Skocz do zawartości
Przez Gangst3r

Microsoft otworzył wirtualne konsolowe muzeum Xbox z okazji 20. rocznicy marki

W tym roku wypadła 20. rocznica marki Xbox. Microsoft przygotował z tej okazji masę ciekawych gadżetów, promocji w sklepie Xbox oraz wypuścił nowe akcesoria w limitowanej wersji (zestawy słuchawkowe, kontrolery do konsoli Xbox Series X | S).
 
Jeśli myślicie, że na kilku nowinkach takich jak FanFest (ekskluzywne wydarzenia i promocje), możliwości pobrania kilku tapet i otrzymania dodatkowych gier z poprzedniej generacji w ramach wstecznej kompatybilności to mamy dla was jeszcze jedną nowinkę. Być może nie każdy zaczynał przygodę z marką Xbox od pierwszej konsoli, której premiera odbyła się dokładnie 15 listopada (w Stanach Zjednoczonych), to Microsoft przygotował coś specjalnie dla wszystkich fanów marki - Muzeum Xbox.
 
Można tam wejść bezpośrednio w cyfrowy świat historii marki i zobaczyć jak powstawała nie tylko pierwsza, ale każda kolejna konsola Xbox. Oprócz materiałów wideo z informacjami na temat powstawania pierwszej konsoli Xbox znajdziemy również takie ciekawostki jak pierwsze szkice i projekty sprzętu.
 
Po zalogowaniu możemy uzyskać informacje na temat naszego konta i przeglądnąć całą naszą historię pobytu z marką.
 
 
Czy już odwiedziłeś Muzeum Xbox? Jakie podobała ci się wędrówka po wirtualnym muzeum? Jak zwykle czekamy na Twoją wypowiedź w sekcji komentarzy poniżej.
Czytaj więcej..
Przez Gangst3r

Wersje dla nowej generacji gier Cyberpunk 2077 i Wiedźmin 3 zostały opóźnione do 2022 roku

Mamy złe wieści, ponieważ CD Projekt Red potwierdził dzisiaj, że wersje ich gier przygotowane specjalnie dla nowej generacji Xbox Series X | S i PS5 zarówno Cyberpunk 2077, jak i Wiedźmin 3 będą dostępne dopiero w 2022 roku, a nie jak wcześniej zapowiadano w 2021 roku.
 
W opublikowanym dziś raporcie wyjaśniono, że "na podstawie zaleceń dostarczonych przez osoby nadzorujące rozwój, zdecydowano się przeznaczyć dodatkowy czas na oba projekty". Nowej generacji wersja Cyberpunk 2077 pojawi się w pierwszym kwartale 2022 roku, a Wiedźmin 3 w drugim kwartale 2022 roku.
 
Nikt z nas nie jest prawdopodobnie zbyt zaskoczony opóźnieniem Cyberpunk 2077, ale Wiedźmin 3 wydaje się trochę mniej nieoczekiwanym projektem na tej liście, biorąc pod uwagę, że gra ma już przeszło 6 lat, a za sobą sporo modyfikacji usprawniających jej mechanikę oraz animacje graficzne.
 
Ostatecznie wszyscy będziemy musieli poczekać trochę dłużej, aby uzyskać praktyczne informacje o tych bezpłatnych aktualizacjach dla nowej generacji.
 
Co sądzisz o opóźnieniu przejścia na Cyberpunk 2077 i Wiedźmina 3 na Xbox Series X|S oraz PS5? Powiedz nam poniżej.
Czytaj więcej..
Przez Gangst3r

Ubisoft podobno pracuje nad nową główną serią gry Splinter Cell

Mamy dziś więcej ekscytujących wiadomości do przekazania, ponieważ według nowego raportu, Ubisoft w końcu pracuje nad zupełnie nową grą Splinter Cell! Ten raport pochodzi od doświadczonego w branży gier Toma Hendersona i ludzi z Video Games Chronicle - warto śledzić ten serwis ponieważ dużo znajdujących się tam informacji często się potwierdza.
 
Według ich "źródła" publikacji, nadchodzący tytuł zmierza do "odzyskania sfrustrowanych fanów, rozgoryczonych ostatnimi wysiłkami w sprawie ożywienia serii w przestrzeni mobilnej i VR". Jak twierdzą, gra jest jeszcze we wczesnej fazie produkcji, prowadzonej przez studio spoza tradycyjnej bazy Ubisoftu w Montrealu, a całość może zostać ogłoszona dopiero w przyszłym roku.
 
Ubisoft został podobno poproszony przez VGC o komentarz w tej sprawie, ale firma odmówiła udzielenia odpowiedzi.
 
Jak zapewne wiecie, od 2013 roku nie pojawiła się żadna gra głównego nurtu trylogii Splinter Cell, więc czekaliśmy prawie dekadę na tę pozorną kontynuację. Po prostu trzymamy kciuki i palce u nóg, że ta informacja się niebawem potwierdzi.
 
Jakie są twoje przemyślenia na ten temat? Daj nam znać w sekcji komentarzy poniżej.
Czytaj więcej..
Przez Gangst3r

Nowa aktualizacja oprogramowania układowego PS5 jest już dostępna do pobrania

Sony właśnie wydało kolejną aktualizację oprogramowania systemowego PlayStation 5. Kilka tygodni po pojawieniu się największej jak dotąd aktualizacji oprogramowania układowego PS5, które wprowadza między innymi obsługę dysków SSD na szynie PCI 4.0 M.2 NVME dostępna jest nowa łatka, gotowa do pobrania i zainstalowania już teraz.
 
Najnowsza wersja aktualizacji oprogramowania układowego PS5 to 21.02-04.02.00 i ma 913,7 MB. Nie oczekujcie jednak, że ta aktualizacja wprowadzi duże, zauważalne zmiany - ulubiona notatka wszystkich powraca.
 
"Ta aktualizacja oprogramowania systemowego poprawia wydajność systemu."
Zamknij oczy. Niech słowa rozbrzmiewają echem w twoim umyśle. To stwierdzenie oznacza naszą przeszłość i przyjdzie do nas ponownie w przyszłości. To relaksujące, prawda? Eh... może na tym zakończmy tą ironię.
 
Po powrocie do pokoju pobierz aktualizację oprogramowania układowego PS5, aby utrzymać konsolę w jak najlepszej formie. Następnym razem postaramy się skupić na większych wydaniach aktualizacji, które wprowadzają coś więcej, niż.... poprawioną wydajność systemu (do czego już zdążyłem przywyknąć na moim Realme 7 Pro w oczekiwaniu na Androida 12).
 
A wy już pobraliście swoje aktualizacje na PS5? Dajcie znać w komentarzach poniżej.
Czytaj więcej..
  • Popularne artykuły

  • Ciekawostki


    180 wpisy w tej kategorii

    1. Fani GTA Trilogy nie są zadowoleni z niektórych zmian w "ostatecznym" remasterze

      Grand Theft Auto: The Trilogy to jedna z najbardziej wyczekiwanych premier 2021 roku, ale ci, którym udało się zdobyć ją wcześniej, donoszą, że nie wszystko jest tak jak "ostateczne" powinno być.
       
      Rockstar wprowadził dość dziwne zmiany w modelach postaci w grze, głównie przy NPC, którzy mają tylko niewielki wpływ na historię:
        Gdzie indziej okazuje się, że Old Reese – fryzjer, który w oryginalnej grze dał poważne wibracje Morgana Freemana – przeszedł naprawdę imponujący proces anti-aging:
        Poza postaciami niektórzy fani zauważyli, że decyzja o usunięciu mgły w celu ukrycia ograniczonej odległości rysowania tak naprawdę się nie opłaciła:
       
      Wydawałoby się, że gra jest wypełniona sporą ilością błędów ortograficznych, prawdopodobnie dzięki upscalerowi AI, który został użyty do ulepszenia grafiki z oryginalnej gry:
       
       
      Na koniec lista błędów znalezionych przez innych graczy. Kilka z nich można uznać za śmieszne, ale niektóre wołają o pomstę do nieba... W tym miejscu zadajemy sobie pytanie jak taki deweloper jak Rockstar mógł tak podejść do tematu...
       
      Warto zauważyć, że są to negatywne reakcje i że w tych remasterach na pewno będzie się działo wiele dobrych rzeczy (chyba). Warto również zauważyć, że wymienione powyżej błędy przez graczy są losowo wytypowane z pośród kilkudziesięciu znalezionych w serwisie Reddit. Oczywiście takich błędów znajdziemy zapewne więcej, ale mamy nadzieję, że trylogia z przymrużeniem oka na błędy i niedociągnięcia będzie grywalna.
       
      Z pewnością Rockstar przygotuje w najbliższym czasie stosowną poprawkę nie tylko błędów, ale wprowadzi kilka dodatkowych mechanik, których brakowało w oryginałach graczom (np. pływanie).
       
       
      A Ty napotkałeś jakieś dziwne błędy podczas gry w najnowszą trylogię GTA? Jak zwykle czekamy na Twoją wypowiedź w sekcji komentarzy poniżej.

      0 komentarzy
      219 wyświetleń
    2. Bethesda udostępni swoje najnowsze gry na platformie Steam

      Bethesda poinformowała w swoim wpisie na Twitterze, że ich najnowsze gry trafią do oferty Steama. Mowa tutaj o Fallout 76, Doom Eternal, Rage 2, Wolfenstein: Youngblood i Wolfenstein: Cyberpilot.

      O ile ta pierwsza ma pojawić się z końcem tego roku to pozostała reszta w postaci dystrybucji cyfrowej zawita na platformie Valve w dniu swojej premiery. Oczywiście wszystkie te tytuły będzie można też nabyć w usłudze wydawcy Bethesda.net.

      Nie znane są powody zmiany tej decyzji. Warto nadmienić, że platforma Steam obecnie rywalizuje z Epic Games Store, dlatego mając w swoim zapleczu gry od Bethesda rywalizacja staje się bardziej zażarta, a to będzie miało jedynie wpływ między innymi na ceny.

      0 komentarzy
      230 wyświetleń
    3. Kiedy oryginalny Xbox po raz pierwszy wyciekł, Microsoft otwarcie kłamał na ten temat

      Zostaliśmy uraczeni garścią fascynujących informacji na temat oryginalnego Xboxa dzięki uprzejmości nowego wirtualnego muzeum Xbox, a jedna z sekcji szczegółowo opisuje, kiedy oryginalna konsola po raz pierwszy wyciekła do prasy.
      Next Gen Magazine był pierwszym punktem, w którym dowiedział się o nowym projekcie Microsoftu "Xbox" i zadzwonili do firmy, aby spróbować uzyskać jakiś komentarz w tej sprawie. David Hufford pracujący w tamtym czasie w dziale Xbox podniósł słuchawkę i pilnie przekazał wiadomość swoim kolegom:
       
      "Ojciec Xboxa" Seamus Blackley również otrzymał kilka telefonów na temat pozornie nowej konsoli do gier od Microsoftu i otwarcie skłamał w swoich odpowiedziach, obiecując, że po prostu "pracuje nad API dla kart graficznych 3-D FX dla Windows".
       
      Blackley później żartobliwie przyznał, że w rzeczywistości był "w magazynie spawającym zestawy deweloperskie [Xbox]", kiedy otrzymał jeden z telefonów. Źródło początkowego wycieku najwyraźniej nigdy nie zostało ujawnione, ale Hufford mówi, że w zespole było kilku "nieszczelnych" pracowników i ma swoje podejrzenia co do tego, kim byli, ale tego zapewne już nigdy się nie dowiemy!
       
      Co o tym sądzisz o Muzeum Historii Marki Xbox? Daj nam znać swoje przemyślenia w sekcji komentarzy poniżej.

      0 komentarzy
      195 wyświetleń
    4. Nowa aktualizacja Call Of Duty: Warzone po aktualizacji zmniejsza rozmiar na konsolach i PC

      Jeśli regularnie grasz w Call of Duty: Warzone, to doskonale wiesz ile miejsca zjada ta gra na dysku twardym z każdą nową aktualizacją. Szczerze mówiąc, zbliża się do krytycznego punktu, w którym będzie potrzebować własnego, dedykowanego dysku twardego. Na szczęście najnowsza łatka zmniejsza rozmiar pliku o rozsądną porcję, ale najpierw wymaga jednego dużego pobrania.
       
      Jak opisano w poście na blogu Call of Duty, aktualizacja 52.0 - 57,8 GB czeka na graczy Warzone w szczególności konsolowych. Chociaż może się to wydawać "dużym wyzwaniem", to w efekcie znacznie zmniejsza rozmiary plików zarówno dla samego Warzone (10,9 GB do 14,2 GB), jak i Warzone / Modern Warfare (od 30,6 GB do 33,6GB), więc jest to opłacalne. Łatka zawiera również mnóstwo nowej zawartości sezonu drugiego, w tym nowe mapy, tryby i nie tylko. Oto szacunkowe zmniejszenie rozmiaru pliku z bloga:
      PlayStation 5: 10,9 GB (tylko Warzone) / 30,6 GB (Warzone i Modern Warfare®)
      PlayStation 4: 10,9 GB (tylko Warzone) / 30,6 GB (Warzone i Modern Warfare®)
      Xbox Series X / Xbox Series S: 14,2 GB (tylko Warzone) / 33,6 GB (Warzone i Modern Warfare®)
      Xbox One: 14,2 GB (tylko Warzone) / 33,6 GB (Warzone i Modern Warfare®)
      PC: 11,8 GB (tylko Warzone) / 30,6 GB (Warzone i Modern Warfare®)

      „Ulepszenia w całym systemie zarządzania treścią są możliwe dzięki optymalizacji danych i usprawnieniu pakietów zawartości potrzebnych do poszczególnych trybów gry. Nastąpi to po większej niż zwykle, jednorazowej aktualizacji Sezonu Drugiego - Reloaded, która obejmie te optymalizacje i będzie konieczne do zmniejszenia ogólnej powierzchni. Oczekuje się, że przyszłe rozmiary poprawek dla Modern Warfare i Warzone będą mniejsze niż te, które mają zostać wydane 30 marca o 23:00”.
       
      Więc nie zniechęcaj się dużym rozmiarem aktualizacji, ponieważ musi coś pogorszy, żeby później coś ulepszyć, ale mówi się, że przyszłe aktualizacje będą zdecydowanie mniejsze. Te poprawki optymalizacyjne są bardzo mile widziane, ponieważ Call of Duty wydaje się powoli pochłaniać nasze miejsce na dysku twardym - po prostu niech zajmuje go zdecydowanie mniej.
       
      Cieszysz się z redukcji pojemności gry? Daj nam znać w komentarzach poniżej.

      0 komentarzy
      137 wyświetleń
    5. Nowy Switch następcą 2DS-a. Co szykuje Nintendo?

      Switch sprzedaje się nad wyraz dobrze. Choć analitycy przewidują zwolnienie sprzedaży lub w najlepszym wypadku zatrzymanie na aktualnym pułapie. Nintendo uważa, że jest w stanie sprzedać jeszcze więcej konsol.

      Nintendo ma wprowadzić w 2019 roku 2 nowe wersje Nintendo Switchów

      Wcześniejsza plotka mówiła o tym, że w tym roku ma pojawić się nowy model Switcha. Ostatnio pisaliśmy za to, że mają być dwa modele. Jeden przeznaczony dla młodszego użytkownika, a co za tym idzie — tańszy. A drugi dla wymagających graczy.

      Serwis Eurogamer dotarł do osoby, która jest obeznana z planami Nintendo i udało się potwierdzić, że plotki nie są wyssane z palca. Nintendo faktycznie szykuje dwa modele. Ten tańszy, przeznaczony dla dzieci, tworzony jest z taką samą myślą jak 2DS. Uproszczony model, wytrzymalsza konstrukcja i niższa cena. EG potwierdził, że ten model będzie oferował jedynie tryb handheld.

      Co z mocniejszą wersją Switcha? Serwis mówi o skoku podobnym, jaki zanotował 3DS przy przejściu na New 3DS-a. Oczywiście do PS4 Pro czy Xboksa One X będzie sporo brakować. Ten model konsoli zaoferuje opcję podpięcia sprzętu do TV przez dock.

      Jak wam widzi się taka opcja?

      Odwiedź oryginalną stroną artykułu

      0 komentarzy
      256 wyświetleń
    6. CD Projekt RED anuluje dedykowaną grę wieloosobową dla Cyberpunk 2077

      Polski deweloper CD Projekt RED zrezygnował ze swoich planów stworzenia gry wieloosobowej dla Cyberpunk 2077. To, co miało być dedykowaną ofertą online, oddzielną od gry podstawowej, teraz będzie stanowić część nowej strategii, którą zespół wdraża, w miejscu, w którym wszystkie jego franczyzy w jednym dniu otrzymają dodatkowy tryb dla wielu graczy. Jest to inicjatywa mocno idąca naprzód, co oznacza, że może istnieć możliwość, gdzie Wiedźmin 4 będzie pierwszym tytułem w przygotowaniu, do którego CD Projekt RED może przyjąć takie podejście.
       
      Wiadomość została potwierdzona w ramach telekonferencji, podczas której prezes i dyrektor generalny Adam Kiciński powiedział: „Wcześniej zasugerowaliśmy, że nasz następny triple-A będzie wieloosobową grą Cyberpunk, ale teraz zdecydowaliśmy się to ponownie przemyśleć. Biorąc pod uwagę nasze nowe, więcej systematyczne i zwinne podejście, zamiast skupiać się głównie na jednym dużym doświadczeniu online lub grze, skupiamy się pewnego dnia na wprowadzeniu trybu online do wszystkich naszych franczyz”.
       
      Kiciński wyjaśnił wtedy, że CD Projekt RED zmienia swoje podejście, aby przyszłe tytuły mogły obsługiwać elementy online. „Pracujemy więc nad określonymi funkcjami, które usprawnią nasze [gry] dla jednego gracza, ale nie pracujemy nad wypuszczeniem następnej gry [jako] wielkiej gry online. Dlatego będziemy ulepszać nasze gry dla jednego gracza za pomocą funkcji online”. Twierdzi, że komponenty sieciowe pracują w studiu już od ponad dwóch lat, a te mechanizmy będą „bardzo ekscytujące dla graczy”, gdy zostaną ujawnione.
       
      „Podkreślmy to tutaj, CD Projekt Red tworzy gry RPG AAA oparte na fabule dla jednego gracza - to się nie zmienia. To, co się zmienia, to nasze długoterminowe podejście do online. Chodzi nam o zapewnienie miejsca, w jakim będziemy odpowiednio przygotowani do wdrażania elementów online, w naszych grach, w których mają one sens. Nie chcemy przesadzić ani stracić naszego DNA dla pojedynczego gracza. Chcemy podjąć przemyślane kroki, aby zbudować solidne możliwości online”.
       
      Anulowanie tego projektu dla wielu graczy może w krótkim czasie przynieść miłą wiadomość dla fanów dewelopera, ale z pewnością wygląda na to, że przyszłe projekty będą miały jakiś komponent dla wielu graczy. Na razie CD Projekt RED wciąż jest zajęty naprawianiem Cyberpunk 2077. Patch 1.2 dał radę z mniejszą liczbą awarii i lepszą wydajnością na PlayStation 5, ale jeszcze znajdzie się kilka błędów, które trzeba będzie naprawić, m.n. wizerunek marki w firmie Sony, której nadal próżno nam szukać w PS Store - już od ponad trzech miesięcy.
       
       
      Jak reagujesz na te wiadomości? Podziel się swoimi przemyśleniami w komentarzach poniżej.

      0 komentarzy
      171 wyświetleń
    7. Logo Xbox 360 zostało prawie użyte w oryginalnym Xbox

      Czy wiesz, że firma Microsoft rozważała użycie (wczesnej wersji) logo Xbox 360 dla oryginalnej konsoli Xbox? Dzięki nowemu wirtualnemu muzeum Xbox możemy teraz zobaczyć, jak by to wyglądało w efekcie, a także inne alternatywne projekty.
       
      Na początku tego artykułu możesz zobaczyć dwie wizualizacje loga, z prawej strony okrągły projekt logo Xbox 360 wraz z oryginalnym stylem czcionki pierwszego Xbox'a, chociaż możesz zauważyć, że styl czcionki jest również nieco inny niż wersja ostateczna (logo po lewej stronie).
       
      Na wszelki wypadek przypominamy jak wyglądała animacja i logo konsoli Xbox 360, czyli następcy Xbox'a z 2001 roku.
      Pozostałe dwa alternatywne projekty dostarczone w muzeum są bardzo podobne do powyższego, ale zamiast tego pokazują logo jako sześcian zamiast kuli. Szczerze mówiąc, jesteśmy bardzo zadowoleni z ostatecznego wyboru logo!
       

       
      Jeśli jeszcze tego nie sprawdziłeś, wirtualne muzeum Xbox jest absolutnie pełne takich szczegółów, wraz z mnóstwem zdjęć zza kulis i klipów audio od członków zespołu Xbox opowiadających o swoich wspomnieniach sprzed 20 lat - zachęcamy, bo naprawdę warto zagłębić się w te informacje.
       
      Co sądzisz o tych alternatywnych projektach logo Xbox sprzed 20 lat? Daj nam znać swoje przemyślenia poniżej.

      0 komentarzy
      808 wyświetleń
    8. Firma Microsoft udostępnia wczesne koncepcje systemu operacyjnego dla oryginalnej konsoli Xbox

      Wszyscy pamiętamy kultowy oryginalny interfejs główny Xbox i jego niesamowitą sekwencję wprowadzającą (ta ostatnia jest nadal widoczna dzisiaj z wstecznie kompatybilnymi tytułami na nowoczesnych konsolach), ale Microsoft miał również wiele alternatywnych pomysłów na te.
       
      Kilka przykładów zostało opublikowanych w wirtualnym muzeum Xbox, podzielonych na koncepcje pulpitu nawigacyjnego zatytułowane "BLUR" i "FROG". Istnieje kilka różnych projektów dla każdego z nich i wszystkie są bardzo różne od tego, co ostatecznie zobaczyliśmy.
       
      Są one w rzeczywistości dostępne w formie filmów w muzeum, więc udaj się tam i sprawdź co skrywają, jeśli jesteś zainteresowany. Obejmują one wgląd działania strony sklepu (x-zone) i rankingi.
       
      Prototyp interfejsu głównego konsoli Xbox "BLUR" (wideo) Prototyp interfejsu głównego konsoli Xbox "FROG" (wideo)   Zachęcamy w szczególności obejrzeć drugi film i przyjrzeć się szczególnie gra tam prezentowanym. Każdy zaznajomiony w temacie z pewnością pozna Grand Tourismo, ale czy kojarzycie Battlebots 2123?   Podoba Ci się wygląd którejkolwiek z tych koncepcji pulpitu nawigacyjnego? Podziel się z nami swoimi przemyśleniami na ich temat poniżej.

      0 komentarzy
      481 wyświetleń
    9. Cyberpunk 2077 jest coraz „bliżej” powrotu do PlayStation Store - twierdzi CDPR

      W bezprecedensowym posunięciu Sony, które wycofało grę Cyberpunk 2077 z PlayStation Store w grudniu ubiegłego roku. W ciągu zaledwie kilku tygodni od daty premiery, dziś mija już całe cztery miesiące, kiedy nie będziemy mogli kupić cyfrowej wersji gry na PS4 (i PS5 dzięki kompatybilności wstecznej). Jednak deweloper CD Projekt Red uważa, że zbliża się do świata, w którym Cyberpunk 2077 może wrócić do sklepu Sony.
      A to głównie z powodu licznych aktualizacji, które gra otrzymała od czasu premiery. Najnowsza z nich, łatka 1.2, zapowiada gigantyczną listę ulepszeń stabilności i poprawek błędów. Z naszych własnych testów wynika, że stan Cyberpunk 2077 na konsolach PlayStation jest wciąż daleki od ideału - ale z pewnością jest lepszy, niż był.
       
      Czy wystarczy jednak, aby Cyberpunk 2077 ponownie pojawił się w PlayStation Store? Cóż, to zależy od Sony. Podczas ostatniej rozmowy z inwestorami CD Projekt Red, wiceprezes ds. Rozwoju biznesu Michał Nowakowski powiedział: „Opublikowaliśmy kilka poprawek. Wczoraj opublikowaliśmy naprawdę dużą i kilka. Każda z nich przybliża nas do powrotu do sklepu PSN”.
       
      „Jednak ostateczna decyzja - musicie to zrozumieć, należy do Sony. Wierzymy, że jesteśmy bliżej niż dalej, ale oczywiście ostateczna decyzja należy do nich, więc poczekajmy i zobaczmy”.
      Zakładamy, że nadejdzie czas, kiedy Sony przywita Cyberpunk 2077 z powrotem w PlayStation Store - ale kto wie, kiedy to się stanie. Możliwe, że patch 1.2 zrobił wystarczająco dużo, ale jak mówi Nowakowski, będziemy musieli poczekać i zobaczyć.
       
      Warto również zauważyć, że natywna wersja gry Cyberpunk 2077 na PS5 nadal widnieje na kartach wydawniczych planowanych na 2021 rok. Jeśli wersja na PS4 do tego czasu nie pojawi się w sklepie, zanim nastąpi oficjalna publikacja odsłony na PS5, będzie to raczej niezręczna premiera.
       
       
      Jak myślisz, kiedy Cyberpunk 2077 pojawi się ponownie w PlayStation Store? Umieść swoje propozycje w sekcji komentarzy poniżej.

      0 komentarzy
      229 wyświetleń
    10. Policja w Tokio aresztowała mężczyznę za odsprzedaż około 200 konsol i gier

      Wraz z popytem przewyższającym podaż w przestrzeni gier doprowadziło to do wzrostu tak zwanego procederu skalpowania (odsprzedaży po wyższej cenie) i kradzieży, taki przykład pojawił się w japońskich mediach (m.in. Sankei i Kotaku). Ponieważ systemy Switch, a w szczególności PS5, zarówno w tamtym kraju jak i na całym świecie są trudne do zdobycia ze względu na problemy z produkcją półprzewodników wymaganych do produkcji. Sprawa dotyczy pewnego człowieka, któremu powierzono znaczną ilość zapasów do dostawy, sprzedał je prywatnie z zyskiem.
       
       
      Policja w Tokio potwierdziła, że mężczyzna został aresztowany po sprzedaży około 200 konsol i gier. Bezrobotny mężczyzna (japońskie media często podają status zatrudnienia, gdy informują o aresztowaniach) otrzymał towary na dostawy do domu w październiku, ale zamiast tego sprzedał je do sklepów w popularnej dzielnicy Akihabara; wartość towarów wynosiła podobno około 5,8 miliona jenów (około 51 100 USD), a zysk mężczyzny ze sprzedaży wynosił nieco ponad połowę tej kwoty.
       
      To oczywiście przygnębiająca opowieść (kradzieże dostaw były główną historią na całym świecie wraz z premierami konsol PS5 / Xbox Series w zeszłym roku), a mężczyzna podobno przebywał w różnych kafejkach internetowych (gdzie dostępne są kabiny do spania) w Tokio. Cytuje się, że popełnił kradzież z powodu problemów finansowych, ale w dużej mierze wydał zarobki na hazard i wyścigi konne.
       
      Zapasy najnowszych systemów do gier są obecnie bardzo niskie w Japonii (podobnie jak w wielu innych miejscach). Jak widać, każda metoda do szybkiego zarobienia pieniędzy bardzo kusi, nawet gdy jest ona mniej legalna.
       
       
      Choć sami nie popieramy na rynku działań skalperów, to niestety jeśli, sprzedawcy detaliczni nie podejmą odpowiednich kroków w tym temacie to nadal będziemy mieli problem z dostępnością nowy konsol.

      0 komentarzy
      456 wyświetleń
    11. Phil Spencer świętuje swój siódmy rok bycia szefem działu Xbox

      Phil Spencer, człowiek stojący za zmianą w dziale Xbox w ciągu ostatniego pokolenia, świętuje teraz swój siódmy rok bycia szefem tej marki należącej do firmy Microsoft.
      Jak wszyscy wiemy, początek ery Xbox One był dla firmy mrocznym czasem i wielu fanów zaczęło kwestionować swoją lojalność wobec konsoli. Wszystko wydawało się, że karty były ułożone w stos przeciwko Xboxowi, a każda pomniejsza firma z łatwością rzuciłaby w ręce konkurencji, ale Spencer i jego zespół nie utknęli w pętli czasu przywracając z powrotem nadzieję i powrót do czasów świetności, które mamy teraz.
       
      Od tego czasu wdrożyliśmy kompatybilność wsteczną, gry w chmurze i nie zapominajmy o wspaniałej subskrypcji Xbox Game Pass. Jasne, niektóre decyzje nie zawsze kończą się powodzeniem, ale kłamalibyśmy, gdybyśmy powiedzieli, że Xbox nie ma dziś bardzo silnej pozycji, a duża część tego wynika z przywództwa Spencera i prawdziwej pasji do branży.
      Odpowiadając fanowi na Twitterze, Spencer powiedział, że „nie mógł być bardziej dumny z zespołu; czego nauczyli się i osiągnęli przez lata”, a później dodał, że „naprawdę docenia całą pozytywną energię."
       
      Wraz z premierą Xbox Series X | S, wykupem Bethesdy i wieloma grami własnymi w przygotowaniu, mamy przed sobą świetlaną przyszłość ze Spencer na czele. Mam nadzieję, że za siedem lat nadal będzie szefem!
       
       
      Czy jesteś zadowolony z kierunku, jaki obrał dział Xbox z Philem Spencerem za sterami? Napisz do nas komentarz i daj nam znać.
       

      0 komentarzy
      431 wyświetleń
    12. Błąd bezpieczeństwa dał przeglądającym możliwość usunięcia każdego filmu na YouTube!

      Wyobrażacie sobie Youtube bez treści wideo lub z liczbą kilku dziesięciu filmów? Ja też nie. Ale ta apokaliptyczny scenariusz mógł mieć miejsce w rzeczywistości! W zakątku twórcy oprogramowania niejakiego Kamila Hismatullin, który odkrył lukę bezpieczeństwa w YouTube, co pozwoliło mu usunąć dowolny film lub wszystkie z nich, jeśli miałby na to ochotę. Na szczęście, tak się nie stało i nie pozbawił nas tych terabajtów danych (choć podobno miał jakieś myśli związane z kanałem Justin'a Bieber'a), zamiast tego zgłosił błąd do Google i dzięki tej inicjatywie zgarnął 5000 dolarów nagrody.
       
      Odkrycie to wynikało z wprowadzenia w styczniu przez Google programu Vulnerability Research Grants, które oferuje wynagrodzenia pieniężne dla "najskuteczniejszych" w zamian za badania nad potencjalnymi słabościami konkretnych zastosowań. Chodzi o to, aby stanowić zachętę dla przeglądających do raportowania błędów i luk bezpieczeństwa, aby Google mogło je naprawić tak szybko, jak to możliwe.
       
       
       
      Hismatullin po godzinnych badaniach nieoczekiwanie odkrył logiczny błąd, który pozwoli mi usunąć dowolny film na YouTube za pomocą wykonania jednego żądania. Trudno w to uwierzyć, ale z tego co wynika ten błąd był bardzo prosty do wykonania.
       
      Zamieścił nawet instruktażowe wideo jak tego dokonał na... Youtube (zabawne prawda?).
       

       
      "Mimo, że był wczesny sobotni poranek kiedy zgłosiłem problem, to zespół Google odpowiedział bardzo szybko, ponieważ ten błąd mógł stworzyć zupełny chaos w ciągu kilku minut, gdyby znalazł się w złych rękach. Można było wykorzystać tę lukę, aby usuwać użytkowników lub po prostu zakłócić pracę całego serwisu YouTube poprzez usunięcie ogromnej ilości filmów w bardzo krótkim czasie ", pisał. "Naprawili to w kilka godzin, a na koniec Google wynagrodził mnie kwotą w wysokości $ 5k i na szczęście żadne z filmów Bieber'a nie zostały naruszone :D"
       
       
       
      Przedstawiciel YouTube potwierdził, że raport dostarczony przez Hismatullin jest zgodny z doniesieniem.

      0 komentarzy
      155 wyświetleń
    13. 10 gier na PS3 dostępnych tylko w wersji cyfrowej, które należy kupić, zanim Sony zamknie PS Store

      Cóż, w końcu nadszedł ten czas. Po zeszłym roku, gdy przeprojektowany został sklep internetowy PlayStation, który nie bez powodu "opuścił" kategorie gier PS3 i PS Vita, wielu widziało już pewne znaki od Sony. W zeszłym tygodniu pojawiły się doniesienia o zamknięciu przez Sony zarówno sklepów PS3, jak i PS Vita, a wkrótce potem zostały one oficjalnie potwierdzone. Na szczęście gracze nadal mogą ponownie pobrać swoje istniejące biblioteki, ale właściciele PS3 mają tylko czas do 2 lipca, aby kupić cokolwiek nowego.
       
      Choć nie jest to zaskakujące, z pewnością rozczarowuje, a to masowe wycofywanie oznacza, że żegnamy się z wieloma fantastycznymi grami, które nigdy nie doczekały się fizycznej premiery. Dla każdego, kto chce zdobyć kilka perełek przed nadejściem lipca, przedstawimy kilka najlepszych gier, które nadal są na topie, zanim znikną na zawsze.
      Ostrzegam, że wszystko, co ma PS5 i ponowne wydanie, nie jest tutaj brane pod uwagę, a to wykluczenie dotyczy również wszystkich nadal dostępnych PS1 i PS2 Classics. Jeśli wersje detaliczne istnieją na innych platformach - lub tylko w Japonii bez obsługi w języku angielskim - zostaną one odnotowane. Tak więc, mimo że PS3 zostało jeszcze trochę życia, oto 10 z bardziej znanych gier, które zalecamy wypróbować.
      Bionic Commando Rearmed (PS3)
      Wydawca: Capcom / Deweloper: GRIN
      Data wydania: 14 sierpnia 2008 (USA) / 15 sierpnia 2008 (Wielka Brytania / UE)
      Jedna z wcześniejszych serii Capcom, Bionic Commando pojawiła się po raz pierwszy w 1987 roku, widząc kilka podręcznych kontynuacji, zanim po cichu zniknęła. Pod koniec 2000 roku przeszedł znaczny restart, który rozpoczął się od przerobienia gry na NES z 2008 roku Bionic Commando Rearmed. Stworzony przez Grina, Rearmed zagrał Nathana 'Rad' Spencera z jego bionicznym ramieniem, którego używał jako broni lub do poruszania się po różnych obiektach.
      Walcząc dla Federacji przeciwko nazistowskim Badds, Spencer ma za zadanie zniszczyć broń znaną jako projekt Albatross, ostatecznie stawiając czoła Hitlerowi Przywódcy.
       
      Sprawdził się wyjątkowo dobrze, ale pomimo tego sukcesu, Capcom nigdy nie wydał go fizycznie, być może w wyniku słabej sprzedaży Bionic Commando. Mimo to, Rearmed 2 pojawił się dwa lata później i chociaż fizycznie nie istnieje na PS3, obejmowała go kolekcja Capcom Digital na konsolę Xbox 360.
       
      Castlevania: Lords of Shadow - Mirror of Fate HD (PS3)
      Wydawca: Konami / Deweloper: MercurySteam
      Data wydania: 29 października 2013 (USA) / 30 października 2013 (Wielka Brytania / UE)
      Castlevania zaginęła od jakiegoś czasu. Podczas gdy seria Netflix została odnowiona na czwarty sezon, nie widzieliśmy nowej gry konsolowej od czasu, gdy przyjemny Lords of Shadow 2 z 2014 roku kontynuował zatrzymany teraz restart 3D Konami. Chociaż Bloodstained: Ritual of the Night jest teraz następcą tradycyjnej rozgrywki 2D Castlevanii, Konami zaoferował nam ostatni powrót w 2013 roku z Castlevania: Lords of Shadow - Mirror of Fate HD.
      Rozgrywający się po Lords of Shadow, ten side-scroller przedstawił nam podzieloną narrację dotyczącą potomków Gabriela Belmonta. Wcieliliśmy się w Simona Belmonta, Trevora Belmonta i Alucarda. Pomimo dobrych recenzji, edycja HD nigdy nie została fizycznie wydana, a kolekcja Lords of Shadow firmy Konami zawierała ją tylko jako kod kuponu. W związku z tym, jeśli szukasz fizycznej kopii, jedyną opcją jest edycja Nintendo 3DS.
       
      Critter Crunch (PS3)
      Wydawca: Capybara Games / Producent: Capybara Games
      Data wydania: 8 października 2009 (USA) / 19 listopada 2009 (Wielka Brytania / UE)
      Capybara Games powróciło na PlayStation w zeszłym roku z Below, ale w 2009 roku zyskało sławę dzięki Critter Crunch. Początkowo wydana na telefony komórkowe, ta zręcznościowa gra logiczna przyniosła nowe spojrzenie na Bust-A-Move. Grałeś jako Biggs, puszysty mieszkaniec lasu z dużym apetytem, używając języka do chwytania zwierzątek i kontrolowania łańcucha pokarmowego.
      Twój cel był prosty, nakarmić te stworzenia innymi stworzeniami, aż wybuchną, co zapewniło Biggsowi klejnoty do skonsumowania. Oferując tryb przygodowy i grę kooperacyjną.

      Hard Corps: Uprising (PS3)
      Wydawca: Konami / Developer: Arc System Works
      Data wydania: 15 marca 2011 (USA) / 23 marca 2011 (Wielka Brytania / UE)
      W ciągu ostatniej dekady Contra przeżyła ciężką jazdę. Pomiędzy Pachislot a zgłoszeniami na urządzenia mobilne, Rogue Corps w 2019 roku stworzył całkowicie okropne doświadczenie, ale w 2011 roku Konami dało nam bardzo zabawny spin-off. Opracowany przez Arc System Works Hard Corps: Uprising jest zarówno prequelem oryginalnej gry, jak i spin-offem Contra: Hard Corps.
      Wcielając się w rolę pułkownika Bahamuta, Uprising zawierał te same mechaniki biegania i broni, których spodziewaliśmy się, pozwalając nam grać w pojedynkę lub w trybie współpracy dla dwóch graczy. Zapewniając bardziej estetykę anime, wielu zauważyło trudną rozgrywkę Uprising i spotkało się z pozytywnym przyjęciem, uważanym za godną ewolucję Contra.
       
       
      House of the Dead 4 (PS3)
      Wydawca: SEGA / Deweloper: SEGA
      Data wydania: 17 kwietnia 2012 (USA) / 18 kwietnia 2012 (Wielka Brytania / UE)
      Wsparcie SEGA dla House of the Dead nigdy nie zniknęło całkowicie, ale konsole domowe mają chwiejną historię z ich strzelankami kolejowymi o tematyce horroru. Kontynuując House of the Dead: Overkill z 2011 roku, w 2012 roku House of the Dead 4 pojawiło się na PS3 i jest to obecnie jedyny sposób na granie poza salonem gier.
      Rozgrywający się pomiędzy House of the Dead 2 i III, graliśmy jako agenci AMS James Taylor i Kate Green w śmiesznej fabule w stylu filmu B, walcząc z nieumarłymi i powstrzymując światowy atak rakietowy. Ta gra z bronią lekką, oferująca lokalną kooperację dla dwóch graczy, idealnie pasowała do PlayStation Move - nie martw się, obejmuje również obsługę DualShock 3.
       
      inFAMOUS: Festival of Blood (PS3)
      Wydawca: Sony Computer Entertainment / Deweloper: Sucker Punch Productions
      Data wydania: 25 października 2011 (USA) / 26 października 2011 (Wielka Brytania / UE)
      W tym momencie każdy fan Sony powinien znać Sucker Punch Productions. Odnosząc wczesne sukcesy z Sly Cooper, a ostatnio z Ghost of Tsushima, w erze PS3 Sucker Punch skupił się wyłącznie na inFAMOUS. Oferując nam przygodę akcji w otwartym świecie, wcieliliśmy się w Cole'a McGratha, kuriera z supermocarstwami elektrycznymi. Pozwolenie graczom na używanie tych mocy do dobra lub zła w ramach systemu karmy stało się hitem.
      Nadejdzie 2011, następna część, a wraz z nią samodzielne rozszerzenie, które wkrótce pojawiło się na rynku i wierzyliśmy, że jest „wspaniałym dodatkiem do serii”. Nazywając ją Świętem Krwi, ta niekanoniczna przygoda zachowała ustawienia inFAMOUS 2, ale nastąpiła po przemianie Cole'a w wampira, usuwając system Karma. Podobnie jak Mirror of Fate HD, Święto Krwi było częścią fizycznej kolekcji inFAMOUS firmy Sony, ale Święto Krwi było dostępne tylko po pobraniu kodu.
       
      Might & Magic: Clash of Heroes HD (PS3)
      Wydawca: Ubisoft / Producent: Capybara Games
      Data wydania: 12 kwietnia 2011 (USA) / 13 kwietnia 2011 (Wielka Brytania / UE)
      Odkąd pojawił się w 1986 roku, Might & Magic nie widział końca wpisów, ale tylko nieliczne trafiły na PlayStation. Oddział od serii Heroes of Might and Magic, Clash of Heroes firmy Ubisoft zaoferował nam ciekawy spinoff w 2009 roku. Ustawiony 40 lat przed wydarzeniami z Heroes of Might and Magic V, ten wpis przyjął zdecydowanie inne podejście, włączając w to zagadkowa mechanikęw grę RPG, przypominającą Puzzle Quest.
      W tej kampanii, w której uczestniczy pięciu bohaterów, walczyliśmy z Lordem Demonów Azh Rafirem, przywracając pokój w świecie Ashanu. Początkowo wydany z krytycznym sukcesem na Nintendo DS, port HD pojawił się dwa lata później na PS3 i mieliśmy podobnie wysokie opinie, nazywając to „wciągającą strategią RPG, która jest tak głęboka, jak dostępna”. Na szczęście Ubisoft wypuścił fizyczne edycje na DS i PC, więc ta nie znika całkowicie.
       
      PixelJunk Racers: 2nd Lap (PS3)
      Wydawca: Sony Computer Entertainment / Deweloper: Q-Games
      Data wydania: 13 września 2007 (USA) / 25 października 2007 (Wielka Brytania / UE)
      Seria PixelJunk firmy Q-Games jest trudna do podsumowania. Dzięki zgłoszeniom obejmującym zarządzanie jedzeniem o tematyce zombie, łamigłówki platformowe i obronę wieży, możesz zapomnieć, że zaczęło się to od PixelJunk Racers w 2007 roku. Oferując nam wyścigi samochodów slotowych na 10 różnych torach, Racers oferował zarówno turnieje dla jednego gracza, jak i tryb wieloosobowy offline dla siedmiu graczy.
      Chociaż początkowe recenzje były mieszane, Racers otrzymali w 2010 roku rozszerzoną wersję o nazwie 2nd Lap, która była bezpłatną aktualizacją dla obecnych właścicieli. 
       
      Kolekcja Resident Evil Chronicles HD (PS3)
      Wydawca: Capcom / Deweloper: Cavia
      Data wydania: 26 czerwca 2012 (USA) / 27 czerwca 2012 (Wielka Brytania / UE)
      Chronicles to ciekawy punkt zwrotny w historii Resident Evil. Chociaż większość spin-offów stworzyła własne historie, te dwa wpisy oferowały powtórzenie głównych gier, zamieniając je w strzelanki z lekką bronią na Nintendo Wii. Zaczęło się od The Umbrella Chronicles z 2007 roku, które obejmowało Zero, Resident Evil i 3: Nemesis z perspektywy Alberta Weskera, a następnie zakończyło się oryginalnym ostatnim rozdziałem.
      Prace szybko rozpoczęły się nad kontynuacją zatytułowaną The Darkside Chronicles, oprawioną jako prequel Resident Evil 4. Ustawione dwa lata wcześniej graliśmy jako Leon S. Kennedy i Claire Redfield, a to opowiadało o wydarzeniach Resident Evil 2 i Code: Veronica. Ostatecznie Capcom przeniósł obie gry na PS3 ze wsparciem dla PlayStation Move. Ta edycja została wydana tylko w Japonii, ale angielskie kopie Wii nadal sprzedają się tanio.
       
      Vandal Hearts: Flames of Judgment (PS3)
      Wydawca: Konami / Deweloper: Konami
      Data wydania: 21 stycznia 2010 (USA) / 4 marca 2010 (Wielka Brytania / UE)
      Kiedy myślisz o Konami i grach RPG, są szanse, że lepiej znasz Suikoden, niż Vandal Hearts. Zapewniając nam turową taktyczną grę RPG, Vandal Hearts po raz pierwszy pojawiło się w 1996 roku na PS1, a jego kontynuację ukazało się trzy lata później, zanim ucichło. Ponad dekadę później Konami wydało prequel z Flames of Judgment. Po tym, jak grupa bandytów splądrowała twoje rodzinne miasto, nasz bohater i przyjaciele wyruszają, aby odkryć przyczynę, prowadząc do opowieści o wojnie, zdradzie i ratowaniu świata. Nie była to najbardziej innowacyjna gra - również otrzymująca znaczącą krytykę za swój styl graficzny - ale większość zgodziła się, że Flames of Judgment zapewniała dobre wrażenia z gry RPG i dość dobrze ją przyjęto.
       
       
      Na koniec chcielibyśmy również wyróżnić gry takie jak Bomberman Ultra, Galaga Legions DX, Dustforce, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, Trash Panic, After Burner Climax i wiele innych, których nie wymieniono na liście powyżej.
       
      Czy zbierzesz którekolwiek z nich, zanim znikną? Masz faworyta, którego głupio przegapiliśmy? Powiadom nas w komentarzach poniżej!

      0 komentarzy
      240 wyświetleń
    14. GTA V wygląda bajecznie w wersji na PC

      Rockstar najwyraźniej się postarało i wynagrodziło długie oczekiwanie przez graczy PC ich wersji Grand Thieft Auto V.
       
      Premiera GTA V na PC ma odbyć się już 14 kwietnia, więc pozostało 10 dni! A tym czasem Rockstar podkręca klimat i zamieszcza w sieci najnowsze foto prezentujące ich flagowy tytuł w dopracowanej graficznie oprawie - zmiany obejmują dopracowane tekstury, ulepszone efekty wizualne, czy znacznie większą odległość widzenia. Całość ma pracować w oparciu o 1080p przy pełnych 60 klatach.
       
      Gracze PC muszą wyposażyć swoje maszynki w drogie podzespoły, aby móc się cieszyć pełnym możliwością jakie oferuje gra od Rockstar.
       
      Choć powiedzmy sobie szczerze czy oglądanie gry w takiej jakości nie jest warte każdej złotówki? Jeśli nadal się zastanawiasz to zachęcam do obejrzenia poniższej galerii.
       
      [gallery link=file" ids="5214,5215,5216,5217,5218,5219,5220,5226,5221,5222,5223,5224,5225]
       
       

      1 komentarz
      200 wyświetleń
    15. Valve Index - właściciel Steama zapowiada własny headset VR

      Niespodziewanie, piątkowego wieczoru Valve opublikowało zaskakującą grafikę, zwiastującą zupełnie nowy headset dedykowany rzeczywistości wirtualnej. Urządzenie nazwano jako Valve Index i wydaje się ono być urządzeniem autorskim, nie zaś produktem wykonanym przy współpracy z długoletnim partnerem VR, HTC. Strona zauważona pierwotnie przez portal Ars Technica nie zawiera żadnych konkretnych informacji poza tym, że data wydania (zapowiedzi?) Valve Index to już maj 2019 roku. Ze zdjęcia można jednak wywnioskować co nieco o specyfikacji. Index będzie miał więc z pewnością aż cztery aparaty szerokokątne, a także suwak, który być może odpowiada za dość powszechną funkcję, to jest za ustawienie indywidualnego PD (odległości źrenic) użytkownika.

      Valve opublikowało grafikę, zwiastującą zupełnie nowy headset dedykowany rzeczywistości wirtualnej. Urządzenie nazwane Valve Index wydaje się być urządzeniem zupełnie autorskim.


      Poza tymi informacjami tak naprawdę nie otrzymaliśmy niczego więcej i na szczegóły będziemy musieli poczekać. Na szczęście niezbyt długo, bo jak już zauważyłem, premiera bądź oficjalna zapowiedź urządzenia odbędzie się już w maju. Wtedy z pewnością dowiemy się czy będzie to urządzenie samodzielne, czy też wymagające połączenia z komputerem, na kształt Oculus Rift S, HTC Vive czy HTC Vive Pro. Ciekawe też, jaką rozdzielczością uraczy swoje urządzenie Valve. Poniżej znajduje się oryginalne zdjęcie w wysokim kontraście, które ujawnia interesujące, tajemnicze, jaśniejsze kropki.


      W tym momencie możemy także skorzystać z listopadowych przecieków serwisu UploadVR, który twierdził, że planowany headset wspomnianej marki, pracował będzie w zakresie 135-stopniowego pola widzenia. Obecnie wiemy także, że Valve pracuje również nad nowymi kontrolerami ruchu, które mają być już od jakiegoś czasu testowane przez wybranych deweloperów zajmujących się oprogramowaniem i grami VR. Teraz pojawia się pytanie, czy nie będą one częścią zestawu Valve Index, mimo że nie zostały zaprezentowane w trailerze.
       
      Źródło: Arstechnica
       
      Odwiedź oryginalną stroną artykułu

      1 komentarz
      313 wyświetleń
    16. TEST: Która platforma oferuje najlepszą wersję Dark Souls 2? - Xbox One czy PS4

      Dark Souls II: Scholar of the First Sin oficjalnie rozwija skrzydła. Według doniesień dewelopera dopiero na platformach nowej generacji ich pozycja wygląda tak jak to wcześniej sobie zaplanowali.
       
       
       
      From Software 0 japoński producent odpowiedzialny za wypuszczenie choćby genialnego Bloodborne (następcy serii Dark Souls) twierdzi, że byli zmuszeni do ograniczenia możliwości graficznych ich produkcji, a to za sprawą mocy obliczeniowej Playstation 3 i Xbox 360. Dopiero wersje na PS4 i Xbox One pokazują na co stać silnik graficzny na którym oparty jest Dark Souls 2.
       
       
       
      Obie gry standardowo mają 60 fps, lecz podczas testów zauważono, że na PS4 jest ich 48 a na Xbox One 36. Jak wygląda sprawa rozdzielczości? Zarówno wersja na PS4 jak i Xbox One oferuje pełne 1080p oraz opcję anty-aliasing FXAA co na pewno ucieszy posiadaczy tych konsol.
       

       
      W przeprowadzonych testach wydajności stwierdzono, że wersja na PS4 wygląda i działa lepiej, niż na maszynce konkurencji. Dowodzi ku temu filmik, na którym testowano m.in. płynność działania, framerate, czy szybkość klatek.
       
      Jeśli posiadasz obie te konsole, to doradzamy wybór tej gry w wersji na Playstation 4.

      3 komentarze
      303 wyświetleń
    17. Lista: Wszystkie gry z obsługują 120 kl./s na konsoli Xbox Series X

      Jedną z nowych, fajnych funkcji Xbox Series X (i Xbox Series S) jest możliwość grania w gry z prędkością do 120 klatek na sekundę, co zapewnia nowy poziom płynności działania, jakiego nigdy wcześniej nie było w historii konsol.
       
      Choć szczerze powiedziawszy ten jak już wspomniałem "nowy" system ma pewne zastrzeżenia, a jednym z nich jest to, że aktualnie tylko niektóre tytuły mogą obsługiwać tę funkcję - ogółem 60 FPS jest istotnym priorytetem osiąganym w niemal każdych girach dostępnych na Xbox Series X i Xbox Series S, więc wszystko, co stoi powyżej tej liczby należy traktować jako swego rodzaju bonus.
       
      Tak więc jakie gry do tej pory posiadają pełne wsparcie dla obsługi 120 klatek na sekundę? Przyjrzymy się temu bliżej w dalszej części tego artykułu, którą przygotowaliśmy poniżej...
      Zanim przejdziemy do tego, należy zauważyć, że nie każdy będzie mógł skorzystać z tej funkcji, więc wcześniej odpowiemy sobie na kilka zagadnień, a dokładniej czego potrzebuję, aby grać w gry Xbox Series X przy 120 klatkach na sekundę?
      Na początek i to zdecydowanie potrzebujesz telewizora lub monitora z wyjściem 120 Hz (czasami reklamowanym jako 100 Hz przez sprzedawców w Europie - zapytaj, jeśli nie masz pewności!), Takie telewizory można było już kupić w 2018 roku, lecz popularyzacja tej funkcjonalności na dobre nastąpiła dopiero dwa lata później. Tak więc sporo flagowych modeli telewizorów posiada wsparcie dla częstotliwości odświeżania 120Hz. Najłatwiej jest to sprawdzić w połączeniu z wersją portu HDMI, gdzie takowe modele telewizorów lub monitorów posiadają jedno lub więcej portów HDMI 2.1, ponieważ tylko ten standard potrafi zapewnić odpowiednią przepustowość (48Gbit/s), aby wyświetlać te tryby 120 kl./s z maksymalną jakością obrazu w rozdzielczości 4k.
       
       
      120 FPS to jednak funkcja całkowicie opcjonalna, więc nawet jeśli nie masz dostępu do telewizora lub monitora, który sobie z tym poradzi (a większość konsumentów na razie tego nie zrobi), nadal będziesz mógł cieszyć się tymi grami, na niższej liczba klatek na sekundę choć nadal w połączeniu ze standardem 4k.
       
      Aby uzyskać więcej informacji na ten temat, polecamy zapoznanie się serwisem HDTVPolska, który poprowadzi was po modelach telewizorów sponsorowanych do gier nowej generacji - https://hdtvpolska.com/gry-w-120hz-w-erze-konsol-nowej-generacji-lista-sprawdz-czy-twoj-telewizor-jest-gotowy/
       
       
      Które gry na konsolę Xbox Series X obsługują 120 kl./s (do tej pory)?
      Xbox Game Pass
      CrossCode Destiny 2 Dirt 5 Gears 5 (Multiplayer) Halo Infinite (Multiplayer) (premiera w 2021) Halo: The Master Chief Collection Minecraft Dungeons New Super Lucky's Tale (poprzez funkcję FPS Boost) Ori and the Will of the Wisps Rainbow Six Siege Sea of Thieves Second Extinction (Kwicień 28, 2021) Star Wars: Squadrons Superhot: Mind Control Delete The Falconeer The Touryst
      Tytuły spoza Xbox Game Pass
      Borderlands 3 Call of Duty: Black Ops Cold War Call of Duty: Warzone Devil May Cry 5 Special Edition ExoMecha (Sierpień 2021) Fortnite JYDGE King Oddball Metal: Hellsinger (premiera w 2021) Monster Boy and the Cursed Kingdom (premiera w 2021) Sierota maszyny (premiera w 2021) Overwatch Rocket League Rogue Company Samurai Shodown Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 WRC 9  
      Co podoba ci się lista gier z obsługą 120 FPS? A może brakuje ci jakiegoś z tytułów, który chciałbyś w niedalekiej przyszłości zobaczyć w 120kl./s przy rozdzielczości 4k? Podziel się swoimi przemyśleniami w sekcji komentarzach poniżej.

      0 komentarzy
      212 wyświetleń
    18. Sześć klasycznych gier SEGA AGES trafi na Nintendo Switch

      SEGA zrobiła niespodziankę wszystkim entuzjastom retro grania, zapowiadając konsolę MedaDrive Mini. Ta trafi do sprzedaży już we wrześniu bieżącego roku.

      MegaDrive Mini w sprzedaży od września. Znamy cenę i gry

      To jednak nie koniec dobrych informacji! Na Nintendo Switch pojawi się sześć nowych, klasycznych gier z serii Sega Ages! 

      Podczas SEGA Fes 2019, firma zdradziła, że na hybrydową konsolę zmierzają takie tytuły jak: 

      SEGA AGES: Puzzle & Action: Ichidant-R
      SEGA AGES: Shinobi
      SEGA AGES: G-LOC AIR BATTLE
      SEGA AGES: Fantasy Zone
      SEGA AGES: Herzog Zwei
      SEGA AGES: Wonder Boy In Monster Land

      Dla tych, którzy nie wiedzą, Sega Ages to projekt, który ma na celu tworzenie remaster'ów dawnych gier z gatunku arcade i wypuszczanie ich na konsole najnowszej generacji. Tak, jak w tym przypadku na Nintendo Switch. 

      Na ten moment, szczegóły takie jak data premiery i cena nie są znane, ale zdaje się, że w ciągu najbliższych dni powinniśmy móc je poznać. 

      Odwiedź oryginalną stroną artykułu

      0 komentarzy
      255 wyświetleń
    19. Cyberpunk 2077 Patch 1.2 działa znacznie lepiej na Xbox One X oraz PS4 Pro, lecz są zastrzeżenia

      CD Projekt RED zapowiadał dużą łatkę Cyberpunk 2077 w wersji 1.2 jako dużą i jak zauważyliśmy w naszych doświadczeniach na PlayStation 5, bez wątpienia poprawiła ona wrażenia z gry. A co z konsolami Xbox One X oraz PS4 Pro? Cóż, pełna analiza została przesłana przez Digital Foundry i najważniejsze jest to, że jest dużo, dużo lepsza - ale są pewne zastrzeżenia.
      Publikacja donosi, że chociaż liczba klatek na sekundę z pewnością nie jest idealna na mocniejszych wersjach konsol ostatniej generacji, to teraz trzyma się znacznie bliżej docelowego poziomu 30 klatek na sekundę - nawet w trudnych obszarach, takich jak rynki. Haczyk polega na tym, że polski deweloper od razu odrzucił strumieniowanie zasobów, aby to osiągnąć, co oznacza, że wiele obiektów i materiałów po prostu się nie pojawia, gdy działasz zbyt szybko w dużym otoczeniu.
       
      Kompromis, który zastosowano oznacza, że szczegóły scenerii, takie jak krzesła lub tablice reklamowe, są ukryte, chyba że zatrzymasz się i zaczekasz, aż się załadują. W zależności od tego, jak szybko się poruszasz, gra może w ogóle ich nie przesyłać. Oczywiście wydanie i tak cierpi z powodu pojawiania się licznych błędów i to na wszystkich konsolach, więc być może to nie koniec świata - a znacznie poprawiło wydajność na poprzedniej.
       
      Niestety, na standardowych konsolach, czyli Xbox One S oraz PS4, gdzie liczba klatek na sekundę spada wszędzie i w efekcie wygląda mniej więcej tak samo jak podczas premiery. Digital Foundry donosi, że wprowadzono drobne ulepszenia w kluczowych obszarach, takich jak sekwencja pościgu na początku gry, która zyskuje kilka dodatkowych klatek - ale ogólnie nie jest wystarczająco dobra wiadomość. Oprócz kilku drobnych zmian posiadacze słabszych wersji konsol póki co muszą pogodzić się z klatkującym Night City i ohydnymi teksturami.
       
      Zważywszy na powyższe fakty jakie wyciągnęliśmy z tego wnioski? W najbliższym czasie nadal nie możemy sobie wyobrazić powrotu gry do PS Store, która ciągle boryka się z problemami wydajności nawet na PS4 Pro...

      0 komentarzy
      237 wyświetleń
    20. Microsoft twierdzi, że darmowy Windows jest "zdecydowanie możliwy"

      System Windows już od dłuższego czasu dominuje rynek oprogramowania dla komputerów, przez ten czas zarobił sporo pieniędzy dla Microsoftu. Nic w tym dziwnego, ponieważ firma głównie skupiała się na nim. Ale czasy się zmieniają i Microsoft pewnego dnia może zmienić się z wraz z nimi w taki sposób, że stanie się to niewyobrażalne.
       
      Windows w dalszym ciągu dominuje rynek pod względem oprogramowania OS, ale alternatywne systemy takie jak Linux w dalszym ciągu dokonują inwazji, która nie może być ignorowana. Otwarte oprogramowanie staje się groźnym rywalem na rynkach zdominowanych przez Microsoft, dla przykładu można podać darmowy (i przy tym wyjątkowo popularny) OpenOffice. To osiągnięcie jest na tyle znaczące, że ​​Mark Russinovich z firmy Microsoft Azure, przyznał w trakcie trzydniowego ChefConf 2015, że "takie podejście do rynku jest zdecydowanie możliwe" i Microsoft może kiedyś wypuścić darmowy system Windows.
       
       
       
      Już teraz Microsoft podchodzi do sprawy bardzo poważnie, co umożliwiło posiadaczom systemu Windows 7 i 8 wykonanie aktualizacji do systemu Windows 10 bez pobierania opłat za okres do jednego roku po jego wydaniu.
       
       
       
      A wy jak myślicie? Czy Microsoft postanowi wejść na rynek wolnego oprogramowania i udostępniać swoim użytkownikom darmowe systemy Windows?

      1 komentarz
      261 wyświetleń
    21. Smart Boy zamieni twojego iPhone 6 Plus w Game Boy Color

      Firma Hyperkin zajmująca się tworzeniem gadżetów i akcesoriów do różnych konsol, teraz pracuje nad nowym urządzeniem, które zamieni iPhone 6 Plus w Game Boy Color.
       
       
       
       
       
       
       
       
       

       
      Nowy gadżet nazwany Smart Boy, miał zamienić naszego smartfona w przenośną konsolę Nintendo. Hyperkin ogłosił tą informację na facebooku, określając ją jako primaaprilisowy żart. Jednak jak się okazuje, ten żart miał tylko sprawdzić podejście zainteresowania rynku do ich nowego pomysłu. Projekt cieszył się tak dużym zainteresowaniem, że już następnego dnia Hyperkin ogłosił, iż będą oficjalnie pracować nad tym gadżetem.
       
      Hyperkin potwierdził, że Smart będzie zawierać D-pad, dwa przyciski akcji oraz przyciski start i select. Dodatkiem ma być wbudowana bateria, która może być ładowana bezpośrednio przez sam telefon, co powinno trwać około pięciu godzin.
       
      Smart Boy ma pojawić się tylko na iPhone 6 Plus.
       
      Zdjęcie zamieszczone na początku tego wpisu to tylko koncepcja gadżetu, więc oficjalny wygląd tego urządzenia może się różnić.

      2 komentarze
      285 wyświetleń
    22. Sega Mega Drive Mini - znamy datę premiery i cenę retro konsoli

      Względnie niedawno swoją premierę miała retro-konsola Sony PlayStation Classic, która niestety zasłużyła sobie na niechlubną opinię. Była droga, nieszczególnie masywna, rozczarowywała także niewielką listą wbudowanych gier. Listą, której nie można było rozszerzyć (o ile nie uciekliśmy się do rozwiązań niekonwencjonalnych, które to jednak nie były oczywiste dla przeciętnego "śmiertelnika"). Lepiej w tej materii radziły sobie retro konsole od Nintendo, a już niebawem przekonamy się, jak poradzi sobie Sega. Zapowiedziano bowiem urządzenie Sega Genesis Mini (w Europie jako Sega Mega Drive Mini). Konsolę wyceniono na 79,99 euro, będzie ona dostępna od 18 września.

      Sega zapowiada datę premiery nowej, małej retro-konsolki, nazwanej po prostu jako Sega Mega Drive Mini. 16-bitowa konsola trafi do sprzedaży 18 września 2019 w cenie 79,99 euro.


       

      Test konsoli PlayStation Classic: tylko dla największych fanów retro?
      Retro-konsolka od Segi miała pierwotnie pojawić się 29 października 2018 roku, czyli w 30 lat od premiery pierwowzoru. Jednak dopiero teraz ta 16-bitowa konsola otrzyma własną wersję Mini. Wraz z konsolką, udostępnionych zostanie wiele klasycznych gier jak chociażby Sonic the Hedgehog 2. W urządzeniu znajdziemy ogółem 40 wbudowanych kultowych gier, które będą się nieznacznie różniły w zależności od rynku (USA, Europa, Japonia) na jakim zostanie wydane urządzenie. Na tę chwilę poznaliśmy zaledwie 10 tytułów z wersji japońskiej:


      Sonic the Hedgehog 2
      Puyo Puyo Tsu
      Shining Force
      Vampire Killer
      Wrestleball
      Gunstar Heroes
      Comix Zone
      Rent A Hero
      Space Harrier II
      Madou Monogatari I
      Sega Genesis Mini bazuje na modelu Genesis 1, jednak będzie o około 55 procent mniejszy, niż jego pierwotna wersja. W pudełku znajdzie się Genesis Mini, dwie repliki kontrolerów na USB, jeden kabel zasilający micro USB i jeden kabel HDMI. W Ameryce Północnej dołączony będzie również zasilacz. Preorder ma ruszyć już niebawem, a póki co, zostawiam jeszcze link do oficjalnej strony Sega Mega Drive Mini (klik). Może warto też rozważyć zapisanie się do Newslettera znajdującego się na stronie, dzięki czemu osoby chętne na zakup konsolki, w pierwszej kolejności zostaną powiadomione o dostępności urządzenia.

      Źródło: Gamespot
       
      Odwiedź oryginalną stroną artykułu

      1 komentarz
      267 wyświetleń
    23. Jak SSD wpływa na wydajność w grach?

      Nowa technologia świetnie zastępuje poprzednią generację "twardzieli", która dominuje głównie pod względem szybkości przesyłania danych.
       
      Instalacja gry na dysku SSD drastyczne zmniejsza czas ładowania, który w nich występuje, a to za sprawą szybkości transferu danych na dyskach SSD (wynoszącą ponad 400 MB/s), która jest znacznie wyższa, niż ta dostępna starych dyskach twardych, gdzie dostarczana prędkość wynosiła ok 170 MB/s.
       
      Oczywiście dysk SSD nie zastąpi nam poprawy jakości w grach ponieważ przy doborze takiego nośnika pamięci ważny jest zarówno moc CPU jak i GPU. Bez nich
       
      Jakość poprawy widoczna jest przy oprogramowaniu np. instalując na nim system Windows zauważymy sporą poprawę w szybkości ładowania systemu od uruchomienia do pulpitu. Na tradycyjnym dysku można trzymać nasze pliki, a na dysku SSD programy, które często uruchamiamy. Poprawa wydajności jest widoczna gołym okiem.
       
       
       
      Jeśli chodzi o zakup to ogólnie zalecamy największy dysk jaki tylko jesteście w stanie kupić. Naszym faworytem jest dysk Crucial MX100 SSD 512GB, którego prędkość zapisu sięga 500 MB/s! W testach jego faktyczna prędkość zapisu wyniosła 474 MB/s a przeniesienie ok 30 GB zajęło aż 191 sekund!
       
       
       
      Najlepszą wydajność dysku z pamięcią zapisu flash osiągniesz na złączu PCIe, ale obecnie takie dyski są bardzo drogie. Dobry dysk znanej marki o pojemności 512 GB to koszt ok. 1500 zł. Dlatego polecam jeszcze poczekać z ich zakupem ponieważ cena wraz z rosnącą konkurencją zacznie szybko spadać.
       
      Jedynie o czym należy pamiętać przy kupnie takiego dysku w porównaniu do tego na złączu SATA jest możliwość obsługi przez Bios nowego standardu jakim jest NVMe. Nowe dyski Intela z serii 750 są szybkie jak cholera, ale wymagają obsługi NVMe, a sprawy komplikują się, gdy jeden z twoich portów PCIe jest używany przez inny komponent. Dlatego polecamy poczekać na nowsze płyty główne, które dadzą nam możliwość korzystania z portów PCIe niezależnie.
       
       
       
      Podsumowując, pomimo, że dyski SSD są bardzo szybkie to inwestycja w wersje SATA, przy obecnych standardach i nowszych grach wydaje się być mało trafna. Moim zdaniem lepiej poczekać na poprawną obsługę dysków poprzez port PCIe, który zagwarantuje najlepszą możliwą prędkość odczytu i zapisu co posłuży nam latami.
       
       

      9 komentarzy
      482 wyświetleń
    24. RAGE 2 na wybuchowym zwiastunie. Gra zapewni dużo frajdy

      RAGE 2 wyląduje na półkach sklepowych już 14 maja. Gra pozwoli nam dość swobodnie eliminować przeciwników, a najlepszym potwierdzeniem tych słów jest poniższy zwiastun. Główny bohater może skorzystać ze specjalnych mocy oraz gadżetów, by w efektowny sposób pozbyć się rywali.

      Pokaz broni na nowym gameplayu z RAGE 2

      W najnowszym zwiastunie RAGE 2 usłyszycie głos Tima Kitzrowa, którego możecie kojarzyć z NBA JAM – to on wypowiedział magiczne „BOOMSHAKALAKA”! Twórcy zapowiedzieli wrzucenie głosu mężczyzny do shootera – wystarczy wpisać tajny kod, by usłyszeć charakterystyczne słowa.

      Jest to pewnie żart z okazji Prima Aprilis, jednak akurat w tym wypadku nie możemy specjalnie narzekać, ponieważ deweloperzy pozwalają spojrzeć na kawał przyjemnego materiału – RAGE 2 zapowiada się wybuchowo.

      Pewnie nie każdemu spodoba się takie podejście do strzelanki, jednak sympatycy rodzimego Bulletstorm muszą ładować kontrolery, ponieważ RAGE 2 może zapewnić sporo przyjemnej zabawy.

      [youtube https://www.youtube.com/watch?v=1DPIyWyFWvU]

      Odwiedź oryginalną stroną artykułu

      0 komentarzy
      283 wyświetleń
    25. Team Sonic Racing na nowym, klimatycznym zwiastunie

      Sega ma w zwyczaju hucznie promować swoje produkcje. Tak jest też w przypadku najnowszej gry o Niebieskim Jeżu. Ostatnio dostaliśmy pierwszy z dwóch odcinków kreskówki Team Sonic Racing, która ma reklamować nadchodzący projekt szerszej społeczności. 

      Team Sonic Racing reklamowany komicznym filmem animowanym

      Dziś, na kanale Sonic the Hedgehog, na YouTube, pojawił się zwiastun nadciągającej gry wyścigowej. Możemy na nim zobaczyć wiele ciekawych elementów, które zaoferuje Team Sonic Racing.

      W grze dostaniemy możliwość zmiany wyglądu naszych pojazdów. Wachlarz przeróbek wydaje się bardzo szeroki. Co więcej, modyfikacje wpłyną na statystyki samochodu, a nie tylko jego wygląd zewnętrzny. Zwiastun sugeruje także, że oprócz standardowych wyścigów, czekają nas różne wyzwania. 

      Gra została zapowiedziana w zeszłym roku, a pod jego koniec przesunięta o kilka miesięcy. Z perspektywy czasu wydaje się to dobrą decyzją ze strony twórców, ponieważ ostatnie zapowiedzi wyglądają niezwykle obiecująco i klimatycznie. 

      Team Sonic Racing ma być konkurencją dla świetnego Mario Kart, więc poprzeczka wisi bardzo wysoko. Gra zadebiutuje na PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch oraz PC już 21 maja bieżącego roku. 

      [youtube

      Odwiedź oryginalną stroną artykułu

      0 komentarzy
      250 wyświetleń
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej witryny, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.