-
Popularne artykuły
-
Podobna zawartość
-
Przez Gangst3r
Być może każdy z was zapytany o to która firma miała największe dochody z gier przed premierą nowej generacji wytypowałaby zapewne Sony, Microsoft lub Nintendo. Owszem zgadza się te 3 firmy najwięcej dochodów mają z samych gier, ale tym razem to żadna z nich nie była liderem.
Niedawny raport The Wall Street Journal stawia sukces tych koncernów w perspektywie. Według tego serwisu informacyjnego, dane opublikowane w ramach niedawnego procesu antymonopolowego ujawniają, że w 2019 roku to Apple osiągnęło większy zysk operacyjny z gier niż Nintendo, Microsoft, Sony i Activision Blizzard razem wzięte.
Suma wyniosła aż 8,5 miliarda dolarów, chociaż warto zauważyć, że Apple powiedział, że marże operacyjne omawiane podczas procesu były nieprawidłowe, a zatem liczba ta jest zbyt wysoka. Nawet biorąc to pod uwagę, jasne jest, że Apple zarabia porządną sumę z gier - co jest ironiczne, gdy weźmie się pod uwagę, że nie robi nic własnego.
Oszałamiająca liczba jest generowana przez 30% obniżkę Apple ze wszystkich zakupów cyfrowych za pośrednictwem App Store, który jest używany na milionach urządzeń na całym świecie, w tym na iPhone'ach, iPadach i laptopach. Nawet Nintendo przyczynia się do tej liczby, ponieważ kilka jej gier - Super Mario Run, Animal Crossing: Pocket Camp i Pokémon GO (Nintendo jest współwłaścicielem The Pokémon Company) - jest dostępnych na iOS.
Biorąc na nóż markę Nintendo, która w tym temacie ma w prawdzie najwięcej własnych tytułów, to warto zauważyć, że "cięcie" sprzedaży cyfrowej Apple jest tak samo praktykowane jak w eShopie Nintendo (ta sama sytuacja pojawia się w Microsoft Store i PS Store)i jak wiadomo każdy posiadacz fizycznej platformy powinien odkuć się na każdej sprzedanej platformie. Różnica polega oczywiście na tym, że podczas, gdy Microsoft sprzedało ok. 50 miliona sztuk Xbox One w latach 2017-2020, Nintendo 90 milionów Switchów, a Sony imponujące 107 milionów sztuk w ciągu ostatnich czterech lat, to Apple sprzedało niewyobrażalną ilość 196,9 miliona iPhone'ów w samym 2020 roku. Liczba urządzeń z systemem iOS w aktywnym użyciu dzisiaj całkowicie przyćmiła rynek konsolowy co stanowi niesamowity zysk, jaki Apple jest w stanie wygenerować z gier.
Stanowisko Apple zostało ostatnio zakwestionowane przez Epic Games, producenta Fortnite, który złożył pozew przeciwko Apple, twierdząc, że ma monopol na sposób sprzedaży oprogramowania na swoich urządzeniach, zmuszając programistów i wydawców do korzystania z własnego systemu zakupów w aplikacji. Fortnite jest darmowy i opiera się na zakupach w aplikacji, aby wygenerować zysk - zakupy, które podlegają 30% cięciu Apple.
W procesie Apple wskazał na fakt, że inni posiadacze platform – tacy jak Google i Microsoft – stosują dokładnie ten sam system. Amerykańska sędzia okręgowa Yvonne Gonzalez Rogers zgodziła się w przeważającej części, ale także nakazała, aby Apple zezwolił programistom na oferowanie metod płatności we własnych aplikacjach - metod płatności, które obejdą Apple App Store i unikną 30% obniżki.
Oznacza to, że gry takie jak Fortnite mogą potencjalnie generować miliony dla swojego wydawcy na iOS, nie dając Apple ani grosza - a to może mieć długoterminowe konsekwencje dla innych posiadaczy platform.
-
-
Statystyki forum
13 641
Tematów48 445
Odpowiedzi -
Kto jest online? 0 użytkowników, 0 anonimowych, 83 gości (Zobacz pełną listę)
Brak zarejestrowanych użytkowników online
-
Statystyki użytkowników