Skocz do zawartości
Przez Gangst3r

Microsoft otworzył wirtualne konsolowe muzeum Xbox z okazji 20. rocznicy marki

W tym roku wypadła 20. rocznica marki Xbox. Microsoft przygotował z tej okazji masę ciekawych gadżetów, promocji w sklepie Xbox oraz wypuścił nowe akcesoria w limitowanej wersji (zestawy słuchawkowe, kontrolery do konsoli Xbox Series X | S).
 
Jeśli myślicie, że na kilku nowinkach takich jak FanFest (ekskluzywne wydarzenia i promocje), możliwości pobrania kilku tapet i otrzymania dodatkowych gier z poprzedniej generacji w ramach wstecznej kompatybilności to mamy dla was jeszcze jedną nowinkę. Być może nie każdy zaczynał przygodę z marką Xbox od pierwszej konsoli, której premiera odbyła się dokładnie 15 listopada (w Stanach Zjednoczonych), to Microsoft przygotował coś specjalnie dla wszystkich fanów marki - Muzeum Xbox.
 
Można tam wejść bezpośrednio w cyfrowy świat historii marki i zobaczyć jak powstawała nie tylko pierwsza, ale każda kolejna konsola Xbox. Oprócz materiałów wideo z informacjami na temat powstawania pierwszej konsoli Xbox znajdziemy również takie ciekawostki jak pierwsze szkice i projekty sprzętu.
 
Po zalogowaniu możemy uzyskać informacje na temat naszego konta i przeglądnąć całą naszą historię pobytu z marką.
 
 
Czy już odwiedziłeś Muzeum Xbox? Jakie podobała ci się wędrówka po wirtualnym muzeum? Jak zwykle czekamy na Twoją wypowiedź w sekcji komentarzy poniżej.
Czytaj więcej..
Przez Gangst3r

Wersje dla nowej generacji gier Cyberpunk 2077 i Wiedźmin 3 zostały opóźnione do 2022 roku

Mamy złe wieści, ponieważ CD Projekt Red potwierdził dzisiaj, że wersje ich gier przygotowane specjalnie dla nowej generacji Xbox Series X | S i PS5 zarówno Cyberpunk 2077, jak i Wiedźmin 3 będą dostępne dopiero w 2022 roku, a nie jak wcześniej zapowiadano w 2021 roku.
 
W opublikowanym dziś raporcie wyjaśniono, że "na podstawie zaleceń dostarczonych przez osoby nadzorujące rozwój, zdecydowano się przeznaczyć dodatkowy czas na oba projekty". Nowej generacji wersja Cyberpunk 2077 pojawi się w pierwszym kwartale 2022 roku, a Wiedźmin 3 w drugim kwartale 2022 roku.
 
Nikt z nas nie jest prawdopodobnie zbyt zaskoczony opóźnieniem Cyberpunk 2077, ale Wiedźmin 3 wydaje się trochę mniej nieoczekiwanym projektem na tej liście, biorąc pod uwagę, że gra ma już przeszło 6 lat, a za sobą sporo modyfikacji usprawniających jej mechanikę oraz animacje graficzne.
 
Ostatecznie wszyscy będziemy musieli poczekać trochę dłużej, aby uzyskać praktyczne informacje o tych bezpłatnych aktualizacjach dla nowej generacji.
 
Co sądzisz o opóźnieniu przejścia na Cyberpunk 2077 i Wiedźmina 3 na Xbox Series X|S oraz PS5? Powiedz nam poniżej.
Czytaj więcej..
Przez Gangst3r

Ubisoft podobno pracuje nad nową główną serią gry Splinter Cell

Mamy dziś więcej ekscytujących wiadomości do przekazania, ponieważ według nowego raportu, Ubisoft w końcu pracuje nad zupełnie nową grą Splinter Cell! Ten raport pochodzi od doświadczonego w branży gier Toma Hendersona i ludzi z Video Games Chronicle - warto śledzić ten serwis ponieważ dużo znajdujących się tam informacji często się potwierdza.
 
Według ich "źródła" publikacji, nadchodzący tytuł zmierza do "odzyskania sfrustrowanych fanów, rozgoryczonych ostatnimi wysiłkami w sprawie ożywienia serii w przestrzeni mobilnej i VR". Jak twierdzą, gra jest jeszcze we wczesnej fazie produkcji, prowadzonej przez studio spoza tradycyjnej bazy Ubisoftu w Montrealu, a całość może zostać ogłoszona dopiero w przyszłym roku.
 
Ubisoft został podobno poproszony przez VGC o komentarz w tej sprawie, ale firma odmówiła udzielenia odpowiedzi.
 
Jak zapewne wiecie, od 2013 roku nie pojawiła się żadna gra głównego nurtu trylogii Splinter Cell, więc czekaliśmy prawie dekadę na tę pozorną kontynuację. Po prostu trzymamy kciuki i palce u nóg, że ta informacja się niebawem potwierdzi.
 
Jakie są twoje przemyślenia na ten temat? Daj nam znać w sekcji komentarzy poniżej.
Czytaj więcej..
Przez Gangst3r

Nowa aktualizacja oprogramowania układowego PS5 jest już dostępna do pobrania

Sony właśnie wydało kolejną aktualizację oprogramowania systemowego PlayStation 5. Kilka tygodni po pojawieniu się największej jak dotąd aktualizacji oprogramowania układowego PS5, które wprowadza między innymi obsługę dysków SSD na szynie PCI 4.0 M.2 NVME dostępna jest nowa łatka, gotowa do pobrania i zainstalowania już teraz.
 
Najnowsza wersja aktualizacji oprogramowania układowego PS5 to 21.02-04.02.00 i ma 913,7 MB. Nie oczekujcie jednak, że ta aktualizacja wprowadzi duże, zauważalne zmiany - ulubiona notatka wszystkich powraca.
 
"Ta aktualizacja oprogramowania systemowego poprawia wydajność systemu."
Zamknij oczy. Niech słowa rozbrzmiewają echem w twoim umyśle. To stwierdzenie oznacza naszą przeszłość i przyjdzie do nas ponownie w przyszłości. To relaksujące, prawda? Eh... może na tym zakończmy tą ironię.
 
Po powrocie do pokoju pobierz aktualizację oprogramowania układowego PS5, aby utrzymać konsolę w jak najlepszej formie. Następnym razem postaramy się skupić na większych wydaniach aktualizacji, które wprowadzają coś więcej, niż.... poprawioną wydajność systemu (do czego już zdążyłem przywyknąć na moim Realme 7 Pro w oczekiwaniu na Androida 12).
 
A wy już pobraliście swoje aktualizacje na PS5? Dajcie znać w komentarzach poniżej.
Czytaj więcej..

Xblast - nowy modchip do Xboxa!


Rekomendowane odpowiedzi

Tak, to nie pomyłka. Wkrótce pojawi się nowy modchip do Xboxa 1 generacji. Po 14 latach od premiery konsoli, na scenie dalej „się dzieje”! Autorem projektu jest Kanadyjczyk, Benjamin F. D. znany jako „bennydiamond” z forum AssemblerGames https://www.assemblergames.com/forums/forum.php

 

Zaczęło się od modyfikacji chińskiego Aladdina XT2+. Benny wymienił kość pamięci na większą oraz napisał nowy firmware, dzięki któremu Aladdin zyskał obsługę 2 bios-banków, ochronę przed zapisem oraz poprawione działanie sygnału LFRAME dla konsol 1.6. Wsad został opublikowany, wystarczy programator JTAG (oraz opcjonalnie pojemniejsza kość SST) aby samodzielnie wykonać upgrade Aladdina. https://www.assemblergames.com/forums/showthread.php?52234-And-the-Aladdin-XT-became-a-decent-modchip

 

Kolejnym  etapem było zaprojektowanie własnego urządzenia, które wypełni lukę po trudno dostępnych, zaawansowanych modchipach 4-tej generacji (typu SmartXX, Xenium, Xecuter 3).


Xblast – bo tak nazywa się nowy modchip, posiada własny OS open-source oraz szereg ciekawych funkcji.
Najważniejsza sprawa, czyli co oferuje sam hardware Xblasta:
- pamięć flash 1MB, podzielona na banki 1x512kB + 2x256kB z czego ostatni bank zajmuje OS
- obsługa wyświetlaczy LCD wraz z kontrolą jasności i kontrastu
- kontrola sygnału D0 (można załadować bios z TSOPu)
- poprawione działanie sygnału LFRAME w konsolach 1.6
- możliwość naprawy TSOPu po nieudanym flashu (podobnie jak w modchipie Chameleon, działa tylko w niektórych przypadkach)
- podział TSOP na 2x512kB + sterowanie (tylko konsole 1.0/1.1)
- wyjście do wysterowania zewnętrznych układów poprzez aplikacje/skrypty
- wejście do odczytu informacji z zewnętrznych układów poprzez aplikacje/skrypty

 

Software, czyli co potrafi Xblast-OS:
- jedna wersja dla wszystkich wersji konsol
- flash biosu z płyty, dysku oraz przez przeglądarkę. Program automatycznie dopasowuje rozmiar biosu do bios-banku.
- formatowanie dysku, w tym dużych partycji 1TB wymagających klastra 64kB
- blokowanie/odblokowanie dysku, w tym opcja awaryjna (program spróbuje odblokować dysk jednym z „uniwersalnych” haseł)
- zmiana regionu konsoli, trybów wyświetlania
- wiele opcji związanych z EEPROMEM (naprawa, edycja, wczytanie z pliku)
- testowanie dodatkowej pamięci RAM (dotyczy konsol ze 128MB RAM). Program potrafi wskazać, która kość jest wadliwa lub źle wlutowana.
- ładowanie ustawień z pliku tekstowego na dysku konsoli
- obsługa skryptów (można napisać własne instrukcje, np. zadana prędkość wentylatora i kolor diody w zależności od wczytanego biosu. Duże pole do popisu przy wykorzystaniu wyjść/wejść zewnętrznych Xblasta)


Projekt jest jeszcze w fazie beta, autor szlifuje kod i mogą pojawić się nowe funkcje. Co ciekawe, sam OS można odpalić na każdej konsoli, zarówno z dysku (plik .XBE) jak i z dowolnego modchipa (jako bios 256kB). Oczywiście niektóre funkcje będą wymagały Xblasta na pokładzie. 
Postępy można śledzić tutaj https://www.assemblergames.com/forums/showthread.php?52381-%28WIP%29-New-modchip-coming-in
Natomiast chętni do przetestowania OS-u mogą pobrać go tutaj:  https://www.mediafire.com/?rl756fketu1xe0g

Zdjęcia prototypowego egzemplarza: http://imgur.com/a/x3w34#0

Finalnej wersji można spodziewać się za kilka miesięcy.

SERWIS, PRZERÓBKI, CZĘŚCI XBOX 1 - INFO NA PW/GG

 

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wow! Jestem pod dużym wrażeniem poczynań na scene Xbox 1 :P A jż myślałem, że Deamcast ma najlepszą scenę EVER, która działa po dziś dzień i można zrobić wiele ciekawych rzeczy z tym sprzęcikiem.

 

XBlast mnie zaskoczył kilkoma funkcjami, z którymi zazwyczaj ludzie walczyli z programatorami :P

Możliwość korzystania z TSOP Flashu i Modchipa do mnie przemawia w zupełności :P Testowanei ramu wypada również ciekawie. Projekt pene zyska uznanie ponieważ Xbox jest jeszcze w użytku :P

 

MrMajst3r dzięki za świetnego newsa! Ta informacja pewnie przyda się tym, którzy nie wiedzieli co jeszcze mogą zrobić ze swoim poczciwym XBox'em :P

Gangst3r+PL.png 2877598.png

 

Newsy, ciekawostki, zapowiedzi oraz wiele więcej znajdziesz na - Portalu XboxArcade.pl

 

 

Masz problem lub pytanie zadaj je na forum! Nie pomagam na pw i gg od tego jest forum.

Korzystając z forum zapoznaj się z Regulaminem.
 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 8 miesięcy temu...

Po kilku miesiącach ciszy w temacie, bennydiamond wreszcie poinformował nas o gotowym produkcie!

13 listopada ruszy sprzedaż pierwszej, limitowanej wersji Xblasta - V1 Pre-Edition. Wyprodukowanych zostało 65 sztuk.

 

Różnice w stosunku do seryjnej wersji:

- grubsza płytką PCB,

- napis "Thank you for support" na PCB,

- ręcznie lutowane elementy i testowanie,

- fioletowe elementy (PCB, dioda aktywności, opakowanie antystatyczne)

- solidne (przewlekane) złącze LPC z pozłacanymi stykami,

- oprogramowanie wykryje modchip jako wersję "Pre Edition", napis będzie w kolorze złotym, a tło fioletowe (standardowo napis jest zielony a tło niebieskie);

 

Cena 40$ + koszt wysyłki (około 8$).

Szczegóły, zdjęcia tutaj http://www.xbmc4xbox.org.uk/forum/viewtopic.php?f=13&t=2937&start=60#p31889

 

Myślę, że to dobra okazja dla fanów Xboxa aby zakupić unikalny modchip o dużych możliwościach.

SERWIS, PRZERÓBKI, CZĘŚCI XBOX 1 - INFO NA PW/GG

 

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawie jak RGH ;)  dla xbox classic. Dzieje się, cena pewnie spadnie jak zaczną produkować klony raczej. Ciekawe czy w ogóle chińczykom będzie się chciało kopiować chip i wchodzić w ten segment konsol old generation ?.

 

Jak ktoś zakupi niech pochwali się i zrobi recenzje chipa made in PL

Edytowane przez iras
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprzęt retro, więc chip podejdzie dla koneserów klasyki - xbox classic rzecz jasna. Podejrzewam, że może być jedyną deską ratunku dla części zbrickowanych konsol i to na plus. Bo gdzie dziś szukać chipa do xboxa tylko z rynku wtórnego raczej a tu taka niespodzianka. Powiem, że miły gest tego Pana za poświęcony czas i zaprojektowanie "chipa" brawo i jeszcze raz brawo.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej witryny, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.