-
Popularne artykuły
-
Podobna zawartość
-
Przez Gangst3r
Sony rzekomo rozważa inwestycję w japońską fabrykę półprzewodników, w ramach której będzie współpracować z tajwańskim TSMC w celu zbudowania fabryki w Kumamoto. Warsztat – który ma produkować części do samochodów, czujniki obrazu z kamer i inne – będzie rzekomo kosztował miliardy, a japoński rząd na pokładzie zapłaci prawie połowę tej kwoty. Oprócz inwestowania w zakład, Sony będzie również najwyraźniej dążyć do przejęcia udziałów w organizacji utworzonej w celu zarządzania nim.
Świat został dotknięty niedoborem półprzewodników po globalnej pandemii, która zmniejszyła podaż produktów elektronicznych, z tego powodu nastąpił kryzys na rynku elektroniki, w której znajdują się konsole, karty graficzne oraz wiele innych podzespołów. Ponadto TSMC jest zaniepokojone koncentracją swoich operacji na Tajwanie w związku z utrzymującymi się napięciami politycznymi z Chinami. Chociaż żadna z firm nie komentuje obecnie raportów, uważa się, że rzekoma fabryka półprzewodników może zostać otwarta już w 2024 r., Jeśli oczywiście otrzyma zielone światło.
-
Przez Gangst3r
Grand Theft Auto 5 pochłonęło bagatela $268 mln, jak wynika z najnowszego odcinka Did You Know Gaming.
To plasuje tą grę na piątym pod względem najdroższych produktów cyfrowej rozrywki wszech czasów i na trzecim miejscu jako najdroższa gra. Tylko Destiny i Call of Duty: Modern Warfare 2 były droższe w realizacji i promowaniu.
Nic w tym dziwnego, ponieważ GTA 5 zdobyło 5 rekordów Guinness'a m.in. za fenomenalną sprzedaż. Reszta ciekawostek omawiania jest na filmiku (po angielsku).
-
Przez Gangst3r
Ile gier cyfrowych zostanie utraconych, gdy Sony zamknie sklepy na PlayStation 3, PS Vita i PSP? Według VGC, patrzymy na około 2200 tytułów, których nie będzie można kupić na PlayStation w żadnej formie po zamknięciu serwerów PS3 i PSP, który ma nastąpić 2 lipca, a serwerów PS Vita 27 sierpnia.
Jest tu kilka zastrzeżeń, na które warto zwrócić uwagę: jeśli kupisz jakiś tytuł przed podanymi wyżej datami, nadal będziesz mieć do niego dostęp na liście pobierania, więc nie zniknie on całkowicie na zawsze. Podobnie, wiele z 2200 gier, o których mowa powyżej, będzie nadal dostępnych do kupienia w innych witrynach sklepowych, takich jak Steam i Xbox.
Jednak istnieje około 120 tytułów, które nigdy nie będą już dostępne do zakupu po dokonaniu tego posunięcia. VGC zestawił dane w następujący sposób, chociaż podkreśla, że tego rodzaju analiza jest trudna i mogą występować pewne niedokładności. Wynika to z rozbieżności, na przykład niektórych tytułów potencjalnie usuniętych z różnych witryn sklepowych w przeszłości. W związku z tym liczby te należy traktować jako raczej orientacyjne, a nie zimne, twarde fakty. Więc ile i na jaką platformę utracimy najwięcej cyfrowych gier po zamknięciu usługi Playstation Store przez Sony? Zajrzyjcie do stworzonej prze VGC listy poniżej:
Około 730 cyfrowych gier PS3
Około 630 cyfrowych gier PS Vita
Niewielka liczba cyfrowych gier na PSP
293 PlayStation Minis
336 Klasyki PS2
Około 260 klasyków z PS1
Prawdopodobnie warto wspomnieć, że sprzęt PS3 zawsze będzie w stanie odtwarzać fizyczne dyski PS1, ponieważ jest to część zestawu funkcji sprzętu. Podobnie konsole PS3 pierwszej generacji mogą również odtwarzać dyski PS2. Wiele PlayStation Minis, takich jak Coconut Dodge, otrzymało ulepszone porty PS Vita - ale one również przestaną istnieć.
Najważniejsze jest to, że niepokojąca liczba gier na PlayStation nie będzie już dostępna do kupienia i chociaż nie wszyscy będą zbyt zdenerwowani tą wiadomością, prawdopodobnie wszyscy możemy się zgodzić, że wolelibyśmy poznaj inny, mniej drastyczny wynik. Jeśli szukasz listy gier, które powinieneś kupić, póki jeszcze możesz, zapoznaj się z naszymi 10 grami na PS3 przeznaczonymi wyłącznie do użytku cyfrowego, które należy kupić, zanim firma Sony zamknie na dobre PS Store.
-
Przez Gangst3r
Sony zamyka sklep PS Vita 27 sierpnia, pomimo opracowywania nowych gier na tę platformę. Krótkie powiadomienie - i słaba komunikacja ze strony właściciela platformy - spowodowały anulowanie wielu projektów w ciągu ostatnich 48 godzin, podczas gdy inni deweloperzy niezależni starają się ukończyć swoje tytuły w toku na czas...
Producent zaprzestanie certyfikacji oprogramowania na swojej przenośnej platformie od 12 lipca, pozostawiając niezależnym zespołom tygodnie na dokończenie swoich gier - i malutkie okienko na ich sprzedaż. Dla deweloperów pokroju Lillymo Games - twórców Habroxii 2 - zaistniała sytuacja spowodowała anulowanie jej kolejnego tytułu. Inne wydawnictwa, takie jak Thief’s Roulette i Lazr zostały delikatnie mówiąc w potrzasku.
Choć cała ta informacja nie zachwyca, możemy poinformować, że niektóre studia nadal pracują nad swoimi tytułami i co lepsze posuwają się naprzód. Przykładem na to jest Scourgebringer, który będzie miał nieco ponad 100 dni na sprzedaż swojej gry, w ich ślady podąża inny deweloper - Spooky Squid Games, który potwierdza, że będzie starać się wypuścić Russian Subway Dogs zgodnie z planem (choć ten tytuł pojawi się również na PS4) - a Suicidal Robot Games złożyło podobne zobowiązanie dla Hand Cannon Janky. Ten ostatni dokumentuje swoje postępy na Twitterze - choć szczerze nie wiem czy ktoś będzie chciał w to grać
Choć wracając do sedna sprawy i tutaj warto zatrzymać się przy temacie relacji deweloperskich, a raczej ich totalny brak, bo cały ten scenariusz leży po stronie Sony. Jakby tego było mało niedawno firma Lillymo Games zakupiła zestaw deweloperski PS Vita, który został dostarczony przez właściciela platformy (czyt. Sony) bez dalszych informacji o zamiarze zamknięcia sklepu.
Dostarczanie konsumentom tak krótkiego powiadomienia jest kiepskie, ale brak komunikacji z lojalnymi partnerami na rzecz rozwoju jest niewybaczalny.
-
Przez Gangst3r
Mamy przykrą wiadomość dla posiadaczy przenośnych konsol PlayStation Vita. Oprócz przełączenia witryny sklepowej do trybu offline dostępnej na urządzeniu, firma Sony zapewniała również obsługę systemu przesyłania wiadomości pomiędzy użytkownikami konsoli. Jednak począwszy od 28 czerwca 2021 r. posiadacze PS Vita „nie będą już mogli korzystać z usługi przesyłania wiadomości”, czytamy w e-mailu od japońskiego giganta. Nie możemy sobie wyobrazić, że wiele osób aktywnie korzysta obecnie z systemu, ponieważ dokładnie tę samą funkcję można znaleźć na smartfonach za pośrednictwem aplikacji PlayStation, a także na konsolach PS5 i PS4. Jednak i ta usługa jest odbierana graczom tych urządzeń.
Chociaż najprawdopodobniej po prostu odnosi się do różnych stref czasowych, e-mail zawiera postanowienie, że „wypowiedzenie rozpocznie się 28 czerwca 2021 r., [Rzeczywista] data wypowiedzenia może się różnić w zależności od regionu”. Nie mniej nie fakt ten nie podlega wątpliwości, że zakończenie systemu przesyłania wiadomości rozpocznie się we wspomnianej dacie. Może Sony utrzyma usługę nieco dłużej na wybranych terytoriach, które z niej korzystają najczęściej, takich jak Japonia czy Stany Zjednoczone? Choć to tylko spekulacja, więc nie należy tej informacji traktować dosadnie. Tak czy inaczej, musimy pożegnać się z usługą, której koniec zbliża się do nas z każdym kolejnym dniem.
Tym samym możemy być pewni, że czas PS Vita w 2021 roku dobiega końca.
Kiedy ostatnio wysłałeś wiadomość ze swojego PS Vita? Daj nam znać w komentarzach poniżej.
-
-
Statystyki forum
13 641
Tematów48 444
Odpowiedzi -
Kto jest online? 0 użytkowników, 0 anonimowych, 60 gości (Zobacz pełną listę)
Brak zarejestrowanych użytkowników online
-
Statystyki użytkowników