Skocz do zawartości
Przez Gangst3r

Microsoft otworzył wirtualne konsolowe muzeum Xbox z okazji 20. rocznicy marki

W tym roku wypadła 20. rocznica marki Xbox. Microsoft przygotował z tej okazji masę ciekawych gadżetów, promocji w sklepie Xbox oraz wypuścił nowe akcesoria w limitowanej wersji (zestawy słuchawkowe, kontrolery do konsoli Xbox Series X | S).
 
Jeśli myślicie, że na kilku nowinkach takich jak FanFest (ekskluzywne wydarzenia i promocje), możliwości pobrania kilku tapet i otrzymania dodatkowych gier z poprzedniej generacji w ramach wstecznej kompatybilności to mamy dla was jeszcze jedną nowinkę. Być może nie każdy zaczynał przygodę z marką Xbox od pierwszej konsoli, której premiera odbyła się dokładnie 15 listopada (w Stanach Zjednoczonych), to Microsoft przygotował coś specjalnie dla wszystkich fanów marki - Muzeum Xbox.
 
Można tam wejść bezpośrednio w cyfrowy świat historii marki i zobaczyć jak powstawała nie tylko pierwsza, ale każda kolejna konsola Xbox. Oprócz materiałów wideo z informacjami na temat powstawania pierwszej konsoli Xbox znajdziemy również takie ciekawostki jak pierwsze szkice i projekty sprzętu.
 
Po zalogowaniu możemy uzyskać informacje na temat naszego konta i przeglądnąć całą naszą historię pobytu z marką.
 
 
Czy już odwiedziłeś Muzeum Xbox? Jakie podobała ci się wędrówka po wirtualnym muzeum? Jak zwykle czekamy na Twoją wypowiedź w sekcji komentarzy poniżej.
Czytaj więcej..
Przez Gangst3r

Wersje dla nowej generacji gier Cyberpunk 2077 i Wiedźmin 3 zostały opóźnione do 2022 roku

Mamy złe wieści, ponieważ CD Projekt Red potwierdził dzisiaj, że wersje ich gier przygotowane specjalnie dla nowej generacji Xbox Series X | S i PS5 zarówno Cyberpunk 2077, jak i Wiedźmin 3 będą dostępne dopiero w 2022 roku, a nie jak wcześniej zapowiadano w 2021 roku.
 
W opublikowanym dziś raporcie wyjaśniono, że "na podstawie zaleceń dostarczonych przez osoby nadzorujące rozwój, zdecydowano się przeznaczyć dodatkowy czas na oba projekty". Nowej generacji wersja Cyberpunk 2077 pojawi się w pierwszym kwartale 2022 roku, a Wiedźmin 3 w drugim kwartale 2022 roku.
 
Nikt z nas nie jest prawdopodobnie zbyt zaskoczony opóźnieniem Cyberpunk 2077, ale Wiedźmin 3 wydaje się trochę mniej nieoczekiwanym projektem na tej liście, biorąc pod uwagę, że gra ma już przeszło 6 lat, a za sobą sporo modyfikacji usprawniających jej mechanikę oraz animacje graficzne.
 
Ostatecznie wszyscy będziemy musieli poczekać trochę dłużej, aby uzyskać praktyczne informacje o tych bezpłatnych aktualizacjach dla nowej generacji.
 
Co sądzisz o opóźnieniu przejścia na Cyberpunk 2077 i Wiedźmina 3 na Xbox Series X|S oraz PS5? Powiedz nam poniżej.
Czytaj więcej..
Przez Gangst3r

Ubisoft podobno pracuje nad nową główną serią gry Splinter Cell

Mamy dziś więcej ekscytujących wiadomości do przekazania, ponieważ według nowego raportu, Ubisoft w końcu pracuje nad zupełnie nową grą Splinter Cell! Ten raport pochodzi od doświadczonego w branży gier Toma Hendersona i ludzi z Video Games Chronicle - warto śledzić ten serwis ponieważ dużo znajdujących się tam informacji często się potwierdza.
 
Według ich "źródła" publikacji, nadchodzący tytuł zmierza do "odzyskania sfrustrowanych fanów, rozgoryczonych ostatnimi wysiłkami w sprawie ożywienia serii w przestrzeni mobilnej i VR". Jak twierdzą, gra jest jeszcze we wczesnej fazie produkcji, prowadzonej przez studio spoza tradycyjnej bazy Ubisoftu w Montrealu, a całość może zostać ogłoszona dopiero w przyszłym roku.
 
Ubisoft został podobno poproszony przez VGC o komentarz w tej sprawie, ale firma odmówiła udzielenia odpowiedzi.
 
Jak zapewne wiecie, od 2013 roku nie pojawiła się żadna gra głównego nurtu trylogii Splinter Cell, więc czekaliśmy prawie dekadę na tę pozorną kontynuację. Po prostu trzymamy kciuki i palce u nóg, że ta informacja się niebawem potwierdzi.
 
Jakie są twoje przemyślenia na ten temat? Daj nam znać w sekcji komentarzy poniżej.
Czytaj więcej..
Przez Gangst3r

Nowa aktualizacja oprogramowania układowego PS5 jest już dostępna do pobrania

Sony właśnie wydało kolejną aktualizację oprogramowania systemowego PlayStation 5. Kilka tygodni po pojawieniu się największej jak dotąd aktualizacji oprogramowania układowego PS5, które wprowadza między innymi obsługę dysków SSD na szynie PCI 4.0 M.2 NVME dostępna jest nowa łatka, gotowa do pobrania i zainstalowania już teraz.
 
Najnowsza wersja aktualizacji oprogramowania układowego PS5 to 21.02-04.02.00 i ma 913,7 MB. Nie oczekujcie jednak, że ta aktualizacja wprowadzi duże, zauważalne zmiany - ulubiona notatka wszystkich powraca.
 
"Ta aktualizacja oprogramowania systemowego poprawia wydajność systemu."
Zamknij oczy. Niech słowa rozbrzmiewają echem w twoim umyśle. To stwierdzenie oznacza naszą przeszłość i przyjdzie do nas ponownie w przyszłości. To relaksujące, prawda? Eh... może na tym zakończmy tą ironię.
 
Po powrocie do pokoju pobierz aktualizację oprogramowania układowego PS5, aby utrzymać konsolę w jak najlepszej formie. Następnym razem postaramy się skupić na większych wydaniach aktualizacji, które wprowadzają coś więcej, niż.... poprawioną wydajność systemu (do czego już zdążyłem przywyknąć na moim Realme 7 Pro w oczekiwaniu na Androida 12).
 
A wy już pobraliście swoje aktualizacje na PS5? Dajcie znać w komentarzach poniżej.
Czytaj więcej..
  • Popularne artykuły

  • Ciekawostki


    180 wpisy w tej kategorii

    1. Logo Xbox 360 zostało prawie użyte w oryginalnym Xbox

      Czy wiesz, że firma Microsoft rozważała użycie (wczesnej wersji) logo Xbox 360 dla oryginalnej konsoli Xbox? Dzięki nowemu wirtualnemu muzeum Xbox możemy teraz zobaczyć, jak by to wyglądało w efekcie, a także inne alternatywne projekty.
       
      Na początku tego artykułu możesz zobaczyć dwie wizualizacje loga, z prawej strony okrągły projekt logo Xbox 360 wraz z oryginalnym stylem czcionki pierwszego Xbox'a, chociaż możesz zauważyć, że styl czcionki jest również nieco inny niż wersja ostateczna (logo po lewej stronie).
       
      Na wszelki wypadek przypominamy jak wyglądała animacja i logo konsoli Xbox 360, czyli następcy Xbox'a z 2001 roku.
      Pozostałe dwa alternatywne projekty dostarczone w muzeum są bardzo podobne do powyższego, ale zamiast tego pokazują logo jako sześcian zamiast kuli. Szczerze mówiąc, jesteśmy bardzo zadowoleni z ostatecznego wyboru logo!
       

       
      Jeśli jeszcze tego nie sprawdziłeś, wirtualne muzeum Xbox jest absolutnie pełne takich szczegółów, wraz z mnóstwem zdjęć zza kulis i klipów audio od członków zespołu Xbox opowiadających o swoich wspomnieniach sprzed 20 lat - zachęcamy, bo naprawdę warto zagłębić się w te informacje.
       
      Co sądzisz o tych alternatywnych projektach logo Xbox sprzed 20 lat? Daj nam znać swoje przemyślenia poniżej.

      0 komentarzy
      891 wyświetleń
    2. Ten "nielegalny" nowy emulator zamienia Twój telefon z Androidem w Nintendo Switch

      Nie od dziś wiadomo, że system Android jest tak wyjątkową platformą, pozwalającą zamienić nasz smartfon w wybrana starą konsolę. Obok znanych emulatorów konsol zarówno tych stacjonarnych oraz przenośnych, pojawił się kolejny - lecz tym razem stosunkowo młodej konsoli, którą jest Nintendo Switch.
      W Internecie pojawił się nowy emulator, który rzekomo pozwala na uruchomienie gier z Nintendo Switch na urządzeniach z Androidem - ale warto wcześniej przeczytać ten artykuł zanim ruszysz wklepywać stosowne hasło do popularnej wyszukiwarki...

      Emulator jest zdecydowanie bardzo podejrzany, ponieważ posiada spreparowany kod, który pojawia się w sporej ilości plików ze skradzionego emulatora PC Switch firmy Yuzu. I pomimo tego, że ten kod jest objęty licencją GPLv2, to emulator, o którym mowa bazujący na ich kodzie pozostaje zamkniętym źródłem - podaje XDA Developers.
       
       
      Oprócz naruszenia licencji typu open source aplikacji innej firmy, emulator wymaga od użytkowników utworzenia konta i zalogowania się, zanim będzie można z niego korzystać, co różni się od wszystkich innych emulatorów Androida, z których kiedykolwiek korzystałem. Mimo że strona twierdzi, że za emulatorem stoi amerykańskie studio, sama aplikacja jest pełna chińskiego tekstu i niedokładnych tłumaczeń na język angielski.
       
       
       
      Obecnie emulator działa tylko z pewnym kontrolerem, który w obecnej chwili nie jest nawet oficjalnie dostępny, a zamówienia w przedsprzedaży są otwarte już od 100 USD. DRM kontrolera emulatora jest głęboko chroniony za pomocą szyfrowania w czasie wykonywania, programów ładujących klasy niestandardowej i innych środków zapewniających, że aplikacja nie może być używana samodzielnie. To wszystko jest bardzo dziwne i na waszym miejscu podchodziłbym bardzo sceptycznie do tego emulatora. Mimo to istnieją dowody na to, że faktycznie działa, przynajmniej w niektórych grach. Może to być podejrzane, ale fajnie jest zdać sobie sprawę, że Twój Switch może teraz zostać uruchomiony na systemie Android, mimo wszystko radzę podejść do tego tematu sceptycznie i  zostać przy odpowiedniku na PC.

      0 komentarzy
      858 wyświetleń
    3. Gry z NES'a w 3D i VR - nowy emulator dostępny na Steam!

      Czy ktoś z was miał kiedyś ochotę zobaczyć remake klasycznej gry z konsoli NES w 3D lub VR np. Super Mario Bros? Jeśli tak, to teraz jest to możliwe, ale nie za sprawą remake od Nintendo, lecz emulatora rozwijanego od 5 lat przez grupę geodstudio, który własnie pojawił na platformie Steam.
       
       
      3dSen, bo tak brzmi nazwa potrafi uruchamiać klasyki z konsoli NES w pełnym 3D oraz VR. Cieakwą opcją w 3dSen możliwość dowolnego ustawienia kamery podczas zabawy, dzięki czemu można grać chociażby w rzucie izometrycznym. Zobaczcie sami:
       
       
      Na emulatorze w nowej oprawie możemy uruchomić 69 gier. Pośród nich oprócz wspomnianego wyżej Super Mario Bros można znaleźć takie tytuły jak Contra, Donkey Kong, Popeye czy Mappy. Pełną listę znajdziecie poniżej:
       
      Adventure Island Adventure Of Lolo Adventure Of Lolo 2 Adventure Of Lolo 3 Antarctic Adventure Arkanoid Balloon Fight Batman Battle City Battle Kid Bomberman Bubble Bobble Castlevania Chip 'n Dale: Rescue Rangers Circus Charlie City Connection Clu Clu Land Contra Dig Dug Donkey Kong Donkey Kong 3 Donkey Kong JR DrMario Duck Hunt Duck Tales Duck Tales 2 Elevator Action Excitebike Flappy Bird Flappy Bird FPV Galaga Ghosts 'N Goblins Goonies Gyromite Hogan's Alley Ice Climber Journey to Silius Kungfu Legacy Of The Wizard Legend of Kage Legend of Zelda Lode Runner Mappy Mario Bros. Mega Man 1 MegaMan 2 MegaMan 3 Metroid Micro Mages Pacman Pinball Pooyan Popeye Road Fighter Shadow Of Ninja - Kage Shatterhand Snow Brothers Spy Hunter Super Bat Puncher Super Mario Bros. Super Mario Bros. 3 Tetris Nintendo Tetris Tengen TwinBee Urban Champion Wild GunMan Wrecking Crew Yie Ar Kung-Fu Zooming Secretary  
       
       
      3dSen nie jest darmowy i na Steam można go nabyć w niewygórowanej cenie 35,99 złotych (do 9 lipca obowiązuje jednak cena promocyjna w wysokości 32,39 złotych).

      0 komentarzy
      716 wyświetleń
    4. Dreamcast Mini - Sega zapowiada kolejną miniaturową konsolę

      Yosuke Okunari - pracownik Sega, który był mocno zaangażowany w wiele ostatnich przedsięwzięć firmy w stylu retro, w tym linię Sega Ages i Mega Drive Mini - zasugerował, że firma może zająć się „Dreamcast Mini” w najbliższej przyszłości.
      Ostatnia ważna wyprawa firmy Sega do świata domowych konsol odbyła się właśnie z konsolę Dreamcast na której gościły takie tytuły, jak Soul Calibur, Crazy Taxi, Shenmue i Skies of Arcadia, choć pomimo silnej sprzedaży w Ameryce Północnej Dreamcast nie mógł wyciągnąć firmy z dziury, w której znalazł się podążając za słabymi wynikami Saturna i wkrótce stało się jasne, że rynek idzie na korzyść nadchodzącego PlayStation 2 od Sony, który w efekcie sprzedał się w oszałamiającej liczbie 155 milionów sztuk, zaś konsola od Segi jedyne 9,13 miliona sztuk.
      W rozmowie z Famitsu w wywiadzie przetłumaczonym przez Roberta Sephazona, współpracownika Nintendo Life, Okunari mówi:
       
      Okunari twierdzi, że nie będą w stanie wypuścić na rynek kolejnej mini-konsoli ze względu na czas, który najwcześniej pojawić się może w przyszłym roku - czyli, innymi słowy, dwa lata po wydaniu Mega Drive Mini. Ze względu na wysokie koszty i czas potrzebny do opracowania kolejnego projektu, Sega wybiera ten, który ma najbardziej realistyczny potencjał odniesienia sukcesu na globalnym rynku.
       
      Nie oznacza to oczywiście, że Dreamcast Mini nie ujrzy światła dziennego, lecz trzeba zwrócić uwagę, że taki SG1000 Mini byłby łatwiejszy z technicznego punktu widzenia, a Master System Mini mógłby być opłacalny, ponieważ Sega niedawno wydała Game Gear Micro, który jest oparty o przenośną konsolę, która ma bardzo podobną architekturę do 8-bitowego rywala firmy Segi, czyli NES.
      Okunari dodaje:
       
      W dzisiejszych czasach emulacja Dreamcasta jest na bardzo zaawansowanym etapie (patrz Redream), więc konkretny system miałby sporo sensu dla rozwijającej się linii minikonsol od Segi - należy dodać, że maszyna jest stosunkowo dobrze znana na całym świecie, pomimo tak niewielkiej sprzedaży liczby jednostek w tamtych czasach.
       
      Osobiście mam nadzieję, że projekt Sega Dreamcast Mini ujrzy światło dzienne, ponieważ chciałbym sobie taką konsolkę położyć obok starszego brata w oryginalnej wersji, która cały czas zajmuje miejsce obok telewizora....

      1 komentarz
      654 wyświetleń
    5. Sekiro - boss: Bezgłowy

      Walka z tym bossem jest opcjonalna. Bezgłowego spotkasz w przejściu pomiędzy regionami: Podzamczem Ashiny a Świątynią Senpou, górą Kongo. Znajduje się on w dość dobrze ukrytej jaskini, do której możesz dostać się dwóch stron:
       
      Dokładne położenie jaskini, w której znajduje się Bezgłowy, zamieściliśmy na powyższych stronach.
       
      Pamiętaj, że jeśli nie chcesz walczyć z Bezgłowym, możesz go ominąć. Po prostu przebiegnij jaskinię, w której się znajduje boss, nie zatrzymując się.
       
      Zwróć uwagę, że ruchu twoje i bossa będą spowolnione. Niezależnie, czy przystąpisz do pojedynku, czy przebiegniesz obok przeciwnika, musisz liczyć się z tym, że wszystkie czynności wykonywane są o wiele wolniej na terenie areny walki z Bezgłowym.



      Bezgłowy to dosyć prosty do pokonania boss, jeśli będziesz trzymał się dwóch najważniejszych zasad.
      Po pierwsze, aby zadać mu obrażenia, musisz użyć Boskiego konfetti. Dopiero wówczas będziesz w stanie zranić bossa. Jest to przedmiot trudny do znalezienia. Czasami wypada on z wrogów, a czasami odnajdziesz go eksplorując świat gry. Na stronie: Sekiro - Boskie konfetti: jak zdobyć, gdzie szukać, miejsca i lokacje zamieściliśmy informacje, dzięki którym szybko zdobędziesz Boskie konfetti.
      Po drugie, musisz zaopatrzyć się w środki uspakajające, dzięki którym możesz niwelować efekt przerażenia. Ataki bossa wywołują strach, który możesz doprowadzić do zgonu. Obserwuj fioletowy pasek (widać go na poniższym obrazie). Jeśli się zapełni, wówczas zginiesz. Dzięki środkom uspakajającym będziesz o wiele mniej wrażliwy na ataki związane z przerażeniem. Pamiętaj, aby regularnie zażywać ten lek, gdyż jego działanie jest czasowe. Gdy przedmiot przestanie działać, weź kolejną dawkę. Środki uspakajające często wypadają z wrogów w rejonie Opuszczonego lochu.



      Jeszcze przed rozpoczęciem walki (tuż przed wkroczeniem na arenę walki z bossem), użyj Boskiego konfetti i środka uspakajającego.
      Następnie pobiegnij do rywala i zasyp go licznymi uderzeniami. Skup się bardziej na ofensywie niż defensywie. Postaraj się maksymalnie wykorzystać efekty związane z Boskim konfetti i środkiem uspakajającym.
      Pamiętaj mimo wszystko o obronie. Staraj się unikać ciosów wroga, gdyż - nawet po sparowaniu ataku bossa - wskaźnik przerażenia wzrasta. Gdy pasek przerażenia będzie niebezpiecznie zbliżał się do końca, użyj środka uspakajającego.
      Boss co jakiś czas lubi znikać i pojawiać się za twoimi plecami. Uważaj wówczas również na atak z czerwonym symbolem.
      Bezgłowy korzysta z ataku dystansowego, jeśli oddalisz się od niego. Rzuca w twoją stronę pnącza (na obrazku powyżej), które - po trafieniu - wpływają na wskaźnik przerażenia. Ucieknij na bok, gdy zobaczysz, że pnącza niebezpiecznie zbliżają się.
      W nagrodę za pokonanie bossa otrzymasz: Wychowanie Ako, przedmiot wielokrotnego użytku, który możesz umieścić w podręcznym ekwipunku. Na pewien czas zwiększa obrażenia żywotności i postury.
       
      Bezgłowy - obejrzyj walkę


       
      [youtube
       



      Odwiedź oryginalną stroną artykułu

      0 komentarzy
      562 wyświetleń
    6. Firma Microsoft udostępnia wczesne koncepcje systemu operacyjnego dla oryginalnej konsoli Xbox

      Wszyscy pamiętamy kultowy oryginalny interfejs główny Xbox i jego niesamowitą sekwencję wprowadzającą (ta ostatnia jest nadal widoczna dzisiaj z wstecznie kompatybilnymi tytułami na nowoczesnych konsolach), ale Microsoft miał również wiele alternatywnych pomysłów na te.
       
      Kilka przykładów zostało opublikowanych w wirtualnym muzeum Xbox, podzielonych na koncepcje pulpitu nawigacyjnego zatytułowane "BLUR" i "FROG". Istnieje kilka różnych projektów dla każdego z nich i wszystkie są bardzo różne od tego, co ostatecznie zobaczyliśmy.
       
      Są one w rzeczywistości dostępne w formie filmów w muzeum, więc udaj się tam i sprawdź co skrywają, jeśli jesteś zainteresowany. Obejmują one wgląd działania strony sklepu (x-zone) i rankingi.
       
      Prototyp interfejsu głównego konsoli Xbox "BLUR" (wideo) Prototyp interfejsu głównego konsoli Xbox "FROG" (wideo)   Zachęcamy w szczególności obejrzeć drugi film i przyjrzeć się szczególnie gra tam prezentowanym. Każdy zaznajomiony w temacie z pewnością pozna Grand Tourismo, ale czy kojarzycie Battlebots 2123?   Podoba Ci się wygląd którejkolwiek z tych koncepcji pulpitu nawigacyjnego? Podziel się z nami swoimi przemyśleniami na ich temat poniżej.

      0 komentarzy
      545 wyświetleń
    7. Policja w Tokio aresztowała mężczyznę za odsprzedaż około 200 konsol i gier

      Wraz z popytem przewyższającym podaż w przestrzeni gier doprowadziło to do wzrostu tak zwanego procederu skalpowania (odsprzedaży po wyższej cenie) i kradzieży, taki przykład pojawił się w japońskich mediach (m.in. Sankei i Kotaku). Ponieważ systemy Switch, a w szczególności PS5, zarówno w tamtym kraju jak i na całym świecie są trudne do zdobycia ze względu na problemy z produkcją półprzewodników wymaganych do produkcji. Sprawa dotyczy pewnego człowieka, któremu powierzono znaczną ilość zapasów do dostawy, sprzedał je prywatnie z zyskiem.
       
       
      Policja w Tokio potwierdziła, że mężczyzna został aresztowany po sprzedaży około 200 konsol i gier. Bezrobotny mężczyzna (japońskie media często podają status zatrudnienia, gdy informują o aresztowaniach) otrzymał towary na dostawy do domu w październiku, ale zamiast tego sprzedał je do sklepów w popularnej dzielnicy Akihabara; wartość towarów wynosiła podobno około 5,8 miliona jenów (około 51 100 USD), a zysk mężczyzny ze sprzedaży wynosił nieco ponad połowę tej kwoty.
       
      To oczywiście przygnębiająca opowieść (kradzieże dostaw były główną historią na całym świecie wraz z premierami konsol PS5 / Xbox Series w zeszłym roku), a mężczyzna podobno przebywał w różnych kafejkach internetowych (gdzie dostępne są kabiny do spania) w Tokio. Cytuje się, że popełnił kradzież z powodu problemów finansowych, ale w dużej mierze wydał zarobki na hazard i wyścigi konne.
       
      Zapasy najnowszych systemów do gier są obecnie bardzo niskie w Japonii (podobnie jak w wielu innych miejscach). Jak widać, każda metoda do szybkiego zarobienia pieniędzy bardzo kusi, nawet gdy jest ona mniej legalna.
       
       
      Choć sami nie popieramy na rynku działań skalperów, to niestety jeśli, sprzedawcy detaliczni nie podejmą odpowiednich kroków w tym temacie to nadal będziemy mieli problem z dostępnością nowy konsol.

      0 komentarzy
      513 wyświetleń
    8. Zobacz jak oglądać wydarzenie Gamescom na żywo w tym tygodniu!

      Być może nie byliśmy w stanie cieszyć się coroczna prezentacją E3 w tym roku, ale niemiecka impreza Gamescom pomimo kryzysu ekonomicznego związanego z pandemią COVID-19 ma się odbyć, choć w formacie cyfrowym, a nie na żywo.
       
      Wydarzenie będzie trwać przez kilka dni od czwartku do niedzieli i rozpocznie się [początkowo jako Opening Night Live - dwugodzinną ekstrawagancją prezentacją prowadzoną przez Geoffa Keighleya, w ramach, której zaprezentowane zostanie co najmniej 38 tytułów od 18 wydawców.
      Najlepiej nieco złagodzić swoje oczekiwania, ponieważ tylko „niektóre” z nich będą stanowić zapowiedzi nowych gier, ale nadal wygląda na to, że będzie to interesujące wydarzenie, w tym ujawnienie rozszerzenia kampanii DOOM Eternal, możliwe wiadomości dotyczące Age of Empires III : Definitive Edition i aktualizacje szerokiej gamy już zapowiedzianych tytułów.
       
      Pre-Show rozpocznie się dokładnie o 19:30, 27 sierpnia (czwartek), natomiast o 20:00 tego samego dnia odbędzie się główna prezentacja imprezy.
       
       
      Impreza potrwa od 27.08 - 30.08.2020. Mamy nadzieję, że pojawi się coś ciekawego związanego z nadchodzącymi konsolami od Sony i Microsoftu.
       
      Dajcie znać w komentarzach czy będziecie razem z nami oglądali tą imprezę. Kanał wideo pojawi się również na Forum.

      • Gangst3r
      1 komentarz
      489 wyświetleń
    9. Jak SSD wpływa na wydajność w grach?

      Nowa technologia świetnie zastępuje poprzednią generację "twardzieli", która dominuje głównie pod względem szybkości przesyłania danych.
       
      Instalacja gry na dysku SSD drastyczne zmniejsza czas ładowania, który w nich występuje, a to za sprawą szybkości transferu danych na dyskach SSD (wynoszącą ponad 400 MB/s), która jest znacznie wyższa, niż ta dostępna starych dyskach twardych, gdzie dostarczana prędkość wynosiła ok 170 MB/s.
       
      Oczywiście dysk SSD nie zastąpi nam poprawy jakości w grach ponieważ przy doborze takiego nośnika pamięci ważny jest zarówno moc CPU jak i GPU. Bez nich
       
      Jakość poprawy widoczna jest przy oprogramowaniu np. instalując na nim system Windows zauważymy sporą poprawę w szybkości ładowania systemu od uruchomienia do pulpitu. Na tradycyjnym dysku można trzymać nasze pliki, a na dysku SSD programy, które często uruchamiamy. Poprawa wydajności jest widoczna gołym okiem.
       
       
       
      Jeśli chodzi o zakup to ogólnie zalecamy największy dysk jaki tylko jesteście w stanie kupić. Naszym faworytem jest dysk Crucial MX100 SSD 512GB, którego prędkość zapisu sięga 500 MB/s! W testach jego faktyczna prędkość zapisu wyniosła 474 MB/s a przeniesienie ok 30 GB zajęło aż 191 sekund!
       
       
       
      Najlepszą wydajność dysku z pamięcią zapisu flash osiągniesz na złączu PCIe, ale obecnie takie dyski są bardzo drogie. Dobry dysk znanej marki o pojemności 512 GB to koszt ok. 1500 zł. Dlatego polecam jeszcze poczekać z ich zakupem ponieważ cena wraz z rosnącą konkurencją zacznie szybko spadać.
       
      Jedynie o czym należy pamiętać przy kupnie takiego dysku w porównaniu do tego na złączu SATA jest możliwość obsługi przez Bios nowego standardu jakim jest NVMe. Nowe dyski Intela z serii 750 są szybkie jak cholera, ale wymagają obsługi NVMe, a sprawy komplikują się, gdy jeden z twoich portów PCIe jest używany przez inny komponent. Dlatego polecamy poczekać na nowsze płyty główne, które dadzą nam możliwość korzystania z portów PCIe niezależnie.
       
       
       
      Podsumowując, pomimo, że dyski SSD są bardzo szybkie to inwestycja w wersje SATA, przy obecnych standardach i nowszych grach wydaje się być mało trafna. Moim zdaniem lepiej poczekać na poprawną obsługę dysków poprzez port PCIe, który zagwarantuje najlepszą możliwą prędkość odczytu i zapisu co posłuży nam latami.
       
       

      9 komentarzy
      482 wyświetleń
    10. Phil Spencer świętuje swój siódmy rok bycia szefem działu Xbox

      Phil Spencer, człowiek stojący za zmianą w dziale Xbox w ciągu ostatniego pokolenia, świętuje teraz swój siódmy rok bycia szefem tej marki należącej do firmy Microsoft.
      Jak wszyscy wiemy, początek ery Xbox One był dla firmy mrocznym czasem i wielu fanów zaczęło kwestionować swoją lojalność wobec konsoli. Wszystko wydawało się, że karty były ułożone w stos przeciwko Xboxowi, a każda pomniejsza firma z łatwością rzuciłaby w ręce konkurencji, ale Spencer i jego zespół nie utknęli w pętli czasu przywracając z powrotem nadzieję i powrót do czasów świetności, które mamy teraz.
       
      Od tego czasu wdrożyliśmy kompatybilność wsteczną, gry w chmurze i nie zapominajmy o wspaniałej subskrypcji Xbox Game Pass. Jasne, niektóre decyzje nie zawsze kończą się powodzeniem, ale kłamalibyśmy, gdybyśmy powiedzieli, że Xbox nie ma dziś bardzo silnej pozycji, a duża część tego wynika z przywództwa Spencera i prawdziwej pasji do branży.
      Odpowiadając fanowi na Twitterze, Spencer powiedział, że „nie mógł być bardziej dumny z zespołu; czego nauczyli się i osiągnęli przez lata”, a później dodał, że „naprawdę docenia całą pozytywną energię."
       
      Wraz z premierą Xbox Series X | S, wykupem Bethesdy i wieloma grami własnymi w przygotowaniu, mamy przed sobą świetlaną przyszłość ze Spencer na czele. Mam nadzieję, że za siedem lat nadal będzie szefem!
       
       
      Czy jesteś zadowolony z kierunku, jaki obrał dział Xbox z Philem Spencerem za sterami? Napisz do nas komentarz i daj nam znać.
       

      0 komentarzy
      438 wyświetleń
    11. E3 2021 już potwierdzone - pojawią się takie firmy jak Nintendo, Xbox, Capcom...

      Stowarzyszenie zajmujące się oprogramowaniem rozrywkowym ogłosiło swoje plany na tegoroczne targi E3 (Electronic Entertainment Expo), ujawniając, że na pokładzie jest już kilku głównych wydawców - w tym Microsoft Xbox oraz Nintendo (póki co brak odpowiedzi ze strony Sony, choć o ich obecność nie będziemy musieli się martwić).
      „Przeobrażona na nowo, całkowicie wirtualna” wersja targów E3 wystartuje od soboty 12do wtorku 15 czerwca. ESA twierdzi, że „programiści będą prezentować najnowsze wiadomości i gry bezpośrednio fanom na całym świecie” co w dobie obecnej pandemii sugeruje, że będą to wyłącznie transmisje na żywo, które będą dostępne dla wszystkich za darmo.
       
      Co do wydawców, którzy już się zapisali? Oto pełna lista do tej pory:
       
      Wydawcy gier na targach E3 2021
      Xbox
      Nintendo
      Capcom
      Konami
      Ubisoft
      Take-Two Interactive
      Gry Warner Bros.
      Koch Media
      ... i więcej w przyszłości!

      Stanley Pierre-Louis, prezes i dyrektor generalny ESA, podzielił się następującymi informacjami w komunikacie prasowym:
      „Przez ponad dwie dekady targi E3 były głównym miejscem prezentacji tego, co najlepsze w branży gier wideo, jednocześnie jednocząc świat poprzez gry. Tegoroczne targi E3 przekształcamy w bardziej integracyjne wydarzenie, ale nadal będziemy starać się podekscytować fanów dużymi nowościami i okazjami, które sprawiają, że to wydarzenie pozostanie nieodzownym centrum gier wideo”.
       

      Podczas gdy E3 2021 będzie wydarzeniem tylko online, ESA ma nadzieję, że powróci do fizycznej scenerii już w 2022 r.
       
      Nie możesz się doczekać powrotu E3 do normalnego wydarzenia? Czy tęskniłeś za tym w zeszłym roku? Dajcie nam znać w komentarzach.

      0 komentarzy
      428 wyświetleń
    12. Lodówki Xbox Mini będą szeroko dostępne pod koniec tego roku!

      Mini lodówki wzorowane na wyglądzie najnowszej konsoli Xbox - tak to prawda, Microsoft wpadł na ten szalony pomysł na początku tego roku, ale dopiero teraz wiemy oficjalnie, że początkowo uważany przez fanów żart ze strony Microsoftu okazał się zaskakującą prawdą. Póki te informacje nie zostały potwierdzone, pomijaliśmy newsy tego pokroju, które mogłyby wprowadzać was czytelników w błąd.
       
      Aktualnie projekt jest w fazie testów a zespół Xbox za niego odpowiedzialny obiecał oficjalnie wyprodukować mini lodówki Xbox Series X po wygraniu konkursu na Twitterze na początku zeszłego miesiąca, ale do tej pory nadal istniały wątpliwości, ile z nich zostanie wprowadzonych do produkcji.
      Na szczęście te obawy, rozwiał Aaron Greenberg, dyrektor generalny działu marketingu Xbox Games, który zasugerował, że mini lodówki Xbox Series X będą szeroko dostępne po ich pojawieniu się na rynku, co ma nastąpić „jeszcze w tym roku”.
       
       
      Greenberg mówi, że na razie nie ma żadnych szczegółów ani specyfikacji rozmiaru, które można by udostępnić, ale podobno prowadził pewne „badania” w weekend, zdobywając jedną z limitowanych lodówek ZOA Xbox mini.
      Zaledwie kilka tygodni temu szef Xbox powiedział fanom, że mini lodówki Xbox Series X robią postępy, po „pierwszym spojrzeniu na projekt w tym tygodniu i przesłaniu kilku uwag”. Nie możemy się doczekać, aby zobaczyć oficjalny wygląd oraz dostać w swoje ręce jedną z nich!
       
      Czy planujesz kupić jedną z tych minilodówek Xbox Series X jeszcze w tym roku? Opowiedz nam o tym poniżej.

      0 komentarzy
      411 wyświetleń
    13. Disintegration. Fuzja strzelanki i strategii oceniona w recenzjach. Zobaczcie zwiastun premierowy

      Disintegration wskoczy na półki sklepowe 16 czerwca. Z wyprzedzeniem możemy zapoznać się z recenzjami tej produkcji.
      Odwiedź oryginalną stroną artykułu

      0 komentarzy
      374 wyświetleń
    14. Steam czy Epic Store? Gracze udowodnili, że platforma nie ma znaczenia

      Steam od wielu lat wiedzie prym w dystrybucji cyfrowej gier. Jednak jego nowy konkurent pokazał, że liczą się gry, a nie przywiązanie do platformy.
      Przed premierą Metro Exodus sporo było kontrowersji dotyczących formy dystrybucji wymienionej gry na PC. Otóż wydawca zdecydował, że produkcja ukaże się w formie około półrocznej czasowej wyłączności w nowym Epic Games Store. Do tej pory platforma ta była kojarzona wyłącznie z Fortnite, jednak po sukcesie popularnego battle royale, Epic postanowiło podgryźć Steama i to mocno. Kto wie, czy po tym starciu nie zostaną blizny, które nie znikną.
      Deep Silver, czyli wydawca Metro Exodus podał właśnie, że gra sprzedała się 2,5 razy lepiej za pośrednictwem Epic Games Store niż Metro Last Light na Steam. Porównany jest ten sam okres sprzedaży, czyli krótko po premierze gry, zatem jasno można stwierdzić, że Exodus miał lepszy start od Last Light.
      Zapewne miało na to wpływ kilka czynników. Po pierwsze gra miała wyraźnie większą kampanię reklamową niż poprzednie części. Sama zresztą była reklamowana jako przełomowa odsłona, która pod względem graficznym ma wyznaczyć nowe standardy. Spora zasługa także promocji ray tracingu przy tym tytule. Czy udało się faktycznie osiągnąć nowy poziom? Cóż, gra wygląda naprawdę bardzo dobrze jeśli chodzi o stronę wizualną, ale niektóre elementy wymagają dopracowania. O rewolucji nie ma co tutaj mówić, ale o dobrej rzemieślniczej pracy już jak najbardziej.
      Steam kontra Epic Games StorePonadto producent i wydawca podgrzewali skutecznie atmosferę tym, że właśnie dogadali się z Epic na czasową wyłącznością dla tej platformy dystrybucji gier. Zadziałał więc efekt nowości. Gracze nie mieli też oporów sięgnąć po grę na nowej platformie, bo jednak Steam jako niemal monopolista, nie cieszy się najlepszą opinią. Dodatkowo wydawca stwierdził, że wydanie kolejnej odsłony Metro na PC stoi pod znakiem zapytania i tak naprawdę sprzedaż Exodusa pozwoli zdecydować, czy taka wersja nowej odsłony w ogóle powstanie. Raczej gracze nie kupili nowego Metra ze względu na tę wypowiedź, taki komentarz mógł nawet zadziałać odwrotnie niż zachęcająco, ale wypowiedzią udało się osiągnąć coś, dzięki czemu podbito sprzedaż. Zainteresowanie tytułem na rynku i wywołanie szumu. A to przecież w marketingu bardzo się liczy.
      Steam i Epic będą się podgryzać
      Premiera Metro Exodus udowodniła więc, że dla graczy nie liczy się platforma dystrybucji, a to co oferuje. Jeśli mają ochotę kupić daną grę, zakładają konto na Steam czy Epic Games Store i tyle. To dobrze, bo inni dystrybutorzy chętni wejść na ten rynek widzą teraz, że można i nie ma co się bać Steama. Zapewne jeśli w przyszłości pokażą się kolejne nowe platformy dystrybucji cyfrowej gier, wzmocni to wewnętrzną konkurencję, co zwykle odbija się z korzyścią dla samych graczy. Oby więcej tego rodzaju inicjatyw.
      Odwiedź oryginalną stroną artykułu

      0 komentarzy
      366 wyświetleń
    15. Pierwszy w Europie Hotel dla graczy już otwarty

      Jeśli jeszcze nie byłeś w Amsterdamie to masz teraz świetny powód, żeby tam pojechać. Ponieważ w zeszłym tygodniu otwarto tam pierwszy w Europie Hotel dedykowany graczom. Arcade Hotel, bo tak brzmi jego nazwa mieści się w stolicy Holandii w dzielnicy De Pijp.


      Wszystkie pokoje w hotelu wyposażone są w konsole każdego sortu, począwszy od stacjonarnych po handheldy. Każdy znajdzie tutaj coś dla siebie, ponieważ dostępne są zarówno nowsze jak i klasyczne konsole. Ciekawą opcją jest możliwość rozgrywki wieloosobowej przy barze, a to wszystko bez dodatkowych opłat! W hotelu nie zabrakło również kącika z komiksami.


      Właścicielem Arcade Hotel jest Daniel Salmanovich prowadząc rodzinny interes, wpadł na pomysł stworzenia nowej koncepcji hotelu. Jak sam twierdzi: "Przebudowując ten hotel główny nacisk kładłem na stworzenie miejsca dla ludzi, którzy kochają gry. Zależało mi na stworzeniu miejsca, w którym zarówno turyści jak i gracze poczuli się jak u znajomego w domu."


      Trzeba przyznać, że stworzenie takiego hotelu to odważny krok. Niemniej jednak już mówi się o planach rozbudowy hotelu z 36 do 45 pokoi i stworzenie specjalnego pokoju wyłącznie do grania. Więcej informacji można znaleźć na oficjalnej stronie hotelu - http://www.arcadehotel.nl/



      Jak dla mnie nie ma innego wyjścia jak ponownie wybrać się do Amsterdamu

      3 komentarze
      350 wyświetleń
    16. Klient z serwisu eBay zamawia kontroler PS5, otrzymuje pomalowany kontroler od Xbox'a

      Czy zdarzyło Ci się kiedykolwiek zamówić kontroler i otrzymać go na inną konsolę? Pytanie wydaje się być absurdalne, ale wydaje się, że jeden nieszczęsny użytkownik Reddita spotkał dokładnie taki los. Tylko w tym przypadku kupujący otrzymał kontroler nie dość, że od innej konsoli, to jeszcze w unikatowej kolorystyce.
       
       
      Po zamówieniu nowego, błyszczącego kontrolera PS5 z serwisu eBay, użytkownik Reddit crihyde podzielił się końcowym wynikiem tego, co otrzymał, a produkt jest... wątpliwy. Wygląda na to, że wysłano mu kontroler od konsoli Xbox One, który został pomalowany tak, aby przypominać swoim wyglądem oryginalny DualSense od PS5... cóż, pomysł w efekcie okazał się być całkiem ciekawy. Chyba, że taka zmiana pozwala na podłączenie urządzenia do konsoli konkurencji? Hmm... Jak sądzicie?
       
       
      Choć to dziwna próba "oszustwa" to możemy sobie tylko wyobrazić, czy wysłanie samego kontrolera PS5 byłoby tańsze i mniej kosztowne, niż tego na zdjęciu powyżej. Przynajmniej całość tworzy zabawną anegdotę... a sam wpis zdobył już mnóstwo głosów na Reddicie!
       
       
      Co myślisz o tej dziwacznej historii z kontrolerami? Daj nam znać w komentarzach poniżej.

      2 komentarze
      349 wyświetleń
    17. GTA 5 “tak”, porno, crappy i szokowanie “nie”. Epic Games Store o grach, które zaakceptuje

      Epic Games Store przejmuje kolejne gry na wyłączność, które zamiast na Steam, wylądują w nowym sklepie mającym ambicje, by stać się realną konkurencją dla Valve.
      Epic Games Store dopiero zaczyna podbój rynku i aby rzeczywiście myśleć o starciu ze Steam, musi znacznie zwiększyć bazę gier. Nie myślcie jednak, że Epic Games leci na ilość. Jak wynika ze słów dyrektora generalnego firmy, Tim’a Sweeneya, liczy się przede wszystkim jakość.
      Epic Games Store i polityka wydawnicza firmy
      Tim Sweeney zaczął od wytłumaczenia – na łamach serwisu PCGamer – że polityka dotycząca Unreal Engine jest totalnie odmienna od polityki przyjętej dla Epic Games Store. Można powiedzieć, że to dwie różne strony medalu.
      Jeśli chodzi o pole, na którym Epic udostępnia twórcom Unreal Engine, można użyć naszych narzędzi do tworzenia wszystkiego, co jest legalne, a my nie możemy zawetować projektu niezależnie od tego, czy uważamy go za kontrowersyjny, czy też nie. Sprawa ma się natomiast inaczej w przypadku Epic Games Store, gdzie firma będzie bacznie przyglądać się treściom.
      Sweeney powiedział, że Epic zastosuje standardy jakości podobne do takich, które stosuje się w odniesieniu do filmów wyświetlanych w kinach. Dodał przy tym, że PC to otwarta platforma i jeśli jakaś gra nie spełni określonych standardów, z pewnością znajdzie sobie inną drogę do klienta.
      – Będziemy mieli standard jakości, który nie akceptuje słabych gier (crappy games) – powiedział szef Epic Games Store. – Jeśli jakiś tytuł jest dobry, pojawi się w naszym sklepie niezależnie od tego, czy jest to produkcja indie, czy też gra AAA. Weźmiemy wszystko do filmu o ratingu R [poniżej 17 lat oglądanie z opiekunem] lub gry z oceną M [17+]. GTA byłoby dla nas w porządku, ale Epic nie będzie rozpowszechniać gier pornograficznych ani programów typu „bloatware” ani efektów kradzieży assetów, ani żadnych innych rzeczy, które mają na celu szokowanie graczy. PC jest otwartą platformą i jeśli jakiejś gry nie rozprowadzimy w naszym sklepie, nadal może ona dotrzeć bezpośrednio do klienta – podkreśla Tim Sweeney.
      Ciekawe, jak taka polityka – odmienna od tej prowadzonej przez Valve – sprawdzi się w praktyce. Epic Games chce uniknąć takich sytuacji, jaka miała miejsce w przypadku Rape Day na Steam, gdzie gra o gwałceniu kobiet została storpedowana przez społeczność i w efekcie nie pojawiła się w sprzedaży.
      Odwiedź oryginalną stroną artykułu

      0 komentarzy
      337 wyświetleń
    18. The Division 2 powiększone. Ubisoft przedstawia nowości i uczy gry

      Tom Clancy's The Division 2 to kolejna produkcja Ubisoftu, która będzie rozwijana przez wiele miesięcy po premierze. Twórcy tym razem nie będą dzielić społeczności i wszystkie stworzone dodatki będą dostępne za darmo.

      The Division 2 - poradnik do gry. Wszystko, co musisz wiedzieć o grze Ubisoftu

      Dzisiaj rozpoczyna się prawdziwa zabawa w Tom Clancy's The Division 2. Ubisoft udostępnił pierwszą aktualizację zatytułowaną „Inwazja: Bitwa o Waszyngton”, dzięki której zainteresowani mogą sprawdzić swoje umiejętności podczas walki o nową fortyfikację.

      Tak prezentują się wszystkie nowości:

      Gracze zmierzą się z nowym wyzwaniem w Tidal Basin, nowej fortecy zajętej przez frakcję Czarnych Kłów. Tidal Basin jest siedzibą jednych z najpotężniejszych przeciwników w grze, którzy na pewno nie poddadzą się tak łatwo.
      Po zaliczeniu fortecy Tidal Basin, gracze będą mogli awansować na 5. poziom światowy i odblokować możliwość zdobycia wyposażenia na poziomie 450-500.
      „Inwazja: Bitwa o Waszyngton” wprowadza nowy heroiczny poziom trudności, gwarantujący najcięższe jak dotąd wyzwania.
      Po osiągnięciu 5. poziomu światowego, wprowadzone zostaną cotygodniowe inwazje, podczas których Czarne Kły przejmą kontrolę nad wybranymi misjami głównymi i fortecami w całym mieście. Aktywności te trudniej zaliczyć, ale przynoszą one też lepsze łupy i wyposażenie.
      Gracze mogą teraz korzystać z dwóch nowych egzotycznych rodzajów broni, Plagi i Nemezis, a także z trzech nowych zestawów wyposażenia: Prawdziwego Patrioty, Zaszytego i Aktualnej Dyrektywy.
      W ramach aktualizacji, wszyscy gracze otrzymają także dostęp do nowej mapy PVP, Fort McNair.
      Pojawi się też wydarzenie strojów Inwazji, które pozwoli agentom zebrać kostiumy inspirowane wrogimi frakcjami, a także nowe maski i skórki broni.
      Operacja Dark Hours jest najtrudniejszym ze wszystkich wyzwań: to ośmioosobowy najazd , który sprawdzi zdolność do współpracy w ramach oddziału w przypadku nawet najbardziej doświadczonych agentów. Premiera już 25 kwietnia.
      W późniejszej aktualizacji agenci zyskają szansę odblokowania zupełnie nowej specjalizacji.

      Ubisoft podkreśla, że to nie koniec atrakcji. Jeszcze w tym roku zagramy w trzy kolejne epizody, które w znaczący sposób rozbudują Tom Clancy's The Division 2:

      Epizod 1, Peryferia Dystryktu Kolumbia: Ekspedycje, który pojawi się latem 2019 r., zabierze graczy na przedmieścia Waszyngtonu i pozwoli im walczyć o wyzwolenie miasta w dwóch dodatkowych misjach głównych. Będzie on zawierać także nowy tryb gry, w którym trzeba będzie zbadać los zaginionego konwoju, po drodze mierząc się z niespodziewanymi zagrożeniami;
      Epizod 2: Pentagon: Ostatni Zamek, który pojawi się jesienią 2019 r. i zawierać będzie dwie dodatkowe misje główne, w których agenci będą musieli szturmować Pentagon i ujawnić tajemnice kryjące się pod jednym z najbardziej kultowych miejsc w USA;
      Epizod 3, który pojawi się zimą 2019 i zamknie pierwszy rozdział historii The Division 2 oraz przetrze szlak dla dalszej zawartości.

      Na zakończenie możecie spojrzeć na trzy materiały. Ubisoft ponownie uczy graczy i przedstawia podstawowe informacje dotyczące swojego najnowszego projektu.

      [youtube https://www.youtube.com/watch?v=L4qWoqFiqtQ]

      [youtube https://www.youtube.com/watch?v=bcElwD_GqaQ]

      [youtube https://www.youtube.com/watch?v=ftI7FoWweoU]

      Odwiedź oryginalną stroną artykułu

      0 komentarzy
      331 wyświetleń
    19. Cyberpunk 2077 nadal ma poważne problemy z awariami na PS5 i PS4 po aktualizacji 1.10

      Nigdy nie widzieliśmy czegoś podobnego do klęski Cyberpunk 2077 - i szczerze mówiąc, prawdopodobnie nigdy więcej nie zobaczymy czegoś podobnego. Tytuł, spodziewany jako jedna z największych premier 2020 roku, zbliża się do trzech miesięcy nieobecności w PlayStation Store. Firma Sony usunęła grę fabularną ze swojego sklepu 18 grudnia, po tym, jak została zmuszona do zmiany polityki zwrotów z powodu problemów technicznych z tytułem.
       
      Krytyczna łatka, obiecana na koniec lutego, została przełożona na drugą połowę marca po cyberataku, w wyniku którego wielu pracowników polskiego studia zostało pozbawionych dostępu do stacji roboczych. Ostatnie aktualizacje niewiele zrobiły, aby poprawić ogólne wrażenia w oparciu o nasze testy - w rzeczywistości w sieci nadal pojawiają się informacje o sporej ilości błędów, które w dalszym ciągu uniemożliwiają ukończenie kampanii.
      Oficjalnie deweloper CD Projekt RED nadal „współpracuje z Sony”, aby przywrócić grę do PS Store, ale wydaje się, że tytuł nie wróci do cyfrowego sklepu, dopóki nie zostanie wdrożona natywna wersja nowej generacji. później w ciągu roku.
       
      Co sądzisz o Cyberpunku 2077 teraz, gdy miałeś solidne trzy miesiące, aby wyrobić swoje zdanie wokół całej tej sytuacji związanej z grą? Do czego zachęcamy w sekcji komentarzy poniżej.

      0 komentarzy
      321 wyświetleń
    20. Google Stadia - streamowanie gier w przeglądarce w 4K i 60 FPS

      Podczas dzisiejszej konferencji GDC w San Francisco, Google ujawnił swój nowy projekt streamingu gier, który - trzeba przyznać - nie był jakoś mocno ukrywany przed światem. Krążyły o nim plotki i legendy, ale dopiero teraz w stu procentach wiemy, czym będzie. A będzie niczym innym jak możliwością grania w gry przy pomocy wyłącznie przeglądarki internetowej, na zasadzie jak odbywało się to w testach o nazwie Project Stream, w ubiegłym roku. Bez ściągania, w 4K, w 60 klatkach na sekundę, bez znaczenia jakim sprzętem dysponujemy. Ot jedno "klik" i już jesteśmy w świecie gry. Google zaznacza, że w przyszłości możemy spodziewać się rozgrywki także w rozdzielczości 8K i 120 klatkach na sekundę. Ale po kolei...

      Google Stadia będzie możliwością grania w wymagające sprzętowo gry przy pomocy wyłącznie przeglądarki internetowej dowolnego komputera, smartfona bądź telewizora. Wszystko bez ściągania, w 4K i 60 fpsach.


      O ile Project Stream pozwalał na grę (dokładnie na gameplay w Assassin's Creed: Odyssey) w rozdzielczości 1080p oraz 60 klatkach na sekundę, finalny produkt, to jest Google Stadia, ma oferować zabawę już w 4K. Obecnie celem Google jest nawiązanie współpracy z jak największą liczbą deweloperów, aby dostarczyć możliwie dużej biblioteki gier do streamowania - co ważne - na każdej platformie. Dla zobrazowania, Google przestawił przykładową sytuację, w której oglądamy trailer (bądź gameplay) jakiejś gry na YouTubie, zaś obok znajduje się przycisk z zapytaniem "chcesz zagrać"? Będąc zalogowanym do serwisu YouTube/Google (a więc i do Google Stadia) wystarczy już tylko, że klikniemy we wspomniany odnośnik, a następnie w przycisk Play i rozpoczniemy zabawę. Stadia będzie działać na przeglądarkach internetowych naszych pecetów, na smartfonach, tabletach oraz telewizorach typu Smart TV. Start usługi rozpocznie się jeszcze w tym roku (nie podano szczegółów) i będzie ona początkowo dostępna w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, a także "w większości krajów Europy". Czy więc załapiemy się na Google Stadia jako jedni z pierwszych? Tego nie wiadomo.


      Jeśli chodzi o stronę techniczną, Stadia skorzysta z interfejsu graficznego API Open Source Vulkan. Obsługuje również silnik Unreal Engine. Google zaznaczyło przy tym, że Stadia nie jest więc kolejną, fizyczną konsolą, która miałaby konkurować z urządzeniami od firmy Sony czy Microsoft. Będzie to usługa oparta w pełni na chmurze, dlatego też dostępna z tak wielu zróżnicowanych urządzeń. Póki co więc konsoli nie będzie, jednak gigant zaznaczył, że pracuje obecnie wraz z AMD nad urządzeniem będącym "niestandardowym sprzętem dedykowanym Google Stadia". Nie omieszkano zaznaczyć, że urządzenia te będą oferować moc większą, niż konsola Xbox One i PlayStation 4 razem wzięte. Jeśli deweloperzy tak postanowią, będą mogli napisać grę, która będzie działała w systemie crossplay, co pozwoli na rozrywki międzyplatformowe. Stadia bowiem nie zamyka się na takie rozwiązania. Mimo wszystko firma widzi pewne niebezpieczeństwo związane z opóźnieniami, zwłaszcza w grach multiplayer: zawsze osoba grająca w wersji zainstalowanej na komputerze będzie miała przewagę nad tą, grającą w chmurze.


      Dlatego też Google znalazło nieco inne rozwiązanie, niż można by się spodziewać. Mowa o opcjonalnym akcesorium (kontrolerze), które może zmniejszyć niechciane opóźnienia. Kontroler Stadia z obsługą WiFi ma bezpośrednio łączyć się z grą w chmurze, nie zaś z telefonem, tabletem czy telewizorem. Pad ma także wbudowany przycisk przechwytywania i udostępniania sesji gry na YouTubie. Jest też przycisk Asystenta Google, który ma pomóc w uzyskiwaniu wskazówek do gry, bez konieczności jej wyłączania. Ostatecznie wiadomo więc, że Google Stadia uruchomimy na Chromebooku, tablecie z systemem Chrome, smartfonie, a nawet słabym pececie. No i na telewizorze - poprzez Chromecast. Google twierdzi, że wysłał już wspomniany sprzęt dedykowany projektowi do ponad stu studiów deweloperskich. Sam zaś gigant otwiera własne studio, nazwane jako Stadia Games and Entertainment.


      Źródło: Google
       
      Odwiedź oryginalną stroną artykułu

      2 komentarze
      319 wyświetleń
    21. Valve Index - właściciel Steama zapowiada własny headset VR

      Niespodziewanie, piątkowego wieczoru Valve opublikowało zaskakującą grafikę, zwiastującą zupełnie nowy headset dedykowany rzeczywistości wirtualnej. Urządzenie nazwano jako Valve Index i wydaje się ono być urządzeniem autorskim, nie zaś produktem wykonanym przy współpracy z długoletnim partnerem VR, HTC. Strona zauważona pierwotnie przez portal Ars Technica nie zawiera żadnych konkretnych informacji poza tym, że data wydania (zapowiedzi?) Valve Index to już maj 2019 roku. Ze zdjęcia można jednak wywnioskować co nieco o specyfikacji. Index będzie miał więc z pewnością aż cztery aparaty szerokokątne, a także suwak, który być może odpowiada za dość powszechną funkcję, to jest za ustawienie indywidualnego PD (odległości źrenic) użytkownika.

      Valve opublikowało grafikę, zwiastującą zupełnie nowy headset dedykowany rzeczywistości wirtualnej. Urządzenie nazwane Valve Index wydaje się być urządzeniem zupełnie autorskim.


      Poza tymi informacjami tak naprawdę nie otrzymaliśmy niczego więcej i na szczegóły będziemy musieli poczekać. Na szczęście niezbyt długo, bo jak już zauważyłem, premiera bądź oficjalna zapowiedź urządzenia odbędzie się już w maju. Wtedy z pewnością dowiemy się czy będzie to urządzenie samodzielne, czy też wymagające połączenia z komputerem, na kształt Oculus Rift S, HTC Vive czy HTC Vive Pro. Ciekawe też, jaką rozdzielczością uraczy swoje urządzenie Valve. Poniżej znajduje się oryginalne zdjęcie w wysokim kontraście, które ujawnia interesujące, tajemnicze, jaśniejsze kropki.


      W tym momencie możemy także skorzystać z listopadowych przecieków serwisu UploadVR, który twierdził, że planowany headset wspomnianej marki, pracował będzie w zakresie 135-stopniowego pola widzenia. Obecnie wiemy także, że Valve pracuje również nad nowymi kontrolerami ruchu, które mają być już od jakiegoś czasu testowane przez wybranych deweloperów zajmujących się oprogramowaniem i grami VR. Teraz pojawia się pytanie, czy nie będą one częścią zestawu Valve Index, mimo że nie zostały zaprezentowane w trailerze.
       
      Źródło: Arstechnica
       
      Odwiedź oryginalną stroną artykułu

      1 komentarz
      315 wyświetleń
    22. 10 najlepszych gier From Software

      Z tej okazji postanowiliśmy przyjrzeć się dziś 10 najlepszym grom japońskiego dewelopera – wybór oparliśmy na ocenach z Metacritic, ocenach społeczności oraz naszym małym upodobaniom. Jeśli chcielibyście poczytać więcej na temat From Software, polecamy zajrzeć do artykułu o historii studia, jaki pojawił się na PPE jakiś czas temu.
      10. Otogi 2: Immortal Warriors

      Zanim From Software robiło tak fantastyczne produkcje jak Soulsy, od czasu do czasu studiu zdarzało się wypuścić perełkę, która zachwycała graczy. Głównym bohaterem drugiej odsłony Otogi ponownie został znany z „jedynki” legendarny wojownik Raikoh Minamoto, który ponownie musiał stawić czoła demonom. Tym razem paskudne maszkary najechały japońską stolicę. Z dzisiejszej perspektywy śmiało można opisać ten tytuł jako połączenie walki w stylu Bayonetty, klimatu Onimushy i mroku godnego Soulsów.

      [youtube https://www.youtube.com/watch?v=RSSZnQIKK3Y]
      9. King's Field II

      Wydane w 1995 roku dzieło stanowi według wielu swoisty pierwowzór, na kanwie którego zbudowano podstawy kultowego Demon’s Souls. King’s Field II zostało pierwszą wydaną na Zachodzie odsłoną cyklu, dzięki czemu From Software zostało w końcu zauważone przez szersze grono odbiorców. Po tej produkcji Japończyków możecie spodziewać się przede wszystkim fantastycznego klimatu, niezmiennie świetnej kreatywności w projekcie przeciwników, a do tego naprawdę imponującej oprawy graficznej – jak na możliwości PSX’a, rzecz jasna. Lubicie staroszkolne, hardcore’owe RPG? Jeśli tak, dajcie szansę temu klasykowi!

      [youtube https://www.youtube.com/watch?v=QCEy2EEt0GY]
      8. Armored Core 2

      W czasach panowania pierwszego PlayStation From zapoczątkowało bardzo dobrą serię trzecioosobowych strzelanin, w których główną rolę odgrywały mechy. Na PlayStation 2 pojawił się sequel oryginalnej trylogii opowieści z szaraka i do dziś stanowi najlepszą odsłonę cyklu. Akcja gry toczy się bowiem 67 lat po wydarzeniach ukazanych w pierwowzorze, gdzie Ziemia została cofnięta w rozwoju podczas wyniszczającego konfliktu z udziałem megakorporacji. Epoka ta, oprócz morza ruin, pozostawiła jednak po sobie też skarby takie jak plan kolonizacji Marsa.

      [youtube https://www.youtube.com/watch?v=5P4t-1PDetw]
      7. Otogi: Myth of Demons

      Pierwsze Otogi było ciut lepszą produkcją niż wydany w 2004 roku następca i stanowiło tytuł, którego z pewnością wielu graczy zazdrościło posiadaczom Xboksa. Fabuła Otogi przedstawia nam losy wojownika inspirowanego prawdziwym legendarnym samurajem z XI wieku jakim był Minamoto no Yorimitsu. Niejaki Raikoh zmuszony zostaje przez Cesarza do zabójstwa własnego ojca, na co się oczywiście nie zgadza i aby pokrzyżować plany władcy, wykrada starożytny miecz Soul Shrine i ucieka do ówczesnej stolicy Japonii, Kyoto. W wyniku tego działania, padła bariera dzieląca świat ludzi i demonów.

      [youtube https://www.youtube.com/watch?v=OR9hfZnZQc8]
      6. Dark Souls II

      Teraz przejdziemy do współczesnych arcydzieł From Software i jak się możecie spodziewać, zostaniemy przy nich do samego końca – bo skoro omawiamy najlepsze gry, nie możemy pominąć żadnej z nich. Druga odsłona Dark Souls jest tą najmniej lubianą wśród społeczności miłośników Soulsów, a jest tak z kilku powodów. Przede wszystkim nad DS2 bezpośrednio nie pracował najwybitniejszy reżyser From Software, Hidetaka Miyazaki, lecz para mniej doświadczonych projektantów Tomohiro Shibuya oraz Yui Tanimura – panowie znani głównie z Resident Evil: Outbreak i Armored Core 2. Brak dokładnej opieki mistrza nad uczniami sprawiło, że co prawda Dark Souls II i tak okazał się fantastyczną grą, lecz nie był aż tak magiczny jak poprzednicy i następcy.

      [youtube https://www.youtube.com/watch?v=qByFob7-8VY]
      5. Dark Souls

      Pierwsze Dark Souls było swego rodzaju przełomem w historii From Software, albowiem dopiero wtedy seria Souls została dostrzeżona i pokochana przez szerokie grono odbiorców. Bardzo tajemniczy klimat, wyśrubowany, aczkolwiek sprawiedliwy poziom trudności, a do tego naprawdę bogata warstwa fabularna sprawiły, że Soulsy zaczęły obrastać kultem, a na kolejne produkcje Japończyków czekało coraz więcej osób. Teraz gdy na wszystkich platformach dostępny jest remaster, zdecydowanie warto odświeżyć sobie tę wspaniałą przygodę.

      [youtube https://www.youtube.com/watch?v=KibniXLqcf8]
      4. Dark Souls III

      Do pracy nad ostatnimi Soulsami powrócił już Hidetaka Miyazaki i w niemalże perfekcyjny sposób zamknął opowieść o świecie, jaki poznajemy w całej serii Dark Souls. Po doświadczeniu nabranym przy Bloodborne, japoński mistrze designu nadał „trójce” większej dynamiki, a do tego jeszcze bardziej podkręcił klimat i dopieścił sposób opowiadania fabuły poprzez środowisko. Tutaj też zobaczyliśmy wielu z najlepszych bossów nie tylko w historii From Software, lecz także całej naszej branży!

      [youtube https://www.youtube.com/watch?v=grJ_6d-y9cU]
      3. Demon’s Souls

      Demon’s Souls było pierwszą produkcją, w której Miyazaki ukazał swój fenomenalny kunszt i udowodnił, że Japończycy wciąż potrafią robić fantastyczne, zaskakujące oraz wyjątkowe gry wideo – a było to w 2009 roku niezwykle ważne, gdyż wielu innych jego rodaków, na siłę „amerykanizowało” swoje dzieła. Mistyczny, bardzo tajemniczy świat zaintrygował posiadaczy PlayStation 3 i po raz pierwszy przedstawił wizję opowiadania poruszającej, niezwykle złożonej legendy poprzez krótkie i niejednoznaczne przekazy. Wielu hardcore’owych miłośników Soulsów uważa ten tytuł za najlepszy z serii, dlatego umieszczamy go na podium.

      [youtube https://www.youtube.com/watch?v=N1n7S2G6cmk]
      2. Sekiro: Shadows Die Twice

      Najnowsze dzieło Japończyków jest na rynku od zaledwie dwóch dni, jednakże już teraz śmiało można powiedzieć, że From wspięło się na wyżyny i dostarczyło najbardziej dopieszczoną grę pod kątem mechaniki rozgrywki w swojej karierze. Za reżyserię Sekiro również odpowiedzialny był Hidetaka Miyazaki, więc osoby zaznajomione z tym nazwiskiem wiedzą, czego mogą się spodziewać. Tym razem twórcy połączyli w swojej perełce świetnie znane i dopracowywane przez ostatnią dekadę mechaniki rozgrywki ze stylem kojarzącym się z marką Tenchu.

      [youtube https://www.youtube.com/watch?v=aUnEezrBFoA]
      1. Bloodborne

      Oparta na mechanice Soulsów gra na wyłączność dla PlayStation 4 natychmiast przykuła uwagę setek tysięcy osób, które w 2014 roku jeszcze zastanawiały się nad zakupem konsolki Sony. Gdy Bloodborne ukazał się już na rynku, definitywnie pozamiatał całą konkurencją i z miejsca został przez wielu uznany za najlepszy tytuł na wyłączność w całej historii naszej branży. Hidetaka Miyazaki wycisnął z siebie 110% kreatywności oraz umiejętności i dał Sony dzieło tak dobre, że inne gry zaczęły wyglądać przy Bloodborne jak badziewia sklecone na kolanie. Nawet obecnie, w 2019 roku, gdy mamy za sobą już God of Wara i Red Dead Redemption 2, pojawiają się opinie i artykuły głoszące, że BB było, jest i będzie grą idealną. Ale czy to prawda, każdy powinien ocenić sam.

      [youtube https://www.youtube.com/watch?v=I4s83-OuHX8]

      Odwiedź oryginalną stroną artykułu

      2 komentarze
      309 wyświetleń
    23. TEST: Która platforma oferuje najlepszą wersję Dark Souls 2? - Xbox One czy PS4

      Dark Souls II: Scholar of the First Sin oficjalnie rozwija skrzydła. Według doniesień dewelopera dopiero na platformach nowej generacji ich pozycja wygląda tak jak to wcześniej sobie zaplanowali.
       
       
       
      From Software 0 japoński producent odpowiedzialny za wypuszczenie choćby genialnego Bloodborne (następcy serii Dark Souls) twierdzi, że byli zmuszeni do ograniczenia możliwości graficznych ich produkcji, a to za sprawą mocy obliczeniowej Playstation 3 i Xbox 360. Dopiero wersje na PS4 i Xbox One pokazują na co stać silnik graficzny na którym oparty jest Dark Souls 2.
       
       
       
      Obie gry standardowo mają 60 fps, lecz podczas testów zauważono, że na PS4 jest ich 48 a na Xbox One 36. Jak wygląda sprawa rozdzielczości? Zarówno wersja na PS4 jak i Xbox One oferuje pełne 1080p oraz opcję anty-aliasing FXAA co na pewno ucieszy posiadaczy tych konsol.
       

       
      W przeprowadzonych testach wydajności stwierdzono, że wersja na PS4 wygląda i działa lepiej, niż na maszynce konkurencji. Dowodzi ku temu filmik, na którym testowano m.in. płynność działania, framerate, czy szybkość klatek.
       
      Jeśli posiadasz obie te konsole, to doradzamy wybór tej gry w wersji na Playstation 4.

      3 komentarze
      306 wyświetleń
    24. Demon's Souls PS5 sprzedało się do tej pory w ponad 1,4 miliona egzemplarzy

      Jednym z wyróżniających się tytułów startowych na PlayStation 5 był niewątpliwie Demon's Souls, świetny remake gry, który zapoczątkował formułę "Souls-like games". Opracowana przez Bluepoint Games gra akcji z elementami RPG jest pięknym odtworzeniem oryginału z konsoli PS3, zgrabnie rozwijając niektóre archaiczne systemy, jednocześnie szlifując grafikę do oszałamiającego połysku.
       
      Po świetnym remake'u, studio Bluepoint Games dołącza do PlayStation Studios jako zespół first-party, a w komunikacie prasowym dla tej wiadomości znajduje się aktualizacja wyników sprzedaży najnowszego wysiłku zespołu. Od 19 września 2021 roku Demon's Souls sprzedało się w "ponad 1,4 miliona egzemplarzy" od czasu premiery. Biorąc pod uwagę, że PS5 sprzedało się w ponad 10 milionach sztuk, gdzie już w lutym informowaliśmy o granicy blisko 8 milionów egzemplarzy, nie jest to zły wynik zwłaszcza, że gra jest dość hardcorowym wydaniem.
       
      Czy wybrałeś Demon's Souls wraz ze swoim PS5? Dźgnij kostki Tower Knight w sekcji komentarzy poniżej.

      0 komentarzy
      300 wyświetleń
    25. KFConsole - konkurencyjna konsola, która wyśmiewa Sony i Microsoft

      Firma KFC - znana marka fast foodów zapowiedziała… KFConsole!
       
      O KFConsole od znanej marki fast-foodów, ostatnio zrobiło się bardzo głośno w sieci, a to za sprawą dość kontrowersyjnej reklamy, której zadaniem było promowanie ich odrębnej marki - KFC Gaming. Oczywiście KFConsole nie można traktować jako bezpośrednią konkurencję dla PS5 oraz Xbox Series X, a tym bardziej jako typową konsolę. Reklama promująca nadchodzący sprzęt od KFC pojawiła się tuż zaraz po prezentacji Playstation 5 - wojna między producentami to dobra okazja, by wypromować swoją markę na którym KFC chciało skorzystać.
       
       
       
       
      Przejdźmy teraz do kilku informacji dotyczących KFConsole. Kształtem i wielkością przypomina dobrze znany kubełek marki. Producent nie ujawnia dokładnych danych na temat konsoli, ale potwierdza, że będzie w stanie uruchamiać gry z wielu platform w rozdzielczości 4k przy 120kl./sek.
      Najciekawszą opcją jest jednak komora na skrzydełka z kurczaka, która zapewni ciepłe jedzenie każdemu z graczy.
       
       
      Oficjalna prezentacja ma odbyć się 12 listopada 2020. Wtedy dowiemy się więcej na temat czym będzie nadchodzące KFConsole.
       
       
       
       

      0 komentarzy
      297 wyświetleń
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej witryny, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.