Jump to content

Microsoft otworzył wirtualne konsolowe muzeum Xbox z okazji 20. rocznicy marki

W tym roku wypadła 20. rocznica marki Xbox. Microsoft przygotował z tej okazji masę ciekawych gadżetów, promocji w sklepie Xbox oraz wypuścił nowe akcesoria w limitowanej wersji (zestawy słuchawkowe, kontrolery do konsoli Xbox Series X | S).
 
Jeśli myślicie, że na kilku nowinkach takich jak FanFest (ekskluzywne wydarzenia i promocje), możliwości pobrania kilku tapet i otrzymania dodatkowych gier z poprzedniej generacji w ramach wstecznej kompatybilności to mamy dla was jeszcze jedną nowinkę. Być może nie każdy zaczynał przygodę z marką Xbox od pierwszej konsoli, której premiera odbyła się dokładnie 15 listopada (w Stanach Zjednoczonych), to Microsoft przygotował coś specjalnie dla wszystkich fanów marki - Muzeum Xbox.
 
Można tam wejść bezpośrednio w cyfrowy świat historii marki i zobaczyć jak powstawała nie tylko pierwsza, ale każda kolejna konsola Xbox. Oprócz materiałów wideo z informacjami na temat powstawania pierwszej konsoli Xbox znajdziemy również takie ciekawostki jak pierwsze szkice i projekty sprzętu.
 
Po zalogowaniu możemy uzyskać informacje na temat naszego konta i przeglądnąć całą naszą historię pobytu z marką.
 
 
Czy już odwiedziłeś Muzeum Xbox? Jakie podobała ci się wędrówka po wirtualnym muzeum? Jak zwykle czekamy na Twoją wypowiedź w sekcji komentarzy poniżej.
Read more...

Wersje dla nowej generacji gier Cyberpunk 2077 i Wiedźmin 3 zostały opóźnione do 2022 roku

Mamy złe wieści, ponieważ CD Projekt Red potwierdził dzisiaj, że wersje ich gier przygotowane specjalnie dla nowej generacji Xbox Series X | S i PS5 zarówno Cyberpunk 2077, jak i Wiedźmin 3 będą dostępne dopiero w 2022 roku, a nie jak wcześniej zapowiadano w 2021 roku.
 
W opublikowanym dziś raporcie wyjaśniono, że "na podstawie zaleceń dostarczonych przez osoby nadzorujące rozwój, zdecydowano się przeznaczyć dodatkowy czas na oba projekty". Nowej generacji wersja Cyberpunk 2077 pojawi się w pierwszym kwartale 2022 roku, a Wiedźmin 3 w drugim kwartale 2022 roku.
 
Nikt z nas nie jest prawdopodobnie zbyt zaskoczony opóźnieniem Cyberpunk 2077, ale Wiedźmin 3 wydaje się trochę mniej nieoczekiwanym projektem na tej liście, biorąc pod uwagę, że gra ma już przeszło 6 lat, a za sobą sporo modyfikacji usprawniających jej mechanikę oraz animacje graficzne.
 
Ostatecznie wszyscy będziemy musieli poczekać trochę dłużej, aby uzyskać praktyczne informacje o tych bezpłatnych aktualizacjach dla nowej generacji.
 
Co sądzisz o opóźnieniu przejścia na Cyberpunk 2077 i Wiedźmina 3 na Xbox Series X|S oraz PS5? Powiedz nam poniżej.
Read more...

Ubisoft podobno pracuje nad nową główną serią gry Splinter Cell

Mamy dziś więcej ekscytujących wiadomości do przekazania, ponieważ według nowego raportu, Ubisoft w końcu pracuje nad zupełnie nową grą Splinter Cell! Ten raport pochodzi od doświadczonego w branży gier Toma Hendersona i ludzi z Video Games Chronicle - warto śledzić ten serwis ponieważ dużo znajdujących się tam informacji często się potwierdza.
 
Według ich "źródła" publikacji, nadchodzący tytuł zmierza do "odzyskania sfrustrowanych fanów, rozgoryczonych ostatnimi wysiłkami w sprawie ożywienia serii w przestrzeni mobilnej i VR". Jak twierdzą, gra jest jeszcze we wczesnej fazie produkcji, prowadzonej przez studio spoza tradycyjnej bazy Ubisoftu w Montrealu, a całość może zostać ogłoszona dopiero w przyszłym roku.
 
Ubisoft został podobno poproszony przez VGC o komentarz w tej sprawie, ale firma odmówiła udzielenia odpowiedzi.
 
Jak zapewne wiecie, od 2013 roku nie pojawiła się żadna gra głównego nurtu trylogii Splinter Cell, więc czekaliśmy prawie dekadę na tę pozorną kontynuację. Po prostu trzymamy kciuki i palce u nóg, że ta informacja się niebawem potwierdzi.
 
Jakie są twoje przemyślenia na ten temat? Daj nam znać w sekcji komentarzy poniżej.
Read more...

Nowa aktualizacja oprogramowania układowego PS5 jest już dostępna do pobrania

Sony właśnie wydało kolejną aktualizację oprogramowania systemowego PlayStation 5. Kilka tygodni po pojawieniu się największej jak dotąd aktualizacji oprogramowania układowego PS5, które wprowadza między innymi obsługę dysków SSD na szynie PCI 4.0 M.2 NVME dostępna jest nowa łatka, gotowa do pobrania i zainstalowania już teraz.
 
Najnowsza wersja aktualizacji oprogramowania układowego PS5 to 21.02-04.02.00 i ma 913,7 MB. Nie oczekujcie jednak, że ta aktualizacja wprowadzi duże, zauważalne zmiany - ulubiona notatka wszystkich powraca.
 
"Ta aktualizacja oprogramowania systemowego poprawia wydajność systemu."
Zamknij oczy. Niech słowa rozbrzmiewają echem w twoim umyśle. To stwierdzenie oznacza naszą przeszłość i przyjdzie do nas ponownie w przyszłości. To relaksujące, prawda? Eh... może na tym zakończmy tą ironię.
 
Po powrocie do pokoju pobierz aktualizację oprogramowania układowego PS5, aby utrzymać konsolę w jak najlepszej formie. Następnym razem postaramy się skupić na większych wydaniach aktualizacji, które wprowadzają coś więcej, niż.... poprawioną wydajność systemu (do czego już zdążyłem przywyknąć na moim Realme 7 Pro w oczekiwaniu na Androida 12).
 
A wy już pobraliście swoje aktualizacje na PS5? Dajcie znać w komentarzach poniżej.
Read more...
  • Popularne artykuły

  • Patent ujawnia, że Nintendo pracuje nad technologią upscalingu

    Gangst3r
    • 33 views

    Patenty są zawsze dość intrygującą rzeczą do śledzenia w branży technologicznej - czasami reprezentują pomysły i produkty, które nigdy nie ujrzą światła dziennego, ale zdarzają się sytuacje, w których dają wskazówki do przyszłych wydań. Świeżo wydanym amerykańskim zgłoszeniem patentowym może być to drugie, ponieważ dotyczy technologii, która może pozwolić Nintendo na zwiększenie efektów wizualnych w swoim sprzęcie.

     

    Otwarta 25 marca 2020 r. i opublikowana publicznie 30 września, aplikacja nosi tytuł "systems and methods for machine learned image conversion" (systemy i metody konwersji obrazów wyuczonych maszynowo") i chociaż początkowy język może być headscratcherem, jest to zasadniczo pomysł podobny do DLSS firmy NVIDIA. To skrót od Deep Learning Super Sampling w przypadku NVIDIA, który działa na niektórych swoich procesorach graficznych, aby zwiększyć rozdzielczość i jakość obrazu w czasie rzeczywistym, a jednocześnie jest niezwykle wydajny i zapewnia, że karta graficzna jest mniej obciążona. To imponująca technologia, która była w centrum wielu rozmów o tym, jak Nintendo może wyprodukować nowe przenośne urządzenie w stylu Switch, które wyświetla obraz o wyższej rozdzielczości, a jednocześnie pracuje z niską mocą wyjściową.

     

    To, co sprawia, że ta aplikacja jest intrygująca, to fakt, że Nintendo wyraźnie bada to wewnętrznie - powiązaną stroną w aplikacji jest Alexandre Delattre, który jest współzałożycielem Nintendo European Research and Development. W "prowadzeniu" patentu uznano również, że jest to obszar badany w całej branży:

    Cytat

     

    Uczenie maszynowe może dać komputerom możliwość "uczenia się" określonego zadania bez wyraźnego programowania komputera do tego zadania. Jeden z rodzajów systemów uczenia maszynowego nazywa się splotowymi sieciami neuronowymi (CNN) - klasą głębokich sieci neuronowych. Takie sieci (i inne formy uczenia maszynowego) można wykorzystać np. do pomocy w automatycznym rozpoznawaniu, czy kot jest na zdjęciu. Nauka odbywa się za pomocą tysięcy lub milionów zdjęć, aby "wyszkolić" model, aby rozpoznał, kiedy kot jest na zdjęciu. Chociaż może to być potężne narzędzie, wynikające z tego przetwarzanie przy użyciu wyszkolonego modelu (i szkolenie modelu) może być nadal kosztowne obliczeniowo, gdy jest wdrażane w środowisku czasu rzeczywistego.

     

    Konwersja obrazu w górę to technika, która pozwala na konwersję obrazów wytworzonych w pierwszej rozdzielczości (np. rozdzielczość 540p lub 960×540 z 0,5 megapiksela) do wyższej rozdzielczości (np. rozdzielczość 1080p, 1920×1080, z 2,1 megapiksela). Ten proces może być używany do wyświetlania obrazów o pierwszej rozdzielczości na wyświetlaczu o wyższej rozdzielczości. Tak więc, na przykład, obraz 540p może być wyświetlany na telewizorze 1080p i (w zależności od charakteru procesu konwersji w górę) może być wyświetlany ze zwiększoną wiernością graficzną w porównaniu do sytuacji, gdy obraz 540p był wyświetlany bezpośrednio z tradycyjnym (np. Liniowym) skalowaniem na telewizorze. Różne techniki konwersji obrazu w górę mogą stanowić kompromis między szybkością (np. czasem trwania procesu konwersji danego obrazu) a jakością przekonwertowanego obrazu. Na przykład, jeśli proces konwersji w górę jest wykonywany w czasie rzeczywistym (np. podczas gry wideo), może ucierpieć jakość obrazu wynikowego przekonwertowanego w górę obrazu.

     

    W związku z tym docenimy, że nowe i ulepszone techniki, systemy i procesy są stale poszukiwane w tych obszarach technologii.

     

     

    Ostatecznie nie powinno dziwić, że Nintendo bada skalowanie poprzez uczenie maszynowe, ponieważ prawdopodobnie będzie to istotny czynnik, jeśli firma zdecyduje się zachować format w stylu Switcha, oferując jednocześnie większą wierność graficzną w przyszłości. Interesujące jest również to, czy Nintendo będzie nadal wykorzystywać technologię NVIDIA w przyszłych urządzeniach; jeśli opracuje własne rozwiązanie, może nie potrzebować narzędzi DSSL od firmy NVIDIA. Oczywiście, w zależności od tego, co i komu powierzą, istnieją doniesienia, że jednostki rozwojowe "rozdzielczości 4K" są już bliskie ujawnieniu publicznemu.

     

    Daj nam znać, co myślisz w komentarzach!


    User Feedback

    Recommended Comments

    There are no comments to display.



    Join the conversation

    You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

    Guest
    Add a comment...

    ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

    ×   Your previous content has been restored.   Clear editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

    Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.