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie to jest długo zapowiadana (pierwsze pogłoski o tej grze były już w 2008 roku) pozycja na PC z gatunku MMORPG, która ma być kolejną grą wszech czasów na miarę World of Warcraft.

 

Dlatego nie ten dział - przenoszę...

Gangst3r+PL.png 2877598.png

 

Newsy, ciekawostki, zapowiedzi oraz wiele więcej znajdziesz na - Portalu XboxArcade.pl

 

 

Masz problem lub pytanie zadaj je na forum! Nie pomagam na pw i gg od tego jest forum.

Korzystając z forum zapoznaj się z Regulaminem.
 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 2 lata później...

Szkoda, że nie ma na X360, ale zainteresowałem się dzisiaj tą grą i powiem szczerze, że mam na nią smaki :D

 

http://www.youtube.com/watch?v=rPdJdEFilaU

 

 

Czy do tej gry trzeba wykupić jakiś dostęp online, czy można grać offline ? :)

848843.png

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podbijam temat, bo nikt nie odpowiada :) Trzeba mieć jakiś abonament do gry ? Nigdy nie grałem w MMO, a chętnie pograłbym w Star Warsa :) Jak to wygląda od strony technicznej ? Może jednak wystarczy tylko kupić grę i dostęp do neta ? :)

848843.png

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej witryny, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.