Jump to content

Microsoft otworzył wirtualne konsolowe muzeum Xbox z okazji 20. rocznicy marki

W tym roku wypadła 20. rocznica marki Xbox. Microsoft przygotował z tej okazji masę ciekawych gadżetów, promocji w sklepie Xbox oraz wypuścił nowe akcesoria w limitowanej wersji (zestawy słuchawkowe, kontrolery do konsoli Xbox Series X | S).
 
Jeśli myślicie, że na kilku nowinkach takich jak FanFest (ekskluzywne wydarzenia i promocje), możliwości pobrania kilku tapet i otrzymania dodatkowych gier z poprzedniej generacji w ramach wstecznej kompatybilności to mamy dla was jeszcze jedną nowinkę. Być może nie każdy zaczynał przygodę z marką Xbox od pierwszej konsoli, której premiera odbyła się dokładnie 15 listopada (w Stanach Zjednoczonych), to Microsoft przygotował coś specjalnie dla wszystkich fanów marki - Muzeum Xbox.
 
Można tam wejść bezpośrednio w cyfrowy świat historii marki i zobaczyć jak powstawała nie tylko pierwsza, ale każda kolejna konsola Xbox. Oprócz materiałów wideo z informacjami na temat powstawania pierwszej konsoli Xbox znajdziemy również takie ciekawostki jak pierwsze szkice i projekty sprzętu.
 
Po zalogowaniu możemy uzyskać informacje na temat naszego konta i przeglądnąć całą naszą historię pobytu z marką.
 
 
Czy już odwiedziłeś Muzeum Xbox? Jakie podobała ci się wędrówka po wirtualnym muzeum? Jak zwykle czekamy na Twoją wypowiedź w sekcji komentarzy poniżej.
Read more...

Wersje dla nowej generacji gier Cyberpunk 2077 i Wiedźmin 3 zostały opóźnione do 2022 roku

Mamy złe wieści, ponieważ CD Projekt Red potwierdził dzisiaj, że wersje ich gier przygotowane specjalnie dla nowej generacji Xbox Series X | S i PS5 zarówno Cyberpunk 2077, jak i Wiedźmin 3 będą dostępne dopiero w 2022 roku, a nie jak wcześniej zapowiadano w 2021 roku.
 
W opublikowanym dziś raporcie wyjaśniono, że "na podstawie zaleceń dostarczonych przez osoby nadzorujące rozwój, zdecydowano się przeznaczyć dodatkowy czas na oba projekty". Nowej generacji wersja Cyberpunk 2077 pojawi się w pierwszym kwartale 2022 roku, a Wiedźmin 3 w drugim kwartale 2022 roku.
 
Nikt z nas nie jest prawdopodobnie zbyt zaskoczony opóźnieniem Cyberpunk 2077, ale Wiedźmin 3 wydaje się trochę mniej nieoczekiwanym projektem na tej liście, biorąc pod uwagę, że gra ma już przeszło 6 lat, a za sobą sporo modyfikacji usprawniających jej mechanikę oraz animacje graficzne.
 
Ostatecznie wszyscy będziemy musieli poczekać trochę dłużej, aby uzyskać praktyczne informacje o tych bezpłatnych aktualizacjach dla nowej generacji.
 
Co sądzisz o opóźnieniu przejścia na Cyberpunk 2077 i Wiedźmina 3 na Xbox Series X|S oraz PS5? Powiedz nam poniżej.
Read more...

Ubisoft podobno pracuje nad nową główną serią gry Splinter Cell

Mamy dziś więcej ekscytujących wiadomości do przekazania, ponieważ według nowego raportu, Ubisoft w końcu pracuje nad zupełnie nową grą Splinter Cell! Ten raport pochodzi od doświadczonego w branży gier Toma Hendersona i ludzi z Video Games Chronicle - warto śledzić ten serwis ponieważ dużo znajdujących się tam informacji często się potwierdza.
 
Według ich "źródła" publikacji, nadchodzący tytuł zmierza do "odzyskania sfrustrowanych fanów, rozgoryczonych ostatnimi wysiłkami w sprawie ożywienia serii w przestrzeni mobilnej i VR". Jak twierdzą, gra jest jeszcze we wczesnej fazie produkcji, prowadzonej przez studio spoza tradycyjnej bazy Ubisoftu w Montrealu, a całość może zostać ogłoszona dopiero w przyszłym roku.
 
Ubisoft został podobno poproszony przez VGC o komentarz w tej sprawie, ale firma odmówiła udzielenia odpowiedzi.
 
Jak zapewne wiecie, od 2013 roku nie pojawiła się żadna gra głównego nurtu trylogii Splinter Cell, więc czekaliśmy prawie dekadę na tę pozorną kontynuację. Po prostu trzymamy kciuki i palce u nóg, że ta informacja się niebawem potwierdzi.
 
Jakie są twoje przemyślenia na ten temat? Daj nam znać w sekcji komentarzy poniżej.
Read more...

Nowa aktualizacja oprogramowania układowego PS5 jest już dostępna do pobrania

Sony właśnie wydało kolejną aktualizację oprogramowania systemowego PlayStation 5. Kilka tygodni po pojawieniu się największej jak dotąd aktualizacji oprogramowania układowego PS5, które wprowadza między innymi obsługę dysków SSD na szynie PCI 4.0 M.2 NVME dostępna jest nowa łatka, gotowa do pobrania i zainstalowania już teraz.
 
Najnowsza wersja aktualizacji oprogramowania układowego PS5 to 21.02-04.02.00 i ma 913,7 MB. Nie oczekujcie jednak, że ta aktualizacja wprowadzi duże, zauważalne zmiany - ulubiona notatka wszystkich powraca.
 
"Ta aktualizacja oprogramowania systemowego poprawia wydajność systemu."
Zamknij oczy. Niech słowa rozbrzmiewają echem w twoim umyśle. To stwierdzenie oznacza naszą przeszłość i przyjdzie do nas ponownie w przyszłości. To relaksujące, prawda? Eh... może na tym zakończmy tą ironię.
 
Po powrocie do pokoju pobierz aktualizację oprogramowania układowego PS5, aby utrzymać konsolę w jak najlepszej formie. Następnym razem postaramy się skupić na większych wydaniach aktualizacji, które wprowadzają coś więcej, niż.... poprawioną wydajność systemu (do czego już zdążyłem przywyknąć na moim Realme 7 Pro w oczekiwaniu na Androida 12).
 
A wy już pobraliście swoje aktualizacje na PS5? Dajcie znać w komentarzach poniżej.
Read more...
  • Popularne artykuły

  • 180 posts in this category

    1. Ten "nielegalny" nowy emulator zamienia Twój telefon z Androidem w Nintendo Switch

      Nie od dziś wiadomo, że system Android jest tak wyjątkową platformą, pozwalającą zamienić nasz smartfon w wybrana starą konsolę. Obok znanych emulatorów konsol zarówno tych stacjonarnych oraz przenośnych, pojawił się kolejny - lecz tym razem stosunkowo młodej konsoli, którą jest Nintendo Switch.
      W Internecie pojawił się nowy emulator, który rzekomo pozwala na uruchomienie gier z Nintendo Switch na urządzeniach z Androidem - ale warto wcześniej przeczytać ten artykuł zanim ruszysz wklepywać stosowne hasło do popularnej wyszukiwarki...

      Emulator jest zdecydowanie bardzo podejrzany, ponieważ posiada spreparowany kod, który pojawia się w sporej ilości plików ze skradzionego emulatora PC Switch firmy Yuzu. I pomimo tego, że ten kod jest objęty licencją GPLv2, to emulator, o którym mowa bazujący na ich kodzie pozostaje zamkniętym źródłem - podaje XDA Developers.
       
       
      Oprócz naruszenia licencji typu open source aplikacji innej firmy, emulator wymaga od użytkowników utworzenia konta i zalogowania się, zanim będzie można z niego korzystać, co różni się od wszystkich innych emulatorów Androida, z których kiedykolwiek korzystałem. Mimo że strona twierdzi, że za emulatorem stoi amerykańskie studio, sama aplikacja jest pełna chińskiego tekstu i niedokładnych tłumaczeń na język angielski.
       
       
       
      Obecnie emulator działa tylko z pewnym kontrolerem, który w obecnej chwili nie jest nawet oficjalnie dostępny, a zamówienia w przedsprzedaży są otwarte już od 100 USD. DRM kontrolera emulatora jest głęboko chroniony za pomocą szyfrowania w czasie wykonywania, programów ładujących klasy niestandardowej i innych środków zapewniających, że aplikacja nie może być używana samodzielnie. To wszystko jest bardzo dziwne i na waszym miejscu podchodziłbym bardzo sceptycznie do tego emulatora. Mimo to istnieją dowody na to, że faktycznie działa, przynajmniej w niektórych grach. Może to być podejrzane, ale fajnie jest zdać sobie sprawę, że Twój Switch może teraz zostać uruchomiony na systemie Android, mimo wszystko radzę podejść do tego tematu sceptycznie i  zostać przy odpowiedniku na PC.

      0 comments
      625 views
    2. Gry z NES'a w 3D i VR - nowy emulator dostępny na Steam!

      Czy ktoś z was miał kiedyś ochotę zobaczyć remake klasycznej gry z konsoli NES w 3D lub VR np. Super Mario Bros? Jeśli tak, to teraz jest to możliwe, ale nie za sprawą remake od Nintendo, lecz emulatora rozwijanego od 5 lat przez grupę geodstudio, który własnie pojawił na platformie Steam.
       
       
      3dSen, bo tak brzmi nazwa potrafi uruchamiać klasyki z konsoli NES w pełnym 3D oraz VR. Cieakwą opcją w 3dSen możliwość dowolnego ustawienia kamery podczas zabawy, dzięki czemu można grać chociażby w rzucie izometrycznym. Zobaczcie sami:
       
       
      Na emulatorze w nowej oprawie możemy uruchomić 69 gier. Pośród nich oprócz wspomnianego wyżej Super Mario Bros można znaleźć takie tytuły jak Contra, Donkey Kong, Popeye czy Mappy. Pełną listę znajdziecie poniżej:
       
      Adventure Island Adventure Of Lolo Adventure Of Lolo 2 Adventure Of Lolo 3 Antarctic Adventure Arkanoid Balloon Fight Batman Battle City Battle Kid Bomberman Bubble Bobble Castlevania Chip 'n Dale: Rescue Rangers Circus Charlie City Connection Clu Clu Land Contra Dig Dug Donkey Kong Donkey Kong 3 Donkey Kong JR DrMario Duck Hunt Duck Tales Duck Tales 2 Elevator Action Excitebike Flappy Bird Flappy Bird FPV Galaga Ghosts 'N Goblins Goonies Gyromite Hogan's Alley Ice Climber Journey to Silius Kungfu Legacy Of The Wizard Legend of Kage Legend of Zelda Lode Runner Mappy Mario Bros. Mega Man 1 MegaMan 2 MegaMan 3 Metroid Micro Mages Pacman Pinball Pooyan Popeye Road Fighter Shadow Of Ninja - Kage Shatterhand Snow Brothers Spy Hunter Super Bat Puncher Super Mario Bros. Super Mario Bros. 3 Tetris Nintendo Tetris Tengen TwinBee Urban Champion Wild GunMan Wrecking Crew Yie Ar Kung-Fu Zooming Secretary  
       
       
      3dSen nie jest darmowy i na Steam można go nabyć w niewygórowanej cenie 35,99 złotych (do 9 lipca obowiązuje jednak cena promocyjna w wysokości 32,39 złotych).

      0 comments
      400 views
    3. Jak SSD wpływa na wydajność w grach?

      Nowa technologia świetnie zastępuje poprzednią generację "twardzieli", która dominuje głównie pod względem szybkości przesyłania danych.
       
      Instalacja gry na dysku SSD drastyczne zmniejsza czas ładowania, który w nich występuje, a to za sprawą szybkości transferu danych na dyskach SSD (wynoszącą ponad 400 MB/s), która jest znacznie wyższa, niż ta dostępna starych dyskach twardych, gdzie dostarczana prędkość wynosiła ok 170 MB/s.
       
      Oczywiście dysk SSD nie zastąpi nam poprawy jakości w grach ponieważ przy doborze takiego nośnika pamięci ważny jest zarówno moc CPU jak i GPU. Bez nich
       
      Jakość poprawy widoczna jest przy oprogramowaniu np. instalując na nim system Windows zauważymy sporą poprawę w szybkości ładowania systemu od uruchomienia do pulpitu. Na tradycyjnym dysku można trzymać nasze pliki, a na dysku SSD programy, które często uruchamiamy. Poprawa wydajności jest widoczna gołym okiem.
       
       
       
      Jeśli chodzi o zakup to ogólnie zalecamy największy dysk jaki tylko jesteście w stanie kupić. Naszym faworytem jest dysk Crucial MX100 SSD 512GB, którego prędkość zapisu sięga 500 MB/s! W testach jego faktyczna prędkość zapisu wyniosła 474 MB/s a przeniesienie ok 30 GB zajęło aż 191 sekund!
       
       
       
      Najlepszą wydajność dysku z pamięcią zapisu flash osiągniesz na złączu PCIe, ale obecnie takie dyski są bardzo drogie. Dobry dysk znanej marki o pojemności 512 GB to koszt ok. 1500 zł. Dlatego polecam jeszcze poczekać z ich zakupem ponieważ cena wraz z rosnącą konkurencją zacznie szybko spadać.
       
      Jedynie o czym należy pamiętać przy kupnie takiego dysku w porównaniu do tego na złączu SATA jest możliwość obsługi przez Bios nowego standardu jakim jest NVMe. Nowe dyski Intela z serii 750 są szybkie jak cholera, ale wymagają obsługi NVMe, a sprawy komplikują się, gdy jeden z twoich portów PCIe jest używany przez inny komponent. Dlatego polecamy poczekać na nowsze płyty główne, które dadzą nam możliwość korzystania z portów PCIe niezależnie.
       
       
       
      Podsumowując, pomimo, że dyski SSD są bardzo szybkie to inwestycja w wersje SATA, przy obecnych standardach i nowszych grach wydaje się być mało trafna. Moim zdaniem lepiej poczekać na poprawną obsługę dysków poprzez port PCIe, który zagwarantuje najlepszą możliwą prędkość odczytu i zapisu co posłuży nam latami.
       
       

      9 comments
      399 views
    4. E3 2021 już potwierdzone - pojawią się takie firmy jak Nintendo, Xbox, Capcom...

      Stowarzyszenie zajmujące się oprogramowaniem rozrywkowym ogłosiło swoje plany na tegoroczne targi E3 (Electronic Entertainment Expo), ujawniając, że na pokładzie jest już kilku głównych wydawców - w tym Microsoft Xbox oraz Nintendo (póki co brak odpowiedzi ze strony Sony, choć o ich obecność nie będziemy musieli się martwić).
      „Przeobrażona na nowo, całkowicie wirtualna” wersja targów E3 wystartuje od soboty 12do wtorku 15 czerwca. ESA twierdzi, że „programiści będą prezentować najnowsze wiadomości i gry bezpośrednio fanom na całym świecie” co w dobie obecnej pandemii sugeruje, że będą to wyłącznie transmisje na żywo, które będą dostępne dla wszystkich za darmo.
       
      Co do wydawców, którzy już się zapisali? Oto pełna lista do tej pory:
       
      Wydawcy gier na targach E3 2021
      Xbox
      Nintendo
      Capcom
      Konami
      Ubisoft
      Take-Two Interactive
      Gry Warner Bros.
      Koch Media
      ... i więcej w przyszłości!

      Stanley Pierre-Louis, prezes i dyrektor generalny ESA, podzielił się następującymi informacjami w komunikacie prasowym:
      „Przez ponad dwie dekady targi E3 były głównym miejscem prezentacji tego, co najlepsze w branży gier wideo, jednocześnie jednocząc świat poprzez gry. Tegoroczne targi E3 przekształcamy w bardziej integracyjne wydarzenie, ale nadal będziemy starać się podekscytować fanów dużymi nowościami i okazjami, które sprawiają, że to wydarzenie pozostanie nieodzownym centrum gier wideo”.
       

      Podczas gdy E3 2021 będzie wydarzeniem tylko online, ESA ma nadzieję, że powróci do fizycznej scenerii już w 2022 r.
       
      Nie możesz się doczekać powrotu E3 do normalnego wydarzenia? Czy tęskniłeś za tym w zeszłym roku? Dajcie nam znać w komentarzach.

      0 comments
      357 views
    5. Zobacz jak oglądać wydarzenie Gamescom na żywo w tym tygodniu!

      Być może nie byliśmy w stanie cieszyć się coroczna prezentacją E3 w tym roku, ale niemiecka impreza Gamescom pomimo kryzysu ekonomicznego związanego z pandemią COVID-19 ma się odbyć, choć w formacie cyfrowym, a nie na żywo.
       
      Wydarzenie będzie trwać przez kilka dni od czwartku do niedzieli i rozpocznie się [początkowo jako Opening Night Live - dwugodzinną ekstrawagancją prezentacją prowadzoną przez Geoffa Keighleya, w ramach, której zaprezentowane zostanie co najmniej 38 tytułów od 18 wydawców.
      Najlepiej nieco złagodzić swoje oczekiwania, ponieważ tylko „niektóre” z nich będą stanowić zapowiedzi nowych gier, ale nadal wygląda na to, że będzie to interesujące wydarzenie, w tym ujawnienie rozszerzenia kampanii DOOM Eternal, możliwe wiadomości dotyczące Age of Empires III : Definitive Edition i aktualizacje szerokiej gamy już zapowiedzianych tytułów.
       
      Pre-Show rozpocznie się dokładnie o 19:30, 27 sierpnia (czwartek), natomiast o 20:00 tego samego dnia odbędzie się główna prezentacja imprezy.
       
       
      Impreza potrwa od 27.08 - 30.08.2020. Mamy nadzieję, że pojawi się coś ciekawego związanego z nadchodzącymi konsolami od Sony i Microsoftu.
       
      Dajcie znać w komentarzach czy będziecie razem z nami oglądali tą imprezę. Kanał wideo pojawi się również na Forum.

      1 comment
      342 views
    6. Dreamcast Mini - Sega zapowiada kolejną miniaturową konsolę

      Yosuke Okunari - pracownik Sega, który był mocno zaangażowany w wiele ostatnich przedsięwzięć firmy w stylu retro, w tym linię Sega Ages i Mega Drive Mini - zasugerował, że firma może zająć się „Dreamcast Mini” w najbliższej przyszłości.
      Ostatnia ważna wyprawa firmy Sega do świata domowych konsol odbyła się właśnie z konsolę Dreamcast na której gościły takie tytuły, jak Soul Calibur, Crazy Taxi, Shenmue i Skies of Arcadia, choć pomimo silnej sprzedaży w Ameryce Północnej Dreamcast nie mógł wyciągnąć firmy z dziury, w której znalazł się podążając za słabymi wynikami Saturna i wkrótce stało się jasne, że rynek idzie na korzyść nadchodzącego PlayStation 2 od Sony, który w efekcie sprzedał się w oszałamiającej liczbie 155 milionów sztuk, zaś konsola od Segi jedyne 9,13 miliona sztuk.
      W rozmowie z Famitsu w wywiadzie przetłumaczonym przez Roberta Sephazona, współpracownika Nintendo Life, Okunari mówi:
       
      Okunari twierdzi, że nie będą w stanie wypuścić na rynek kolejnej mini-konsoli ze względu na czas, który najwcześniej pojawić się może w przyszłym roku - czyli, innymi słowy, dwa lata po wydaniu Mega Drive Mini. Ze względu na wysokie koszty i czas potrzebny do opracowania kolejnego projektu, Sega wybiera ten, który ma najbardziej realistyczny potencjał odniesienia sukcesu na globalnym rynku.
       
      Nie oznacza to oczywiście, że Dreamcast Mini nie ujrzy światła dziennego, lecz trzeba zwrócić uwagę, że taki SG1000 Mini byłby łatwiejszy z technicznego punktu widzenia, a Master System Mini mógłby być opłacalny, ponieważ Sega niedawno wydała Game Gear Micro, który jest oparty o przenośną konsolę, która ma bardzo podobną architekturę do 8-bitowego rywala firmy Segi, czyli NES.
      Okunari dodaje:
       
      W dzisiejszych czasach emulacja Dreamcasta jest na bardzo zaawansowanym etapie (patrz Redream), więc konkretny system miałby sporo sensu dla rozwijającej się linii minikonsol od Segi - należy dodać, że maszyna jest stosunkowo dobrze znana na całym świecie, pomimo tak niewielkiej sprzedaży liczby jednostek w tamtych czasach.
       
      Osobiście mam nadzieję, że projekt Sega Dreamcast Mini ujrzy światło dzienne, ponieważ chciałbym sobie taką konsolkę położyć obok starszego brata w oryginalnej wersji, która cały czas zajmuje miejsce obok telewizora....

      1 comment
      337 views
    7. Lodówki Xbox Mini będą szeroko dostępne pod koniec tego roku!

      Mini lodówki wzorowane na wyglądzie najnowszej konsoli Xbox - tak to prawda, Microsoft wpadł na ten szalony pomysł na początku tego roku, ale dopiero teraz wiemy oficjalnie, że początkowo uważany przez fanów żart ze strony Microsoftu okazał się zaskakującą prawdą. Póki te informacje nie zostały potwierdzone, pomijaliśmy newsy tego pokroju, które mogłyby wprowadzać was czytelników w błąd.
       
      Aktualnie projekt jest w fazie testów a zespół Xbox za niego odpowiedzialny obiecał oficjalnie wyprodukować mini lodówki Xbox Series X po wygraniu konkursu na Twitterze na początku zeszłego miesiąca, ale do tej pory nadal istniały wątpliwości, ile z nich zostanie wprowadzonych do produkcji.
      Na szczęście te obawy, rozwiał Aaron Greenberg, dyrektor generalny działu marketingu Xbox Games, który zasugerował, że mini lodówki Xbox Series X będą szeroko dostępne po ich pojawieniu się na rynku, co ma nastąpić „jeszcze w tym roku”.
       
       
      Greenberg mówi, że na razie nie ma żadnych szczegółów ani specyfikacji rozmiaru, które można by udostępnić, ale podobno prowadził pewne „badania” w weekend, zdobywając jedną z limitowanych lodówek ZOA Xbox mini.
      Zaledwie kilka tygodni temu szef Xbox powiedział fanom, że mini lodówki Xbox Series X robią postępy, po „pierwszym spojrzeniu na projekt w tym tygodniu i przesłaniu kilku uwag”. Nie możemy się doczekać, aby zobaczyć oficjalny wygląd oraz dostać w swoje ręce jedną z nich!
       
      Czy planujesz kupić jedną z tych minilodówek Xbox Series X jeszcze w tym roku? Opowiedz nam o tym poniżej.

      0 comments
      313 views
    8. Sekiro - boss: Bezgłowy

      Walka z tym bossem jest opcjonalna. Bezgłowego spotkasz w przejściu pomiędzy regionami: Podzamczem Ashiny a Świątynią Senpou, górą Kongo. Znajduje się on w dość dobrze ukrytej jaskini, do której możesz dostać się dwóch stron:
       
      Dokładne położenie jaskini, w której znajduje się Bezgłowy, zamieściliśmy na powyższych stronach.
       
      Pamiętaj, że jeśli nie chcesz walczyć z Bezgłowym, możesz go ominąć. Po prostu przebiegnij jaskinię, w której się znajduje boss, nie zatrzymując się.
       
      Zwróć uwagę, że ruchu twoje i bossa będą spowolnione. Niezależnie, czy przystąpisz do pojedynku, czy przebiegniesz obok przeciwnika, musisz liczyć się z tym, że wszystkie czynności wykonywane są o wiele wolniej na terenie areny walki z Bezgłowym.



      Bezgłowy to dosyć prosty do pokonania boss, jeśli będziesz trzymał się dwóch najważniejszych zasad.
      Po pierwsze, aby zadać mu obrażenia, musisz użyć Boskiego konfetti. Dopiero wówczas będziesz w stanie zranić bossa. Jest to przedmiot trudny do znalezienia. Czasami wypada on z wrogów, a czasami odnajdziesz go eksplorując świat gry. Na stronie: Sekiro - Boskie konfetti: jak zdobyć, gdzie szukać, miejsca i lokacje zamieściliśmy informacje, dzięki którym szybko zdobędziesz Boskie konfetti.
      Po drugie, musisz zaopatrzyć się w środki uspakajające, dzięki którym możesz niwelować efekt przerażenia. Ataki bossa wywołują strach, który możesz doprowadzić do zgonu. Obserwuj fioletowy pasek (widać go na poniższym obrazie). Jeśli się zapełni, wówczas zginiesz. Dzięki środkom uspakajającym będziesz o wiele mniej wrażliwy na ataki związane z przerażeniem. Pamiętaj, aby regularnie zażywać ten lek, gdyż jego działanie jest czasowe. Gdy przedmiot przestanie działać, weź kolejną dawkę. Środki uspakajające często wypadają z wrogów w rejonie Opuszczonego lochu.



      Jeszcze przed rozpoczęciem walki (tuż przed wkroczeniem na arenę walki z bossem), użyj Boskiego konfetti i środka uspakajającego.
      Następnie pobiegnij do rywala i zasyp go licznymi uderzeniami. Skup się bardziej na ofensywie niż defensywie. Postaraj się maksymalnie wykorzystać efekty związane z Boskim konfetti i środkiem uspakajającym.
      Pamiętaj mimo wszystko o obronie. Staraj się unikać ciosów wroga, gdyż - nawet po sparowaniu ataku bossa - wskaźnik przerażenia wzrasta. Gdy pasek przerażenia będzie niebezpiecznie zbliżał się do końca, użyj środka uspakajającego.
      Boss co jakiś czas lubi znikać i pojawiać się za twoimi plecami. Uważaj wówczas również na atak z czerwonym symbolem.
      Bezgłowy korzysta z ataku dystansowego, jeśli oddalisz się od niego. Rzuca w twoją stronę pnącza (na obrazku powyżej), które - po trafieniu - wpływają na wskaźnik przerażenia. Ucieknij na bok, gdy zobaczysz, że pnącza niebezpiecznie zbliżają się.
      W nagrodę za pokonanie bossa otrzymasz: Wychowanie Ako, przedmiot wielokrotnego użytku, który możesz umieścić w podręcznym ekwipunku. Na pewien czas zwiększa obrażenia żywotności i postury.
       
      Bezgłowy - obejrzyj walkę


       
      [youtube
       



      Odwiedź oryginalną stroną artykułu

      0 comments
      267 views
    9. Steam czy Epic Store? Gracze udowodnili, że platforma nie ma znaczenia

      Steam od wielu lat wiedzie prym w dystrybucji cyfrowej gier. Jednak jego nowy konkurent pokazał, że liczą się gry, a nie przywiązanie do platformy.
      Przed premierą Metro Exodus sporo było kontrowersji dotyczących formy dystrybucji wymienionej gry na PC. Otóż wydawca zdecydował, że produkcja ukaże się w formie około półrocznej czasowej wyłączności w nowym Epic Games Store. Do tej pory platforma ta była kojarzona wyłącznie z Fortnite, jednak po sukcesie popularnego battle royale, Epic postanowiło podgryźć Steama i to mocno. Kto wie, czy po tym starciu nie zostaną blizny, które nie znikną.
      Deep Silver, czyli wydawca Metro Exodus podał właśnie, że gra sprzedała się 2,5 razy lepiej za pośrednictwem Epic Games Store niż Metro Last Light na Steam. Porównany jest ten sam okres sprzedaży, czyli krótko po premierze gry, zatem jasno można stwierdzić, że Exodus miał lepszy start od Last Light.
      Zapewne miało na to wpływ kilka czynników. Po pierwsze gra miała wyraźnie większą kampanię reklamową niż poprzednie części. Sama zresztą była reklamowana jako przełomowa odsłona, która pod względem graficznym ma wyznaczyć nowe standardy. Spora zasługa także promocji ray tracingu przy tym tytule. Czy udało się faktycznie osiągnąć nowy poziom? Cóż, gra wygląda naprawdę bardzo dobrze jeśli chodzi o stronę wizualną, ale niektóre elementy wymagają dopracowania. O rewolucji nie ma co tutaj mówić, ale o dobrej rzemieślniczej pracy już jak najbardziej.
      Steam kontra Epic Games StorePonadto producent i wydawca podgrzewali skutecznie atmosferę tym, że właśnie dogadali się z Epic na czasową wyłącznością dla tej platformy dystrybucji gier. Zadziałał więc efekt nowości. Gracze nie mieli też oporów sięgnąć po grę na nowej platformie, bo jednak Steam jako niemal monopolista, nie cieszy się najlepszą opinią. Dodatkowo wydawca stwierdził, że wydanie kolejnej odsłony Metro na PC stoi pod znakiem zapytania i tak naprawdę sprzedaż Exodusa pozwoli zdecydować, czy taka wersja nowej odsłony w ogóle powstanie. Raczej gracze nie kupili nowego Metra ze względu na tę wypowiedź, taki komentarz mógł nawet zadziałać odwrotnie niż zachęcająco, ale wypowiedzią udało się osiągnąć coś, dzięki czemu podbito sprzedaż. Zainteresowanie tytułem na rynku i wywołanie szumu. A to przecież w marketingu bardzo się liczy.
      Steam i Epic będą się podgryzać
      Premiera Metro Exodus udowodniła więc, że dla graczy nie liczy się platforma dystrybucji, a to co oferuje. Jeśli mają ochotę kupić daną grę, zakładają konto na Steam czy Epic Games Store i tyle. To dobrze, bo inni dystrybutorzy chętni wejść na ten rynek widzą teraz, że można i nie ma co się bać Steama. Zapewne jeśli w przyszłości pokażą się kolejne nowe platformy dystrybucji cyfrowej gier, wzmocni to wewnętrzną konkurencję, co zwykle odbija się z korzyścią dla samych graczy. Oby więcej tego rodzaju inicjatyw.
      Odwiedź oryginalną stroną artykułu

      0 comments
      258 views
    10. Klient z serwisu eBay zamawia kontroler PS5, otrzymuje pomalowany kontroler od Xbox'a

      Czy zdarzyło Ci się kiedykolwiek zamówić kontroler i otrzymać go na inną konsolę? Pytanie wydaje się być absurdalne, ale wydaje się, że jeden nieszczęsny użytkownik Reddita spotkał dokładnie taki los. Tylko w tym przypadku kupujący otrzymał kontroler nie dość, że od innej konsoli, to jeszcze w unikatowej kolorystyce.
       
       
      Po zamówieniu nowego, błyszczącego kontrolera PS5 z serwisu eBay, użytkownik Reddit crihyde podzielił się końcowym wynikiem tego, co otrzymał, a produkt jest... wątpliwy. Wygląda na to, że wysłano mu kontroler od konsoli Xbox One, który został pomalowany tak, aby przypominać swoim wyglądem oryginalny DualSense od PS5... cóż, pomysł w efekcie okazał się być całkiem ciekawy. Chyba, że taka zmiana pozwala na podłączenie urządzenia do konsoli konkurencji? Hmm... Jak sądzicie?
       
       
      Choć to dziwna próba "oszustwa" to możemy sobie tylko wyobrazić, czy wysłanie samego kontrolera PS5 byłoby tańsze i mniej kosztowne, niż tego na zdjęciu powyżej. Przynajmniej całość tworzy zabawną anegdotę... a sam wpis zdobył już mnóstwo głosów na Reddicie!
       
       
      Co myślisz o tej dziwacznej historii z kontrolerami? Daj nam znać w komentarzach poniżej.

      2 comments
      244 views
    11. Disintegration. Fuzja strzelanki i strategii oceniona w recenzjach. Zobaczcie zwiastun premierowy

      Disintegration wskoczy na półki sklepowe 16 czerwca. Z wyprzedzeniem możemy zapoznać się z recenzjami tej produkcji.
      Odwiedź oryginalną stroną artykułu

      0 comments
      241 views
    12. Valve Index - właściciel Steama zapowiada własny headset VR

      Niespodziewanie, piątkowego wieczoru Valve opublikowało zaskakującą grafikę, zwiastującą zupełnie nowy headset dedykowany rzeczywistości wirtualnej. Urządzenie nazwano jako Valve Index i wydaje się ono być urządzeniem autorskim, nie zaś produktem wykonanym przy współpracy z długoletnim partnerem VR, HTC. Strona zauważona pierwotnie przez portal Ars Technica nie zawiera żadnych konkretnych informacji poza tym, że data wydania (zapowiedzi?) Valve Index to już maj 2019 roku. Ze zdjęcia można jednak wywnioskować co nieco o specyfikacji. Index będzie miał więc z pewnością aż cztery aparaty szerokokątne, a także suwak, który być może odpowiada za dość powszechną funkcję, to jest za ustawienie indywidualnego PD (odległości źrenic) użytkownika.

      Valve opublikowało grafikę, zwiastującą zupełnie nowy headset dedykowany rzeczywistości wirtualnej. Urządzenie nazwane Valve Index wydaje się być urządzeniem zupełnie autorskim.


      Poza tymi informacjami tak naprawdę nie otrzymaliśmy niczego więcej i na szczegóły będziemy musieli poczekać. Na szczęście niezbyt długo, bo jak już zauważyłem, premiera bądź oficjalna zapowiedź urządzenia odbędzie się już w maju. Wtedy z pewnością dowiemy się czy będzie to urządzenie samodzielne, czy też wymagające połączenia z komputerem, na kształt Oculus Rift S, HTC Vive czy HTC Vive Pro. Ciekawe też, jaką rozdzielczością uraczy swoje urządzenie Valve. Poniżej znajduje się oryginalne zdjęcie w wysokim kontraście, które ujawnia interesujące, tajemnicze, jaśniejsze kropki.


      W tym momencie możemy także skorzystać z listopadowych przecieków serwisu UploadVR, który twierdził, że planowany headset wspomnianej marki, pracował będzie w zakresie 135-stopniowego pola widzenia. Obecnie wiemy także, że Valve pracuje również nad nowymi kontrolerami ruchu, które mają być już od jakiegoś czasu testowane przez wybranych deweloperów zajmujących się oprogramowaniem i grami VR. Teraz pojawia się pytanie, czy nie będą one częścią zestawu Valve Index, mimo że nie zostały zaprezentowane w trailerze.
       
      Źródło: Arstechnica
       
      Odwiedź oryginalną stroną artykułu

      1 comment
      227 views
    13. Google Stadia - streamowanie gier w przeglądarce w 4K i 60 FPS

      Podczas dzisiejszej konferencji GDC w San Francisco, Google ujawnił swój nowy projekt streamingu gier, który - trzeba przyznać - nie był jakoś mocno ukrywany przed światem. Krążyły o nim plotki i legendy, ale dopiero teraz w stu procentach wiemy, czym będzie. A będzie niczym innym jak możliwością grania w gry przy pomocy wyłącznie przeglądarki internetowej, na zasadzie jak odbywało się to w testach o nazwie Project Stream, w ubiegłym roku. Bez ściągania, w 4K, w 60 klatkach na sekundę, bez znaczenia jakim sprzętem dysponujemy. Ot jedno "klik" i już jesteśmy w świecie gry. Google zaznacza, że w przyszłości możemy spodziewać się rozgrywki także w rozdzielczości 8K i 120 klatkach na sekundę. Ale po kolei...

      Google Stadia będzie możliwością grania w wymagające sprzętowo gry przy pomocy wyłącznie przeglądarki internetowej dowolnego komputera, smartfona bądź telewizora. Wszystko bez ściągania, w 4K i 60 fpsach.


      O ile Project Stream pozwalał na grę (dokładnie na gameplay w Assassin's Creed: Odyssey) w rozdzielczości 1080p oraz 60 klatkach na sekundę, finalny produkt, to jest Google Stadia, ma oferować zabawę już w 4K. Obecnie celem Google jest nawiązanie współpracy z jak największą liczbą deweloperów, aby dostarczyć możliwie dużej biblioteki gier do streamowania - co ważne - na każdej platformie. Dla zobrazowania, Google przestawił przykładową sytuację, w której oglądamy trailer (bądź gameplay) jakiejś gry na YouTubie, zaś obok znajduje się przycisk z zapytaniem "chcesz zagrać"? Będąc zalogowanym do serwisu YouTube/Google (a więc i do Google Stadia) wystarczy już tylko, że klikniemy we wspomniany odnośnik, a następnie w przycisk Play i rozpoczniemy zabawę. Stadia będzie działać na przeglądarkach internetowych naszych pecetów, na smartfonach, tabletach oraz telewizorach typu Smart TV. Start usługi rozpocznie się jeszcze w tym roku (nie podano szczegółów) i będzie ona początkowo dostępna w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, a także "w większości krajów Europy". Czy więc załapiemy się na Google Stadia jako jedni z pierwszych? Tego nie wiadomo.


      Jeśli chodzi o stronę techniczną, Stadia skorzysta z interfejsu graficznego API Open Source Vulkan. Obsługuje również silnik Unreal Engine. Google zaznaczyło przy tym, że Stadia nie jest więc kolejną, fizyczną konsolą, która miałaby konkurować z urządzeniami od firmy Sony czy Microsoft. Będzie to usługa oparta w pełni na chmurze, dlatego też dostępna z tak wielu zróżnicowanych urządzeń. Póki co więc konsoli nie będzie, jednak gigant zaznaczył, że pracuje obecnie wraz z AMD nad urządzeniem będącym "niestandardowym sprzętem dedykowanym Google Stadia". Nie omieszkano zaznaczyć, że urządzenia te będą oferować moc większą, niż konsola Xbox One i PlayStation 4 razem wzięte. Jeśli deweloperzy tak postanowią, będą mogli napisać grę, która będzie działała w systemie crossplay, co pozwoli na rozrywki międzyplatformowe. Stadia bowiem nie zamyka się na takie rozwiązania. Mimo wszystko firma widzi pewne niebezpieczeństwo związane z opóźnieniami, zwłaszcza w grach multiplayer: zawsze osoba grająca w wersji zainstalowanej na komputerze będzie miała przewagę nad tą, grającą w chmurze.


      Dlatego też Google znalazło nieco inne rozwiązanie, niż można by się spodziewać. Mowa o opcjonalnym akcesorium (kontrolerze), które może zmniejszyć niechciane opóźnienia. Kontroler Stadia z obsługą WiFi ma bezpośrednio łączyć się z grą w chmurze, nie zaś z telefonem, tabletem czy telewizorem. Pad ma także wbudowany przycisk przechwytywania i udostępniania sesji gry na YouTubie. Jest też przycisk Asystenta Google, który ma pomóc w uzyskiwaniu wskazówek do gry, bez konieczności jej wyłączania. Ostatecznie wiadomo więc, że Google Stadia uruchomimy na Chromebooku, tablecie z systemem Chrome, smartfonie, a nawet słabym pececie. No i na telewizorze - poprzez Chromecast. Google twierdzi, że wysłał już wspomniany sprzęt dedykowany projektowi do ponad stu studiów deweloperskich. Sam zaś gigant otwiera własne studio, nazwane jako Stadia Games and Entertainment.


      Źródło: Google
       
      Odwiedź oryginalną stroną artykułu

      2 comments
      210 views
    14. KFConsole - konkurencyjna konsola, która wyśmiewa Sony i Microsoft

      Firma KFC - znana marka fast foodów zapowiedziała… KFConsole!
       
      O KFConsole od znanej marki fast-foodów, ostatnio zrobiło się bardzo głośno w sieci, a to za sprawą dość kontrowersyjnej reklamy, której zadaniem było promowanie ich odrębnej marki - KFC Gaming. Oczywiście KFConsole nie można traktować jako bezpośrednią konkurencję dla PS5 oraz Xbox Series X, a tym bardziej jako typową konsolę. Reklama promująca nadchodzący sprzęt od KFC pojawiła się tuż zaraz po prezentacji Playstation 5 - wojna między producentami to dobra okazja, by wypromować swoją markę na którym KFC chciało skorzystać.
       
       
       
       
      Przejdźmy teraz do kilku informacji dotyczących KFConsole. Kształtem i wielkością przypomina dobrze znany kubełek marki. Producent nie ujawnia dokładnych danych na temat konsoli, ale potwierdza, że będzie w stanie uruchamiać gry z wielu platform w rozdzielczości 4k przy 120kl./sek.
      Najciekawszą opcją jest jednak komora na skrzydełka z kurczaka, która zapewni ciepłe jedzenie każdemu z graczy.
       
       
      Oficjalna prezentacja ma odbyć się 12 listopada 2020. Wtedy dowiemy się więcej na temat czym będzie nadchodzące KFConsole.
       
       
       
       

      0 comments
      209 views
    15. The Division 2 powiększone. Ubisoft przedstawia nowości i uczy gry

      Tom Clancy's The Division 2 to kolejna produkcja Ubisoftu, która będzie rozwijana przez wiele miesięcy po premierze. Twórcy tym razem nie będą dzielić społeczności i wszystkie stworzone dodatki będą dostępne za darmo.

      The Division 2 - poradnik do gry. Wszystko, co musisz wiedzieć o grze Ubisoftu

      Dzisiaj rozpoczyna się prawdziwa zabawa w Tom Clancy's The Division 2. Ubisoft udostępnił pierwszą aktualizację zatytułowaną „Inwazja: Bitwa o Waszyngton”, dzięki której zainteresowani mogą sprawdzić swoje umiejętności podczas walki o nową fortyfikację.

      Tak prezentują się wszystkie nowości:

      Gracze zmierzą się z nowym wyzwaniem w Tidal Basin, nowej fortecy zajętej przez frakcję Czarnych Kłów. Tidal Basin jest siedzibą jednych z najpotężniejszych przeciwników w grze, którzy na pewno nie poddadzą się tak łatwo.
      Po zaliczeniu fortecy Tidal Basin, gracze będą mogli awansować na 5. poziom światowy i odblokować możliwość zdobycia wyposażenia na poziomie 450-500.
      „Inwazja: Bitwa o Waszyngton” wprowadza nowy heroiczny poziom trudności, gwarantujący najcięższe jak dotąd wyzwania.
      Po osiągnięciu 5. poziomu światowego, wprowadzone zostaną cotygodniowe inwazje, podczas których Czarne Kły przejmą kontrolę nad wybranymi misjami głównymi i fortecami w całym mieście. Aktywności te trudniej zaliczyć, ale przynoszą one też lepsze łupy i wyposażenie.
      Gracze mogą teraz korzystać z dwóch nowych egzotycznych rodzajów broni, Plagi i Nemezis, a także z trzech nowych zestawów wyposażenia: Prawdziwego Patrioty, Zaszytego i Aktualnej Dyrektywy.
      W ramach aktualizacji, wszyscy gracze otrzymają także dostęp do nowej mapy PVP, Fort McNair.
      Pojawi się też wydarzenie strojów Inwazji, które pozwoli agentom zebrać kostiumy inspirowane wrogimi frakcjami, a także nowe maski i skórki broni.
      Operacja Dark Hours jest najtrudniejszym ze wszystkich wyzwań: to ośmioosobowy najazd , który sprawdzi zdolność do współpracy w ramach oddziału w przypadku nawet najbardziej doświadczonych agentów. Premiera już 25 kwietnia.
      W późniejszej aktualizacji agenci zyskają szansę odblokowania zupełnie nowej specjalizacji.

      Ubisoft podkreśla, że to nie koniec atrakcji. Jeszcze w tym roku zagramy w trzy kolejne epizody, które w znaczący sposób rozbudują Tom Clancy's The Division 2:

      Epizod 1, Peryferia Dystryktu Kolumbia: Ekspedycje, który pojawi się latem 2019 r., zabierze graczy na przedmieścia Waszyngtonu i pozwoli im walczyć o wyzwolenie miasta w dwóch dodatkowych misjach głównych. Będzie on zawierać także nowy tryb gry, w którym trzeba będzie zbadać los zaginionego konwoju, po drodze mierząc się z niespodziewanymi zagrożeniami;
      Epizod 2: Pentagon: Ostatni Zamek, który pojawi się jesienią 2019 r. i zawierać będzie dwie dodatkowe misje główne, w których agenci będą musieli szturmować Pentagon i ujawnić tajemnice kryjące się pod jednym z najbardziej kultowych miejsc w USA;
      Epizod 3, który pojawi się zimą 2019 i zamknie pierwszy rozdział historii The Division 2 oraz przetrze szlak dla dalszej zawartości.

      Na zakończenie możecie spojrzeć na trzy materiały. Ubisoft ponownie uczy graczy i przedstawia podstawowe informacje dotyczące swojego najnowszego projektu.

      [youtube https://www.youtube.com/watch?v=L4qWoqFiqtQ]

      [youtube https://www.youtube.com/watch?v=bcElwD_GqaQ]

      [youtube https://www.youtube.com/watch?v=ftI7FoWweoU]

      Odwiedź oryginalną stroną artykułu

      0 comments
      201 views
    16. TEST: Która platforma oferuje najlepszą wersję Dark Souls 2? - Xbox One czy PS4

      Dark Souls II: Scholar of the First Sin oficjalnie rozwija skrzydła. Według doniesień dewelopera dopiero na platformach nowej generacji ich pozycja wygląda tak jak to wcześniej sobie zaplanowali.
       
       
       
      From Software 0 japoński producent odpowiedzialny za wypuszczenie choćby genialnego Bloodborne (następcy serii Dark Souls) twierdzi, że byli zmuszeni do ograniczenia możliwości graficznych ich produkcji, a to za sprawą mocy obliczeniowej Playstation 3 i Xbox 360. Dopiero wersje na PS4 i Xbox One pokazują na co stać silnik graficzny na którym oparty jest Dark Souls 2.
       
       
       
      Obie gry standardowo mają 60 fps, lecz podczas testów zauważono, że na PS4 jest ich 48 a na Xbox One 36. Jak wygląda sprawa rozdzielczości? Zarówno wersja na PS4 jak i Xbox One oferuje pełne 1080p oraz opcję anty-aliasing FXAA co na pewno ucieszy posiadaczy tych konsol.
       

       
      W przeprowadzonych testach wydajności stwierdzono, że wersja na PS4 wygląda i działa lepiej, niż na maszynce konkurencji. Dowodzi ku temu filmik, na którym testowano m.in. płynność działania, framerate, czy szybkość klatek.
       
      Jeśli posiadasz obie te konsole, to doradzamy wybór tej gry w wersji na Playstation 4.

      3 comments
      199 views
    17. CD Projekt RED został poddany cyberatakowi, niektóre systemy wewnętrzne zostały naruszone

      Deweloper Cyberpunk 2077, CD Projekt RED, wszedł na Twittera i upublicznił wiadomość, że stał się ofiarą cyberpunktu, który naruszył niektóre „wewnętrzne systemy” studia. Wspomniana partia zostawiła list z żądaniem okupu, ale polskie studio twierdzi, że nie podda się przedstawionym poniżej żądaniom. Atak internetowy jest podobny do tego, na który cierpi firma Capcom - w wyniku którego ujawniono wewnętrzne dokumenty, które wyciekły do sieci.
       
       
      W tweecie CD Projekt RED napisał: „Niezidentyfikowany aktor uzyskał nieautoryzowany dostęp do naszej sieci wewnętrznej, zebrał pewne dane należące do grupy kapitałowej CD PROJEKT i zostawił okup, którego zawartość udostępniamy publicznie. Chociaż niektóre urządzenia w naszej sieci zostały zaszyfrowane, to nasze kopie zapasowe pozostają nienaruszone. Już zabezpieczyliśmy naszą infrastrukturę IT i rozpoczęliśmy przywracanie danych”.
       
      Deweloper nadal bada sprawę włamania, ale na razie twierdzi, że zaatakowane systemy nie zawierały żadnych danych osobowych osób grających w gry wydane przez CD Projekt RED.
       
      Samo żądanie okupu można obejrzeć poniżej.


      Okupujący twierdzi, że ma kody źródłowe Wiedźmina 3: Dziki Gon, Cyberpunk 2077, Gwint: Wiedźmińskiej Gry Karcianej i niewydanej wersji Wiedźmina 3. To może być port PlayStation 5 gry planowanej do wydania w późniejszym czasie. Jeśli obie strony nie mogą dojść do porozumienia, kody źródłowe, o których mowa, zostaną najwyraźniej sprzedane online lub ujawnione „naszym kontaktom w dziennikarstwie gier”. Hakerzy dali programiście 48 godzin na odpowiedź. Jednak CD Projekt RED „nie ustąpi żądaniom ani nie będzie negocjował z cyberprzestępcami”.
      CD Projekt RED podpisuje się stwierdzeniem: „Zwróciliśmy się już do odpowiednich organów, w tym organów ścigania i Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a także informatyków kryminalistycznych i będziemy z nimi ściśle współpracować, aby w pełni to zbadać incydent."

      0 comments
      194 views
    18. Microsoft twierdzi, że darmowy Windows jest "zdecydowanie możliwy"

      System Windows już od dłuższego czasu dominuje rynek oprogramowania dla komputerów, przez ten czas zarobił sporo pieniędzy dla Microsoftu. Nic w tym dziwnego, ponieważ firma głównie skupiała się na nim. Ale czasy się zmieniają i Microsoft pewnego dnia może zmienić się z wraz z nimi w taki sposób, że stanie się to niewyobrażalne.
       
      Windows w dalszym ciągu dominuje rynek pod względem oprogramowania OS, ale alternatywne systemy takie jak Linux w dalszym ciągu dokonują inwazji, która nie może być ignorowana. Otwarte oprogramowanie staje się groźnym rywalem na rynkach zdominowanych przez Microsoft, dla przykładu można podać darmowy (i przy tym wyjątkowo popularny) OpenOffice. To osiągnięcie jest na tyle znaczące, że ​​Mark Russinovich z firmy Microsoft Azure, przyznał w trakcie trzydniowego ChefConf 2015, że "takie podejście do rynku jest zdecydowanie możliwe" i Microsoft może kiedyś wypuścić darmowy system Windows.
       
       
       
      Już teraz Microsoft podchodzi do sprawy bardzo poważnie, co umożliwiło posiadaczom systemu Windows 7 i 8 wykonanie aktualizacji do systemu Windows 10 bez pobierania opłat za okres do jednego roku po jego wydaniu.
       
       
       
      A wy jak myślicie? Czy Microsoft postanowi wejść na rynek wolnego oprogramowania i udostępniać swoim użytkownikom darmowe systemy Windows?

      1 comment
      189 views
    19. Hakerzy wystawili na aukcję wykradzione dane firmy CD Projekt Red

      Nie dawno pisaliśmy o tym, że CD Projekt Red padł ofiarą cyberataku - fakt ten potwierdziła sama firma. Cyberprzestępcy dali 48-godzin czasu przedstawicielom firmy na to, aby uiścić należną kwotę okupu, w przeciwnym razie kody źródłowe takich gier jak Gwint: Wiedźmińska Gra Karciania), Wiedźmin 3, Cyberpunk 2077 zostaną wraz z poufnymi dokumentami.
       
       
      CD Projekt Red odparł jakąkolwiek chęć współpracy, przez co w pierwszej kolejności ujawniono kod źródłowy gry Gwinta. W efekcie kody źródłowe zaczynają wyciekać i są sprzedawane na aukcjach online.
      Jak zauważył użytkownik Twittera vx-underground (dzięki, Toms Hardware), kod źródłowy Gwent: Wiedźmińskiej Gry Karcianej jest pierwszym, który rzekomo pojawił się. Zauważono, że Wiedźmin 3: Dziki Gon i Cyberpunk 2077 zostały wystawione do sprzedaży na aukcji która się rozpoczęła począwszy od 1 000 000 $. Ostateczna cena za wykradzione kody źródłowe zestawu (wliczając w to kody źródłowe gier i dokumenty) nie jest znana. Kwota, za którą można było od razu kupić wykradzione dane z pominięciem licytacji ustalona była na 7 000 000 dolarów. 
       
      Natomiast organizacja KELA, która zajmuje się na ogół sprawami cyberprzestępczości i śledzeniem Dark Netu twierdzi, że materiały musiały zostać sprzedane po za aukcją. Z pewnością nie była to żadna inna Polska firma, gdyż "Redzi" od razu wypowiedzieli się w sprawie i jasno zadeklarowali, że nie zamierzają i nie będą współpracować z hakerami. Co zasługuje na wielki szacunek, ponieważ specjaliści od cyberprzestępczości podają że, aż 70 procent firm odkupuje swoje dane oraz nie ujawnia tym samym żadnych informacji do opinii publicznej.
       
       
      Toms Hardware poinformował również o znalezieniu wyciekłych plików Gwinta na różnych forach, ale od tego czasu wszystkie zostały usunięte. Natomiast firma CD Projekt Red jeszcze nie odpowiedziałaa na roszczenia dotyczące ujawnionych plików pojawiających się w Internecie.
       
       
      Co sądzisz o cyberataku na CD Projekt Red? Daj nam znać w komentarzach poniżej.

      0 comments
      188 views
    20. Cyberpunk 2077 może stać się najbardziej dochodową grą w historii

      CD Projekt RED nadal nie potwierdził ostatecznej daty premiery Cyberpunk 2077, ale produkcja ma odnieść olbrzymi sukces. Tak przynajmniej twierdzi analityk z Mirabaud Securities, który rozmawiał z dziennikarzem StrefyInwestorów.

      Premiera Cyberpunk 2077 nadciąga. CD Projekt RED szuka ważnego specjalisty
      CD Projekt jak Take-Two?

      Neil Campling podczas dyskusji porównał CD Projekt do Take-Two. Nie jest to pierwsza sytuacja, gdy rodzima firma jest zestawiana z wydawcą Grand Theft Auto V, ponieważ Polacy prezentują bardzo zbliżony model biznesowy do amerykańskiej korporacji. CDP nie wrzuca systematycznie małych tytułów na rynek, a skupia się na zaoferowaniu graczom znacznie większych produkcji, które systematycznie osiągają sukcesy. Nie są to puste słowa, ponieważ firma może pochwalić się wyjątkową wartością rynkową.

      Take Two rzeczywiście ma wiele franczyz, ale bezpośrednio w swoim portfolio trzyma niewiele gier. CD PROJEKT ma dwa aktywa, ale są to bardzo znaczące aktywa. Mówię tu oczywiście o prawach do Wiedźmina i do Cyberpunka. Wycena CD PROJEKT bazuje na tym, że są bardzo duże oczekiwania co do gry Cyberpunk 2077.

      Z tego co sprawdzaliśmy, CD PROJEKT jest obecnie nr 11 na światowym rynku producentów gier, jeśli chodzi o kapitalizację, czyli wartość rynkową. I co ważne, w naszej ocenie, ta wycena nie oddaje do końca możliwości, jakie wiążą się z grą Cyberpunk.

      Cyberpunk 2077 najbardziej dochodową produkcją w historii?

      CD Projekt RED rozwija niezwykle oczekiwaną produkcję, o której najmniejsze informacja wzbudza wielkie zainteresowanie graczy z całego świata. Nadal pamiętamy legendarne „beep”, które rozbudziło Sieć i pozwoliło firmie zanotować kilka wyjątkowych dni na giełdzie.

      Zdaniem specjalisty z Mirabaud Securities, Cyberpunk 2077 jest najbardziej oczekiwaną grą wszech czasów i pozycja ma potencjał na stanie się najbardziej dochodową produkcją w historii:

      Podkreślam, że według nas Cyberpunk 2077 ma potencjał, żeby być najbardziej dochodową grą w historii przemysłu gier video. Oczywiście, czy tak się stanie nie wiadomo, jest wiele czynników ryzyka. Tym niemniej nasze założenia bazowe są takie, że w roku debiutu gry Cyberpunk 2077 CD PROJEKT sprzeda 15 mln gier, a w następnym 18 mln gier. To będzie oznaczało przychód w wysokości 2 mld zł w pierwszym roku i 2,4 mld zł w drugim roku. Idąc dalej, EBITDA może sięgnąć 1,4 mld zł w roku debiutu gry Cyberpunk, a w następnym 1,9 mld zł.

      Cyberpunk 2077 a nowy RPG? A może rozwój Cyberpunka?

      Jak wiadomo CD Projekt RED pracuje także nad tajnym RPG, który zadebiutuje do 2021 roku. Firma nie zdradza szczegółów, ale bardzo ciekawą koncepcję na produkcję przedstawił Neil Campling – jego zdaniem tytuł może narodzić się właśnie z Cyberpunk 2077:

      Nic nie wiem o tym projekcie. [śmiech] Chyba za wcześnie spekulować, co to w ogóle może być za gra. Wydaje mi się, że wewnątrz gry Cyberpunk 2077 będą rozgrywki, które mogą rozwinąć się w osobne produkty. Tak jak Gwint wyszedł z Wiedźmina. Podejrzewam, że CD PROJEKT po premierze Cyberpunka ustali, która z tych rozgrywek jest najbardziej popularna i ma największy potencjał sprzedażowy i na jej podstawie zrobi osobną grę. To właśnie będzie Projekt Z.
      Nie możemy też zapomnieć o plotkach dotyczących rozwoju sieciowego trybu do Cyberpunk 2077 – zdaniem analityka w tej sytuacji możemy być świadkami sytuacji podobnej do Grand Theft Auto Online:


      Z pewnością zobaczymy próby rozwinięcia tego tytułu w takich kierunkach. Wiadomo, że gra Cyberpunk 2077 od samego początku jest tworzona w taki sposób, by mogła być w różny sposób dystrybuowana i by można w nią było grać na różnych platformach. W slangu mówi się, że jest ona future-proofed, czyli odporna na wszelkie zmiany rynkowe i technologiczne, jakie mogą się pojawić w trakcie jej cyklu życia. Podejrzewam, że CD Projekt będzie chciał zrobić to samo z Cyberpunkiem, co zrobiono z Grand Theft Auto 5, udostępniając wersję Grand Theft Auto 5 Online, czyli wydłużyć znacząco cykl życia tytułu.

      Wiedźmin powróci

      Nie możemy oczywiście zapomnieć o Wiedźminie. CD Projekt i CD Projekt RED na pewno mają odpowiedni plan na rozwój także marki wykreowanej przez Andrzeja Sapkowskiego. Aktualnie nie powinniśmy liczyć na jakiekolwiek szczegóły dotyczące projektu, ale rodzima firma na pewno dobrze obserwuje sytuacje z Wiedźminem od Netflix i może w odpowiedni sposób wykorzystać sukces streamingowej platformy.

      Pracownik Mirabaud Securities wspomniał o sporej ciekawostce – gdy ostatnio był u twórców Wiedźmin 3: Dziki Gon, to akurat ich gra została pokonana na Metacritic przez nowego God of War (2018)... Polacy chcą wrócić na szczyt.

      Ale oczywiście, należy pamiętać, że najważniejsza jest jakość gry Cyberpunk 2077 i CD PROJEKT nie powinien za wszelką cenę próbować zmieścić się w tym oknie. Opowiem Panu ciekawą historię. Byłem w siedzibie CD PROJEKT w ubiegłym roku akurat w dniu, w którym gra Gods of War pobiła rekord Wiedźmina 3 jeśli chodzi o ocenę na portalu Metacritic. Gra CD PROJEKT miała 93 pkt., a Gods of War dobiło do 95 pkt. Pamiętam reakcję zespołu, powiedzieli: “Nie damy za wygraną. Nie spoczniemy, dopóki nie odzyskamy naszego miejsca, musimy pobić ten nowy rekord”.
      Odwiedź oryginalną stroną artykułu

      1 comment
      187 views
    21. Oficjalny kontroler Steam już dostępny!

      Steam już rok temu prezentowało swój kontroler jako prototyp, lecz jego czułość i wykonanie pozostawiały wiele do życzenia. Jednak nadszedł czas na kolejną wersję oficjalnie potwierdzoną kontrolera Steam od Valve.

      Na pierwszy rzut oka przypomina skrzyżowanie pada od Xbox One z Dual Shockiem 4, lecz posiada wiele innych patentów, które nie znajdziemy u konkurencji.

      Pierwszym widocznym elementem nowego kontrolera jest dotykowy panel kierunkowy (coś na wzór trackballa). Według testów jest on wiele bardziej precyzyjny, niż w pierwowzorze, po za tym standardowo krzyżak, analog i przyciski akcji. Jak kontroler sprawdza się w akcji możecie zobaczyć na filmiku poniżej:



      Premierę kontrolera zapowiedziano na 16 października, lecz zamówienia już można składać w oficjalnym sklepie Steam.

      1 comment
      187 views
    22. Twórca serii Tekken uważa, że jego nowa gra może być najdroższym projektem w historii Bandai Namco

      Podczas noworocznej transmisji na żywo, dyrektor generalny firmy Bandai Namco, Katsuhiro Harada odpowiedzialny za grę Tekken 7, wspomniał, że prawdopodobnie pracuje nad „najbardziej kosztownym projektem rozwojowym” japońskiej firmy w historii.
      Sam Harada nie może nawet uwierzyć, że przełożeni w firmie dali jej zielone światło.
      „Cóż, szczerze mówiąc, myślę, że to może być najbardziej kosztowny projekt rozwojowy w historii Bandai Namco. Myślę, że to niesamowite, że przełożeni firmy go zaakceptowali. Cóż, zatwierdzenie już mamy, po prostu z powodu koronawirusa nie byliśmy w stanie prawidłowo rozpocząć projektu. ”
       
      Chyba dla każdego fana informacja o nadchodzącej nowej części gry Tekken lub pojawienie się nowego wojownika w postaci dodatku DLC byłoby czymś oczywistym (wszak od premiery ostatniej gry minęło już prawie 6 lat), to weteran serii wspomina, że nie myślał, iż kiedykolwiek stworzy grę walki inną niż Tekken. Na uwadze ma również rozwijanie innych gatunków gier, niż tylko te opierające się o sztuki walki.
       
      „Rozwijam inne rzeczy niż gry walki. Nie sądzę, żebym kiedykolwiek zrobił inną bijatykę poza Tekkenem. Ale na tym etapie nie powiem, czym jest ten projekt, nad którym będziemy pracować”.
       
      Póki co nie ujawniono żadnych szczegółów, ale zważywszy na fakt, że gra ma być najdroższym projektem firmy Bandai Namco może zapowiadać się interesująco.

      0 comments
      187 views
    23. GTA 5 na bieżni Virtuix Omni i Oculus Rift - zobacz to w akcji!

      Co może być lepszego od grania w GTA V w najwyższej rozdzielczości i detalach? Cóż według nas chyba granie przy użyciu zestawu do "Wirtualnej Rzeczywistości" z kontrolerem w kształcie pistoletu i specjalnej bieżni do poruszania się naszym bohaterem.

       

      Nie potraficie sobie tego wyobrazić? Szczerze ja też nie dopóki nie zobaczyłem tego filmiku:

      https://youtu.be/QZEnjwUqc4M

      Ruchy głowy gracza są śledzone w czasie rzeczywistym przez Oculus Rift, natomiast nad poruszaniem się naszego bohatera odpowiada bieżnia Virtuix Omni.

       

      Cały zestaw składający się z bieżni i okularów jest póki co drogi i szacuje się w granicach 3000zł, ale trzeba przyznać, że gry takie jak GTA V zachęcają do kupna.

      1 comment
      185 views
    24. 10 najlepszych gier From Software

      Z tej okazji postanowiliśmy przyjrzeć się dziś 10 najlepszym grom japońskiego dewelopera – wybór oparliśmy na ocenach z Metacritic, ocenach społeczności oraz naszym małym upodobaniom. Jeśli chcielibyście poczytać więcej na temat From Software, polecamy zajrzeć do artykułu o historii studia, jaki pojawił się na PPE jakiś czas temu.
      10. Otogi 2: Immortal Warriors

      Zanim From Software robiło tak fantastyczne produkcje jak Soulsy, od czasu do czasu studiu zdarzało się wypuścić perełkę, która zachwycała graczy. Głównym bohaterem drugiej odsłony Otogi ponownie został znany z „jedynki” legendarny wojownik Raikoh Minamoto, który ponownie musiał stawić czoła demonom. Tym razem paskudne maszkary najechały japońską stolicę. Z dzisiejszej perspektywy śmiało można opisać ten tytuł jako połączenie walki w stylu Bayonetty, klimatu Onimushy i mroku godnego Soulsów.

      [youtube https://www.youtube.com/watch?v=RSSZnQIKK3Y]
      9. King's Field II

      Wydane w 1995 roku dzieło stanowi według wielu swoisty pierwowzór, na kanwie którego zbudowano podstawy kultowego Demon’s Souls. King’s Field II zostało pierwszą wydaną na Zachodzie odsłoną cyklu, dzięki czemu From Software zostało w końcu zauważone przez szersze grono odbiorców. Po tej produkcji Japończyków możecie spodziewać się przede wszystkim fantastycznego klimatu, niezmiennie świetnej kreatywności w projekcie przeciwników, a do tego naprawdę imponującej oprawy graficznej – jak na możliwości PSX’a, rzecz jasna. Lubicie staroszkolne, hardcore’owe RPG? Jeśli tak, dajcie szansę temu klasykowi!

      [youtube https://www.youtube.com/watch?v=QCEy2EEt0GY]
      8. Armored Core 2

      W czasach panowania pierwszego PlayStation From zapoczątkowało bardzo dobrą serię trzecioosobowych strzelanin, w których główną rolę odgrywały mechy. Na PlayStation 2 pojawił się sequel oryginalnej trylogii opowieści z szaraka i do dziś stanowi najlepszą odsłonę cyklu. Akcja gry toczy się bowiem 67 lat po wydarzeniach ukazanych w pierwowzorze, gdzie Ziemia została cofnięta w rozwoju podczas wyniszczającego konfliktu z udziałem megakorporacji. Epoka ta, oprócz morza ruin, pozostawiła jednak po sobie też skarby takie jak plan kolonizacji Marsa.

      [youtube https://www.youtube.com/watch?v=5P4t-1PDetw]
      7. Otogi: Myth of Demons

      Pierwsze Otogi było ciut lepszą produkcją niż wydany w 2004 roku następca i stanowiło tytuł, którego z pewnością wielu graczy zazdrościło posiadaczom Xboksa. Fabuła Otogi przedstawia nam losy wojownika inspirowanego prawdziwym legendarnym samurajem z XI wieku jakim był Minamoto no Yorimitsu. Niejaki Raikoh zmuszony zostaje przez Cesarza do zabójstwa własnego ojca, na co się oczywiście nie zgadza i aby pokrzyżować plany władcy, wykrada starożytny miecz Soul Shrine i ucieka do ówczesnej stolicy Japonii, Kyoto. W wyniku tego działania, padła bariera dzieląca świat ludzi i demonów.

      [youtube https://www.youtube.com/watch?v=OR9hfZnZQc8]
      6. Dark Souls II

      Teraz przejdziemy do współczesnych arcydzieł From Software i jak się możecie spodziewać, zostaniemy przy nich do samego końca – bo skoro omawiamy najlepsze gry, nie możemy pominąć żadnej z nich. Druga odsłona Dark Souls jest tą najmniej lubianą wśród społeczności miłośników Soulsów, a jest tak z kilku powodów. Przede wszystkim nad DS2 bezpośrednio nie pracował najwybitniejszy reżyser From Software, Hidetaka Miyazaki, lecz para mniej doświadczonych projektantów Tomohiro Shibuya oraz Yui Tanimura – panowie znani głównie z Resident Evil: Outbreak i Armored Core 2. Brak dokładnej opieki mistrza nad uczniami sprawiło, że co prawda Dark Souls II i tak okazał się fantastyczną grą, lecz nie był aż tak magiczny jak poprzednicy i następcy.

      [youtube https://www.youtube.com/watch?v=qByFob7-8VY]
      5. Dark Souls

      Pierwsze Dark Souls było swego rodzaju przełomem w historii From Software, albowiem dopiero wtedy seria Souls została dostrzeżona i pokochana przez szerokie grono odbiorców. Bardzo tajemniczy klimat, wyśrubowany, aczkolwiek sprawiedliwy poziom trudności, a do tego naprawdę bogata warstwa fabularna sprawiły, że Soulsy zaczęły obrastać kultem, a na kolejne produkcje Japończyków czekało coraz więcej osób. Teraz gdy na wszystkich platformach dostępny jest remaster, zdecydowanie warto odświeżyć sobie tę wspaniałą przygodę.

      [youtube https://www.youtube.com/watch?v=KibniXLqcf8]
      4. Dark Souls III

      Do pracy nad ostatnimi Soulsami powrócił już Hidetaka Miyazaki i w niemalże perfekcyjny sposób zamknął opowieść o świecie, jaki poznajemy w całej serii Dark Souls. Po doświadczeniu nabranym przy Bloodborne, japoński mistrze designu nadał „trójce” większej dynamiki, a do tego jeszcze bardziej podkręcił klimat i dopieścił sposób opowiadania fabuły poprzez środowisko. Tutaj też zobaczyliśmy wielu z najlepszych bossów nie tylko w historii From Software, lecz także całej naszej branży!

      [youtube https://www.youtube.com/watch?v=grJ_6d-y9cU]
      3. Demon’s Souls

      Demon’s Souls było pierwszą produkcją, w której Miyazaki ukazał swój fenomenalny kunszt i udowodnił, że Japończycy wciąż potrafią robić fantastyczne, zaskakujące oraz wyjątkowe gry wideo – a było to w 2009 roku niezwykle ważne, gdyż wielu innych jego rodaków, na siłę „amerykanizowało” swoje dzieła. Mistyczny, bardzo tajemniczy świat zaintrygował posiadaczy PlayStation 3 i po raz pierwszy przedstawił wizję opowiadania poruszającej, niezwykle złożonej legendy poprzez krótkie i niejednoznaczne przekazy. Wielu hardcore’owych miłośników Soulsów uważa ten tytuł za najlepszy z serii, dlatego umieszczamy go na podium.

      [youtube https://www.youtube.com/watch?v=N1n7S2G6cmk]
      2. Sekiro: Shadows Die Twice

      Najnowsze dzieło Japończyków jest na rynku od zaledwie dwóch dni, jednakże już teraz śmiało można powiedzieć, że From wspięło się na wyżyny i dostarczyło najbardziej dopieszczoną grę pod kątem mechaniki rozgrywki w swojej karierze. Za reżyserię Sekiro również odpowiedzialny był Hidetaka Miyazaki, więc osoby zaznajomione z tym nazwiskiem wiedzą, czego mogą się spodziewać. Tym razem twórcy połączyli w swojej perełce świetnie znane i dopracowywane przez ostatnią dekadę mechaniki rozgrywki ze stylem kojarzącym się z marką Tenchu.

      [youtube https://www.youtube.com/watch?v=aUnEezrBFoA]
      1. Bloodborne

      Oparta na mechanice Soulsów gra na wyłączność dla PlayStation 4 natychmiast przykuła uwagę setek tysięcy osób, które w 2014 roku jeszcze zastanawiały się nad zakupem konsolki Sony. Gdy Bloodborne ukazał się już na rynku, definitywnie pozamiatał całą konkurencją i z miejsca został przez wielu uznany za najlepszy tytuł na wyłączność w całej historii naszej branży. Hidetaka Miyazaki wycisnął z siebie 110% kreatywności oraz umiejętności i dał Sony dzieło tak dobre, że inne gry zaczęły wyglądać przy Bloodborne jak badziewia sklecone na kolanie. Nawet obecnie, w 2019 roku, gdy mamy za sobą już God of Wara i Red Dead Redemption 2, pojawiają się opinie i artykuły głoszące, że BB było, jest i będzie grą idealną. Ale czy to prawda, każdy powinien ocenić sam.

      [youtube https://www.youtube.com/watch?v=I4s83-OuHX8]

      Odwiedź oryginalną stroną artykułu

      2 comments
      184 views
    25. RAGE 2 na wybuchowym zwiastunie. Gra zapewni dużo frajdy

      RAGE 2 wyląduje na półkach sklepowych już 14 maja. Gra pozwoli nam dość swobodnie eliminować przeciwników, a najlepszym potwierdzeniem tych słów jest poniższy zwiastun. Główny bohater może skorzystać ze specjalnych mocy oraz gadżetów, by w efektowny sposób pozbyć się rywali.

      Pokaz broni na nowym gameplayu z RAGE 2

      W najnowszym zwiastunie RAGE 2 usłyszycie głos Tima Kitzrowa, którego możecie kojarzyć z NBA JAM – to on wypowiedział magiczne „BOOMSHAKALAKA”! Twórcy zapowiedzieli wrzucenie głosu mężczyzny do shootera – wystarczy wpisać tajny kod, by usłyszeć charakterystyczne słowa.

      Jest to pewnie żart z okazji Prima Aprilis, jednak akurat w tym wypadku nie możemy specjalnie narzekać, ponieważ deweloperzy pozwalają spojrzeć na kawał przyjemnego materiału – RAGE 2 zapowiada się wybuchowo.

      Pewnie nie każdemu spodoba się takie podejście do strzelanki, jednak sympatycy rodzimego Bulletstorm muszą ładować kontrolery, ponieważ RAGE 2 może zapewnić sporo przyjemnej zabawy.

      [youtube https://www.youtube.com/watch?v=1DPIyWyFWvU]

      Odwiedź oryginalną stroną artykułu

      0 comments
      184 views
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.