Skocz do zawartości
Przez Gangst3r

Microsoft otworzył wirtualne konsolowe muzeum Xbox z okazji 20. rocznicy marki

W tym roku wypadła 20. rocznica marki Xbox. Microsoft przygotował z tej okazji masę ciekawych gadżetów, promocji w sklepie Xbox oraz wypuścił nowe akcesoria w limitowanej wersji (zestawy słuchawkowe, kontrolery do konsoli Xbox Series X | S).
 
Jeśli myślicie, że na kilku nowinkach takich jak FanFest (ekskluzywne wydarzenia i promocje), możliwości pobrania kilku tapet i otrzymania dodatkowych gier z poprzedniej generacji w ramach wstecznej kompatybilności to mamy dla was jeszcze jedną nowinkę. Być może nie każdy zaczynał przygodę z marką Xbox od pierwszej konsoli, której premiera odbyła się dokładnie 15 listopada (w Stanach Zjednoczonych), to Microsoft przygotował coś specjalnie dla wszystkich fanów marki - Muzeum Xbox.
 
Można tam wejść bezpośrednio w cyfrowy świat historii marki i zobaczyć jak powstawała nie tylko pierwsza, ale każda kolejna konsola Xbox. Oprócz materiałów wideo z informacjami na temat powstawania pierwszej konsoli Xbox znajdziemy również takie ciekawostki jak pierwsze szkice i projekty sprzętu.
 
Po zalogowaniu możemy uzyskać informacje na temat naszego konta i przeglądnąć całą naszą historię pobytu z marką.
 
 
Czy już odwiedziłeś Muzeum Xbox? Jakie podobała ci się wędrówka po wirtualnym muzeum? Jak zwykle czekamy na Twoją wypowiedź w sekcji komentarzy poniżej.
Czytaj więcej..
Przez Gangst3r

Wersje dla nowej generacji gier Cyberpunk 2077 i Wiedźmin 3 zostały opóźnione do 2022 roku

Mamy złe wieści, ponieważ CD Projekt Red potwierdził dzisiaj, że wersje ich gier przygotowane specjalnie dla nowej generacji Xbox Series X | S i PS5 zarówno Cyberpunk 2077, jak i Wiedźmin 3 będą dostępne dopiero w 2022 roku, a nie jak wcześniej zapowiadano w 2021 roku.
 
W opublikowanym dziś raporcie wyjaśniono, że "na podstawie zaleceń dostarczonych przez osoby nadzorujące rozwój, zdecydowano się przeznaczyć dodatkowy czas na oba projekty". Nowej generacji wersja Cyberpunk 2077 pojawi się w pierwszym kwartale 2022 roku, a Wiedźmin 3 w drugim kwartale 2022 roku.
 
Nikt z nas nie jest prawdopodobnie zbyt zaskoczony opóźnieniem Cyberpunk 2077, ale Wiedźmin 3 wydaje się trochę mniej nieoczekiwanym projektem na tej liście, biorąc pod uwagę, że gra ma już przeszło 6 lat, a za sobą sporo modyfikacji usprawniających jej mechanikę oraz animacje graficzne.
 
Ostatecznie wszyscy będziemy musieli poczekać trochę dłużej, aby uzyskać praktyczne informacje o tych bezpłatnych aktualizacjach dla nowej generacji.
 
Co sądzisz o opóźnieniu przejścia na Cyberpunk 2077 i Wiedźmina 3 na Xbox Series X|S oraz PS5? Powiedz nam poniżej.
Czytaj więcej..
Przez Gangst3r

Ubisoft podobno pracuje nad nową główną serią gry Splinter Cell

Mamy dziś więcej ekscytujących wiadomości do przekazania, ponieważ według nowego raportu, Ubisoft w końcu pracuje nad zupełnie nową grą Splinter Cell! Ten raport pochodzi od doświadczonego w branży gier Toma Hendersona i ludzi z Video Games Chronicle - warto śledzić ten serwis ponieważ dużo znajdujących się tam informacji często się potwierdza.
 
Według ich "źródła" publikacji, nadchodzący tytuł zmierza do "odzyskania sfrustrowanych fanów, rozgoryczonych ostatnimi wysiłkami w sprawie ożywienia serii w przestrzeni mobilnej i VR". Jak twierdzą, gra jest jeszcze we wczesnej fazie produkcji, prowadzonej przez studio spoza tradycyjnej bazy Ubisoftu w Montrealu, a całość może zostać ogłoszona dopiero w przyszłym roku.
 
Ubisoft został podobno poproszony przez VGC o komentarz w tej sprawie, ale firma odmówiła udzielenia odpowiedzi.
 
Jak zapewne wiecie, od 2013 roku nie pojawiła się żadna gra głównego nurtu trylogii Splinter Cell, więc czekaliśmy prawie dekadę na tę pozorną kontynuację. Po prostu trzymamy kciuki i palce u nóg, że ta informacja się niebawem potwierdzi.
 
Jakie są twoje przemyślenia na ten temat? Daj nam znać w sekcji komentarzy poniżej.
Czytaj więcej..
Przez Gangst3r

Nowa aktualizacja oprogramowania układowego PS5 jest już dostępna do pobrania

Sony właśnie wydało kolejną aktualizację oprogramowania systemowego PlayStation 5. Kilka tygodni po pojawieniu się największej jak dotąd aktualizacji oprogramowania układowego PS5, które wprowadza między innymi obsługę dysków SSD na szynie PCI 4.0 M.2 NVME dostępna jest nowa łatka, gotowa do pobrania i zainstalowania już teraz.
 
Najnowsza wersja aktualizacji oprogramowania układowego PS5 to 21.02-04.02.00 i ma 913,7 MB. Nie oczekujcie jednak, że ta aktualizacja wprowadzi duże, zauważalne zmiany - ulubiona notatka wszystkich powraca.
 
"Ta aktualizacja oprogramowania systemowego poprawia wydajność systemu."
Zamknij oczy. Niech słowa rozbrzmiewają echem w twoim umyśle. To stwierdzenie oznacza naszą przeszłość i przyjdzie do nas ponownie w przyszłości. To relaksujące, prawda? Eh... może na tym zakończmy tą ironię.
 
Po powrocie do pokoju pobierz aktualizację oprogramowania układowego PS5, aby utrzymać konsolę w jak najlepszej formie. Następnym razem postaramy się skupić na większych wydaniach aktualizacji, które wprowadzają coś więcej, niż.... poprawioną wydajność systemu (do czego już zdążyłem przywyknąć na moim Realme 7 Pro w oczekiwaniu na Androida 12).
 
A wy już pobraliście swoje aktualizacje na PS5? Dajcie znać w komentarzach poniżej.
Czytaj więcej..
  • Popularne artykuły

  • Sony kończy produkcję PS Vita w Japonii

    Przedstawiciele japońskiego oddziału koncernu Sony oficjalnie poinformowali o zakończeniu produkcji dwóch ostatnich modeli przenośnej konsoli PS Vita w Kraju Kwitnącej Wiśni.

    Mowa o wersji czarnej (PCH-2000 ZA11) i morskiej (PCH-2000 ZA23), które do niedawna były jedynymi tworzonymi przez firmę. Decyzja oznacza najprawdopodobniej wstrzymanie dostaw także w pozostałych regionach świata.

    Zakończenie produkcji to kolejny etap wycofywania wsparcia dla przenośnej konsoli. W maju ubiegłego roku zrezygnowano z wytwarzania fizycznych gier na platformę, czyli kartridży GameCards. Natomiast od bieżącego miesiąca tytuły na sprzęt nie wchodzą do oferty PS Plus.

    ps_vita_produkcja
    PS Vita najprawdopodobniej nie doczeka się następcy

    PS Vita zadebiutowała w 2012 roku jako następca PSP. Mimo kilku produkcji na wyłączność oraz funkcji umożliwiających współpracę z PS4, przenośne urządzenie nie cieszyło się dużą popularnością, ustępując miejsca smartfonom i konkurencyjnemu Nintendo 3DS.

    Na konsolę wydano kilka gier sygnowanych rozpoznawalnymi markami Sony, jak Killzone Najemnik czy Uncharted: Złota Orchłań, jednak sprzęt sprawdził się głównie do niewielkich tytułów niezależnych i japońskich gier RPG.

    uncharted_vita
    Na PS Vita wydano specjalną odsłonę Uncharted

    Vita najprawdopodobniej nie doczeka się jednak sukcesora. We wrześniu ubiegłego roku wiceprezes Sony Interactive Entertainment - Hiroyuki Oda - stwierdził, że firma nie ma w planach następcy platformy.

    Źródło: Gematsu

    Odwiedź oryginalną stroną artykułu

    Opinie użytkowników

    Rekomendowane komentarze

    Brak komentarzy do wyświetlenia



    Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

    Gość
    Dodaj komentarz...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

    Ładowanie

  • Podobna zawartość

    • Przez Gangst3r
      Sony rzekomo rozważa inwestycję w japońską fabrykę półprzewodników, w ramach której będzie współpracować z tajwańskim TSMC w celu zbudowania fabryki w Kumamoto. Warsztat – który ma produkować części do samochodów, czujniki obrazu z kamer i inne – będzie rzekomo kosztował miliardy, a japoński rząd na pokładzie zapłaci prawie połowę tej kwoty. Oprócz inwestowania w zakład, Sony będzie również najwyraźniej dążyć do przejęcia udziałów w organizacji utworzonej w celu zarządzania nim.
       
      Świat został dotknięty niedoborem półprzewodników po globalnej pandemii, która zmniejszyła podaż produktów elektronicznych, z tego powodu nastąpił kryzys na rynku elektroniki, w której znajdują się konsole, karty graficzne oraz wiele innych podzespołów. Ponadto TSMC jest zaniepokojone koncentracją swoich operacji na Tajwanie w związku z utrzymującymi się napięciami politycznymi z Chinami. Chociaż żadna z firm nie komentuje obecnie raportów, uważa się, że rzekoma fabryka półprzewodników może zostać otwarta już w 2024 r., Jeśli oczywiście otrzyma zielone światło.
    • Przez Gangst3r
      Grand Theft Auto 5 pochłonęło bagatela $268 mln, jak wynika z najnowszego odcinka Did You Know Gaming.
       
      To plasuje tą grę na piątym pod względem najdroższych produktów cyfrowej rozrywki wszech czasów i na trzecim miejscu jako najdroższa gra. Tylko Destiny i Call of Duty: Modern Warfare 2 były droższe w realizacji i promowaniu.
       
       
       
      Nic w tym dziwnego, ponieważ GTA 5 zdobyło 5 rekordów Guinness'a m.in. za fenomenalną sprzedaż. Reszta ciekawostek omawiania jest na filmiku (po angielsku).
       
       
       
       
       
    • Przez Gangst3r
      Ile gier cyfrowych zostanie utraconych, gdy Sony zamknie sklepy na PlayStation 3, PS Vita i PSP? Według VGC, patrzymy na około 2200 tytułów, których nie będzie można kupić na PlayStation w żadnej formie po zamknięciu serwerów PS3 i PSP, który ma nastąpić 2 lipca, a serwerów PS Vita 27 sierpnia.
       
      Jest tu kilka zastrzeżeń, na które warto zwrócić uwagę: jeśli kupisz jakiś tytuł przed podanymi wyżej datami, nadal będziesz mieć do niego dostęp na liście pobierania, więc nie zniknie on całkowicie na zawsze. Podobnie, wiele z 2200 gier, o których mowa powyżej, będzie nadal dostępnych do kupienia w innych witrynach sklepowych, takich jak Steam i Xbox.
       
      Jednak istnieje około 120 tytułów, które nigdy nie będą już dostępne do zakupu po dokonaniu tego posunięcia. VGC zestawił dane w następujący sposób, chociaż podkreśla, że tego rodzaju analiza jest trudna i mogą występować pewne niedokładności. Wynika to z rozbieżności, na przykład niektórych tytułów potencjalnie usuniętych z różnych witryn sklepowych w przeszłości. W związku z tym liczby te należy traktować jako raczej orientacyjne, a nie zimne, twarde fakty. Więc ile i na jaką platformę utracimy najwięcej cyfrowych gier po zamknięciu usługi Playstation Store przez Sony? Zajrzyjcie do stworzonej prze VGC listy poniżej:
      Około 730 cyfrowych gier PS3
      Około 630 cyfrowych gier PS Vita
      Niewielka liczba cyfrowych gier na PSP
      293 PlayStation Minis
      336 Klasyki PS2
      Około 260 klasyków z PS1

      Prawdopodobnie warto wspomnieć, że sprzęt PS3 zawsze będzie w stanie odtwarzać fizyczne dyski PS1, ponieważ jest to część zestawu funkcji sprzętu. Podobnie konsole PS3 pierwszej generacji mogą również odtwarzać dyski PS2. Wiele PlayStation Minis, takich jak Coconut Dodge, otrzymało ulepszone porty PS Vita - ale one również przestaną istnieć.
      Najważniejsze jest to, że niepokojąca liczba gier na PlayStation nie będzie już dostępna do kupienia i chociaż nie wszyscy będą zbyt zdenerwowani tą wiadomością, prawdopodobnie wszyscy możemy się zgodzić, że wolelibyśmy poznaj inny, mniej drastyczny wynik. Jeśli szukasz listy gier, które powinieneś kupić, póki jeszcze możesz, zapoznaj się z naszymi 10 grami na PS3 przeznaczonymi wyłącznie do użytku cyfrowego, które należy kupić, zanim firma Sony zamknie na dobre PS Store.
    • Przez Gangst3r
      Sony zamyka sklep PS Vita 27 sierpnia, pomimo opracowywania nowych gier na tę platformę. Krótkie powiadomienie - i słaba komunikacja ze strony właściciela platformy - spowodowały anulowanie wielu projektów w ciągu ostatnich 48 godzin, podczas gdy inni deweloperzy niezależni starają się ukończyć swoje tytuły w toku na czas...
       
      Producent zaprzestanie certyfikacji oprogramowania na swojej przenośnej platformie od 12 lipca, pozostawiając niezależnym zespołom tygodnie na dokończenie swoich gier - i malutkie okienko na ich sprzedaż. Dla deweloperów pokroju Lillymo Games - twórców Habroxii 2 - zaistniała sytuacja spowodowała anulowanie jej kolejnego tytułu. Inne wydawnictwa, takie jak Thief’s Roulette i Lazr zostały delikatnie mówiąc w potrzasku.
       
      Choć cała ta informacja nie zachwyca, możemy poinformować, że niektóre studia nadal pracują nad swoimi tytułami i co lepsze posuwają się naprzód. Przykładem na to jest Scourgebringer, który będzie miał nieco ponad 100 dni na sprzedaż swojej gry, w ich ślady podąża inny deweloper - Spooky Squid Games, który potwierdza, że będzie starać się wypuścić Russian Subway Dogs zgodnie z planem (choć ten tytuł pojawi się również na PS4) - a Suicidal Robot Games złożyło podobne zobowiązanie dla Hand Cannon Janky. Ten ostatni dokumentuje swoje postępy na Twitterze - choć szczerze nie wiem czy ktoś będzie chciał w to grać
       
      Choć wracając do sedna sprawy i tutaj warto zatrzymać się przy temacie relacji deweloperskich, a raczej ich totalny brak, bo cały ten scenariusz leży po stronie Sony. Jakby tego było mało niedawno firma Lillymo Games zakupiła zestaw deweloperski PS Vita, który został dostarczony przez właściciela platformy (czyt. Sony) bez dalszych informacji o zamiarze zamknięcia sklepu.
       
      Dostarczanie konsumentom tak krótkiego powiadomienia jest kiepskie, ale brak komunikacji z lojalnymi partnerami na rzecz rozwoju jest niewybaczalny.
    • Przez Gangst3r
      Mamy przykrą wiadomość dla posiadaczy przenośnych konsol PlayStation Vita. Oprócz przełączenia witryny sklepowej do trybu offline dostępnej na urządzeniu, firma Sony zapewniała również obsługę systemu przesyłania wiadomości pomiędzy użytkownikami konsoli. Jednak począwszy od 28 czerwca 2021 r. posiadacze PS Vita „nie będą już mogli korzystać z usługi przesyłania wiadomości”, czytamy w e-mailu od japońskiego giganta. Nie możemy sobie wyobrazić, że wiele osób aktywnie korzysta obecnie z systemu, ponieważ dokładnie tę samą funkcję można znaleźć na smartfonach za pośrednictwem aplikacji PlayStation, a także na konsolach PS5 i PS4. Jednak i ta usługa jest odbierana graczom tych urządzeń.
       
      Chociaż najprawdopodobniej po prostu odnosi się do różnych stref czasowych, e-mail zawiera postanowienie, że „wypowiedzenie rozpocznie się 28 czerwca 2021 r., [Rzeczywista] data wypowiedzenia może się różnić w zależności od regionu”. Nie mniej nie fakt ten nie podlega wątpliwości, że zakończenie systemu przesyłania wiadomości rozpocznie się we wspomnianej dacie. Może Sony utrzyma usługę nieco dłużej na wybranych terytoriach, które z niej korzystają najczęściej, takich jak Japonia czy Stany Zjednoczone? Choć to tylko spekulacja, więc nie należy tej informacji traktować dosadnie. Tak czy inaczej, musimy pożegnać się z usługą, której koniec zbliża się do nas z każdym kolejnym dniem.
       
      Tym samym możemy być pewni, że czas PS Vita w 2021 roku dobiega końca. 
       
       
      Kiedy ostatnio wysłałeś wiadomość ze swojego PS Vita? Daj nam znać w komentarzach poniżej.
  • Statystyki forum

    13 480
    Tematów
    48 139
    Odpowiedzi
  • Kto jest online?   0 użytkowników, 0 anonimowych, 88 gości (Zobacz pełną listę)

  • Statystyki użytkowników

    8 549
    Użytkowników
    23 331
    Najwięcej online
    Badiz971
    Najnowszy użytkownik
    Badiz971
    Rejestracja
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej witryny, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.