W ciągu ostatnich kilku dni rozwijała się interesująca historia branżowa, która może potencjalnie wpłynąć na obecność PlayStation 5 w sklepach GameStop w porównaniu z Xbox Series S | X. Firma Microsoft podpisała umowę o partnerstwie ze sprzedawcą, dzięki któremu 5000 sklepów w Stanach Zjednoczonych będzie wyposażonych w tablety Microsoft Surface i tym podobne.
Ale to nie wszystko: „GameStop i Microsoft skorzystają zarówno na pozyskiwaniu klientów, jak i na wartości dochodów każdego gracza wprowadzonego do ekosystemu Xbox”. Więc co to dokładnie oznacza? Michael Pachter z Wedbush Securities wyjaśnił:
Cytat„Jeśli klient zapisze się na subskrypcję Xbox Game Pass Ultimate w wysokości 15 USD miesięcznie w sklepie GameStop, spodziewamy się, że GameStop otrzyma około 1,50 USD z miesięcznego strumienia przychodów tak długo, jak klient będzie kontynuował subskrypcję. ”
Teoretycznie więc, jeśli GameStop sprzedaje ci Xbox Series S | X, może zarobić część przychodów ze wszystkich cyfrowych zakupów dokonanych na sprzęcie Microsoftu przez cały okres użytkowania konsoli.
Tak właśnie działał model biznesowy GameStop w przeszłości. Chociaż w efekcie zyskał na tym nie wiele - wracając do czasów, powiedzmy sprzedaży PlayStation 2 i akcesoriów do niej, to jednak główne przychody firmy pochodziły z późniejszej sprzedaży oprogramowania - zarówno używanego, jak i nowego. Aktualnie branża gier przechodzi na technologię cyfrową, wiec poniekąd GameStop traci część tego dochodu, stąd pojawiają się takie inicjatywy jak ta.
Pytanie więc co to wszystko oznacza dla PlayStation 5? Cóż, teoretycznie daje to GameStop świetną zachętę do sprzedaży konsol Xbox Series S | X na rzecz systemu od Sony, co może skutkować mniejszą obecnością sprzedawcy, a nawet „delikatną perswazją” oddaloną od konsoli PlayStation. W rzeczywistości Sony prawdopodobnie przedstawi podobną inicjatywę z inną siecią handlową, może Walmart albo Best Buy... hmm?
W rzeczywistości, chociaż firma nigdy nie wdawała się w szczegóły, szef Jim Ryan dostrzegł ostatnio znaczenie fizycznych sprzedawców detalicznych i to, jak angażuje ich to w swój coraz bardziej cyfrowy biznes:
Cytat„Nie chcę wchodzić z powrotem na margines dyskusyjny między nami a naszymi sprzedawcami, ale uważamy, że znaleźliśmy sposób, aby z nimi współpracować ”.
To ciekawe, prawda? Obecność handlu detalicznego ma znaczenie dla ogólnej kondycji branży, ale biznes powoli przechodzi do internetu. Jednak Sony musi również zadbać o odpowiednią sprzedaż i współpracę ze sprzedawcami detalicznymi, ten ruch ze strony Microsoftu może tymczasowo dać mu przewagę w sklepach GameStop - zakładając, że japoński gigant będzie zbyt wolno reagował.
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.