Skocz do zawartości
Przez Gangst3r

Microsoft otworzył wirtualne konsolowe muzeum Xbox z okazji 20. rocznicy marki

W tym roku wypadła 20. rocznica marki Xbox. Microsoft przygotował z tej okazji masę ciekawych gadżetów, promocji w sklepie Xbox oraz wypuścił nowe akcesoria w limitowanej wersji (zestawy słuchawkowe, kontrolery do konsoli Xbox Series X | S).
 
Jeśli myślicie, że na kilku nowinkach takich jak FanFest (ekskluzywne wydarzenia i promocje), możliwości pobrania kilku tapet i otrzymania dodatkowych gier z poprzedniej generacji w ramach wstecznej kompatybilności to mamy dla was jeszcze jedną nowinkę. Być może nie każdy zaczynał przygodę z marką Xbox od pierwszej konsoli, której premiera odbyła się dokładnie 15 listopada (w Stanach Zjednoczonych), to Microsoft przygotował coś specjalnie dla wszystkich fanów marki - Muzeum Xbox.
 
Można tam wejść bezpośrednio w cyfrowy świat historii marki i zobaczyć jak powstawała nie tylko pierwsza, ale każda kolejna konsola Xbox. Oprócz materiałów wideo z informacjami na temat powstawania pierwszej konsoli Xbox znajdziemy również takie ciekawostki jak pierwsze szkice i projekty sprzętu.
 
Po zalogowaniu możemy uzyskać informacje na temat naszego konta i przeglądnąć całą naszą historię pobytu z marką.
 
 
Czy już odwiedziłeś Muzeum Xbox? Jakie podobała ci się wędrówka po wirtualnym muzeum? Jak zwykle czekamy na Twoją wypowiedź w sekcji komentarzy poniżej.
Czytaj więcej..
Przez Gangst3r

Wersje dla nowej generacji gier Cyberpunk 2077 i Wiedźmin 3 zostały opóźnione do 2022 roku

Mamy złe wieści, ponieważ CD Projekt Red potwierdził dzisiaj, że wersje ich gier przygotowane specjalnie dla nowej generacji Xbox Series X | S i PS5 zarówno Cyberpunk 2077, jak i Wiedźmin 3 będą dostępne dopiero w 2022 roku, a nie jak wcześniej zapowiadano w 2021 roku.
 
W opublikowanym dziś raporcie wyjaśniono, że "na podstawie zaleceń dostarczonych przez osoby nadzorujące rozwój, zdecydowano się przeznaczyć dodatkowy czas na oba projekty". Nowej generacji wersja Cyberpunk 2077 pojawi się w pierwszym kwartale 2022 roku, a Wiedźmin 3 w drugim kwartale 2022 roku.
 
Nikt z nas nie jest prawdopodobnie zbyt zaskoczony opóźnieniem Cyberpunk 2077, ale Wiedźmin 3 wydaje się trochę mniej nieoczekiwanym projektem na tej liście, biorąc pod uwagę, że gra ma już przeszło 6 lat, a za sobą sporo modyfikacji usprawniających jej mechanikę oraz animacje graficzne.
 
Ostatecznie wszyscy będziemy musieli poczekać trochę dłużej, aby uzyskać praktyczne informacje o tych bezpłatnych aktualizacjach dla nowej generacji.
 
Co sądzisz o opóźnieniu przejścia na Cyberpunk 2077 i Wiedźmina 3 na Xbox Series X|S oraz PS5? Powiedz nam poniżej.
Czytaj więcej..
Przez Gangst3r

Ubisoft podobno pracuje nad nową główną serią gry Splinter Cell

Mamy dziś więcej ekscytujących wiadomości do przekazania, ponieważ według nowego raportu, Ubisoft w końcu pracuje nad zupełnie nową grą Splinter Cell! Ten raport pochodzi od doświadczonego w branży gier Toma Hendersona i ludzi z Video Games Chronicle - warto śledzić ten serwis ponieważ dużo znajdujących się tam informacji często się potwierdza.
 
Według ich "źródła" publikacji, nadchodzący tytuł zmierza do "odzyskania sfrustrowanych fanów, rozgoryczonych ostatnimi wysiłkami w sprawie ożywienia serii w przestrzeni mobilnej i VR". Jak twierdzą, gra jest jeszcze we wczesnej fazie produkcji, prowadzonej przez studio spoza tradycyjnej bazy Ubisoftu w Montrealu, a całość może zostać ogłoszona dopiero w przyszłym roku.
 
Ubisoft został podobno poproszony przez VGC o komentarz w tej sprawie, ale firma odmówiła udzielenia odpowiedzi.
 
Jak zapewne wiecie, od 2013 roku nie pojawiła się żadna gra głównego nurtu trylogii Splinter Cell, więc czekaliśmy prawie dekadę na tę pozorną kontynuację. Po prostu trzymamy kciuki i palce u nóg, że ta informacja się niebawem potwierdzi.
 
Jakie są twoje przemyślenia na ten temat? Daj nam znać w sekcji komentarzy poniżej.
Czytaj więcej..
Przez Gangst3r

Nowa aktualizacja oprogramowania układowego PS5 jest już dostępna do pobrania

Sony właśnie wydało kolejną aktualizację oprogramowania systemowego PlayStation 5. Kilka tygodni po pojawieniu się największej jak dotąd aktualizacji oprogramowania układowego PS5, które wprowadza między innymi obsługę dysków SSD na szynie PCI 4.0 M.2 NVME dostępna jest nowa łatka, gotowa do pobrania i zainstalowania już teraz.
 
Najnowsza wersja aktualizacji oprogramowania układowego PS5 to 21.02-04.02.00 i ma 913,7 MB. Nie oczekujcie jednak, że ta aktualizacja wprowadzi duże, zauważalne zmiany - ulubiona notatka wszystkich powraca.
 
"Ta aktualizacja oprogramowania systemowego poprawia wydajność systemu."
Zamknij oczy. Niech słowa rozbrzmiewają echem w twoim umyśle. To stwierdzenie oznacza naszą przeszłość i przyjdzie do nas ponownie w przyszłości. To relaksujące, prawda? Eh... może na tym zakończmy tą ironię.
 
Po powrocie do pokoju pobierz aktualizację oprogramowania układowego PS5, aby utrzymać konsolę w jak najlepszej formie. Następnym razem postaramy się skupić na większych wydaniach aktualizacji, które wprowadzają coś więcej, niż.... poprawioną wydajność systemu (do czego już zdążyłem przywyknąć na moim Realme 7 Pro w oczekiwaniu na Androida 12).
 
A wy już pobraliście swoje aktualizacje na PS5? Dajcie znać w komentarzach poniżej.
Czytaj więcej..
  • Popularne artykuły

  • Sony opracowało nową płytę główną dla konsoli PS4

    Po okrągłych 2 latach od premiery pierwszej konsoli PS4 na rynku Sony opracowało nowy model płyty głównej. Nowy płyta nosząca nazwę CUH-1200 będzie wydajniejsza, wytwarzać mniej ciepła oraz co najważniejsze zapewni cichszą pracę wentylatora, z którym Sony długo nie mogło się uporać.

    W przeglądzie ogólnym nowego modelu, nie trudno zauważyć, że zmiany dotknęły nie tylko wnętrze konsoli, ale również zewnętrzna jej część, gdzie usunięto błyszczące plastiki z obudowy w efekcie tworząc w całości matową konsolę. Jednak najwięcej zmian oczywiście zaszło w środku konsoli i na tym postaramy się skupić w tym wpisie.

    Nowa płyta główna jest teraz mniejsza od poprzednika, posiada nowe kości pamięci GDDR5 marki Samsung o podwójnej gęstości co zmniejszyło o połowę liczbę układów z 16 do 8 kości GDDR5 przy tej samej ilości pamięci, która wynosi 8GB RAM.


    Główny procesor otrzymał nowe oznaczenie, co wskazywałoby, że zmiany dotknęły również serce konsoli. Jednak jego fizyczne wymiary pozostały bez zmian, potwierdza to nawet ta sama technologia wykonania, która wynosi 28nm. Istnieje możliwość, że Sony dokonało pewnych zmian względem wydajności, choć wielu twierdzi, że to ten sam procesor z nowym numerkiem.

    Nowy CUH-1200 w dalszym ciągu posiada ten sam dysk twardy 5400rpm HGST Z5K500, lecz w zamian wprowadzono nowy napęd Blu-Ray.

    Ideą ogólnej konstrukcji było skupienie się na prostszej budowie, zastępując kilka chipów w tym kontroler HDMI firmy Panasonic. Wprowadzono nawet drobne zmiany w  układzie chłodzenia, pomimo, że w dalszym ciągu stosuje się dokładnie ten sam wentylator co w poprzednich wersjach to udało się uzyskać nieco mnie dB, dzięki czemu konsola pracuje ciszej. Przypominamy, że pierwsze wersje konsol PS4 osiągały hałas rzędu 60dB, nad czym pracowano w kolejnych modelach, gdzie uzyskano w emitowanie hałasu na poziomie 44dB przy minimalnej pracy oraz 57dB podczas obciążenia systemu. CUH-1200 zmniejszyło tą liczbę do min 42dB i max 52dB. Mimo, że to nie wiele, to i tak zmniejszenie głośności i kilka dB odczuwalnie poprawia komfort użytkowania.



    Zmiany dotknęły również urządzenia zasilającego. Nowy zasilacz jest mniejszy i waży o 80g mniej, co wpłynęło na ogólne zapotrzebowanie na energie elektryczną. Konsole dostępne na początku sprzedaży pobierały 148.6W, aktualny model będzie pobierał nie więcej, niż 122W to o 18% mniej, niż pierwsze modele.



    CUH-1200 może zapoczątkować erę PS4 Slim, o którym wiele mediów już dyskutuje. Niemniej jednak w wersji Slim oczekuje się nowego procesora wykonanego w technologii 20nm lub 16nm co wpłynęłoby na mniejszy pobór energii, niższe temperatury nagrzewania się, a co za tym idzie nowy układ chłodzenia, który mógłby wpłynąć na poprawienie jakości emitowanego hałasu, z którym Sony walczy już od dłuższego czasu.

    1 komentarz
    153 wyświetleń

    Zmodyfikowany kontroler Nintendo 64 działający z Xbox One

    Firma Hyperkin odpowiedzialna za wypuszczenie serii popularnych konsol RetroN oraz gadżetów konsolowych tym razem postanowiła zmusić kontroler od konsoli Nintendo 64 do współpracy z Xbox One.
     
    Po kilku modyfikacjach udało im się zmusić oryginalnego pada od N64 do działania z najnowszą konsolą Microsoftu. Na filmiku wideo stworzonym przez  Chris'a Gallizzi'ego i Jesse'ego Aragon'a opisują jak zmodyfikować kabel, aby móc podłączyć go do konsoli Xbox One dzięki czemu można wykorzystać klasyczny kontroler do nadchodzącego pakietu gier Rare Replay - najlepszych gier Rare dostępnych na Nintendo 64.
     
    Sam projekt jeszcze jest w fazie alpha i sama modyfikacja pozostawia wiele do życzenia. Jednak fakt, że istnieje taka możliwość powinna skłonić do modyfikacji tych co zamierzają dodać do swojej kolekcji Rare Replay.
     
     
     
    Całość możecie obejrzeć na filmiku poniżej:
     

     
     
     
    Możliwe, że deweloper będzie pracował nad podobnym adapterem dla seryjnej produkcji. Rare Replay w sprzedaży pojawić ma się 4 sierpnia.

    1 komentarz
    263 wyświetleń

    Znaleziono prototyp Playstation Nintendo!

    Może na początek trochę historii dla przypomnienia faktów. Rok 1988, Nintendo dominując rynek konsol telewizyjnych zamierza podjąć współpracę z firmą Sony, którego owocem miał być napęd optyczny w następnej konsoli (SNES). Lecz po krótkim czasie cały projekt umarł i nigdy nie ujrzał światła dziennego.

     

    Po napotkaniu przez Nintendo problemów licencyjnych z Sony, szybko przeszli do konkurencyjnej w tym czasie firmy Philips, która stawiała bardziej klarowne warunki. Sony jednak nie zamierzało próżnować i dzięki zdobytemu doświadczeniu dzięki Nintendo w roku 1991 na CES (Consumer Electronics Show) przedstawiło swoją konsolę Playstation. Nintendo na pokazie pojawiło się dzień później informując jedynie, że współpracuje z firmą Philips na produkcją SNES-CD (nazwa kodowa). Niemniej jednak konsola ta nigdy się nie pojawiła, a Nintendo rozpoczęło pracę nad rywalem dla PSX'a, czyli Nintendo 64.

     

    W roku 2015 po prawie 30 latach odnaleziono prototyp konsoli Sony SNES-CD! Prototyp nosił nazwę Sony PlayStation SFX-100 i posiadał wejście na standardowe w tamtych czasach wejście Catridge oraz napęd CD, był to sprzęt, który mógł wytoczyć zupełnie inną ścieżkę w branży gier jaką widzimy aktualnie z rywalizującymi ze sobą gigantami Microsoft, Sony oraz Nintendo.

     

    Prototyp tej interesującej i jedynej w swoim rodzaju konsoli odnalazł w swoim domu jeden z użytkowników serwisu Reddit analogueboy, którego tata pracował w nie istniejącej już firmie obok Sony Interactive Entertainment. Konsola została znaleziona w kartonie pełnym śmieci, który ojciec szczęśliwego odkrywcy miał wyrzucić.

    Aczkolwiek stan sprzętu nie jest do końca znany, ponieważ w zestawie zabrakło kabli zasilających, więc nie można przetestować tego ciekawego wynalazku. To nie zmienia jednak faktu, że kolejny kawałek historii przemysłu konsolowego ujrzało światło dzienne. Pokazując tym samym czego moglibyśmy się spodziewać na rynku.

     

    Szczęśliwy posiadacz postanowił nakręcić również filmik:



     

    Poniżej udostępniona galeria konsoli.

    [gallery type=rectangular" ids="5870,5869,5871,5872,5874,5873]

    1 komentarz
    259 wyświetleń

    Xbox One 1TB w limitowanej edycji FM6

    Forza Motorpsort 6 może już świętować swoją 10 rocznicę, dlatego Microsoft korzystając z okazji postanowił wykorzystać okazję wydając na rynek limitowaną edycję Xbox One.

    Nowa konsola to nie tylko kolejny zestaw wzorowany kolorystyką z gry, ponieważ ten zestaw jest stylizowany na samochodach sportowych oraz posiada specjalne efekty dźwiękowe.

     

    Zestaw ma być dostępny w sklepach już 15 września tego roku, a jego cena ma wynosić $400. Zamówienia przedpremierowe można składać za pomocą sklepu Microsoft lub szukając w sklepach internetowych.

    Więcej szczegółów możecie zobaczyć na wideo zamieszczonym poniżej oraz foto galerii.



     

    [gallery type=rectangular" ids="5853,5854,5855,5856,5857,5858,5859,5860,5861,5862]

    1 komentarz
    216 wyświetleń

    Dualshock 4 z wersji Playstation 20th Anniversary będzie dostępny osobno we wrześniu

    Jeśli nie udało Ci się nabyć limitowanej edycji konsoli wydanej w ograniczonej ilości sztuk w ramach 20-tych urodzin marki Playstation to Sony daje kolejną szansę tylko tym razem oferta odnosi się do samego pada DualShock 4.

    DualShock 4 20th Anniversary jest oparty o kolorystykę oryginalnego pierwszego DualShocka do PSX. Na szarym padzie znajdzie się nawet oryginalne logo Playstation z czasów PSX.

    Sony oficjalnie potwierdza premierę w Europie na wrzesień 2015, więc możemy zacierać ręcę tym bardziej, że póki co nic nie wiadomo na temat daty premiery na terenie USA.

    Serwis Amazon już przyjmuje zamówienia przedpremierowe na limitowaną edycję pada DS4. W ofercie dostępne są również pady w innych gamach kolorystycznych.

    [gallery type=slideshow" ids="5850,5849]

    Sony oficjalnie wyprodukowało na rynek 12,300 zestawów konsol związanych z 20th Anniversary Edition, pierwsza z nich sprzedała się za niewyobrażalną sumę $129,000.

    Limitowana edycja 20th Anniversary Edition została wypuszczona na rynek w grudniu 2014, aby świętować premierę oryginalnego PlayStation w Japonii dostępnego od grudnia 1994 roku. Wszystkie konsole sprzedały się w przeciągu kilku minut.

     

    1 komentarz
    191 wyświetleń

    Fallout 4 - 400 godzin eksploracji świata gry

    Jesteście ciekawi jak wielki jest teren dostępny do eksploracji w grze Fallout 4? Odpowiedź brzmi - naprawdę WIELKI.

     

    Jeden z developerów firmy Bethesda chwali się, że czas jaki poświęcił grze na eksplorację wyniósł 400 godzin!
    "Grałem w grę prawdopodobnie 400 godzin, ale wciąż znajdowałem rzeczy, które jeszcze wcześniej nie widziałem", powiedział główny producent Jeff Gardiner podczas konferencji na E3 dla GamesRadar.

     

    Oczywiście jest to dość typowe dla poszczególnych projektów, gdzie nie wszyscy pracownicy są w stanie widzieć wszystko w swoich grach. Z tego powodu Bungie dzieli swoje zespoły pracujące nad Destiny zarówno od rodzaju działalności (PvE, Raid, PvP) i zawartości dodatkowej(House of Wolves, Zrobione King). Ubisoft ma oddzielne grupy robocze np. na temat różnych aspektów gry Assassin Creed (Ubisoft Singapore odpowiedzialne za  projektowanie, okrętów, trybów rozgrywki czy też treści questów, które nie są opracowywane przez główny zespół).

     

    Fallout 4 pojawi się w listopadzie tego roku na PC, PS4 oraz Xbox One.

    1 komentarz
    151 wyświetleń

    Nowy zestaw Playstation 4 1TB już w lipcu dostępny w Europie

    Sony zapowiedziało nowy zestaw Playstation 4 składający się z dodatkowego dysku twardego o pojemności 1TB już w kolejnym miesiącu.
     
     
     
    PS4 Ultimate Player 1TB Edition pojawi się w Japonii przed końcem czerwca, a w Europie dopiero 15 lipca.
    Pojemny dysk to nie jedyna zmiana w nowym zestawie. Nowa konsola m być o 10% lżejsza od poprzednika oraz zużywać o 8% mniej energii.
     
    Dodatkowo będzie również posiadać matowe wykończenie na pokrywie dysku twardego, które będzie dostępne w dwóch kolorach konsoli. czerni i bieli.
     
     
     
    Ceny konsoli w Polsce zaczynają się od 1599,- PLN za wersję czarną oraz 1749,- PLN za białą.

    0 komentarzy
    163 wyświetleń

    Sony odpowiada na wsteczną kompatybilność konsol Microsotu

    Nie ma co ukrywać, że jednym z najważniejszych wydarzeń związanych z targami E3 była informacja od Microsoftu, który zamierzył wprowadzić wsteczną kompatybilność gier na swojej najnowszej konsoli.

    Yoshida w odpowiedzi na tego newsa określił go mianem "interesującego", nadmieniając tym samym, że korporacja nie zamierza wprowadzać natywnej kompatybilności wstecznej dla systemu Playstation 4.

     

    Opcja wstecznej kompatybilności na Xbox One będzie wprowadzona jeszcze na tych wakacjach, ale najpierw będą mogli z niej korzystać użytkownicy zapisani do programu beta testów. Kompatybilność wsteczna będzie natywna, czyli umożliwi uruchamianie gier cyfrowych pobranych w sklepie Xbox oraz tych fizycznych na nośnikach DVD.



    Pomimo, że Sony posiada już pewnego rodzaju wsteczną kompatybilność dzięki usłudze Playstation Now, która umożliwia dostęp do biblioteki gier dostępnych na poprzednich konsolach, ale czy możemy liczyć na podobne możliwości dostępne u konkurencji?

    "Nie sądzę, że zmienimy nasze podejście," dodał Yoshida.

     

    Z wypowiedzi Shuhei Yoshidy widać, że Sony nadal będzie skupiać się głównie na tworzeniu aplikacji i dodawania nowych usług, lecz firma nie wyklucza całkowicie opcji wstecznej kompatybilności.

     

    "Wsteczna kompatybilność jest trudna do zrobienia", tłumaczy Yoshida. "Nie mogę powiedzieć, że nigdy nie będziemy nad tym pracować, choć  niestety nie jest to łatwa rzecz do zrobienia. Gdyby to było takie proste, to na pewno zrobilibyśmy taką możliwość. "

    1 komentarz
    162 wyświetleń

    Ankieta: PS4 i wsteczna kompatybilność - co wy o tym sądzicie?

    Nie dawno opisywaliśmy o zmianie, którą Microsoft postanowiło wprowadzić do konsoli Xbox One. Mowa tutaj o kompatybilności wstecznej z konsolą Xbox 360. Ta decyzja wpłynęła pozytywnie na wielu graczy, która wprowadziła drobne zamieszanie na rynku konkurencji.

    Chcemy wiedzieć jak wy ocenilibyście taką możliwość na konsoli Playstation 4 od Sony.  Poniżej znajdziecie ankietę, w której możecie podzielić się z nami swoim zdaniem. Zachęcamy do udziału.

    [poll id=4]

    1 komentarz
    149 wyświetleń

    Shenmue III pojawi się za sprawą Kickstartera!

    Jeśli pamiętacie czasy Segi Dreamcast to na pewno słyszeliście o grze Shenmue (1999), która była exclusie'm na tą konsolę. Gra okazała się genialna nie tylko za sprawą świetnej oprawy graficznej (jak na tamte czasy) czy ciekawy system walki, lecz głównie za sprawą fabuły.

    Gra doczekała się kontynuacji w 2001 jeszcze na tej samej konsoli, a późnej wydano port na pierwszego Xbox'a. Na tym zakończono prace nad kontynuacją serii.

    Ta sytuacja uległa zmianie, gdy na E3 pokazano nieoczekiwanie prezentację Yu Suzukiego wraz z zapowiedzią Shenmue 3, które po 14 latach ma się pojawić na PS4 oraz PC.

    Akcja wystartowała już w serwisie Kickstarter, gdzie jeszcze 2 dni temu uzbierano kwotę $ 2 mln! Tempo jest tak duże, że lada chwila zostanie osiągnięty wymagany próg finansowy. Sony pomimo, że  jako jedyne będzie posiadać tytuł na swojej konsoli nie planuje wsparcia finansowego dla gry. Pomimo to możemy spodziewać się rekordowej ilości zebranych pieniędzy na budżet do produkcji Shenmue III.

    Na koniec link do strony kickstarter, gdzie znajdziecie również trailer nawiązujący do gry.



    PS: Osobiście przeszedłem pierwszą część na DC i w połowie drugą na Xbox Classic. Dlatego czas odświeżyć grę na półce i dokończyć historię Ryu przed nadejściem Shenmue III

    3 komentarze
    170 wyświetleń
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej witryny, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.