Programiści, którzy szukają łatwego sposobu na zaimplementowanie haptycznej reakcji stosowanych w swoich grach na PlayStation 5, od teraz będą mogli wykorzystać nową technologię, która wykorzystuje efekty dźwiękowe z gier do generowania haptycznych wibracji kontrolera DualSense. W ramach broszury o tematyce technologicznej właściciel platformy wyjaśnił, że jego celem jest „zmniejszenie obciążenia” dla niektórych zespołów poprzez zapewnienie prostych rozwiązań wykorzystujących przez nowy pad z zaawansowanymi funkcjami do konsoli Playstation 5.
„Stworzyliśmy zupełnie nowe środowisko do projektowania fali dotykowych drgań, z którego każdy może łatwo korzystać” - powiedział producent. „W ten sposób nie tylko opracowaliśmy narzędzie, które pozwala twórcom gier zaprojektować efektowne, naturalne i wygodne wibracje w mniejszej liczbie kroków, ale także stworzyliśmy metodę prawie automatycznego generowania za pomocą opracowanych wzorców wibracji z efektów dźwiękowych gry”.
W teorii oznacza to, że głośne dźwięki, takie jak eksplozje, dostarczałyby silnego sprzężenia zwrotnego (czyt. wibracji), podczas gdy cichsze dźwięki, takie jak falująca woda, byłyby znacznie delikatniejsze. Oczywiście programiści, którzy projektują niestandardowe przebiegi wibracji, odniosą znacznie większy sukces z tą technologią, ale wydaje się to przyjemnym, łatwym sposobem na rozpoczęcie pracy przez mniejsze zespoły deweloperskie.
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.