Skocz do zawartości
Przez Gangst3r

Microsoft otworzył wirtualne konsolowe muzeum Xbox z okazji 20. rocznicy marki

W tym roku wypadła 20. rocznica marki Xbox. Microsoft przygotował z tej okazji masę ciekawych gadżetów, promocji w sklepie Xbox oraz wypuścił nowe akcesoria w limitowanej wersji (zestawy słuchawkowe, kontrolery do konsoli Xbox Series X | S).
 
Jeśli myślicie, że na kilku nowinkach takich jak FanFest (ekskluzywne wydarzenia i promocje), możliwości pobrania kilku tapet i otrzymania dodatkowych gier z poprzedniej generacji w ramach wstecznej kompatybilności to mamy dla was jeszcze jedną nowinkę. Być może nie każdy zaczynał przygodę z marką Xbox od pierwszej konsoli, której premiera odbyła się dokładnie 15 listopada (w Stanach Zjednoczonych), to Microsoft przygotował coś specjalnie dla wszystkich fanów marki - Muzeum Xbox.
 
Można tam wejść bezpośrednio w cyfrowy świat historii marki i zobaczyć jak powstawała nie tylko pierwsza, ale każda kolejna konsola Xbox. Oprócz materiałów wideo z informacjami na temat powstawania pierwszej konsoli Xbox znajdziemy również takie ciekawostki jak pierwsze szkice i projekty sprzętu.
 
Po zalogowaniu możemy uzyskać informacje na temat naszego konta i przeglądnąć całą naszą historię pobytu z marką.
 
 
Czy już odwiedziłeś Muzeum Xbox? Jakie podobała ci się wędrówka po wirtualnym muzeum? Jak zwykle czekamy na Twoją wypowiedź w sekcji komentarzy poniżej.
Czytaj więcej..
Przez Gangst3r

Wersje dla nowej generacji gier Cyberpunk 2077 i Wiedźmin 3 zostały opóźnione do 2022 roku

Mamy złe wieści, ponieważ CD Projekt Red potwierdził dzisiaj, że wersje ich gier przygotowane specjalnie dla nowej generacji Xbox Series X | S i PS5 zarówno Cyberpunk 2077, jak i Wiedźmin 3 będą dostępne dopiero w 2022 roku, a nie jak wcześniej zapowiadano w 2021 roku.
 
W opublikowanym dziś raporcie wyjaśniono, że "na podstawie zaleceń dostarczonych przez osoby nadzorujące rozwój, zdecydowano się przeznaczyć dodatkowy czas na oba projekty". Nowej generacji wersja Cyberpunk 2077 pojawi się w pierwszym kwartale 2022 roku, a Wiedźmin 3 w drugim kwartale 2022 roku.
 
Nikt z nas nie jest prawdopodobnie zbyt zaskoczony opóźnieniem Cyberpunk 2077, ale Wiedźmin 3 wydaje się trochę mniej nieoczekiwanym projektem na tej liście, biorąc pod uwagę, że gra ma już przeszło 6 lat, a za sobą sporo modyfikacji usprawniających jej mechanikę oraz animacje graficzne.
 
Ostatecznie wszyscy będziemy musieli poczekać trochę dłużej, aby uzyskać praktyczne informacje o tych bezpłatnych aktualizacjach dla nowej generacji.
 
Co sądzisz o opóźnieniu przejścia na Cyberpunk 2077 i Wiedźmina 3 na Xbox Series X|S oraz PS5? Powiedz nam poniżej.
Czytaj więcej..
Przez Gangst3r

Ubisoft podobno pracuje nad nową główną serią gry Splinter Cell

Mamy dziś więcej ekscytujących wiadomości do przekazania, ponieważ według nowego raportu, Ubisoft w końcu pracuje nad zupełnie nową grą Splinter Cell! Ten raport pochodzi od doświadczonego w branży gier Toma Hendersona i ludzi z Video Games Chronicle - warto śledzić ten serwis ponieważ dużo znajdujących się tam informacji często się potwierdza.
 
Według ich "źródła" publikacji, nadchodzący tytuł zmierza do "odzyskania sfrustrowanych fanów, rozgoryczonych ostatnimi wysiłkami w sprawie ożywienia serii w przestrzeni mobilnej i VR". Jak twierdzą, gra jest jeszcze we wczesnej fazie produkcji, prowadzonej przez studio spoza tradycyjnej bazy Ubisoftu w Montrealu, a całość może zostać ogłoszona dopiero w przyszłym roku.
 
Ubisoft został podobno poproszony przez VGC o komentarz w tej sprawie, ale firma odmówiła udzielenia odpowiedzi.
 
Jak zapewne wiecie, od 2013 roku nie pojawiła się żadna gra głównego nurtu trylogii Splinter Cell, więc czekaliśmy prawie dekadę na tę pozorną kontynuację. Po prostu trzymamy kciuki i palce u nóg, że ta informacja się niebawem potwierdzi.
 
Jakie są twoje przemyślenia na ten temat? Daj nam znać w sekcji komentarzy poniżej.
Czytaj więcej..
Przez Gangst3r

Nowa aktualizacja oprogramowania układowego PS5 jest już dostępna do pobrania

Sony właśnie wydało kolejną aktualizację oprogramowania systemowego PlayStation 5. Kilka tygodni po pojawieniu się największej jak dotąd aktualizacji oprogramowania układowego PS5, które wprowadza między innymi obsługę dysków SSD na szynie PCI 4.0 M.2 NVME dostępna jest nowa łatka, gotowa do pobrania i zainstalowania już teraz.
 
Najnowsza wersja aktualizacji oprogramowania układowego PS5 to 21.02-04.02.00 i ma 913,7 MB. Nie oczekujcie jednak, że ta aktualizacja wprowadzi duże, zauważalne zmiany - ulubiona notatka wszystkich powraca.
 
"Ta aktualizacja oprogramowania systemowego poprawia wydajność systemu."
Zamknij oczy. Niech słowa rozbrzmiewają echem w twoim umyśle. To stwierdzenie oznacza naszą przeszłość i przyjdzie do nas ponownie w przyszłości. To relaksujące, prawda? Eh... może na tym zakończmy tą ironię.
 
Po powrocie do pokoju pobierz aktualizację oprogramowania układowego PS5, aby utrzymać konsolę w jak najlepszej formie. Następnym razem postaramy się skupić na większych wydaniach aktualizacji, które wprowadzają coś więcej, niż.... poprawioną wydajność systemu (do czego już zdążyłem przywyknąć na moim Realme 7 Pro w oczekiwaniu na Androida 12).
 
A wy już pobraliście swoje aktualizacje na PS5? Dajcie znać w komentarzach poniżej.
Czytaj więcej..
  • Popularne artykuły

  • Halo 2 Anniversary jeszcze w tym roku

    Plotki o nadchodzącym Halo 2 Anniversary rosną w sile. Co prawda, brakuje jeszcze oficjalnego potwierdzenia Microsoftu, ale możemy być prawie pewni: Tak, Microsoft wypuści Halo 2 Anniversary jeszcze w tym roku. Jaki byłby jego najmocniejszy atut? Multiplayer. W wywiadzie dla IGN boss Microsoft Studios, Phil Spencer, tak opisał swoje "spekulacje" na temat Halo 2 Anniversary:
     
     
     
    "Jeśli gra istniałaby w tym świecie [tutaj uśmiechnął się znacząco do reportera IGNu - dop. red.] myślę, że jej atutem byłby tryb Multiplayer. To doświadczenie, które mieliśmy w Halo 2 na Xboxie przebiło to z Halo 1 i nawet to z Halo 1 Anniversary. Halo 1 Anniversary miało dobry multiplayer, ale nigdy nie było tym prawdziwym multiplayerem. "
     
     
     
    Niestety nie udało się dowiedzieć nic więcej, jak choćby platformy wydawnicze czy daty premiery, ale zawsze to lepsze niż nic. Halo 2 będzie obchodziło swoje dziesiąte urodziny Listopada tego roku. Czas szybko płynie...

    • MCL
    1 komentarz
    333 wyświetleń

    Oculus Rift przejęte przez Facebook!

    Dawno nie było takiego zamieszania na scenie growej jakie wydarzyło się w ciągu ostatnich dwóch dni. Ale może po kolei.
     
     
     
    Oculus Rift wystartował jako projekt Kickstarterowy i od razu zdobył gigantyczną popularność. Pokrótce są to gogle używane do odtworzenia wirtualnej rzeczywistości. I tak, o ile w przeszłości tego typu przedsięwzięcia były strasznie ograniczone mocą obliczeniową komputerów i konsol i każdy projekt imitujący rzeczywistość wirtualną po prostu upadał ze względu na ograniczenia sprzętowe, tak Oculus Rift był strzałem w dziesiątkę. Trafił i na możliwości techniczne i w odpowiedni target, ponieważ wielu ludzi zaczęło się interesować czymś więcej, niż tylko siedzeniem na kanapie i graniem w gry. Powstały liczne gry, aplikacje, ale i modyfikacje hardwarowe, które podłączane bezpośrednio lub pośrednio z Oculus Rift dawały graczom niesamowitą satysfakcję. Połączenie WiiMote, Cyberith Virtualizera i Oculus Rifta, 
    , dawało nadzieję na naprawdę satysfakcjonujące doznania już niebawem. Ale w to wszystko wmieszał się Facebook... 
     
     
    Zuckerberg wywietrzył niezłą okazję i kupił Oculus Rift, tak samo jak wcześniej wykupił Whatsapp. Oculus Rift kosztował go bagatela 2 miliardy dolarów, z czego "ledwo" 400 milionów to gotówka, a reszta to akcje Facebooka. Oczywiście zapowiada pełną swobodę i wsparcie w rozwoju bla bla, ale wspomina o możliwych funkcjach społecznościowych urządzenia. Serio? Zakładam hełm wirtualnej rzeczywistości nie po to by chwalić się tym na facebooku, tylko po to by odpocząć od rzeczywistości, to jest chyba główny cel takich zabawek, prawda? Nawet poza tym, że podczas gry wyskoczy ci jakieś durne facebookowe powiadomienie pozostaje kwestia prywatności danych, w których to Zuckerberg jest bezczelny. Dlatego na forach i serwisach growych zawrzało, ludzie cofają swoje pre-ordery i plują jadem na Facebooka... W to wszystko ukradkiem wmieszało się Sony
     
     
     
     
     

     
    Prawdopodobnie gdyby nie logo Playstation dla nieobeznanego z technologią zwykłego zjadacza chleba gogle od Sony nie różniłyby się niczym od Oculus Rift. Sony Morpheus, bo o nim mowa, został jednogłośnie okrzyknięty "nadzieją", która pozwoli kontynuować tam, gdzie Oculus Rift skończył. Czym dokładniej ma być Sony Morpheus? Połączniem gogli VR z PS Move. To może być świetne posunięcie, ale... jeśli wierzyć plotkom, no i historii,  ma ono swoje wady.
     
     
     
    Po pierwsze, Morpheus ma nie współpracować z PC. Przez co Oculus Rift mimo loga Facebooka ma tutaj przewagę, ponieważ... do Oculus Rift można tak naprawdę podłączyć wszystkie gry PC. Mount and Blade, Live for Speed, Skyrim, pierwsze tytuły stricte PCtowe które mi przyszły w tej chwili do głowy, a które wraz z jakimikolwiek goglami wirtualnej rzeczywistości mogłyby być świetne. Bo kto by nie chciał poprowadzić armii wojaków do boju widząc całą bitwę oczami dowódcy? Oczywiście, to może się zmienić, bo marketing Sony nie jest głupi, wie kiedy można wykorzystać sytuację, i tak jak wypunktowali błędy Microsoftu, tak samo mogą postąpić z Facebookiem.
     
    Druga kwestia to współpraca z urządzeniami firm trzecich. O ile Oculus Rift współpracował z prawie wszystkimi urządzeniami, tak Morpheus tutaj może być ograniczony przez same Sony do współpracy tylko z urządzeniami sygnowanymi logiem Playstation. A więc żegnaj, Skyrimie i Cyberith Virtualizerze... szkoda, bo fajnie byłoby widzieć kumpla, która ucieka przed smokiem.
     
     
     
    Oczywiście mogę się mylić, w Sony nie pracują idioci i możemy dostać coś więcej niż tylko gogle które wyświetlają nam obraz w 3D a pełnowartościowy i współpracujący z wieloma urządzeniami produkt. No i oczywiście chroniący naszą prywatność, nie wyobrażam sobie, żeby Oculus Rift podczas oglądania porno w 3D nagle wyskoczył mi z popupem informującym mnie o możliwości zalajkowania tego pornosa na fb i udostępnienia znajomym...

    • MCL
    0 komentarzy
    201 wyświetleń

    Colin Graham - Playstation 4 pozwoliło nam marzyć

    Jak twierdzi dyrektor animacji nadchodzącego hitu Watch Dogs Colin Graham, Playstation 4 posiada nieograniczony dostęp do pamięci pozwalający tworzyć bogate w detale i wciagające światy.
     
    "Playstation 4 pozwala nam na wiele, to platforma do tworzenia całkiem nowego typu gier. Playstation 4 pozwoliło nam marzyć. Z punktu widzenia animatorów zawsze w pewnym momencie brakuje nam pamięci, szczególnie pod koniec cyklu życia konsoli, dlatego Playstation 4 pozwala nam na zredukowanie kompresji i uzyskanie większej wariacji w cywilach. Z mojego punktu widzenia to jak obcowanie z nieograniczonym budżetem - ponieważ nie możemy zapełnić "budżetu" pamięci w Playstation 4, to naprawdę porządny sprzęt."
     
    Danny Belanger, główny designer gameplayu również wtrącił swoje trzy grosze na temat mocy Playstation 4:
     
    "Mocarna technologia pozwala nam tworzyć lepszą symulację. Wodne efekty, ilość ludzi w mieście, detale odbić... to wszystko to krok ku przyszłości."

    • MCL
    0 komentarzy
    172 wyświetleń

    Far Cry 4 przeniesie nas w Himalaje?

    Jak dowiedziały się serwis Eurogamer, najnowsza instancja Far Cry przeniesie nas do Himalajów. Ubisoft ma zamiar pokazać nieco więcej o grze podczas tegorocznych targów E3, oraz ustalić datę premiery na przyszły rok. Platformy na które ma się zamiar ukazać gra to przede wszystkim Xbox One i PS4 - Nie wiadomo natomiast nic o premierze na konsolach Xbox 360 i Playstation 3.
     
     
     
    Ciekawą informacją na pewno jest fakt, że prawdopodobnie będziemy mogli dosiąść słonia, oraz inne gatunki fauny na obszarze gry Far Cry 4. Gameplay natomiast ma być porównywalny z gameplayem Far Cry 3.

    • MCL
    0 komentarzy
    248 wyświetleń

    Bear Simulator wystartował na Kickstarterze

    Zerknijmy na chwilę na swoją półkę z grami. Co widzimy? Z pewnością takie tytuły jak GTA, Pokemon, Dark Souls, Call of Duty, Battlefield, Fifa, jedna bądź kilka gier z serii The Elder Scrolls... co łączy te tytuły? Kierujemy postacią ludzką. Czy to bandziorem, dzieciakiem który włada mistycznymi potworami, żołnierzem... wymieniać możemy w nieskończoność.  Farjay Studios zwróciło na to uwagę i zaproponowało nam grę w której... będziemy kierować niedźwiedziem. Bear Simulator, bo tak nazywa się ta gra, wystartowało z akcją na Kickstarterze i już, z planowanych prawie 30 tysięcy Dolarów, uzbierało prawie 20 tysięcy. Tak oto prezentuje się wersja alfa:
    [youtube http://www.youtube.com/watch?v=A5rJk6tLRCw?feature=player_embedded]
     
     
    Twórca zapowiada duży otwarty świat, dobry system walk no i mnóstwo zagadek do odkrycia. W sumie może być to bardzo ciekawy pomysł.

    • MCL
    1 komentarz
    234 wyświetleń

    Xbox Live nagradzający osoby o dobrej reputacji

    Microsoft wpadł na ciekawy pomysł. Za pomocą systemu reputacji miałby on wyłapywać osoby o nienagannej reputacji i dobrym zachowaniu, oraz nagradzać ich. Czym dokładnie ? Nie wiadomo, mają być to drobne podarunki, które miałyby pomóc w zredukowaniu toksyczności podczas grania przez Xbox Live. Do gracza miałaby dochodzić wiadomość w stylu: " Byłeś dobrym członkiem naszej społeczności, oto nagroda."
     
     
     
    Każdy kto spędził choć kilka meczy na Xbox Live w  jakikolwiek popularny tytuł wie, że zawsze znajdzie się odsetek graczy, którzy próbowaliby popsuć rozgrywkę innym. Myślę, że nagradzanie tych dobrych jest dobrą metodą wychowawczą i może przynieść skutek. Jeśli oczywiście nagrody będą odpowiednie, nie w stylu obrazków graczy zrobiony w pięć minut w paincie...

    • MCL
    0 komentarzy
    231 wyświetleń

    Epic nie planuje wydania nowego Unreal Tournament

    Przy okazji premiery najnowszego silnika Unreal Engine dziennikarze spytali założyciela Epic Games, czy planują wydanie najnowszego Unreal Tournament.
     
     
     
    "Nie mamy w planach stworzenia nowego Unreal Tournament. Mamy w pamięci wiele dobrych chwil związanych z uniwersum Unreal, ale w tym momencie nie tworzymy nic związanego z nim. "
     
     
     
    Na szczęście zawsze można pograć w miarę nowego Unreal Tournament 3, w którego nadal gra rzesza osób. Natomiast na pewno wiadomo, że Epic pracuje nad inną produkcją: Jest to Fortnite, survival-horror z zombiakami. Jeśli dołożyć do tego najnowszy i atrakcyjny silnik, otrzymamy całkiem ciekawy tytuł.

    • MCL
    0 komentarzy
    218 wyświetleń

    Titanfall zbawcą Xbox One

    Ostra i ryzykowna kampania Microsoftu się opłaciła. Titanfall okazał się być system-sellerem Xboxa One. Według danych zebranych przez Chart-track Titanfall zwiększył sprzedaż systemu o 96% w poprzednim tygodniu.
     
     
     
    Odważna gra Microsoftu przyniosła zamierzony skutek. Lecz, to właśnie łupem graczy stały się Bundle z grą Titanfall i niestety, ale wzrost sprzedaży może być tylko tymczasowy. Ale póki co, zacierają się różnice w sprzedażach Xbox One i PS4, co na pewno jest dobrym znakiem dla konsumentów, którzy na tej rywalizacji tylko zyskają.

    • MCL
    0 komentarzy
    247 wyświetleń

    Znamy datę polskiej premiery Xbox One

    Tak. Wreszcie jakieś dobre informacje w sprawie premiery Xbox One w Polsce. Na oficjalnym Fanpage Xboxa w Polsce, pojawił się wpis graficzny:
     

     
    Myślę, że mówi to wszystko.  Dokładnie takiej daty można było się spodziewać, zostało nam pół roku czekania na Xbox One. Cena? Myślę, że znając polskie realia, całkiem realnie trzeba celować w cenę rzędu co najmniej 2000zł...

    • MCL
    0 komentarzy
    236 wyświetleń

    Microsoft broni Games with Gold

    Wszyscy zgadzają się, że, krótko, acz dosadnie mówiąc, Microsoft daje ciała na całej linii w związku ze swoją inicjatywą Games with Gold. Gry z Playstation Plus są lepsze, nowsze, i dostępne nawet dla tych, którzy opuścili poprzednie miesiące. Jak te różnice tłumaczy Phil Spencer, wicedyrektor Microsoft Game Studios?
     
     
     
    "Jedno z naszych problemów - przepraszam, może nie tyle problemów, co różnic między Games with Gold a systemem konkurencji jest to, że możesz zachować swoje gry, niezależnie, czy zdecydujesz się kontynuować subskrypcję Gold. Ta gra jest twoja, tak jakbyś ją kupił. Siedzieliśmy sporo nad tym projektem i niebawem powinniście zobaczyć efekty tego jak, przynajmniej moim zdaniem, powinno wyglądać Games with Gold. "
     
     
     
    To prawda, dostajemy gry na zawsze, podczas gdy abonament Playstation Plus trzeba opłacać regularnie, by móc grać w pobrane przez nas gry. Co nie zmienia faktu, że w Games with Gold gry są po prostu słabe, a abonament (Plus czy Gold) opłacać w większości przypadków i tak będziemy, więc różnicy graczowi większej to nie robi. Jak Microsoft moim zdaniem mógłby uratować sytuację? Dodając dobre gry z pierwszego Xboxa - tych jest cała masa, a zawsze lepsze to od bezmyślnych gierek arcade, które nudzą się po dziesięciu minutach. Nawet bez osiągnięć czy systemu multiplayer gracze z chęcią odkurzyliby stare perełki, jak Syberia, Still Life, Dreamfall, NFS Underground... i można tak wymieniać w nieskończoność.

    • MCL
    2 komentarze
    348 wyświetleń
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej witryny, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.