Wygląda na to, że konsola Microsoftu jest lepiej przygotowana pod kątem software jak u konkurencji. Dowodem na to jest wypowiedź jednego deweloperów z Psyonix odpowiedzialny za takie produkcje jak Rocket League.
Deweloper podkreśla, że ze względu na to, jak wygląda opcja wstecznej kompatybilności zaimplementowana w obu tych systemach, to w rzeczywistości konsola Xbox Series X | S znacznie ułatwia aktualizowanie starszych tytułów pod kątem obsługi 120 klatek na sekund.
Cytat„W tej chwili nie mamy nic więcej do przekazania na temat dodatkowych planów na PS5, ale możemy rzucić trochę światła na to, dlaczego, w tym roku głównym celem naszego zespołu było niedawne przejście do darmowej gry i aktualizacja głównych funkcji, takich jak nasz system turniejów. W związku z tym musieliśmy podjąć trudne decyzje, co jeszcze możemy osiągnąć. Włączenie 120 Hz na Xbox Series X | S to drobna poprawka, ale włączenie tej samej opcji na PS5 wymaga pełnego portu natywnego ze względu na to, jak wsteczna kompatybilność jest zaimplementowana na tej konsoli i niestety aktualnie nie jest to możliwe, ponieważ skupiamy się zupełnie na czymś innym ”.
Jak się dowiadujemy nie tylko Rocket League pozbawiony zostanie wsparcia dla 120 klatek na sekundę, do tej listy dołącza jeszcze kilka innych tytułów. Jak widać EA oraz Activision również postanowili nie tworzyć nowego portu specjalnie dla Playstation 5, tak więc Star Wars: Squadrons oraz Call of Duty: Warzone nie zaproponują wsparcia większej ilości klatek na Playstation 5, choć te same tytuły będą posiadały obsługę 120kl./s na konsolach Xbox Series X | S - czyżby Sony ponownie popełniło, gdzieś błąd ja przy PS3 i procesorze Cell? Na to wygląda.
Oczywiście Psyonix nie może mówić w imieniu EA i Activision, więc w tym przypadku mogą istnieć inne powody, dla których te tytuły również nie otrzymują wsparcia trybów 120 FPS na PS5, ale z punktu widzenia Xboxa z pewnością przyjemnie jest widzieć, że Microsoft ułatwia programistom wsparcie dla starszych gier.
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.