Skocz do zawartości
Przez Gangst3r

Microsoft otworzył wirtualne konsolowe muzeum Xbox z okazji 20. rocznicy marki

W tym roku wypadła 20. rocznica marki Xbox. Microsoft przygotował z tej okazji masę ciekawych gadżetów, promocji w sklepie Xbox oraz wypuścił nowe akcesoria w limitowanej wersji (zestawy słuchawkowe, kontrolery do konsoli Xbox Series X | S).
 
Jeśli myślicie, że na kilku nowinkach takich jak FanFest (ekskluzywne wydarzenia i promocje), możliwości pobrania kilku tapet i otrzymania dodatkowych gier z poprzedniej generacji w ramach wstecznej kompatybilności to mamy dla was jeszcze jedną nowinkę. Być może nie każdy zaczynał przygodę z marką Xbox od pierwszej konsoli, której premiera odbyła się dokładnie 15 listopada (w Stanach Zjednoczonych), to Microsoft przygotował coś specjalnie dla wszystkich fanów marki - Muzeum Xbox.
 
Można tam wejść bezpośrednio w cyfrowy świat historii marki i zobaczyć jak powstawała nie tylko pierwsza, ale każda kolejna konsola Xbox. Oprócz materiałów wideo z informacjami na temat powstawania pierwszej konsoli Xbox znajdziemy również takie ciekawostki jak pierwsze szkice i projekty sprzętu.
 
Po zalogowaniu możemy uzyskać informacje na temat naszego konta i przeglądnąć całą naszą historię pobytu z marką.
 
 
Czy już odwiedziłeś Muzeum Xbox? Jakie podobała ci się wędrówka po wirtualnym muzeum? Jak zwykle czekamy na Twoją wypowiedź w sekcji komentarzy poniżej.
Czytaj więcej..
Przez Gangst3r

Wersje dla nowej generacji gier Cyberpunk 2077 i Wiedźmin 3 zostały opóźnione do 2022 roku

Mamy złe wieści, ponieważ CD Projekt Red potwierdził dzisiaj, że wersje ich gier przygotowane specjalnie dla nowej generacji Xbox Series X | S i PS5 zarówno Cyberpunk 2077, jak i Wiedźmin 3 będą dostępne dopiero w 2022 roku, a nie jak wcześniej zapowiadano w 2021 roku.
 
W opublikowanym dziś raporcie wyjaśniono, że "na podstawie zaleceń dostarczonych przez osoby nadzorujące rozwój, zdecydowano się przeznaczyć dodatkowy czas na oba projekty". Nowej generacji wersja Cyberpunk 2077 pojawi się w pierwszym kwartale 2022 roku, a Wiedźmin 3 w drugim kwartale 2022 roku.
 
Nikt z nas nie jest prawdopodobnie zbyt zaskoczony opóźnieniem Cyberpunk 2077, ale Wiedźmin 3 wydaje się trochę mniej nieoczekiwanym projektem na tej liście, biorąc pod uwagę, że gra ma już przeszło 6 lat, a za sobą sporo modyfikacji usprawniających jej mechanikę oraz animacje graficzne.
 
Ostatecznie wszyscy będziemy musieli poczekać trochę dłużej, aby uzyskać praktyczne informacje o tych bezpłatnych aktualizacjach dla nowej generacji.
 
Co sądzisz o opóźnieniu przejścia na Cyberpunk 2077 i Wiedźmina 3 na Xbox Series X|S oraz PS5? Powiedz nam poniżej.
Czytaj więcej..
Przez Gangst3r

Ubisoft podobno pracuje nad nową główną serią gry Splinter Cell

Mamy dziś więcej ekscytujących wiadomości do przekazania, ponieważ według nowego raportu, Ubisoft w końcu pracuje nad zupełnie nową grą Splinter Cell! Ten raport pochodzi od doświadczonego w branży gier Toma Hendersona i ludzi z Video Games Chronicle - warto śledzić ten serwis ponieważ dużo znajdujących się tam informacji często się potwierdza.
 
Według ich "źródła" publikacji, nadchodzący tytuł zmierza do "odzyskania sfrustrowanych fanów, rozgoryczonych ostatnimi wysiłkami w sprawie ożywienia serii w przestrzeni mobilnej i VR". Jak twierdzą, gra jest jeszcze we wczesnej fazie produkcji, prowadzonej przez studio spoza tradycyjnej bazy Ubisoftu w Montrealu, a całość może zostać ogłoszona dopiero w przyszłym roku.
 
Ubisoft został podobno poproszony przez VGC o komentarz w tej sprawie, ale firma odmówiła udzielenia odpowiedzi.
 
Jak zapewne wiecie, od 2013 roku nie pojawiła się żadna gra głównego nurtu trylogii Splinter Cell, więc czekaliśmy prawie dekadę na tę pozorną kontynuację. Po prostu trzymamy kciuki i palce u nóg, że ta informacja się niebawem potwierdzi.
 
Jakie są twoje przemyślenia na ten temat? Daj nam znać w sekcji komentarzy poniżej.
Czytaj więcej..
Przez Gangst3r

Nowa aktualizacja oprogramowania układowego PS5 jest już dostępna do pobrania

Sony właśnie wydało kolejną aktualizację oprogramowania systemowego PlayStation 5. Kilka tygodni po pojawieniu się największej jak dotąd aktualizacji oprogramowania układowego PS5, które wprowadza między innymi obsługę dysków SSD na szynie PCI 4.0 M.2 NVME dostępna jest nowa łatka, gotowa do pobrania i zainstalowania już teraz.
 
Najnowsza wersja aktualizacji oprogramowania układowego PS5 to 21.02-04.02.00 i ma 913,7 MB. Nie oczekujcie jednak, że ta aktualizacja wprowadzi duże, zauważalne zmiany - ulubiona notatka wszystkich powraca.
 
"Ta aktualizacja oprogramowania systemowego poprawia wydajność systemu."
Zamknij oczy. Niech słowa rozbrzmiewają echem w twoim umyśle. To stwierdzenie oznacza naszą przeszłość i przyjdzie do nas ponownie w przyszłości. To relaksujące, prawda? Eh... może na tym zakończmy tą ironię.
 
Po powrocie do pokoju pobierz aktualizację oprogramowania układowego PS5, aby utrzymać konsolę w jak najlepszej formie. Następnym razem postaramy się skupić na większych wydaniach aktualizacji, które wprowadzają coś więcej, niż.... poprawioną wydajność systemu (do czego już zdążyłem przywyknąć na moim Realme 7 Pro w oczekiwaniu na Androida 12).
 
A wy już pobraliście swoje aktualizacje na PS5? Dajcie znać w komentarzach poniżej.
Czytaj więcej..
  • Popularne artykuły

  • Problemy z wydajnością Xbox One powodują, że kilka gier z Xbox 360 stają się niegrywalne


    Informacja o dodaniu wstecznej kompatybilności na Xbox One dla gier z poprzedniej generacji, zapewne ucieszyła posiadaczy current-gena od Microsoft.

    xbox_one_compatibility

    Niestety, gdy sama opcja wydaje się być świetnym posunięciem ze strony giganta z Redmond to kwestia samego działania pozostawia wiele do życzenia. Dlaczego? Przekonasz się czytając poniższy artykuł.

     

    Fakt, że nowa konsola nie jest kompatybilna z poprzedniczką sprzętowo (różnica architektury CPU i GPU) nie trzeba tłumaczyć. Głównym powodem pominięcia podzespołów poprzedniej konsoli były koszty produkcji, dlatego pominięto umieszczanie starej architektury ww nowej konsoli. Co za tym idzie? Nie ma fizycznej możliwości na uruchomienie gry z Xbox 360 na Xbox One, więc uruchamianie gier wydanych na poprzednią konsolę odbywa się za sprawą emulacji. I tutaj zaczynają się schody, ponieważ Xbox One pomimo mocnego 8 rdzeniowego procesora i szybkiej pamięci DDR3 sprzęt ma pewne problemy z wydajnością przez co nie pozwala na płynne  działania kilku wymagających gier.

    Aktualnie do dyspozycji mamy pond 100 znanych tytułów udostępnionych w programie wstecznej kompatybilności dla Xbox One. Większość z tych gier działają dobrze, a nawet lepiej, niż na dedykowanej konsoli, lecz kilka popularnych tytułów nadal są określane jako "niegrywalne".

     

    XO_comp_list

     

     

    Jedną z tych gier, w które posiadacze konsoli Xbox One chcieliby zagrać jest Halo: Reach. Oczywiście gra pojawiła się na liście kompatybilności w dniu 17 grudnia 2015, jednak płynność jej działania nie jest zadowalająca, a wręcz katastrofalna. Ponieważ nie jednokrotnie prędkość spada do słabych 15 klatek na sekundę, gdzie maksymalna osiągana prędkość to 30 FPS. Taka ilość klatek nie pozwala na płynny obraz i wielu może skutecznie zniechęcić do dalszej gry.

     

    Gears of War: Judgement jest kolejną obok Halo: Reach pozycja cierpiąca na spory spadek klatek podczas rozgrywki. Gra, która została wydana w I kwartale 2013 potrafi zaliczyć spore "przycięcia" na Xbox One. Tutaj prędkość klatek spada poniżej 20 FPS przy dużej ilości wrogów, ale problemy pojawiają się nawet, gdy poruszamy się swobodnie po mapie.

     

     

     

    Pozostałe części serii GoW działają bez zarzutu, np. pierwsza część działa płynniej, niż na oryginalnej konsoli, jednak GoW 2 już lubi się czasem przyciąć. Na szczęście na Xbox One mamy do dyspozycji Gears of War Ultimate Edition, które zawiera pierwsze 3 części sagi.

     

     

     

    Jak widać wsteczna kompatybilność na Xbox One to jeszcze długi czas oczekiwania na sporo gier, aby umożliwić im płynne działanie. Niemniej jednak trzeba podkreślić, że aktualna wersja programu przeszła spore zmiany względem poprzedniej dostępnej w wersji, która była w fazie beta. Teraz wystarczy mieć nadzieję, że w kolejnych wersjach Microsoft nie tylko poprawi funkcjonowanie emulatora, ale umożliwi płynniejsze działanie oraz większą ilość FPS-ów w znanych tytułach.


    Opinie użytkowników

    Rekomendowane komentarze

    Zawsze wychodziłem z założenia, że jak chcesz grać w coś, to kup konsolę, na którą ta gra została wydana (w moim przypadku może nie tyczy się ROMów na snes czy takich podobnych staroci), ale jeśli mam grać w grę na X1, to gram na X1 a nie czekam na emulator na X360. Tak samo jak chce grać w grę na X360, to gram w nią na X360 a nie wrzucam do Xbox One. Emulacja tak zaawansowanych gier zawsze będzie trudna, tak jak Xbox miał problemy z odpaleniem gier z Play Station :) Z resztą fajnie mieć kolekcje kilku konsol :E

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Tylko emulacja w przypadku Xbox na Xbox 360 miała tylko częściowo problemy na początku pojawienia się tej opcji, później było tylko lepiej. Lista obsługiwanych gier obejmuje wszystkie hity, dobre oraz większość przeciętnych pozycji.
     
    Chociaż emulacja pozostaje zawsze emulacją. Jedynie w przypadku Sony Playstation 2 emulacja w pierwszych modelach FAT (tak samo PS3 wersje japońskie) posiadały obok nowego procesora, układ starszej generacji, więc obok Emotion Engine można było znaleźć 32-bitowy procesor z PSX i tutaj gry uruchamiane były na oryginalnym procesorze, dopiero wersje Slim posiadały płyty z jednym procesorem. Stało się tak ponieważ po pewnym czasie trzeba było ciąć koszty, a dodatkowy procesor to dodatkowe koszta. Emulacja przychodziła z pomocą jako "darmowa" alternatywa do uruchamiania gier z poprzedniej generacji.

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach


    Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

    Gość
    Dodaj komentarz...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

    Ładowanie

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej witryny, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.