W sieci już od kilku dni krąży plotka o tym, że w jakiś sposób PS5 nie może uruchamiać gier w natywnym obrazie 4K przy 60 FPS? Brzmi nieprawdopodobnie… prawda? To dlatego, że tak jest. Z oficjalnym wpisem na łamach XboxArcade wstrzymywaliśmy się jeszcze trochę, ponieważ zamierzamy dostarczać wam rzetelnych informacji, pomijając burzę niepotwierdzonych plotek.
W niedawnym oświadczeniu dewelopera Teamkill Media otrzymaliśmy potwierdzenie, że nie powinno być problemu, aby platforma PlayStation nowej generacji do gier z łatwością osiągnęła testy porównawcze 4K 60 FPS.
Gdzie zaczęła się ta panika na temat PS5? Plotki zaczęły się obracać, gdy kilku „wtajemniczonych” zaczęło dzielić się pogłoskami, że PS5 z trudem osiąga rozdzielczość 4K i deweloperzy muszą "kombinować" i iść na kompromisy w poszczególnych momentach gry. W serii tweetów znany producent gier, Dusk Golem - znany również pod pseudonimem AestheticGamer, powiedział, że od deweloperów korzystających z zestawów deweloperskich na PS5 słyszał, że konsola „boryka się w szczególności z grami 4K, więc zobaczysz wiele fałszywych obrazów 4K”.
W porównaniu do Xbox Series X, który ma być tańszy spekuluje się również jako potężniejszą konsolę nowej generacji.
Warto wspomnieć, że fałszywe 4K oznaczałoby wykorzystanie pewnych sztuczek programowych, aby zasadniczo przeskalować obraz z rozdzielczości 1080p (lub wyższej) do formatu 4K, bez obciążenia wymaganego do uruchomienia natywnej rozdzielczości 4K.
I choć brzmi to absurdalnie, trudno jest teraz odrzucić większość plotek na temat PS5 - faktem jest, że nie wiemy zbyt wiele o konsoli i nie widzieliśmy wystarczająco dużo gier w akcji. Czy więc musimy się martwić, że gry na PS5 działają poniżej natywnego standardu branżowego 4K? Nie, oczywiście nie.
Wyjaśnienie pochodziło od programisty Teamkill Media na Twitterze. Po odświeżeniu, w którym użytkownik Twittera twierdził, że ich kosmiczny horror FPS Quantum Error ma trudności z osiągnięciem wstępnej optymalizacji 4K przy 30 FPS postanowili to sprawdzić. I tak według Teamkill Media, Quantum Error już działa w niezoptymalizowanej rozdzielczości 4K 65-70FPS. Więc nie martwią się o osiągnięcie 60 klatek na sekundę przed ostateczną premierą gry:
Dlatego odłóżmy tę paskudną plotkę - skoro mniejsze studio, takie jak Teamkill Media LLC, jest w stanie osiągnąć takie wyniki, czy są jakieś wątpliwości odnośnie tego, czy giganci branżowi, tacy jak Sony, EA, Ubisoft czy Insomniac Games, będą mieli te problemy? Bez wątpienia nie, więc sprawa mocy PS5 powinno być oczywista.
Data premiery nie została jeszcze oficjalnie podana przez Sony, ale wstępnie podaje się, ze konsola ma pojawić się w święto dziękczynienia w USA, które przypada na 26 listopada 2020.
Edytowane przez Gangst3r
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.