Jump to content

Microsoft otworzył wirtualne konsolowe muzeum Xbox z okazji 20. rocznicy marki

W tym roku wypadła 20. rocznica marki Xbox. Microsoft przygotował z tej okazji masę ciekawych gadżetów, promocji w sklepie Xbox oraz wypuścił nowe akcesoria w limitowanej wersji (zestawy słuchawkowe, kontrolery do konsoli Xbox Series X | S).
 
Jeśli myślicie, że na kilku nowinkach takich jak FanFest (ekskluzywne wydarzenia i promocje), możliwości pobrania kilku tapet i otrzymania dodatkowych gier z poprzedniej generacji w ramach wstecznej kompatybilności to mamy dla was jeszcze jedną nowinkę. Być może nie każdy zaczynał przygodę z marką Xbox od pierwszej konsoli, której premiera odbyła się dokładnie 15 listopada (w Stanach Zjednoczonych), to Microsoft przygotował coś specjalnie dla wszystkich fanów marki - Muzeum Xbox.
 
Można tam wejść bezpośrednio w cyfrowy świat historii marki i zobaczyć jak powstawała nie tylko pierwsza, ale każda kolejna konsola Xbox. Oprócz materiałów wideo z informacjami na temat powstawania pierwszej konsoli Xbox znajdziemy również takie ciekawostki jak pierwsze szkice i projekty sprzętu.
 
Po zalogowaniu możemy uzyskać informacje na temat naszego konta i przeglądnąć całą naszą historię pobytu z marką.
 
 
Czy już odwiedziłeś Muzeum Xbox? Jakie podobała ci się wędrówka po wirtualnym muzeum? Jak zwykle czekamy na Twoją wypowiedź w sekcji komentarzy poniżej.
Read more...

Wersje dla nowej generacji gier Cyberpunk 2077 i Wiedźmin 3 zostały opóźnione do 2022 roku

Mamy złe wieści, ponieważ CD Projekt Red potwierdził dzisiaj, że wersje ich gier przygotowane specjalnie dla nowej generacji Xbox Series X | S i PS5 zarówno Cyberpunk 2077, jak i Wiedźmin 3 będą dostępne dopiero w 2022 roku, a nie jak wcześniej zapowiadano w 2021 roku.
 
W opublikowanym dziś raporcie wyjaśniono, że "na podstawie zaleceń dostarczonych przez osoby nadzorujące rozwój, zdecydowano się przeznaczyć dodatkowy czas na oba projekty". Nowej generacji wersja Cyberpunk 2077 pojawi się w pierwszym kwartale 2022 roku, a Wiedźmin 3 w drugim kwartale 2022 roku.
 
Nikt z nas nie jest prawdopodobnie zbyt zaskoczony opóźnieniem Cyberpunk 2077, ale Wiedźmin 3 wydaje się trochę mniej nieoczekiwanym projektem na tej liście, biorąc pod uwagę, że gra ma już przeszło 6 lat, a za sobą sporo modyfikacji usprawniających jej mechanikę oraz animacje graficzne.
 
Ostatecznie wszyscy będziemy musieli poczekać trochę dłużej, aby uzyskać praktyczne informacje o tych bezpłatnych aktualizacjach dla nowej generacji.
 
Co sądzisz o opóźnieniu przejścia na Cyberpunk 2077 i Wiedźmina 3 na Xbox Series X|S oraz PS5? Powiedz nam poniżej.
Read more...

Ubisoft podobno pracuje nad nową główną serią gry Splinter Cell

Mamy dziś więcej ekscytujących wiadomości do przekazania, ponieważ według nowego raportu, Ubisoft w końcu pracuje nad zupełnie nową grą Splinter Cell! Ten raport pochodzi od doświadczonego w branży gier Toma Hendersona i ludzi z Video Games Chronicle - warto śledzić ten serwis ponieważ dużo znajdujących się tam informacji często się potwierdza.
 
Według ich "źródła" publikacji, nadchodzący tytuł zmierza do "odzyskania sfrustrowanych fanów, rozgoryczonych ostatnimi wysiłkami w sprawie ożywienia serii w przestrzeni mobilnej i VR". Jak twierdzą, gra jest jeszcze we wczesnej fazie produkcji, prowadzonej przez studio spoza tradycyjnej bazy Ubisoftu w Montrealu, a całość może zostać ogłoszona dopiero w przyszłym roku.
 
Ubisoft został podobno poproszony przez VGC o komentarz w tej sprawie, ale firma odmówiła udzielenia odpowiedzi.
 
Jak zapewne wiecie, od 2013 roku nie pojawiła się żadna gra głównego nurtu trylogii Splinter Cell, więc czekaliśmy prawie dekadę na tę pozorną kontynuację. Po prostu trzymamy kciuki i palce u nóg, że ta informacja się niebawem potwierdzi.
 
Jakie są twoje przemyślenia na ten temat? Daj nam znać w sekcji komentarzy poniżej.
Read more...

Nowa aktualizacja oprogramowania układowego PS5 jest już dostępna do pobrania

Sony właśnie wydało kolejną aktualizację oprogramowania systemowego PlayStation 5. Kilka tygodni po pojawieniu się największej jak dotąd aktualizacji oprogramowania układowego PS5, które wprowadza między innymi obsługę dysków SSD na szynie PCI 4.0 M.2 NVME dostępna jest nowa łatka, gotowa do pobrania i zainstalowania już teraz.
 
Najnowsza wersja aktualizacji oprogramowania układowego PS5 to 21.02-04.02.00 i ma 913,7 MB. Nie oczekujcie jednak, że ta aktualizacja wprowadzi duże, zauważalne zmiany - ulubiona notatka wszystkich powraca.
 
"Ta aktualizacja oprogramowania systemowego poprawia wydajność systemu."
Zamknij oczy. Niech słowa rozbrzmiewają echem w twoim umyśle. To stwierdzenie oznacza naszą przeszłość i przyjdzie do nas ponownie w przyszłości. To relaksujące, prawda? Eh... może na tym zakończmy tą ironię.
 
Po powrocie do pokoju pobierz aktualizację oprogramowania układowego PS5, aby utrzymać konsolę w jak najlepszej formie. Następnym razem postaramy się skupić na większych wydaniach aktualizacji, które wprowadzają coś więcej, niż.... poprawioną wydajność systemu (do czego już zdążyłem przywyknąć na moim Realme 7 Pro w oczekiwaniu na Androida 12).
 
A wy już pobraliście swoje aktualizacje na PS5? Dajcie znać w komentarzach poniżej.
Read more...
  • Popularne artykuły

  • Retro

    In this category we will present news and trivia related to retro consoles and emulation

    13 posts in this category

    1. Ten przenośny PS2 to handheld naszych marzeń

      Tak, Nintendo Switch jest fajny, ale czy kiedykolwiek grałeś na przenośnym PlayStation 2? Prawdopodobnie nie, ponieważ Sony nigdy go nie stworzyło, a podczas gdy zarówno PS Vita, jak i PSP pomimo, że posiadały mnóstwo portów z PS2 to nie mieliśmy możliwości zagrania w choćby takie GTA: San Andreas, prawda? Ten hobbystyczny projekt o nazwie PS2 Eclipse firmy GingerOfOz rozwiązuje ten problem.
       
      Został zbudowany przy użyciu oryginalnych komponentów PS2 Slim, więc jest to idealna przenośna wersja kultowej konsoli. Istnieją pewne zastrzeżenia: nie ma napędu dysków, więc uruchamia wszystkie swoje gry z karty pamięci wyposażonej w homebrew. Poza tym jednak nie ma tu emulacji: każda gra działa dokładnie tak samo, jak na oryginalnym sprzęcie.
       
       
      Sam sprzęt jest dość masywny, szczególnie pod względem głębokości - ale to dlatego, że oryginalna płyta główna PS2 Slim znajduje się w środku, podczas gdy Sony wykonało świetną robotę, zmniejszając komponenty wypuszczając "odchudzoną" wersję konsoli, to projekt nadal jest znacznie większy, niż tradycyjny handheld.
      Niemniej jednak jest to naprawdę imponująca adaptacja i sprawia, że żałujemy, że nie było oficjalnego PS2 Portable.
       
      A jak wam się podoba projekt firmy GingerOfOz? Chcielibyście posiadać takie przenośne PS2? Na odpowiedzi czekamy w sekcji komentarzy poniżej.

      2 comments
      299 views
    2. Projekt Insignia, czyli zamiennik Xbox Live dla pierwszego Xbox'a, wciąż po cichu robi postępy...

      Możliwe, że nie wielu z was słyszało o projekcie Insignia (twórców odpowiedzialnych za emulator cxbx-r), którego celem jest umożliwienie oryginalnym właścicielom Xbox grania w gry online poprzez usługę Xbox Live bez żadnych modyfikacji lub poprawek do oprogramowania. Projekt uruchomiono już w 2020 roku, ale na jego temat pomimo upływu czasu nie usłyszeliśmy zbyt wiele, do momentu kiedy pojawiła się cała gama filmów przesłana na YouTube, dając pierwszy obraz tego co potrafi Insignia, począwszy od sesji wieloosobowych w takich grach jak Unreal Championship i Midtown Madness, po testy rankingowe online. Zapowiada się ciekawie - prawda? Całość ma być prosta w obsłudze i nie będzie wymagać od użytkowników kupowana dodatkowego sprzętu lub odpowiedniej modyfikacji konsoli...
       
       
       
      Zanim przejdziemy dalej, należy pamiętać, że usługi Xbox Live i Łącze systemowe (System-Link) to dwie oddzielne funkcje grania. Niektóre gry w usłudze Xbox Live nie obsługują łącza systemowego i odwrotnie. Oprogramowanie do tunelowania oparte na komputerach PC, z użycie dedykowanych do takiej gry aplikacji jak np. XLink Kai, od wielu lat umożliwia internetowy tryb wieloosobowy w grach Xbox poprzez System Link, ale nigdy w przypadku gier, które opierają się wyłącznie na nieistniejącej już usłudze Xbox Live.
       
      Oczywiście projekt nie będzie oficjalnie wspierany przez Microsoft i jest napędzany wyłącznie przez fanów, aby umożliwić graczom ponowne cieszyć się ulubionymi oryginalnymi tytułami Xbox w trybie online. W tej chwili nie ma podanych żadnych informacji odnośnie dnia premiery (ale zespół "miejmy nadzieję" zdoła wystartować z projektem jeszcze w 2021 roku), choć twórcy po zaprezentowaniu kilku potencjalnych materiałów wideo zdołali wprowadzić niemałe zamieszanie w świecie fanów oryginalnego Xbox'a.
      Oto kilka przykładowych filmów pokazujących Insignię w akcji z zeszłego roku:
       
       
       
       
      Jak wam podoba się projekt Inisignia? Czy będziecie chcieli go wypróbować jak już będzie dostępny? Dajcie nam znać w komentarzach poniżej.

      0 comments
      74 views
    3. Anulowany remake gry GoldenEye 007 na Xbox - Gameplay z gry pojawił się w serwisie YouTube

      Dni świetności GoldenEye 007 wydają się już być przeszłością na wszystkich możliwych frontach - mowa o zremasterowanej wersji kultowej strzelanki z Nintendo 64 Rare, jej premiera miała odbyć się na konsoli Xbox 360 w 2007 roku dzięki usłudze Xbox Live Arcade, która ostatecznie utknęła w pętli licencjonowania.
       
      Chociaż prawdopodobnie nigdy nie zdobędziemy gry w oficjalnym wydaniu, na dzień dzisiejszy możemy przynajmniej uzyskać lepsze pojęcie o tym, czym mógłby być prezentowany remake. Pewien YouTuber o nicku Graslu00 przesłał „longplay” omawianej zremasterowanej wersji gry GoldenEye 007 podzielonego na segmenty - zobaczcie sami.
       
       
      Gra w sieci pojawiła się już w 2016 roku wtedy zaprezentowano krótki 30 minutowy materiał wideo.
       
      Youtuber zwraca uwagę na to, że nie może powiedzieć skąd wziął grę, ale dodał natomiast kilka interesujących komentarzy, m.in. „cierpliwość jest kluczem” i „powiedziano im, że zostanie wydana w 2021 r.” - chociaż wydaje się, że najprawdopodobniej odnoszą się do plików gry, a nie faktyczne oficjalnego planowania wydania (co wydaje się obecnie mało prawdopodobne).
       
      Po ostatnim wycieku materiału filmowego w 2016 r. Szef Xbox Phil Spencer skomentował pytanie dotyczące gry, stwierdzając: „GoldenEye zawsze było kwestią praw, a nie„ uruchomieniem kodu”.
       
      Dla zainteresowanych informujemy, że Rare w związku z prośbą od wielu fanów i za sprawą pomocy innej firmy deweloperskiej sprawiło, że „GoldenEye 007” został oficjalnie wydany na Wii w 2011 roku, w efekcie na grę nałożono sporo zmian (licencja) przez co zmodyfikowano nie tylko scenariusz i system gry, ale również role Jamesa Bonda, które zostały zmienione z Pierce'a Brosnana na Daniela Craiga. W efekcie otrzymano zupełnie inną grą, niż tą znaną z NINTENDO 64 wydaną w 1997 roku.
       
       
      Co sądzisz o tym materiale? Czy chciałbyś, żeby ta gra jednak pojawiła się na liście wydawniczej w 2021 roku? Daj nam znać poniżej.

      0 comments
      180 views
    4. M.O.D.E - emulator dysku optycznego dla konsol Sega Dreamcast i Saturn

      M.O.D.E (Multi Optical Disc Emulator) jest kolejnym przykładem, że konsole Sega Dreamcast oraz Saturn są wiecznie żywe.
       
      Projekt M.O.D.E jest uniwersalnym czytnikiem emulującym optyczny napęd konsoli, który pozawala uruchamiać gry bezpośrednio z nośników danych takich jak pendrive, karta pamięci czy dyski HDD/SSD. Jego instalacja jest banalnie prosta i pasuje idealnie do wymienionych wyżej konsol. Montaż polega na usunięciu oryginalnego czytnika i zamontowanie w jego miejsce emulatora.
       

       
      Emulator posiada preinstalowane menu, dzięki któremu możemy z łatwością przeglądać swoją bibliotekę gier z poziomu konsoli. Jest łatwe w obsłudze i posiada podstawowe narzedzia do zarządzania danymi na nośniku.
       
      Jakie możliwości posiada M.O.D.E - lista poniżej:
      • Automatyczne łatanie regionu (ładuje gry z różnych regionów bez łatania gier)
      • Auto wykrywa konsolę, do której jest podłączony. Brak zworek do skonfigurowania.
      • Dysk twardy SATA 2.5 zgodny z exfat (działa zarówno z dyskami twardymi, jak i dyskami SSD)
      • MicroSD
      • Pendrive USB i zasilane dyski twarde USB
      • W 100% kompatybilny ze wszystkimi grami Saturn i Dreamcast!
      • Kompatybilny z obrazami Redump i Tosec (zarówno Dreamcast / Saturn)
      • Kompatybilny z obrazami CDI, GDI, CCD, MDF, bin / iso + cue
      • Plug and play, nie wymaga lutowania!
      • 2 interfejsy użytkownika: Prosty widok listy i Zaawansowany z widokiem okładek z gier
      • Obsługuje wiele gier na jednym nośniku
      • Szybki odczyt danych zapewnia krótsze czasy ładowania
      • Obsługuje karty MPEG, ActionReplay / PseudoSaturnKai, kompatybilny z kartą RAM Saturn
      • Kompatybilny z DC Digital (HDMI), DreamPSU i PicoPSU (PCB zasilacza)
       

       
       
      Przy tym projekcie należy zaznaczyć, że nie jest to jedyny dostępny taki emulator napędu optycznego na rynku. Obok niego dostępne są również GDEMU, G1-ATA, GD-IDE, PCB SD MOD czy Dream IDE Reborn. O ile ten pierwszy może być godnym konkurentem ze względu na cenę (chińskie odpowiedniki jesteśmy już w stanie kupić za 150 PLN) natomiast pozostałe wymagają od nas umiejętności posługiwania się lutownicą.
       
      Oficjalnie M.O.D.E jest dostępne w przedpremierowej sprzedaży na stronie producenta i planowana data premiery ma nastąpić w lipcu/sierpniu tego roku.
      Koszt urządzenia wynosi 182€ (przy aktualnym kursie nieco ponad 812 PLN).

      0 comments
      636 views
    5. Kup MemCard Pro, a już nigdy nie będziesz potrzebować kolejnej karty pamięci do PS1

      Pamiętasz zakup pierwszej karty pamięci PS1, która zawierała oszałamiające 128 kilobajtów miejsca. Konsola przedstawiałaby pamięć jako „bloki”, a gry takie jak Gran Turismo mogłyby w końcu wypełnić całą kartę. To były inne czasy i prawie na pewno potrzebowałeś wielu kart pamięci, jeśli planowałeś grać w więcej gier.
      Na szczęście jest teraz 2021 i jeśli nadal grasz na PS1, to pojawiło się nowe rozwiązanie od firmy 8BitMods - MemCard Pro. Jest to karta pamięci „nowej generacji” do pierwszej w historii konsoli Sony, która umożliwia podłączenie karty MicroSD dowolnego rozmiaru i korzystanie z praktycznie nieograniczonej przestrzeni dyskowej. „Każdy gigabajt pamięci na karcie MicroSD to aż 8 192 karty pamięci” - czytamy w opisie.
      Jednak to akcesorium to nie tylko zwykłe przechowywanie. Jest wyposażony w układ Wi-Fi i wyświetlacz LED, dzięki czemu możesz zarządzać danymi z przeglądarki internetowej na komputerze lub telefonie. Ponadto planowane są przyszłe aktualizacje oprogramowania układowego, które umożliwią tworzenie kopii zapasowych postępów zarówno lokalnie, jak i za pośrednictwem interfejsu w chmurze. Koniec z uszkodzonymi danymi!
       
      Jest kilka drobnych zastrzeżeń: nie działa z modelami PS2 Slim ani z adapterem karty pamięci PS3. Jego cena nie należy do najniższych i wynosi około 259 PLN, co, co prawda, nie rozbije banku - ale prawdopodobnie jest to górna granica tego, na co chciałbyś wydać pieniądze w dzisiejszych czasach dla poczciwego PS1, nie wspominając o dodatkowym koszcie zakupu karty pamięci MIcroD, której nie ma w oferowanym przez producenta zestawie. Niemniej jednak zamówienia w przedsprzedaży są teraz otwarte - możesz złożyć własne tutaj.
       
      Zainteresowany kartą pamięci nowej generacji dla Playstation w 2021 roku? Dajcie na znać co o tym sądzicie w komentarzach poniżej.

      1 comment
      221 views
    6. 349 oryginalnych prototypów gier dla konsoli Xbox trafiło do sieci!

      Jeśli jesteś fanem oryginalnej sceny Xbox, będziesz bardzo zaintrygowany, wiedząc, że Project Deluge właśnie dodał ponad 300 prototypów OG Xbox do swojego archiwum, obejmującego wszystko, od niewydanych gier po wczesne kompilacje.
       
       
      Jak opisał zespół, pełna lista zawiera "niewydane gry, wczesne prototypy, dema technologiczne, kompilacje z menu debugowania i niektóre prawie ostateczne kompilacje z włączonymi funkcjami debugowania", przy czym wiele z nich ma formę wersji zapoznawczej i recenzji, które zostały przekazane dziennikarzom przed wydaniem.
       
      Warto zauważyć, że istnieją niewydane porty American Idol, Hail to the Chimp ("który zostanie wydany na 360"), He-Man: Defender of Grayskull i Pac-Man World Rally, wraz z niewydaną angielską lokalizacją Dinosaur Hunting: Ushinawareta Daichi. Partia zawiera również grywalne prototypy do niewydanych gier, takich jak The Red Star, US Open 2003 i The Vatz, a kolejną szczególnie godną uwagi atrakcją jest "naprawdę ładny prototyp Psychonauts, który jest obecnie najwcześniejszym dostępnym prototypem" - a to tylko kilka z setek dostępnych tytułów!
       
      Oto, co zespół Project Deluge miał do powiedzenia na temat swoich odkryć:
      Nie wiemy jak wy, ale my zawsze uważamy prototypy za fascynujące doświadczenie, więc to wspaniałe, że setki oryginalnych gier Xbox'a zarchiwizowały swoje wczesne kompilacje dzięki ludziom z Project Deluge. Na stronie projektu oprócz gier na konsolę Xbox znajdziecie również sporą bibliotekę niewydanych tytułów z konsol Sega Dreamcast czy PSX lub PS2. Doskonała robota! 
       
      Co sądzisz udostępnieniu oryginalnych prototypów konsoli Xbox? Daj nam znać w komentarzach.

      0 comments
      81 views
    7. Jet Set Radio Future obchodzi dziś swoją 19 rocznicę

      Klasyczna oryginalna gra na konsolę Xbox, Jet Set Radio Future została wydana po raz pierwszy 19 lat temu, 22 lutego 2002 r., zaledwie dwa lata wcześniej miała swój debiut na konsoli Sega Dreamcast, na której to po raz pierwszy miałem styczność z tą ciekawą i wciągającą grą. Ehh... upłynęło już tyle czasu, a ja nadal posiadam pierwszą edycję obok poczciwego DeCeka.
       
      Czy Ty też czujesz się już taki stary?
      W grze, która była kontynuacją oryginalnego tytułu Dreamcast, gracze mieli za zadanie jeździć po okolicy i rozpylać graffiti, a wszystko to przy jednoczesnym unikaniu policjantów, którzy zostawili swój ślad. W tamtym czasie spotkała się ona z bardzo pozytywnymi recenzjami, dla przykładu serwis Metacritic w swoim rankingu przyznał grze 88 punktów. IGN natomiast stwierdził, że jest to „jedna z najfajniejszych gier na świecie”. Od tamtej pory stworzyła kult, który wielu z nich gromadziło przez lata.
       
      „Jet Set Radio Future przenosi cię do hip-skate'owego wspaniały świata. Wybierz postać, załóż rakietowe łyżwy i zanurz się w tętniących życiem miastach pełnych możliwości. Po drodze będziesz rywalizować z innymi wrogimi gangami, będziesz ścigany przez gliniarzy i być może odkryjesz coś nowego po drodze. Dołącz do znajomego i współpracuj z nim, aby dotrzeć do nowych miejsc, nauczyć się nowych trików i wykonywać zdumiewające akrobacje. Gdziekolwiek zaprowadzi Cię przygoda, liczy się ekstremalna jazda na rolkach, ekstremalna akcja i, oczywiście, ekstremalny styl”.
       
      Pomimo swojego znaczenia kulturowego, nigdy nie był wstecznie kompatybilny na Xbox i od tamtej pory jest tytułem, nad którym społeczność aktywnie prowadzi kampanię. Może dzięki zespołowi, który rozpocznie wsteczną kompatybilność z nowymi opcjami FPS Boost, można ożywić więcej oryginalnych gier Xbox? Miejmy nadzieję.
       
      Czy masz jakieś miłe wspomnienia z Jet Set Radio Future lub oryginalną wersją z konsoli Sega Dreamcast? Daj nam znać w komentarzach poniżej.

      0 comments
      313 views
    8. Utalentowany haker zwiększa liczbę klatek na sekundę podczas wyścigu SNES z 4 kl./s do 30

      Race Drivin 'jest uważany za klasykę zręcznościową w niektórych kręgach, co sprawiło, że port SNES z 1992 roku był bardzo rozczarowujący. Oferując skromne 4 klatki na sekundę, ta edycja była szeroko rozpowszechniona, ale teraz jeden z programistów -Vitora Vileli, dokonał inżynierii wstecznej, aby przywrócić grę do pracy ze znacznie zwiększoną liczbą 30 klatek na sekundę.
      Vitora Vileli, który wcześniej podjął się przepisywania SNES dla Super R-Type i Contra III, usuwając problemy ze spowolnieniem, które miały wpływ na te porty. Korzystając z tego podejścia, Vitor był w stanie poprawić ogromną liczbę klatek na sekundę podczas Race Drivin.
      Odbywa się to dzięki chipowi wzmacniającemu Super Accelerator 1 (SA1) Nintendo, który oferował szybsze taktowanie i więcej pamięci RAM. W związku z tym wykracza to poza standardowe retroaktywne aktualizacje, takie jak, powiedzmy, śledzenie promieni SNES.
       
      SA1 był używany tylko w kilku wybranych grach SNES w latach 1995-1997, takich jak Super Mario RPG: Legend of the Seven Stars i Kirby Super Star. Biorąc pod uwagę, że pojawił się później w cyklu życia SNES, z pewnością interesujące jest zobaczenie, jakie korzyści może przynieść wcześniejszym grom.
      Najbardziej ekscytującą wiadomością jest to, że Vitor pracuje teraz nad zwiększeniem liczby klatek na sekundę dla gry Star Fox:
       

      0 comments
      263 views
    9. Domowa maszyna arcade do gier od SNK Neo Geo MVSX zawiera 50 gier i kosztuje 500 dolców

      Masz dość mikrokonsol opartych na klasycznych systemach do gier? Cóż, możesz przejść na SNK Neo Geo MVSX Home Arcade, czyli mszynę Arcade, który ma zostać udostępniona na rynku w listopadzie za 449,99 USD (lub 500 USD ze specjalną bazą, do której dojdziemy wkrótce).
       
      Automat opracowana przez grupę Gstone w ścisłej współpracy z SNK, mierzy 38 cm (szer) x 43 cm (grub) x 63,5 cm (wys) i jest określana jako „najlepsza maszyna Arcade dla fanów klasycznych tytułów SNK” przy czym będzie zawierać 50 wbudowanych gier, m.in. The King of Fighters, Metal Slug, Fatal Fury, Samurai Shodown, Art of Fighting i tytuły sportowe, takie jak Baseball Stars Professional i Top Player's Golf.
       
      Dołączone zostaną zarówno wersje MVS, jak i AES każdej gry, a także filtr linii skanowania CRT, dzięki czemu można uzyskać autentyczny wygląd.
      Urządzenie może się pochwalić 17-calowym ekranem LCD 4: 3 o rozdzielczości 1280x1024 pikseli oraz obsługą dwóch graczy za pomocą analogowych joysticków i przycisków. Zostanie również dołączona specjalna 32-calowa podstawa, która zamieni maszynę w prawdziwy Automat Arcade o wysokości 152 centymetrów. Jeśli chcesz, możesz kupić urządzenie bez podstawy za 450 USD.
       

      To nie pierwszy raz, kiedy klasyczny system Neo Geo SNK otrzymał nowe życie. Neo Geo X była podręczną konsolą, która łączyła się z telewizorem i ostatecznie została złomowana z powodu sporu między jego producentem a samym SNK.
      SNK wypuściło później Neo Geo Mini, a w zeszłym roku wyprodukowało Neo Geo Arcade Stick Pro, na której dostępne są wszystkie klasyczne tytuły Neo Geo.
      Przedsprzedaż nadchodzącego automatu rozpocznie się we wrześniu 2020 r.

      0 comments
      439 views
    10. DREAMCAST: Anulowana gra Konami Castlevania na Dreamcast została wskrzeszona

      Na szczęście przez lata anulowano wiele obiecujących gier - wydaje się, że więcej z nich powraca z martwych. Już w tym roku GoldenEye 007 XBLA i Dinosaur Planet wyciekły do sieci, a teraz, aby to dodać, pojawiło się demo Castlevania Resurrection przed E3.
      Tytuł ten został pierwotnie ogłoszony przez Konami w 1999 r. I miał być wydany na konsolę Sega Dreamcast, lecz jego premiera została opóźniona, a następnie anulowana około 2000 r. Uważa się, że czynniki, które przyczyniły się do anulowania gry na Dreamcasta, był jej zmagania z rykiem oraz premierą PlayStation 2.
       
      Zanim została anulowana, została pokazana prasie, a teraz jakoś znikąd wideo z rozgrywanej gry zostało przesłane na YouTube, zatytułowane „Castlevania Resurrection istnieje”. Wydaje się, że jest to wczesna wersja gry (sprzed 1999 r.), która pozwalała deweloperom przenosić postać do wielu różnych obszarów gry.
       

       
      Ten tytuł najwyraźniej miał skupiać się na Sonii Belmont i postaci o imieniu Victor Belmont, a sama rozgrywka miała toczyć się w okolicach 1666 roku, tuż przed oryginalną wycieczką Simona Belmonta.
      Nie wiadomo jeszcze, czy osoba, która przesłała ten materiał, udostępni tę przedpremierową wersję online, ale jeśli coś usłyszymy, damy Ci znać.
       
      Co myślisz o powyższym materiale z Castlevania Resurrection? Czy byłbyś zainteresowany graniem w ten kiedyś? Podziel się swoimi przemyśleniami poniżej.

      0 comments
      151 views
    11. W te święta otrzymamy konsolę podobną do NES, która odtwarza fizyczne katridże

      Pamiętasz Evercade? Urządzenie kieszonkowe Blaze'a było szlachetną próbą ożywienia fizycznych nośników w formie podręcznej, a od czasu premiery zobaczyliśmy kilka wspaniałych kolekcji klasycznych gier takich jak Namco, Jaleco i Atari - z których wiele jest wypełnionych tytułami NES i SNES. Cóż, firma powraca z innym powiązanym produktem (takim, o którym niedawno wspomniano), tym razem skierowanym do użytkowników domowych.
      Evercade VS, wyposażony w port katridży montowanych od przodu, który przywodzi na myśl kultowego NES, jest zasadniczo tą samą konsolą co Evercade, który łączy się z telewizorem. Akceptuje te same wkłady, co wersja przenośna i obsługuje do czterech graczy jednocześnie - możesz nawet podłączyć oryginalny Evercade do Evercade VS i używać go jako kontrolera.
      System ma ten sam styl projektowania, co jego przenośny brat, ale posiada przy tym odświeżony interfejs użytkownika. Ma dwa gniazda na katridże, dzięki czemu można załadować dwa pakiety gier jednocześnie oraz jest zasilany przez czterordzeniowy procesor 1,5 GHz wspierany przez 512 MB pamięci DRAM i 4 GB pamięci wewnętrznej. W wersji stacjonarnej nie zabrakło wyjścia HDMI wspierającego rozdzielczość 1080p. Dodatkowym atutem jest chociaż dostępna łączność Wi-Fi do aktualizacji systemu, ale tu od razu przestrzegam - nie ma możliwości grania online w grach.
       


      Będziesz mógł używać swoich istniejących nośników gier z Evercade bezpośrednio w Evercade VS, z jednym wyjątkiem - według Blaze, kolekcje „Namco Museum” są „ekskluzywne” i są dostępne tylko w Europie. W związku z tym dwa zestawy gier wydane przez Namco nie będą działać na Evercade VS, trochę szkoda szkoda.
      Evercade VS zadebiutuje 3 listopada tego roku, a zamówienia w przedsprzedaży zaczną obowiązywać 28 maja. Evercade VS będzie dostępny w pakiecie „Starter Pack” (99,99 EUR) z jedną grą i jednym kontrolerem, a także „Pakietem Premium”, który zawiera dwie gry i dwa pady. Pojawi się również Edycja Specjalna, która zostanie wyprodukowana w specjalnej kolorystyce.
       
       
      Ceny wersji Premium i Special na chwilę obecną nie zostały podane.

      0 comments
      294 views
    12. Easter Egg odnaleziony w pierwszej konsoli Xbox po 20 latach!

      Oto ciekawa historia na środowe popołudnie, w której ujawniono ciekawy Easter Egg z systemu operacyjnego na pierwszej konsoli Xbox - dodam, że został odkryty dopiero po 20 latach.
      Wiadomość pochodzi od Kotaku, któremu podobno przekazano informacje z anonimowego źródła. Jest podobny do znanego wcześniej Easter Egga, który po uruchomieniu odsłoni listę twórców omawianej konsoli. Jednak ten konkretny wyświetla ukryty ekran, zawierający listę zespołu odpowiedzialnego za system (dashboard) Xbox'a.
      Więc pewnie zapytacie jak to zrobić? Na szczęście Kotaku podał listę potrzebnych instrukcji i szczerze mówiąc, nie jest niespodzianką, że do tej pory nigdy tego nie znaleziono:
      1. Przejdź do „Muzyki” i włóż płytę audio CD. (Krótki album zajmie mniej czasu podczas wczytywania.)
      2. Na ekranie Audio CD ponownie wybierz „Kopiuj”, „Kopiuj”, a następnie „Nowa ścieżka dźwiękowa”.
      3. Usuń domyślny tytuł ścieżki dźwiękowej i zastąp go (bez cudzysłowów) „Timmyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy!” (Tu litera „y” pojawia 26 razy. Nie trzeba liczyć; wystarczy wypełnić całe pole i zastąpić ostatnią literę znakiem interpunkcyjnym „!”.)
      4. Usiądź wygodnie. Ciesz się dźwiękami dysku twardego kopiującego nośnik z napędu optycznego.
      5. Po zakończeniu zgrywania wróć do menu głównego.
      6. Wybierz „Ustawienia”, a następnie „Informacje o systemie”.
      7. „Powinieneś teraz zobaczyć nowy ekran z listą członków „Zespołu dashboardu konsoli Xbox”.
       
       
      Po wykonaniu powyższych instrukcji przywitają Cię napisy końcowe zespołu odpowiedzialnego za stworzenie systemu operacyjnego konsoli Xbox: Victor Blanco, Sakphong Chanbai, Bradford Christian i Jim Helm. Całkiem fajnie, co?
       
      Więc sami widzicie, że nie jest to takie proste - prawda? Autor ciekawego odkrycia poinformował Kotaku, że nie wierzy, że ktokolwiek kiedykolwiek go znajdzie, i doskonale zdawał sobie sprawę, że strony uwielbiają informować o takich informacjach jak ta. Poza tym wszyscy na liście zespołu nie pracują już dla firmy Microsoft.
       
      „Postanowiłem podzielić się teraz, ponieważ minęło 20 lat i pomyślałem, że byłoby fajnie, gdyby ludzie wiedzieli, że to naprawdę istnieje. Wiem, że wiele witryn lubi śledzić tego typu rzeczy, a wszystkie osoby na tej liście nie pracują już dla Microsoftu. Pomyślałem też, że jeśli nie zrobię tego teraz, to może się to nigdy nie wydarzyć. Minęło tyle czasu, że nawet nie pamiętałem gdzie to dokładnie było! Musiałem podłączyć konsolę Xbox i wypróbować kilka rzeczy, aby się upewnić.”
       
      Nawet po tym dziwnym, ale interesującym Easter Eggu, wciąż wydaje się, że nie można go znaleźć. Wcześniej twórca oryginalnej konsoli Xbox, Seamus Blackley, zasugerował, że Easter Egg dostępny jest również w procesie uruchamiania konsoli. Jeśli tak jest, to ten sekret wciąż czeka na odnalezienie.
       
      Czy masz oryginalną konsolę Xbox, na której możesz przetestować tę sztuczkę? Daj nam znać w komentarzach poniżej.

      0 comments
      231 views
    13. Emulator oryginalnego Xbox'a wskoczył na kolejny poziom dzięki najnowszej aktualizacji

      Emulacja pierwszego Xbox'a przez lata była tradycyjnie bardzo trudna do osiągnięcia, ale to do niedawna zmieniło się za sprawą wydania nowej wersji znanego już emulatora XEMU v0.5 dostępnego na PC, które zostało opisane przez jego twórców jako „kamień milowy”, dodając kilka nowych funkcji.
      „Oprócz wielu ulepszeń graficznych, poprawek umożliwiających szerszą kompatybilność z systemem BIOS i ogólnych ulepszeń użyteczności: dodano wstępną obsługę dźwięku” - czytamy w opisie powyższego wideo.
      Xemu wciąż jest daleki od doskonałości - do tej pory zgłoszono, że tylko około 150 gier można odtworzyć - ale wspaniale jest widzieć postępy w projekcie emulacji konsoli, która przez wiele lat czekała na pierwszą użyteczna wersję. Pomimo, że autorzy z łatwością mogliby stworzyć porty na systemy z Androidem czy iOS, to emulacja wymagałby bardzo wydajnego sprzętu, które na te chwilę smartfony nie są w stanie zapewnić.
       
       
      Co myślisz o emulacji oryginalnej konsoli Xbox? Daj nam znać w komentarzach poniżej.

      0 comments
      292 views
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.