Skocz do zawartości
Przez Gangst3r

Microsoft otworzył wirtualne konsolowe muzeum Xbox z okazji 20. rocznicy marki

W tym roku wypadła 20. rocznica marki Xbox. Microsoft przygotował z tej okazji masę ciekawych gadżetów, promocji w sklepie Xbox oraz wypuścił nowe akcesoria w limitowanej wersji (zestawy słuchawkowe, kontrolery do konsoli Xbox Series X | S).
 
Jeśli myślicie, że na kilku nowinkach takich jak FanFest (ekskluzywne wydarzenia i promocje), możliwości pobrania kilku tapet i otrzymania dodatkowych gier z poprzedniej generacji w ramach wstecznej kompatybilności to mamy dla was jeszcze jedną nowinkę. Być może nie każdy zaczynał przygodę z marką Xbox od pierwszej konsoli, której premiera odbyła się dokładnie 15 listopada (w Stanach Zjednoczonych), to Microsoft przygotował coś specjalnie dla wszystkich fanów marki - Muzeum Xbox.
 
Można tam wejść bezpośrednio w cyfrowy świat historii marki i zobaczyć jak powstawała nie tylko pierwsza, ale każda kolejna konsola Xbox. Oprócz materiałów wideo z informacjami na temat powstawania pierwszej konsoli Xbox znajdziemy również takie ciekawostki jak pierwsze szkice i projekty sprzętu.
 
Po zalogowaniu możemy uzyskać informacje na temat naszego konta i przeglądnąć całą naszą historię pobytu z marką.
 
 
Czy już odwiedziłeś Muzeum Xbox? Jakie podobała ci się wędrówka po wirtualnym muzeum? Jak zwykle czekamy na Twoją wypowiedź w sekcji komentarzy poniżej.
Czytaj więcej..
Przez Gangst3r

Wersje dla nowej generacji gier Cyberpunk 2077 i Wiedźmin 3 zostały opóźnione do 2022 roku

Mamy złe wieści, ponieważ CD Projekt Red potwierdził dzisiaj, że wersje ich gier przygotowane specjalnie dla nowej generacji Xbox Series X | S i PS5 zarówno Cyberpunk 2077, jak i Wiedźmin 3 będą dostępne dopiero w 2022 roku, a nie jak wcześniej zapowiadano w 2021 roku.
 
W opublikowanym dziś raporcie wyjaśniono, że "na podstawie zaleceń dostarczonych przez osoby nadzorujące rozwój, zdecydowano się przeznaczyć dodatkowy czas na oba projekty". Nowej generacji wersja Cyberpunk 2077 pojawi się w pierwszym kwartale 2022 roku, a Wiedźmin 3 w drugim kwartale 2022 roku.
 
Nikt z nas nie jest prawdopodobnie zbyt zaskoczony opóźnieniem Cyberpunk 2077, ale Wiedźmin 3 wydaje się trochę mniej nieoczekiwanym projektem na tej liście, biorąc pod uwagę, że gra ma już przeszło 6 lat, a za sobą sporo modyfikacji usprawniających jej mechanikę oraz animacje graficzne.
 
Ostatecznie wszyscy będziemy musieli poczekać trochę dłużej, aby uzyskać praktyczne informacje o tych bezpłatnych aktualizacjach dla nowej generacji.
 
Co sądzisz o opóźnieniu przejścia na Cyberpunk 2077 i Wiedźmina 3 na Xbox Series X|S oraz PS5? Powiedz nam poniżej.
Czytaj więcej..
Przez Gangst3r

Ubisoft podobno pracuje nad nową główną serią gry Splinter Cell

Mamy dziś więcej ekscytujących wiadomości do przekazania, ponieważ według nowego raportu, Ubisoft w końcu pracuje nad zupełnie nową grą Splinter Cell! Ten raport pochodzi od doświadczonego w branży gier Toma Hendersona i ludzi z Video Games Chronicle - warto śledzić ten serwis ponieważ dużo znajdujących się tam informacji często się potwierdza.
 
Według ich "źródła" publikacji, nadchodzący tytuł zmierza do "odzyskania sfrustrowanych fanów, rozgoryczonych ostatnimi wysiłkami w sprawie ożywienia serii w przestrzeni mobilnej i VR". Jak twierdzą, gra jest jeszcze we wczesnej fazie produkcji, prowadzonej przez studio spoza tradycyjnej bazy Ubisoftu w Montrealu, a całość może zostać ogłoszona dopiero w przyszłym roku.
 
Ubisoft został podobno poproszony przez VGC o komentarz w tej sprawie, ale firma odmówiła udzielenia odpowiedzi.
 
Jak zapewne wiecie, od 2013 roku nie pojawiła się żadna gra głównego nurtu trylogii Splinter Cell, więc czekaliśmy prawie dekadę na tę pozorną kontynuację. Po prostu trzymamy kciuki i palce u nóg, że ta informacja się niebawem potwierdzi.
 
Jakie są twoje przemyślenia na ten temat? Daj nam znać w sekcji komentarzy poniżej.
Czytaj więcej..
Przez Gangst3r

Nowa aktualizacja oprogramowania układowego PS5 jest już dostępna do pobrania

Sony właśnie wydało kolejną aktualizację oprogramowania systemowego PlayStation 5. Kilka tygodni po pojawieniu się największej jak dotąd aktualizacji oprogramowania układowego PS5, które wprowadza między innymi obsługę dysków SSD na szynie PCI 4.0 M.2 NVME dostępna jest nowa łatka, gotowa do pobrania i zainstalowania już teraz.
 
Najnowsza wersja aktualizacji oprogramowania układowego PS5 to 21.02-04.02.00 i ma 913,7 MB. Nie oczekujcie jednak, że ta aktualizacja wprowadzi duże, zauważalne zmiany - ulubiona notatka wszystkich powraca.
 
"Ta aktualizacja oprogramowania systemowego poprawia wydajność systemu."
Zamknij oczy. Niech słowa rozbrzmiewają echem w twoim umyśle. To stwierdzenie oznacza naszą przeszłość i przyjdzie do nas ponownie w przyszłości. To relaksujące, prawda? Eh... może na tym zakończmy tą ironię.
 
Po powrocie do pokoju pobierz aktualizację oprogramowania układowego PS5, aby utrzymać konsolę w jak najlepszej formie. Następnym razem postaramy się skupić na większych wydaniach aktualizacji, które wprowadzają coś więcej, niż.... poprawioną wydajność systemu (do czego już zdążyłem przywyknąć na moim Realme 7 Pro w oczekiwaniu na Androida 12).
 
A wy już pobraliście swoje aktualizacje na PS5? Dajcie znać w komentarzach poniżej.
Czytaj więcej..
  • Popularne artykuły

  • 290 wpisy w tej kategorii

    1. PS4 sprzedało się w 22.3 milionach sztuk na całym świecie

      Sony przedstawia wykres sprzedaży konsol PS4 w roku fiskalnym 2014, który zakończył się z dniem 31 marca 2015. Wynik osiągnięty przez producenta wynosi 14.8 mln sprzedanych sztuk.

      Sony wraz ze wzrostem sprzedaży hardware'u skupiało swoją uwagę również na software, czyli usługi sieciowe i oprogramowanie dostępne pod szyldem Playstation.

       

      Firma patrząc wstecz, planuje sprzedaż 16 milionów konsol Playstation 4 w aktualnym roku fiskalnym.

      Choć wyniki są imponujące to jeszcze sporo brakuje PS4 do wyników sprzedaż swojego poprzednika PS3, który sprzedał się w 80 milionach sztuk od listopada 2013.

       

      Chcący porównać wyniki sprzedaży pomiędzy Sony, a konkurencyjną konsolą Xbox One od Microsoft napotykamy pewien problem ponieważ ten drugi nie ujawnia swoich wyników sprzedaży od listopada 2014, kiedy to ostatnio słyszeliśmy o liczbie 10mln sztuk.

      Nie wiadomo, czy Microsoft w swoich obliczeniach podziela sprzedaż swoich konsol czy łączy wyniki obu, czyli Xbox One oraz Xbox 360.

       

      1 komentarz
      186 wyświetleń
    2. Assassins Creed: Sindicate zapowiedziane - premiera 23.10.2015! Przedstawiamy screeny oraz trailer gry

      Ubisoft przedstawia kolejnego Assassin's Creed. Tym razem przygody głównego bohatera będą odbywały się w Londynie obsadzonym w czasach 1868. Zamiast się rozpisywać o fabule kolejnej części, która i tak nie wiele różnić się będzie od poprzednich części (walka, skakanie po dachach, dyskretne zabijanie wrogów, itp.), dlatego zachęcam do obejrzenia oficjalnego trailera z gry.



      Syndicate ma pojawić się na Xbox One, PS4 oraz PC.

       

      1 komentarz
      161 wyświetleń
    3. Użytkownicy PS3, czas na zakup Playstation 4

      Jeszcze wielu posiadaczy PS3 nie myśli o zmianie konsoli na nową generację. Zapewne większość jeszcze woli poczekać na pokaźną bibliotekę gier na PS4, niż wydawać pieniądze na sprzęt z ilością świetnych gier, które można dostać tylko na najnowszej konsoli Sony - lista exclusive'ów na PS4.

      Jednak większość deweloperów myśli w zupełności inaczej, pomijając poprzednią generację i wydając swoje gry na najnowsze konsole. Przykładem jest Ubisoft, który ogłosił najnowszą cześć serii Assassin Creed: Sindicate wyłącznie na Ps4, XO oraz PC.

      Ta decyzja nie została podjęta ot tak, żeby zachęcać do kupna nowej konsoli, lecz powodem takiego podejścia są dochody przynoszące dane platformy.

      Opierając się o przykład Ubisoftu, który zwykle wydawał swoje gry na wszystkie dostępne konsole na rynku (począwszy od konsol stacjonarnych po konsole przenośne), nagle zmienił podejście i ograniczył się tylko do najnowszych generacji.

      Firma w swoim ostatnim raporcie finansowym, w którym zawarte są dochody za tytuły AAA przedstawiła, że w ubiegłym roku fiskalnym wydając dwie wersje swojego kluczowego tytułu Assassins Creed na obie konsole Sony (AC: Unity na PS4 oraz AC: Rogue  na PS3), większą sprzedaż osiągnęło na Playstation 4. Więc wydanie najnowszej części Sindicate na PS4 ma sens.

      W wyżej wymienionym raporcie firma ujawnił, że dochody z ich gier najwięcej przyniosła konsola Sony - PS4, aż 32% dochodów, Xbox One - 20%, na PS3 liczba ta wynosiła 13%, a Wii U zaledwie 1%.

       

      1 komentarz
      241 wyświetleń
    4. Medievil powraca na Playstation 4? Nowy trailer sugeruje, że tak

      Informacja o tym szybko rozpłynęła się po szerokim korycie internetu, wraz z pojawieniem się nowego materiału wideo w sieci.

      Sir Daniel Fortesque, czyli główny bohater oraz maskotka Sony znana z czasów pierwszego Playstation, po wielu udanych portach na kolejne konsole (choćby Medievil: Ressurection na PSP) prawdopodobnie doczeka się swojej wersji na najnowszą konsolę Sony.



      Materiał wideo został udostępniony na kanale ArejugonesTV i nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że sceneria klasyka dostępnego na PSX przedstawiona została w rozdzielczości HD. Oczywiście Sony nie potwierdza do tej pory, żadnych informacji związanych z grą, więc póki co można to uznać za pomysł jakiegoś dowcipnisia. Choć nie należy też ignorować tą informację z uwagi na nadchodzące E3.

      Przypominamy, ze oryginalna część Medievil miała miejsce na Playstation w roku 1998, a za jej tworzenie było odpowiedzialne samo Sony SCE Cambridge Studio. Ciekawostką jest to, że deweloper - Cambridge Studio w ostatnim wywiadzie dziennikarskim ujawniło, że pracuje nad niezapowiedzianym tytułem.

      1 komentarz
      158 wyświetleń
    5. Premiera Mortal Kombat X dla PS3 i Xbox 30 znowu przesunięta

      Mortal Kombat X, czyli najnowsza część flagowego tytułu od NetherRealm's nie pojawi się w wakacje na poprzedniej generacji.

      Jak donoszą serwisy Amazon i GameStop port gry Mortal Kombat X na Playstation 3 oraz Xbox 360 nie pojawi się w okresie letnim, lecz dopiero - uwaga - pod koniec roku, który wypada na 31 grudnia 2015! Oczywiście spodziewaliśmy się przesunięcia daty premiery, ale nie aż tak wielkiego skoku.

      Ciekawostką jest to, że pierwsze przesunięcie premiery było planowane na czerwiec, nawet w sklepach takich jak Wallmart można zamówić grę na koniec tego miesiąca.

      Serwis Polygon zgłosił się nawet do samego wydawcy Warner Bros. Interactive Entertainment w sprawie potwierdzenia informacji na temat kolejnej daty premiery, lecz ich pytanie pozostało bez odpowiedzi.

       

      Przypominamy Mortal Kombat X swoją premierę na PlayStation 4, Windows PC oraz Xbox One miało 14 kwietnia.

      1 komentarz
      166 wyświetleń
    6. Nowy darmowy pakiet DLC do GTA V już dostępny - Ill-Gotten Gains

      Najnowszy bezpłatny dodatek do GTA 5 już powinien być dostępny dla posiadaczy konsol Xbox 360 (pozostali musza jeszcze poczekać). Najnowszy pakiet DLC będzie składać z 3 częściowej aktualizacji.



      Nowe DLC dostarczy wysokiej klasy samochody, luksusowe ciuchy, środki transportu oraz nowe bronie. Pakiet zaprojektowany specjalnie dla tych graczy, którzy zarobili miliony na napadach

      Nowy zestaw DLC będzie ważyć 37.84 MB i jest dostępne za pośrednictwem  Xbox Marketplace.

       

      Ciekawą informacją jest to, że Rockstar w ten weekend planuje wystartować ze specjalnymi wydarzeniami, m.in. podwójne RP, 25% zniżki na nieruchomości czy limitowane edycji koszulek zrzucanych w skrzyniach na mapę GTA 5.

      Więcej informacji można znaleźć na oficjalnie stronie Social Club od Rocstar.

      1 komentarz
      164 wyświetleń
    7. Xbox One 1TB brzmi zachęcająco? Lepiej zobacz nową PS4 MGSV Edition!

      Mimo, że Microsoft opublikował szczegółowe informacje na temat nowej wersji Xbox One z HDD 1TB oraz padem z wejściem jack 3.5mm, to Sony nie chcąc pozostawać w tyle ciągle stara się odświeżać wersje PS4.

      I tym razem zobaczymy nową edycję PS4, która będzie dostępna wraz w zestawie z grą o którą oparte są elementy grafiki widoczne na konsoli.
      Nowa zestaw PS4 wyjdzie w limitowanej edycji wraz z grą Metal Gear Solid V na której bazuje kolorystyka i będzie dostępna już 1 września wraz  z premierą samej gry.

      PS4 MGSV będzie częściowo w kolorze głębokiej czerwieni, ze złotymi wykończeniami. Będzie inspirowana przez bioniczne ramię widoczne Solid Snake'a, które widać w grze, natomiast kontroler DualShock 4 będzie posiadać metaliczny szary pistolet Snake'a. Zarówno konsola jak i pad będą zawierać emblemat jednostki Diamond Dogs.

      [gallery type=slideshow" ids="5762,5759]

      Ciekawostką jest informacja, iż w tym zestawie na PS4 domyślnie będzie ustawiony motyw z gry na ekranie głównym.

      Cena nowego zestawu jeszcze nie została ujawniono ale podejrzewamy, ze będzie występować w granicach 399$.

       

      Sony poinformowało również o wersji z grą bez limitowanej edycji konsoli.


      1 komentarz
      174 wyświetleń
    8. Kontynuacja Mirrors Edge potwierdzona przez EA

      Mirror's Edge Catalyst będzie kontynuacją świetnej pierwszej części wydanej 7 lat temu. Gra z gatunku przygodowej z elementami akcji przedstawiona w perspektywie pierwszej osoby zadebiutowała w tamtym czasie na PlayStation 3, Xbox 360, PC, iOS oraz Windows Phone.

      Informacja o kontynuacji gry pojawiła się w sieci w momencie kiedy to EA zarejestrowało nazwę oraz domenę Mirror's Edge Catalyst. Informacja została potwierdzona przez samo EA.

      Nazwa została przedstawiona na oficjalnym kanale Twitter #mirrorsedge

      Więcej informacji zostanie odsłonięte na E3.

      1 komentarz
      155 wyświetleń
    9. Prawdziwy Pip-Boy z Fallout 4 - dostępny w specjalnej edycji gry!

      Fallout 4 Pip-Boy Edition przynosi grę z prawdziwym Pip-Boyem, który będzie wykorzystywany w grze!

      Mimo, że wynalazek to replika z gry to muszę przyznać, że wygląda imponująco. Informacja na temat limitowanej edycji gry Fallout 4 pojawiła się dopiero na E3 podczas konferencji Bethesda.

      Niedługo po zakończeniu prezentacji przez dewelopera na Amazonie pojawiła się już gra Fallout 4 w omawianej limitowanej edycji w cenie 119$.


      1 komentarz
      194 wyświetleń
    10. Remake Final Fantasy 7 pojawi się najpierw na PS4

      Sony opublikowało informacje na temat długo oczekiwanego remake’u Final Fantasy 7 na Playstation 4 podczas konferencji na Electronics Entertainment Expo. Final Fantasy 7 pojawi się najpierw na konsoli Sony, a potem na innych platformach jak podaje Square Enix.


      1 komentarz
      166 wyświetleń
    11. Ankieta: PS4 i wsteczna kompatybilność - co wy o tym sądzicie?

      Nie dawno opisywaliśmy o zmianie, którą Microsoft postanowiło wprowadzić do konsoli Xbox One. Mowa tutaj o kompatybilności wstecznej z konsolą Xbox 360. Ta decyzja wpłynęła pozytywnie na wielu graczy, która wprowadziła drobne zamieszanie na rynku konkurencji.

      Chcemy wiedzieć jak wy ocenilibyście taką możliwość na konsoli Playstation 4 od Sony.  Poniżej znajdziecie ankietę, w której możecie podzielić się z nami swoim zdaniem. Zachęcamy do udziału.

      [poll id=4]

      1 komentarz
      149 wyświetleń
    12. Sony odpowiada na wsteczną kompatybilność konsol Microsotu

      Nie ma co ukrywać, że jednym z najważniejszych wydarzeń związanych z targami E3 była informacja od Microsoftu, który zamierzył wprowadzić wsteczną kompatybilność gier na swojej najnowszej konsoli.

      Yoshida w odpowiedzi na tego newsa określił go mianem "interesującego", nadmieniając tym samym, że korporacja nie zamierza wprowadzać natywnej kompatybilności wstecznej dla systemu Playstation 4.

       

      Opcja wstecznej kompatybilności na Xbox One będzie wprowadzona jeszcze na tych wakacjach, ale najpierw będą mogli z niej korzystać użytkownicy zapisani do programu beta testów. Kompatybilność wsteczna będzie natywna, czyli umożliwi uruchamianie gier cyfrowych pobranych w sklepie Xbox oraz tych fizycznych na nośnikach DVD.



      Pomimo, że Sony posiada już pewnego rodzaju wsteczną kompatybilność dzięki usłudze Playstation Now, która umożliwia dostęp do biblioteki gier dostępnych na poprzednich konsolach, ale czy możemy liczyć na podobne możliwości dostępne u konkurencji?

      "Nie sądzę, że zmienimy nasze podejście," dodał Yoshida.

       

      Z wypowiedzi Shuhei Yoshidy widać, że Sony nadal będzie skupiać się głównie na tworzeniu aplikacji i dodawania nowych usług, lecz firma nie wyklucza całkowicie opcji wstecznej kompatybilności.

       

      "Wsteczna kompatybilność jest trudna do zrobienia", tłumaczy Yoshida. "Nie mogę powiedzieć, że nigdy nie będziemy nad tym pracować, choć  niestety nie jest to łatwa rzecz do zrobienia. Gdyby to było takie proste, to na pewno zrobilibyśmy taką możliwość. "

      1 komentarz
      162 wyświetleń
    13. Fallout 4 - 400 godzin eksploracji świata gry

      Jesteście ciekawi jak wielki jest teren dostępny do eksploracji w grze Fallout 4? Odpowiedź brzmi - naprawdę WIELKI.

       

      Jeden z developerów firmy Bethesda chwali się, że czas jaki poświęcił grze na eksplorację wyniósł 400 godzin!
      "Grałem w grę prawdopodobnie 400 godzin, ale wciąż znajdowałem rzeczy, które jeszcze wcześniej nie widziałem", powiedział główny producent Jeff Gardiner podczas konferencji na E3 dla GamesRadar.

       

      Oczywiście jest to dość typowe dla poszczególnych projektów, gdzie nie wszyscy pracownicy są w stanie widzieć wszystko w swoich grach. Z tego powodu Bungie dzieli swoje zespoły pracujące nad Destiny zarówno od rodzaju działalności (PvE, Raid, PvP) i zawartości dodatkowej(House of Wolves, Zrobione King). Ubisoft ma oddzielne grupy robocze np. na temat różnych aspektów gry Assassin Creed (Ubisoft Singapore odpowiedzialne za  projektowanie, okrętów, trybów rozgrywki czy też treści questów, które nie są opracowywane przez główny zespół).

       

      Fallout 4 pojawi się w listopadzie tego roku na PC, PS4 oraz Xbox One.

      1 komentarz
      152 wyświetleń
    14. Dualshock 4 z wersji Playstation 20th Anniversary będzie dostępny osobno we wrześniu

      Jeśli nie udało Ci się nabyć limitowanej edycji konsoli wydanej w ograniczonej ilości sztuk w ramach 20-tych urodzin marki Playstation to Sony daje kolejną szansę tylko tym razem oferta odnosi się do samego pada DualShock 4.

      DualShock 4 20th Anniversary jest oparty o kolorystykę oryginalnego pierwszego DualShocka do PSX. Na szarym padzie znajdzie się nawet oryginalne logo Playstation z czasów PSX.

      Sony oficjalnie potwierdza premierę w Europie na wrzesień 2015, więc możemy zacierać ręcę tym bardziej, że póki co nic nie wiadomo na temat daty premiery na terenie USA.

      Serwis Amazon już przyjmuje zamówienia przedpremierowe na limitowaną edycję pada DS4. W ofercie dostępne są również pady w innych gamach kolorystycznych.

      [gallery type=slideshow" ids="5850,5849]

      Sony oficjalnie wyprodukowało na rynek 12,300 zestawów konsol związanych z 20th Anniversary Edition, pierwsza z nich sprzedała się za niewyobrażalną sumę $129,000.

      Limitowana edycja 20th Anniversary Edition została wypuszczona na rynek w grudniu 2014, aby świętować premierę oryginalnego PlayStation w Japonii dostępnego od grudnia 1994 roku. Wszystkie konsole sprzedały się w przeciągu kilku minut.

       

      1 komentarz
      192 wyświetleń
    15. Tajemnicza gra Pragmata od Capcom została przesunięta na... 2023 rok.

      Jedną z najbardziej tajemniczych zapowiedzi z zeszłorocznej imprezy Future of Gaming była Pragmata, tytuł Capcomu. Pierwotnie premiera planowana oraz potwierdzona została na 2022 rok, ale teraz będziemy musieli poczekać kolejny rok. W ramach zwiastuna, który pojawił się na targach CES 2021 potwierdzono, że tytuł będzie teraz skierowany na wydanie w 2023 roku.
       
      To odległy czas, co oznacza, że ten projekt jest nadal prawdopodobnie na dość wczesnym etapie rozwoju. W związku z tym prawdopodobnie nie będziemy wypatrywać jakichkolwiek dalszych informacji lub wydarzeń cyfrowych w najbliższej przyszłości związanych z tytułem.
       
      Capcom prawdopodobnie szykuje duży projekt, skoro premiera tytułu została przesunięta o okrągły rok. Miejmy tylko nadzieję, że nie będziemy mieli kolejnej hucznej zapowiedzi, która po premierze okaże się crapem.
       
      Na koniec podrzucamy krótki trailer z gry Pragmata, przedstawiający pewien zarys tytułu...
       
       
       
      Gra pojawić się ma na konsolach PS5, Xbox Series X oraz PC.

      1 komentarz
      209 wyświetleń
    16. Sony opracowało nową płytę główną dla konsoli PS4

      Po okrągłych 2 latach od premiery pierwszej konsoli PS4 na rynku Sony opracowało nowy model płyty głównej. Nowy płyta nosząca nazwę CUH-1200 będzie wydajniejsza, wytwarzać mniej ciepła oraz co najważniejsze zapewni cichszą pracę wentylatora, z którym Sony długo nie mogło się uporać.

      W przeglądzie ogólnym nowego modelu, nie trudno zauważyć, że zmiany dotknęły nie tylko wnętrze konsoli, ale również zewnętrzna jej część, gdzie usunięto błyszczące plastiki z obudowy w efekcie tworząc w całości matową konsolę. Jednak najwięcej zmian oczywiście zaszło w środku konsoli i na tym postaramy się skupić w tym wpisie.

      Nowa płyta główna jest teraz mniejsza od poprzednika, posiada nowe kości pamięci GDDR5 marki Samsung o podwójnej gęstości co zmniejszyło o połowę liczbę układów z 16 do 8 kości GDDR5 przy tej samej ilości pamięci, która wynosi 8GB RAM.


      Główny procesor otrzymał nowe oznaczenie, co wskazywałoby, że zmiany dotknęły również serce konsoli. Jednak jego fizyczne wymiary pozostały bez zmian, potwierdza to nawet ta sama technologia wykonania, która wynosi 28nm. Istnieje możliwość, że Sony dokonało pewnych zmian względem wydajności, choć wielu twierdzi, że to ten sam procesor z nowym numerkiem.

      Nowy CUH-1200 w dalszym ciągu posiada ten sam dysk twardy 5400rpm HGST Z5K500, lecz w zamian wprowadzono nowy napęd Blu-Ray.

      Ideą ogólnej konstrukcji było skupienie się na prostszej budowie, zastępując kilka chipów w tym kontroler HDMI firmy Panasonic. Wprowadzono nawet drobne zmiany w  układzie chłodzenia, pomimo, że w dalszym ciągu stosuje się dokładnie ten sam wentylator co w poprzednich wersjach to udało się uzyskać nieco mnie dB, dzięki czemu konsola pracuje ciszej. Przypominamy, że pierwsze wersje konsol PS4 osiągały hałas rzędu 60dB, nad czym pracowano w kolejnych modelach, gdzie uzyskano w emitowanie hałasu na poziomie 44dB przy minimalnej pracy oraz 57dB podczas obciążenia systemu. CUH-1200 zmniejszyło tą liczbę do min 42dB i max 52dB. Mimo, że to nie wiele, to i tak zmniejszenie głośności i kilka dB odczuwalnie poprawia komfort użytkowania.



      Zmiany dotknęły również urządzenia zasilającego. Nowy zasilacz jest mniejszy i waży o 80g mniej, co wpłynęło na ogólne zapotrzebowanie na energie elektryczną. Konsole dostępne na początku sprzedaży pobierały 148.6W, aktualny model będzie pobierał nie więcej, niż 122W to o 18% mniej, niż pierwsze modele.



      CUH-1200 może zapoczątkować erę PS4 Slim, o którym wiele mediów już dyskutuje. Niemniej jednak w wersji Slim oczekuje się nowego procesora wykonanego w technologii 20nm lub 16nm co wpłynęłoby na mniejszy pobór energii, niższe temperatury nagrzewania się, a co za tym idzie nowy układ chłodzenia, który mógłby wpłynąć na poprawienie jakości emitowanego hałasu, z którym Sony walczy już od dłuższego czasu.

      1 komentarz
      153 wyświetleń
    17. Shenmue 3 doczeka się wersji pudełkowej na PC oraz PS4

      Po zakończonej kampania wsparcia projektu w serwisie Kickstarter, gdzie podbita dotychczasowy rekord należący do Bloodstained, kontynuacja genialnego Shenmue z pod ręki samego mistrza Yu Suzuki. Shenmue 3 to już fakt, gra pojawi się na PS4 oraz PC.
       
      W początkowym zamierzeniu gra miała pojawić się tylko w wersji cyfrowej, lecz ostatnie doniesienia z Ys Net przynoszą kolejne dobre wieści, ponieważ obok wersji cyfrowej pojawi się także wersja pudełkowa z fizycznym nośnikiem gry Shenmue 3. Wersja pudełkowa będzie nosić nazwę Special Backers Edition i dostępna będzie dla tych, którzy wpłacili 60$ lub więcej na kickstarterze. Co najciekawsze sama gra ma kosztować 60$ w wersji cyfrowej.
       
      Mimo, że składka w serwisie Kickstarter dobiegła końca to udało się osiągnąć 8 punktów, które wzbogacą grę o dodatkowe wersje językowe, minigry i drzewko rozwoju umiejętności. W kolejce czekały m.in. dodatkowe questy oraz systemy wzbogacające rozgrywkę lecz te pojawić się miały od progu 11 mln $, lecz całość zakończono z ogromnym wynikiem $6,333,295.
       
       
       
      Shenmue 3 to już realny projekt. Nie wiem jak wy, ale ja dla tej gry kupiłem konsolę Dreamcast, która podbiła moje serce. Tym razem będzie to PS4.
       
       
       
       

      1 komentarz
      153 wyświetleń
    18. Bethesda zapowiada grę z cyklu Indiana Jones, ale czy pojawi się na PS5?

      Od przejęcia ZeniMax Medzia przez Microsoft, do którego należała m.in. Bethesda o czym pisaliśmy już wcześniej na łamach XboxArcade wielu posiadaczy konsol PS5 nadal zadaje sobie pytanie co dalej z grami od tego wydawcy. Jak do tej pory nie ujawniono oficjalnego stanowiska firmy w tej sprawie, ale jak widać firma zapowiada kolejne tytuły, tym razem oficjalny głos zajął deweloper Machine Games (Wolfenstein) tworzący grę Indiana Jones. Oficjalne konto wydawcy na Twitterze opublikowało właśnie krótki, 33-sekundowy klip z klasyczną piosenką przewodnią oraz batem.
       
      Kontynuacją tego tweeta jest krótkie oświadczenie, które brzmi:
       
      Wygląda na to, że gra jest na bardzo wczesnym etapie rozwoju, podobnie jak w przypadku Project 007 od firmy IO Interactive. Zarówno Bethesda, jak i Machine Games po prostu chciały jak najszybciej ujawnić wiadomości i towarzyszące im emocje. Teraz pytanie do właścicieli PlayStation 5 wydaje się być proste, czy będą mieli możliwość zagrania w nadchodzący tytuł na swojej nowej konsoli, czy jednak gra otrzyma status wyłączności dla konsol Microsoftu. Wydaje się, że to doświadczenie Indiany Jonesa będzie oddalone o co najmniej kilka lat od premiery i wiemy, że przejęcie wydawcy przez Microsoft zostanie sfinalizowane w pewnym momencie w tym roku. Z tego powodu nie możemy (jeszcze) oficjalnie potwierdzić dostępności gry na wybranych platformach innych, niż Xbox Series S | X.
       
      Czy myślisz, że nowa gra z cyklu Indiana Jones pojawi się na PS5? Podziel się swoimi przemyśleniami w komentarzach poniżej.

      • Gangst3r
      1 komentarz
      167 wyświetleń
    19. Hideo Kojima usunięty z okładki nowego Metal Gear

      Konami niedawno wypuściło nową wersję okładki najnowszej gry z pod ręki mistrza Hideo Kojimy. Założyciel serii po ogłoszeniu oficjalnej informacji z zakończeniem dalszych prac nad kolejnymi częściami serii został usunięty z okładki gry MGS V: Phantom Pain.

       

      Sytuacja rozpętała wielki rozgłos w sieci, a wszystko zaczęło się już w kwietniu, kiedy to Kojima oficjalnie ogłosił, że odchodzi od Konami i kończy swoja przygodę z seria Metal Gear. Konami wkrótce po tej informacji usunęło jego logo i nazwisko z okładki na oficjalnej stronie gry.


      Jego logo ma prawdopodobnie pojawić się na Metal Gear Solid Legacy Collection.

       

      Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain będzie po raz pierwszy grywalne na Gamescom, które odbędą się 5-9 sierpnia. Oficjalna data premiery gry zaplanowana jest na 1 września tego roku i pojawić się ma na PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3, Xbox 360, oraz PC.

      1 komentarz
      173 wyświetleń
    20. Nowy Tomb Raider pojawi się również na PS4

      Najnowsza część z serii Tomb Raider miała pojawić się wyłącznie na konsolach Micrsoft, lecz teraz Square Enix ogłosiło dobra informację dla posiadaczy konsol Sony.

       

      Rise of the Tomb Raider, bo taka nazwę będzie nosić najnowsza część tej kultowej serii nie będzie exclusive'm na maszynkach Microsoftu jak zapowiadano wcześniej. Square Enix oficjalnie potwierdziło wersje na PC oraz PS4, lecz niestety w przyszłym roku.

      Za zmianą i podjęciem tej decyzji stoi sam deweloper Crystal Dynamic, który na ostatniej konferencji prasowej ogłosił, że planuje rozpoczęcie prac na portem gry dla PC i konsoli Playstation 4. Niestety rok oczekiwania to dla wielu może być o wiele za długo. Zważywszy uwagę na to, że wmagający Fallout 4 otrzymał swój port tego samego dnia.

       

      Rise of the Tomb Raider będzie grywalne na tegorocznym Gamescom, a jego premiera na Xbox One oraz xbox 360 ma mieć oficjalną datę już na 10 listopada tego roku.

      1 komentarz
      168 wyświetleń
    21. Playstation Plus - Sierpień 2015

      Sony ujawniło listę gier dostępnych dla posiadaczy plusa. Lista wygląda imponująco tym bardziej, że większość pozycji jest dostępna w usłudze crossplay, czyli pobierasz na jednej konsoli a grasz na pozostałych. Pełna oferta PS+ prezentuje się następująco.

      PS4:

      Lara Croft and the Temple of Osiris (PS4)
      Stealth Inc 2: A Game of Clones (PS4) 
      Sound Shapes (PS4) 
      Limbo (PS4) 

      PS3:

      God of War: Wstąpienie™ (PS3)
      Stealth Inc 2: A Game of Clones (PS3)
      CastleStorm (PS3)
      Sound Shapes™ (PS3)

      PlayStation Vita:

      Sound Shapes™ (PS Vita)
      Stealth Inc 2: A Game of Clones (PS Vita)
      CastleStorm (PS Vita)

      Gry, które zostaną usunięte z oferty:

      Rocket League (PS4)
      Styx: Master of Shadows (PS4)
      rain (PS3) 
      MouseCraft (PS3)
      Geometry Wars 3: Dimension Evolved (PS Vita) 
      Entwined (PS Vita)

      Życzymy miłego grania!

      1 komentarz
      169 wyświetleń
    22. MGS5: The Phantom Pain będzie w 1080p na PS4, lecz w 900p na Xbox One

      Konami na swojej oficjalnej stronie zamieściło pełne specyfikacje dotyczące grafiki w grze na dostępnych konsolach.

      Oficjalnie gra pojawi się w rozdzielczości 1080p na PlayStation 4, natomiast w 900p na Xbox One. Wersje na starsze generacje, czyli PlayStation 3 i Xbox 360 będą renderowane w 720p przy 30 klatkach na sekundę, to nieco mało, lecz zwróćmy uwagę na moc tych konsola w porównaniu do next-genów. Posiadacze kont Steam i mocnych komputerów będą mogli uruchomić grę nawet w rozdzielczości 4K.

      Należy jednak zwrócić uwagę, że konsole zarówno Playstation 4 jak i Xbox On otrzymają grę działająca w płynnych 60 FPS'ach co napawa sporym optymizmem.

       

      Gra pojawić ma się na rynku 1 września.

      1 komentarz
      183 wyświetleń
    23. Gamescom 2015: Będzie nowy Need for Speed - galeria i wideo

      Na konferencji EA podczas trwania targów Gamescom w Kolonii w Niemczech, przedstawiono dwa filmiki z najnowszej części gry Need for Speed. Nie ma co się więcej rozpisywać, ponieważ resztę możecie sami obejrzeć i ocenić.





       

      Na koniec mała galeria zdjęć dostępna bez kompresji na blogu Need for Speed

      1 komentarz
      188 wyświetleń
    24. Gamescom 2015: Nowy Gameplay z gry Rise of the Tomb Raider

      Nowe przygody Lary Croft w nadchodzącej najnowszej części gry z serii Tomb Raider doczekały się kolejnego filmiku, który pojawił się na targach Gamescom.



      Trzeba przyznać, ze gra zapowiada się cholernie dobrze i mimo, że przeszedłem tylko 3 części z 10, w tym najnowszą część, po której złapałem bakcyla, to tym bardziej nie odpuszczę sobie najnowszych przygód z udziałem Lary.

       

      Przypominamy, że gra miała pojawić się wyłącznie a Xbox One, ale chwile później zapowiedziano także wersję na PS4, niestety prawie rok później po premierze na konsoli Microsoftu. Premiera  Polsce ma odbyć się już 13 listopada a na świecie tylko 3 dni wcześniej.

      1 komentarz
      165 wyświetleń
    25. Idealna Valhalla - czego oczekujemy po nowej odsłonie Assassin's Creed

      Seria Assassin's Creed na dobre zapisała się już na kartach historii gier wideo. Premiera każdej kolejnej części cyklu to wielkie wydarzenie, które wywołuje wiele emocji. W miarę jednak, jak Ubisoft podejmuje się nowych eksperymentów w ramach tej silnej marki, na deweloperów spada też coraz więcej krytyki.
      Nie da się ukryć, że seria zatraciła nieco swojego oryginalnego klimatu, a dwie ostatnie, RPG-owe odsłony zmagały się z wieloma poważnymi problemami. Nadchodzi jednak kolejna generacja sprzętowa, a z nią szansa na nowe rozdanie. Zebraliśmy więc najważniejsze elementy, które chcemy zobaczyć w Assassin's Creed Valhalla.
      Jednym z największych grzechów Origins i Odyssey był wymuszony grind, czyli konieczność wykonywania zadań pobocznych, pod groźbą braku możliwości kontynuowania historii. Twórcy doprowadzili niestety do tego, że nie było opcji poznania wyłącznie wątku głównego. Choć momentami mogło się wydawać, że historia biegnie odpowiednim tempem i bez przestojów, to gdy tylko Bayek, Kassandra lub Alexios przestali zajmować się pobocznymi aktywnościami, przed głównymi zadaniami wyrastała blokada, którą można było przebić tylko odpowiednim poziomem.
      Czytaj więcej...
      Odwiedź oryginalną stroną artykułu

      0 komentarzy
      318 wyświetleń
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej witryny, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.