Skocz do zawartości
Przez Gangst3r

Microsoft otworzył wirtualne konsolowe muzeum Xbox z okazji 20. rocznicy marki

W tym roku wypadła 20. rocznica marki Xbox. Microsoft przygotował z tej okazji masę ciekawych gadżetów, promocji w sklepie Xbox oraz wypuścił nowe akcesoria w limitowanej wersji (zestawy słuchawkowe, kontrolery do konsoli Xbox Series X | S).
 
Jeśli myślicie, że na kilku nowinkach takich jak FanFest (ekskluzywne wydarzenia i promocje), możliwości pobrania kilku tapet i otrzymania dodatkowych gier z poprzedniej generacji w ramach wstecznej kompatybilności to mamy dla was jeszcze jedną nowinkę. Być może nie każdy zaczynał przygodę z marką Xbox od pierwszej konsoli, której premiera odbyła się dokładnie 15 listopada (w Stanach Zjednoczonych), to Microsoft przygotował coś specjalnie dla wszystkich fanów marki - Muzeum Xbox.
 
Można tam wejść bezpośrednio w cyfrowy świat historii marki i zobaczyć jak powstawała nie tylko pierwsza, ale każda kolejna konsola Xbox. Oprócz materiałów wideo z informacjami na temat powstawania pierwszej konsoli Xbox znajdziemy również takie ciekawostki jak pierwsze szkice i projekty sprzętu.
 
Po zalogowaniu możemy uzyskać informacje na temat naszego konta i przeglądnąć całą naszą historię pobytu z marką.
 
 
Czy już odwiedziłeś Muzeum Xbox? Jakie podobała ci się wędrówka po wirtualnym muzeum? Jak zwykle czekamy na Twoją wypowiedź w sekcji komentarzy poniżej.
Czytaj więcej..
Przez Gangst3r

Wersje dla nowej generacji gier Cyberpunk 2077 i Wiedźmin 3 zostały opóźnione do 2022 roku

Mamy złe wieści, ponieważ CD Projekt Red potwierdził dzisiaj, że wersje ich gier przygotowane specjalnie dla nowej generacji Xbox Series X | S i PS5 zarówno Cyberpunk 2077, jak i Wiedźmin 3 będą dostępne dopiero w 2022 roku, a nie jak wcześniej zapowiadano w 2021 roku.
 
W opublikowanym dziś raporcie wyjaśniono, że "na podstawie zaleceń dostarczonych przez osoby nadzorujące rozwój, zdecydowano się przeznaczyć dodatkowy czas na oba projekty". Nowej generacji wersja Cyberpunk 2077 pojawi się w pierwszym kwartale 2022 roku, a Wiedźmin 3 w drugim kwartale 2022 roku.
 
Nikt z nas nie jest prawdopodobnie zbyt zaskoczony opóźnieniem Cyberpunk 2077, ale Wiedźmin 3 wydaje się trochę mniej nieoczekiwanym projektem na tej liście, biorąc pod uwagę, że gra ma już przeszło 6 lat, a za sobą sporo modyfikacji usprawniających jej mechanikę oraz animacje graficzne.
 
Ostatecznie wszyscy będziemy musieli poczekać trochę dłużej, aby uzyskać praktyczne informacje o tych bezpłatnych aktualizacjach dla nowej generacji.
 
Co sądzisz o opóźnieniu przejścia na Cyberpunk 2077 i Wiedźmina 3 na Xbox Series X|S oraz PS5? Powiedz nam poniżej.
Czytaj więcej..
Przez Gangst3r

Ubisoft podobno pracuje nad nową główną serią gry Splinter Cell

Mamy dziś więcej ekscytujących wiadomości do przekazania, ponieważ według nowego raportu, Ubisoft w końcu pracuje nad zupełnie nową grą Splinter Cell! Ten raport pochodzi od doświadczonego w branży gier Toma Hendersona i ludzi z Video Games Chronicle - warto śledzić ten serwis ponieważ dużo znajdujących się tam informacji często się potwierdza.
 
Według ich "źródła" publikacji, nadchodzący tytuł zmierza do "odzyskania sfrustrowanych fanów, rozgoryczonych ostatnimi wysiłkami w sprawie ożywienia serii w przestrzeni mobilnej i VR". Jak twierdzą, gra jest jeszcze we wczesnej fazie produkcji, prowadzonej przez studio spoza tradycyjnej bazy Ubisoftu w Montrealu, a całość może zostać ogłoszona dopiero w przyszłym roku.
 
Ubisoft został podobno poproszony przez VGC o komentarz w tej sprawie, ale firma odmówiła udzielenia odpowiedzi.
 
Jak zapewne wiecie, od 2013 roku nie pojawiła się żadna gra głównego nurtu trylogii Splinter Cell, więc czekaliśmy prawie dekadę na tę pozorną kontynuację. Po prostu trzymamy kciuki i palce u nóg, że ta informacja się niebawem potwierdzi.
 
Jakie są twoje przemyślenia na ten temat? Daj nam znać w sekcji komentarzy poniżej.
Czytaj więcej..
Przez Gangst3r

Nowa aktualizacja oprogramowania układowego PS5 jest już dostępna do pobrania

Sony właśnie wydało kolejną aktualizację oprogramowania systemowego PlayStation 5. Kilka tygodni po pojawieniu się największej jak dotąd aktualizacji oprogramowania układowego PS5, które wprowadza między innymi obsługę dysków SSD na szynie PCI 4.0 M.2 NVME dostępna jest nowa łatka, gotowa do pobrania i zainstalowania już teraz.
 
Najnowsza wersja aktualizacji oprogramowania układowego PS5 to 21.02-04.02.00 i ma 913,7 MB. Nie oczekujcie jednak, że ta aktualizacja wprowadzi duże, zauważalne zmiany - ulubiona notatka wszystkich powraca.
 
"Ta aktualizacja oprogramowania systemowego poprawia wydajność systemu."
Zamknij oczy. Niech słowa rozbrzmiewają echem w twoim umyśle. To stwierdzenie oznacza naszą przeszłość i przyjdzie do nas ponownie w przyszłości. To relaksujące, prawda? Eh... może na tym zakończmy tą ironię.
 
Po powrocie do pokoju pobierz aktualizację oprogramowania układowego PS5, aby utrzymać konsolę w jak najlepszej formie. Następnym razem postaramy się skupić na większych wydaniach aktualizacji, które wprowadzają coś więcej, niż.... poprawioną wydajność systemu (do czego już zdążyłem przywyknąć na moim Realme 7 Pro w oczekiwaniu na Androida 12).
 
A wy już pobraliście swoje aktualizacje na PS5? Dajcie znać w komentarzach poniżej.
Czytaj więcej..
  • Popularne artykuły

  • 290 wpisy w tej kategorii

    1. PSN offline dla wielu użytkowników PS3, Sony prowadzi obecnie dochodzenie

      Jeśli próbujesz grać online na PlayStation 3, możesz mieć pecha. Wielu użytkowników zgłasza problemy z logowaniem do PSN na swoich konsolach PS3, a na ekranie pojawia się kod błędu 8002A537.
      Wygląda na to, że dotyka to całkiem sporą liczbę ludzi na całym świecie, a subreddit na PS3 jest zalany skargami na ten problem. Na szczęście Sony wydaje się być świadome całej tej sytuacji i PlayStation Japan już wydało oświadczenie w tej sprawie, zapewniając fanów, że bada przyczynę błędu.
       
      Chociaż na razie wszystko wygląda na offline, zaktualizujemy tę historię, jeśli i kiedy problem zostanie rozwiązany.
       
      Czy napotkałeś błąd 8002A537 na konsoli PS3? Powiedz nam w sekcji komentarzy poniżej.

      0 komentarzy
      316 wyświetleń
    2. PSN jest atakowane każdego dnia - twierdzi Sony

      PSN
       
      PlayStation Network działa bardzo stabilnie przez ostatnie kilka miesięcy. Chociaż nie było regularnych przerw od czasu świąt, to nie jesteśmy jeszcze w stanie zgłosić jakiś istotnych przestojów w 2015 roku, co oczywiście powinno być czymś normalnym.
       
      Pomyślałbyś, że to możliwe tylko dzięki ciężkiej pracy inżynierów firmy, jak twierdzi prezydent Shuhei Yoshida z SCE Worldwide Studios, który ujawnił, iż ​​serwery Sony są atakowane każdego dnia.
       
      "Jesteśmy zawsze narażeni na niekorzystne działa ze strony ataków," zapewnił w wywiadzie dla magazynu Game Informer. "Właściwie, atak zdarza się codziennie i to dosłownie codziennie. W niektórych dniach ich ilość jest większa a w pozostałych o wiele mniejsza. Każdego dnia nasi pracownicy wymyślają nowe sposoby na zapobieganie tym atakom, nowe sposoby na - .... To jak gra w kotka i myszkę. Mamy firmę partnerską, z którą mamy okazję pracować, aby zawsze aktualizować nowe sposoby na zapobieganie ataku napastnika. Tak, to ciągła walka. " - podkreśla Yoshida.
       
      Sony przeprosiło już za dużą przerwę w działaniu PSN w okresie Bożego Narodzenia, dodając pięć dni usługi PlayStation Plus do kont abonenckich - i oferując voucher z  10 procentową zniżką na zakupy w PlayStation Store. Microsoft, na swojej stronie, zasugerował, że wszyscy trzej najwięksi producenci konsol pracują wspólnie, aby zapobiec takim atakom w przyszłości - przecież na takim przestoju cierpi tak samo przemysł danej firmy jak i indywidualny posiadacz danej platformy.

      1 komentarz
      242 wyświetleń
    3. PS5- Fani mają nadzieję, że nowa aktualizacja oprogramowania naprawi zgłoszone problemy

      Minął tydzień od premiery PlayStation 5 w Stanach Zjednoczonych i chociaż ogólnie premiera przebiegła stosunkowo gładko, pojawiło się kilka drobiazgów, które niepokoiły pierwszych użytkowników. Mianowicie konsola Sony nowej generacji była podatna na awarie, a Marvel's Spider-Man Remastered powodował szczególne problemy po przełączeniu w tryb spoczynku.
       
      Podobnie niektórzy użytkownicy mieli problemy z zewnętrznymi dyskami twardymi, powodując błędy w odbudowie bazy danych. Ten ostatni problem napotkali już redaktorzy podczas przeglądu konsoli. Korzystanie z zewnętrznego dysku twardego nie powoduje takich problemów.
      Niemniej jednak Sony wydało już stosowaną aktualizację oprogramowania, gdzie obiecuje stabilną pracę pamięci masowych tych wbudowanych jak i zewnętrznych, a wraz z europejską premierą wielu ma nadzieję, że firma rozwiąże wszystkie inne napotkane problemy - m.in. z przenoszeniem zapisanych stanów gier na pamięci USB oraz pobieranie z kont użytkowników. Do tego dochodzą problemy ze wsparciem dla VRR (Variable Refresh Rate), czyli zmienna częstotliwość odświeżania czy obsługę monitorów 1440p.
       
       
      Oczywiście lita problemów ciągle może rosnąć, a to za sprawą coraz większej ilości nabywców.

      0 komentarzy
      318 wyświetleń
    4. PS5 wyświetla komunikat o ładowaniu kontrolera zbyt wcześnie

      Czas napisać coś na temat sprzętu Sony, a tym razem bolączki jaką dotyka użytkowników pada DualSense (lub choćby firmware kosnoli - jedno z nich Sony będzie musiało naprawić). Użytkownicy Reddita eksperymentując zauważyli, że po pełnym naładowaniu PlayStation 5 powie ci, abyś podłączył kontroler do ładowania - mimo, że pad był naładowany na poziomie czterech lub pięciu godzin.
       
      Chociaż nie możemy potwierdzić dokładnych liczb (ponieważ inni użytkownicy mówią o zupełnie innym czasie), to powołując się na informacje podawane przez innych użytkowników, oznacza, że status naładowania baterii pada DualSense wypada mizernie. To oczywiście nieoficjalne dowodów, ale nie należy wykluczać takiej możliwości u pewnej ilości posiadaczy konsoli PS5.
       
      Domyślamy się, że ta funkcjonalność jest obecnie uszkodzona, ponieważ zdecydowanym faktem jest, że powiadomienia o niskim stanie baterii są wyświetlane zdecydowanie za wcześnie. Zalecamy, nie spieszyć się z podłączeniem pada tylko gdy konsola pokaże stosowny komunikat, ponieważ istnieje duża szansa, że masz jeszcze sporo czasu na korzystanie z kontrolera DualSense.
       
      Czy zauważyłeś ten problem u siebie? Daj nam znać w komentarzach poniżej.

      0 komentarzy
      222 wyświetleń
    5. PS5 wyprzedza Xbox Series X | S, może osiągnąć 8 milionów sprzedanych jednostek do końca marca

      Według firmy Ampere, zajmującej się analizą danych (według branży gier), całkowita sprzedaż PlayStation 5 może prawie się podwoić do końca marca 2021 r. Obecnie konsola obecnej generacji ma około 4 milionów sprzedanych egzemplarzy (wyniki na podstawie sprzedaży klientom, a nie sprzedawcom), ale dzięki niedoborom podaży i różnym efektom domina pandemii koronawirusa PS5 nie było w stanie pobić rekordów ustanowionych przez swojego poprzednika, PS4 (choć jest na równi).
       
      Jednak system Sony nadal przewyższa Xbox Series X i Xbox Series S, które podobno pozostają w tyle za liczbami opublikowanymi przez Xbox One (2,9 miliona) w tym samym okresie premiery. Microsoft oczywiście również musi radzić sobie z poważnymi ograniczeniami podaży, ale dane sugerują, że PS5 może odciągać na pewną odległość, gdyby nie bezprecedensowe okoliczności, które go otaczają.
       
      To był niezaprzeczalnie dziwny początek nowej generacji konsoli, ale ponieważ PS5 jest wyraźnie wyszukiwany, nie sądzimy, aby Sony zbytnio martwiło się swoją obecną pozycją. Gdy wszystko wróci do względnej normalności - miejmy nadzieję, że raczej wcześniej niż później - ciekawie będzie zobaczyć, jak kształtować się będzie dalsza sprzedaż konsol.

      0 komentarzy
      402 wyświetleń
    6. PS5 w limitowanej edycji z... 24-karatowego złota! Edycja będzie mocno limitowana

      Playstation 5 to nie da się ukryć jedna z bardziej oczekiwanych konsol nadchodzącej generacji. Pewnie wielu z was zastanawia się kiedy Sony planuje wydanie innej wersji kolorystycznej lub limitowanej edycji dedykowanej grze... My już znamy odpowiedź.
       
      Tym razem za limitowaną edycją nie będzie stać samo Sony, lecz - Truly Exquisite. Jest to brytyjska firma zajmująca się tworzeniem spersonalizowanych i luksusowych wersji urządzeń i gadżetów. Truly Exquisite ujawnia, że zamierza wypuścić na rynek pokrytą 24-karatowym złotem wersję konsoli w bardzo mocno limitowanej edycji.
       
       
      Pisząc mocno limitowana zapewne pojawi się w ilości zaledwie 100 sztuk na całym świecie. Data premiery oraz cena nie jest bliżej znana, ponieważ firma jeszcze nie ujawniła takich danych. Choć mówi się, że może zadebiutować zaraz po oficjalnej premierze Playstation 5 - najprawdopodobniej w grudniu.
       
      Pomimo braku oficjalnej informacji na temat ceny, firma stwierdza, że specjalna wersja konsoli PS5 będzie kosztować "co najmniej kilka tysięcy funtów".  Poniżej króka animacja prezentująca konsolę Playstation 5 pokrytą 24-karatowym złotem.
       
       
       
       
      Truly Exquisite twierdzi, że ma w planach również wydanie wersji platynowej oraz kolejną pokrytą różowym 18-karatowym złotem.

      0 komentarzy
      572 wyświetleń
    7. PS5 w czarnej obudowie. Projekt, który może ujrzeć światło dzienne

      W poprzednich wiadomościach pisaliśmy o ujawnieniu wyglądu nowej konsoli od Sony - Playstation 5. Sam projekt wygląda futurystycznie, ale przy tym nie tracąc nic na atrakcyjności. Tym razem Sony postawiło na białą obudowę nawiązując tym samym do wcześniej zaprezentowana kontrolera DualSense.
       
      Oczywiście nikogo nie zaskoczę informacją, że producent w późniejszym czasie zaprezentuje nowe wersje konsoli (jak to było w przypadku poprzedników). Tylko pytanie brzmi czy długo będziemy musieli czekać na nową edycję PS5? Tego nikt nie wie, ale po tym wpisie zapewne wielu z wa będzie chciało jak najszybciej nowego modelu.
       
      Poznajcie Playstation 5 Black Edition - projekt stworzony przez niejakiego Dmitry Cherenkov, który podzielił się swoją wizją PS5 na Twitterze.
       
      Trzeba przyznać, że projekt wygląda świetnie i chętnie pomimo sporych rozmiarów sprzętu postawiłbym go obok telewizora. Niemniej jednak kiedy i czy w ogóle pojawi się taka wersja pozostanie przez najbliższy czas tylko pytaniem, choć Sony decydując się na zastosowanie dwóch wystających elementów oraz podświetlenia, może pokusić się o pewne koncepcje kolorystyczne.
       
      Póki co możemy podzielić się kilkoma fotkami świetnego projektu rosjanina.


      0 komentarzy
      877 wyświetleń
    8. PS5 w 2021 roku ma trafić do sprzedaży, aż 18 mln sztuk!

      Sony ma spore powody do dumy, jeśli chodzi o liczbę sprzedanych konsol PlayStation 5, ale uważamy, że sprowadza się to do faktu, że popyt znacznie przewyższył podaż. Niezależnie od tego, raport Digitimes - powołując się na „źródła branżowe” - podaje, że producent dostarczył oszałamiające 3,4 miliona systemów nowej generacji w ciągu pierwszych czterech tygodni na rynku, co jest rekordem dla organizacji. Wracając do czasów premiery PS4, to poprzednia konsola marki potrzebowała nieco ponad sześciu tygodni, aby sprzedać 4,2 miliona sztuk, więc jest to ewidentnie dobry wynik dla najnowszego systemu Sony.
       
      Być może jeszcze bardziej imponujące jest to, że firma zamierza sięgnąć po sprzedaż od 16,8 do 18 milionów sztuk w 2021 roku, co jest niezwykłym ambitnym celem. Aby to mogło się stać faktem, najpierw Sony zagwarantowało sobie zwiększenie produkcji przy pomocy dodatkowego wsparcia ze strony Taiwan Semiconductor Manufacturing Company i różnych innych firm usługowych. W rzeczywistości oznacza to, że firmie udało się faktycznie zwiększyć liczbę produkowanych przez siebie maszyn, co jest dobrą wiadomością dla wszystkich, którzy wciąż desperacko poszukują w sklepach swojego egzemplarza konsoli PS5.

      0 komentarzy
      189 wyświetleń
    9. PS5 poinformuje cię kiedy usługi PSN będą niedostępne lub pojawią się problemy

      Oto coś, czego nigdy wcześniej nie było: na PlayStation 5, jeśli spróbujesz zalogować się do PlayStation Network, a sieć doświadcza trudności technicznych, otrzymasz mały komunikat, który mówi: "Usługi są teraz zajęte. Wkrótce wrócimy." Jak miło!
       
      Nie, ale poważnie, dobrze, że coś takiego w końcu istnieje. Do tej pory, jeśli masz problemy z zalogowaniem się, nie wiesz, czy problem był spowodowany PSN lub własnego połączenia internetowego. Jedynym sposobem, w jaki możesz być pewien, jest przeskakiwanie online i sprawdzanie mediów społecznościowych lub strona statusu usług PSN firmy Sony nie ma w tym czasie jakiś problemów. Przynajmniej z tym małym przesłaniem, wiesz, że coś się dzieje z siecią PSN, a nie z twoim połączeniem internetowym.
       
      Drobna nowość, ale jak cieszy.

      0 komentarzy
      241 wyświetleń
    10. PS5 otrzyma opcję wstecznej kompatybilności

      Sony nie zamierza popełniać błędów znanych z posunięć Nintendo czy Segi i nie zapomina o wstecznej kompatybilności przy tworzeniu najnowszej konsoli.
       
      Ten fakt potwierdza znaleziony w amerykańskim urzędzie patentowym dokument, sugerujący, że w powstającym PS5 pojawi się funkcja pozwalająca uruchamiać gry z poprzednich konsol Sony.
       
      Ciekawą informacją jest to, że patent zarejestrowano już 27 lipca 2015 roku, ale dopiero 19 marca bieżącego został publicznie ujawniony. W dokumencie projektu podpisali się David Simpson ze studia Naughty Dog oraz Mark Cerny, czyli główny projektant PlayStation 4.
       
      W dokumencie znajdują się m.in. metoda wykrywania, czy dana produkcji została stworzona z myślą o nowej, czy poprzedniej platformie Sony. W przypadku tego drugiego system konsoli ma na celu wyłączenie część opcji procesora, by cechował się wydajnością starszego odpowiednika.

      0 komentarzy
      226 wyświetleń
    11. PS5 nie otrzyma opcji aktualizacji gier do lepszych wersji

      Sony potwierdziło oficjalnie, że nie planuje wprowadzić funkcji dla PS5 podobnej do Smart Delivery, którą zaoferował Microsoft swoim użytkownikom.
       
      Informacja pochodzi od japońskiego oddziału Sony. Przedstawiciel firmy w rozmowie z lokalnym serwisem Gamespark oznajmił, że kwestię oferowania ulepszonych wydań poszczególnych tytułów za darmo koncern zostawia w gestii wydawców.
       
      Smart Delivery, którym już pisaliśmy wcześniej, umożliwi pobranie tej samej gry dostępnej na Xbox One i Xbox One X w ulepszonej wersji na nadchodzącego Xbox Series X, które będą dostosowane pod kątem wydajności na nowej generacji.
       
      Oczywiście fakt, że Sony nie planuje wypuszczenia podobnej usługi na PS5 nie oznacza, że taka możliwość nie pojawi się dzięki wydawcom gier. W tym przypadku można wymienić np. FIFA 21, która już została oficjalnie zapowiedziana oraz Cyberpunk 2077.


      0 komentarzy
      460 wyświetleń
    12. PS5 nie ma przeglądarki internetowej

      W przeciwieństwie do PlayStation 4 i PlayStation 3, PlayStation 5 nie będzie miało przeglądarki internetowej. Niektóre jednostki dostarczone do redaktorów zawierają wyraźne odniesienia do przeglądarki internetowej w menu Ustawienia - więc albo PlayStation Blog się co do tego pomylił, albo funkcja została usunięta w ostatniej chwili. Oto treść obszernego FAQ opublikowanego przez firmę Sony na temat PS5: „Nie, system PS5 nie zawiera dedykowanej przeglądarki internetowej”.
      Oto, co obecnie widzimy w menu Ustawienia PS5, chociaż warto zauważyć, że korzystamy z przedpremierowego oprogramowania układowego:
       
       

       
      Nowa funkcja pomocy dotycząca gier Sony ma na celu zatrzymanie większej liczby osób w ekosystemie PS5, eliminując potrzebę wyszukiwania w Google. Właściciel platformy przypuszczalnie zakłada również, że większość graczy ma obecnie smartfona w kieszeni. Niemniej jednak korzystaliśmy z przeglądarki internetowej PS4 częściej, niż prawdopodobnie powinniśmy, aby sprawdzić wyniki piłkarskie i szybko znaleźć informacje o grze podczas gry. Szkoda, że ta funkcja została wyeliminowana.

      0 komentarzy
      237 wyświetleń
    13. PS5 może może nie otrzymać ulepszonych wersji poprzednich gier od Bethesdy

      Już wiesz, że Microsoft przejął Zenimax Media i wszystkich programistów, których jest właścicielem, w tym Arkane Studios, Machine Games i id Software. To stawia pod znakiem zapytania, czy gry takie jak Starfield i The Elder Scrolls VI pojawią się na PlayStation 5, ale teraz może pojawić się kilka innych gier AAA, które pojawią się znacznie wcześniej na konsoli Microsoftu lub z możliwością całkowitego pominięcia systemu PS5. IGN zauważył, że w ocenach ESRB dla listy gier dedykowanej nowej generacji takich jak Dishonored, Wolfenstein i PREY, nigdzie nie widać znaku towarowego Sony i marki PS5.
       
      ESRB wymienia aktualnie tytuły Dishonored & Prey: The Arkane Collection i Wolfenstein: Alt History Collection wyłącznie dla Xbox Series X i Xbox Series S. Jedyną rozbieżnością jest to, że zostały one wydane w pakiecie pod nazwą Arkane Anniversary Collection. Nie uważalibyśmy tego za twardy dowód na to, że PS5 przegapi te ulepszenia na nowej generacji, ale fakt, że konsoli brakuje na takich listach jak ESRB, może zdecydowanie sugerować, że tak faktycznie jest.
       
      Warto również zauważyć, że Bethesda już potwierdziła, że DOOM Eternal i The Elder Scrolls Online otrzymają w przyszłości darmowe aktualizacje PS5. To ogłoszenie miało jednak miejsce przed zakupem Microsoftu. Crash Bandicoot 4: It's About Time ma również teraz ocenę wiekową tylko na Xbox Series X, ale w tym przypadku nie ma możliwości, aby Activision pominęło wersję PS5.
       
      Czy myślisz, że tak będzie również w tym przypadku, czy też gry Dishonored, Wolfenstein i PREY mogą pojawić się również na konsoli Playstation 5, czy zostaną wydane wyłącznie na Xbox Series X i Xbox Series S? Podziel się swoim zdaniem w komentarzach poniżej.

      1 komentarz
      334 wyświetleń
    14. PS5 może generować haptyczne sprzężenie zwrotne z efektów dźwiękowych

      Programiści, którzy szukają łatwego sposobu na zaimplementowanie haptycznej reakcji stosowanych w swoich grach na PlayStation 5, od teraz będą mogli wykorzystać nową technologię, która wykorzystuje efekty dźwiękowe z gier do generowania haptycznych wibracji kontrolera DualSense. W ramach broszury o tematyce technologicznej właściciel platformy wyjaśnił, że jego celem jest „zmniejszenie obciążenia” dla niektórych zespołów poprzez zapewnienie prostych rozwiązań wykorzystujących przez nowy pad z zaawansowanymi funkcjami do konsoli Playstation 5.
       
      „Stworzyliśmy zupełnie nowe środowisko do projektowania fali dotykowych drgań, z którego każdy może łatwo korzystać” - powiedział producent. „W ten sposób nie tylko opracowaliśmy narzędzie, które pozwala twórcom gier zaprojektować efektowne, naturalne i wygodne wibracje w mniejszej liczbie kroków, ale także stworzyliśmy metodę prawie automatycznego generowania za pomocą opracowanych wzorców wibracji z efektów dźwiękowych gry”.
       
       
      W teorii oznacza to, że głośne dźwięki, takie jak eksplozje, dostarczałyby silnego sprzężenia zwrotnego (czyt. wibracji), podczas gdy cichsze dźwięki, takie jak falująca woda, byłyby znacznie delikatniejsze. Oczywiście programiści, którzy projektują niestandardowe przebiegi wibracji, odniosą znacznie większy sukces z tą technologią, ale wydaje się to przyjemnym, łatwym sposobem na rozpoczęcie pracy przez mniejsze zespoły deweloperskie.

      0 komentarzy
      374 wyświetleń
    15. PS5 już wkrótce z obsługą dodatkowego wewnętrznego dysku SSD NVMe

      Firma Sony poinformowała, że jeszcze tego lata odblokuje dostęp do gniazda M.2 konsoli PlayStation 5, ponieważ umożliwia graczom aktualizację pamięci systemowej konsoli za pomocą dodatkowego dysku SSD NVMe. Ale co się stanie, jeśli spróbujesz go teraz zainstalować? Według firmy Digital Foundry, która przetestowała tę funkcję, Twoja konsola nie uruchomi się nawet z umieszczonym w niej czystym dyskiem SSD.
      To oczywiście ma sens, ponieważ system jeszcze oficjalnie nie obsługuje tej funkcji - ale jesteśmy trochę zaskoczeni tym, jak długo PlayStation powstrzymało go przed użyciem. Na razie musisz zadowolić się zewnętrznym dyskiem twardym - chociaż warto zauważyć, że teraz możesz przenieść oprogramowanie PS5 na dysk twardy USB, aby zapewnić bezpieczne przechowywanie.
       

       
      Chociaż to dobra wiadomość, że wkrótce będzie można znacznie zwiększyć przestrzeń dyskową PS5, warto zauważyć, że dyski, które mają być obsługiwane, są bardzo drogie. Obecnie właściciel platformy jeszcze nie ogłosił, które dyski SSD będą kompatybilne z konsolą, ale jesteśmy pewni, że w najbliższej przyszłości otrzymamy więcej informacji na ten temat.

      0 komentarzy
      437 wyświetleń
    16. PS5 i Xbox Scarlett pojawią się w 2020 roku i zaoferują ponad 10,7 teraflopów mocy

      PlayStation 5 i następca Xbox One zaoferują moc większą niż 10,7 teraflopów i zadebiutują w 2020 roku - twierdzi Jason Schreier, jeden z najlepiej poinformowanych dziennikarzy w branży, członek redakcji Kotaku.

      Jak podaje serwis Kotaku następcy Playstation 4 i Xbox One maja pojawić się w 2020 roku! Według serwisu nowe konsole mają zaoferować moc większą, niż 10,7 teraflopów. Dla porównania PS4 i Xbox One X oferują odpowiednio 4,2 oraz 6 teraflopów. Dokładną specyfikację poznało do tej pory niewielu deweloperów.

      Oczywiście jeśli wierzyć doniesieniom to moc obliczeniowa jest zbliżona do usługi Google Stadia

      Wspomniane wcześniej 10,7 teraflopów było podane zgodnie z zapewnieniami firmy Google, której moc będzie osiągana przez usługę Stadia

      [youtube

      Jakie jest wasze zdanie w temacie premiery nowej generacji? Czy będzie to 2020 rok?

      0 komentarzy
      296 wyświetleń
    17. PS5 i nowy Xbox to ostatnie, tradycyjne konsole do gier - uważa szef Qualcomm

      Prezes amerykańskiej firmy technologicznej Qualcomm - Cristiano Amon - jest przekonany, że niezapowiedziane dotychczas PS5 i nowy Xbox będą ostatnimi, tradycyjnymi konsolami do gier.
       
      Podczas spotkania z dziennikarzami na wydarzeniu AI/5G w San Francisco menedżer stwierdził, że platformy Sony i Microsoftu zostaną zastąpione przez streaming, czyli granie w tak zwanej „chmurze”. Uważa nawet, że jest to „kwestia czasu”.
       
      Według Amona, „nie ma wątpliwości”, że to właśnie rozwiązania pokroju zapowiedzianego niedawno Google Stadia staną się „nową konsolą”. Podkreśla, że powinny zrewolucjonizować branżę, dzięki możliwości uruchamiania gier na dowolnym urządzeniu z wyświetlaczem.
       
      Czytaj więcej...
       
      Odwiedź oryginalną stroną artykułu

      0 komentarzy
      270 wyświetleń
    18. PS5 Destruction AllStars obiecuje wciągające sprzężenie zwrotne DualSense, atmosferyczny dźwięk 3D

      Flagowe cechy konsoli nowej generacji od Sony, PlayStation 5, są niesamowite, gdy wykorzystuje się ich pełny potencjał - ale obecnie nie widzimy ich zbyt wiele (w grach). Firmy zewnętrzne ledwie zarysowują możliwości urządzeń takich jak DualSense, więc z niecierpliwością czekaliśmy na kolejną rundę.
       
      Wszystko zaczyna się w przyszłym tygodniu za sprawą Destruction AllStars, nad którym pracuje Lucid Games we współpracy z Sony XDev Europe. Jak można się spodziewać, ta wersja zyska opcję błyskawicznego czasu ładowania dzięki ultraszybkiemu dyskowi SSD znajdującemu się w PS5. Ciekawsze jest jednak to, w jaki sposób tytuł będzie wykorzystywać adaptacyjne wyzwalacze kontrolera i dotykowe sprzężenie zwrotne.
       
      „Przeżyj niesamowite wrażenia z jazdy!” - czytamy na oficjalnej stronie gry. „Uzyskasz niesamowite wrażenia z jazdy każdym pojazdem, dzięki adaptacyjnym spustom kontrolera bezprzewodowego DualSense™. Poczuj uderzenia i zderzenia, kiedy dwa serwomechanizmy kontrolera bezprzewodowego DualSense™ symulują Twoje akcje w grze poprzez immersyjne zwrotne informacje sensoryczne.”.
      Dostępna będzie również obsługa dźwięku 3D: „Tak właśnie ma brzmieć chrzęst uderzenia we wroga! Usłysz oszałamiającą atmosferę stadionu w 360 stopniach, dzięki technologii dźwięku 3D Tempest". 
       
      Oczywiście całość będziemy mogli sprawić dopiero po premierze gry, która ma nastąpić 02.02.2021, czyli już na dniach. Miejmy nadzieję, że te i inne zapowiedzi dewelopera nie okażą się płytkimi obietnicami jak to miało miejsce przy pierwszych grach, które obiecywały wykorzystywać wszystkie funkcje kontrolera DualSense - chociaż jesteśmy dobrej myśli.
       
       
      Jak zapowiada się Waszym zdaniem gra Destruction AllStars na PS5? Napiszcie co o niej myślicie w komentarzach poniżej.

      0 komentarzy
      470 wyświetleń
    19. PS5 bez natywnego obrazu 4k w 60 FPS? Dementujemy plotki!

      W sieci już od kilku dni krąży plotka o tym, że w jakiś sposób PS5 nie może uruchamiać gier w natywnym obrazie 4K przy 60 FPS? Brzmi nieprawdopodobnie… prawda? To dlatego, że tak jest. Z oficjalnym wpisem na łamach XboxArcade wstrzymywaliśmy się jeszcze trochę, ponieważ zamierzamy dostarczać wam rzetelnych informacji, pomijając burzę niepotwierdzonych plotek.
       
      W niedawnym oświadczeniu dewelopera Teamkill Media otrzymaliśmy potwierdzenie, że nie powinno być problemu, aby platforma PlayStation nowej generacji do gier z łatwością osiągnęła testy porównawcze 4K 60 FPS.
      Gdzie zaczęła się ta panika na temat PS5? Plotki zaczęły się obracać, gdy kilku „wtajemniczonych” zaczęło dzielić się pogłoskami, że PS5 z trudem osiąga rozdzielczość 4K i deweloperzy muszą "kombinować" i iść na kompromisy w poszczególnych momentach gry. W serii tweetów znany producent gier, Dusk Golem - znany również pod pseudonimem AestheticGamer, powiedział, że od deweloperów korzystających z zestawów deweloperskich na PS5 słyszał, że konsola „boryka się w szczególności z grami 4K, więc zobaczysz wiele fałszywych obrazów 4K”.
       
       
      W porównaniu do Xbox Series X, który ma być tańszy spekuluje się również jako potężniejszą konsolę nowej generacji.
       
      Warto wspomnieć, że fałszywe 4K oznaczałoby wykorzystanie pewnych sztuczek programowych, aby zasadniczo przeskalować obraz z rozdzielczości 1080p (lub wyższej) do formatu 4K, bez obciążenia wymaganego do uruchomienia natywnej rozdzielczości 4K.
      I choć brzmi to absurdalnie, trudno jest teraz odrzucić większość plotek na temat PS5 - faktem jest, że nie wiemy zbyt wiele o konsoli i nie widzieliśmy wystarczająco dużo gier w akcji. Czy więc musimy się martwić, że gry na PS5 działają poniżej natywnego standardu branżowego 4K? Nie, oczywiście nie.
       

      Wyjaśnienie pochodziło od programisty Teamkill Media na Twitterze. Po odświeżeniu, w którym użytkownik Twittera twierdził, że ich kosmiczny horror FPS Quantum Error ma trudności z osiągnięciem wstępnej optymalizacji 4K przy 30 FPS postanowili to sprawdzić. I tak według Teamkill Media, Quantum Error już działa w niezoptymalizowanej rozdzielczości 4K 65-70FPS. Więc nie martwią się o osiągnięcie 60 klatek na sekundę przed ostateczną premierą gry:
       
      Dlatego odłóżmy tę paskudną plotkę - skoro mniejsze studio, takie jak Teamkill Media LLC, jest w stanie osiągnąć takie wyniki, czy są jakieś wątpliwości odnośnie tego, czy giganci branżowi, tacy jak Sony, EA, Ubisoft czy Insomniac Games, będą mieli te problemy? Bez wątpienia nie, więc sprawa mocy PS5 powinno być oczywista.
       
      Data premiery nie została jeszcze oficjalnie podana przez Sony, ale wstępnie podaje się, ze konsola ma pojawić się w święto dziękczynienia w USA, które przypada na 26 listopada 2020.

      • Gangst3r
      0 komentarzy
      667 wyświetleń
    20. PS5 będzie ogromne - świadczą o tym zdjęcia z fabryki

      Prezentacja konsoli odbyła się na oficjalnej konferencji Sony i udało się to zrobić przed wcześniejszymi przeciekami w sieci.
       
      Na materiale wideo, który prezentowaliśmy już na łamach portalu XboxArcade pokazano spore rozmiary konsoli. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby do sieci nie trafiło zdjęcie z fabryki rzekomej konsoli, na którym to doskonale widać z jakimi gabarytami musimy się zmierzyć stawiając konsolę gdzieś obok telewizora. Uwierzcie mi trzeba go sporo jeśli zamierzamy położyć konsolę w pozycji leżącej.
       
      W miniony weekend zdjęcie konsoli trafiło na forum Resetera, na którym widoczny sprzęt znajdował się w rękach jednego z pracowników. Oczywiście zdjęcie nie było na tyle dokładne, żeby można było w 100% zweryfikować choć zdaje się być autentyczne.
       

       
      Sony nie ujawniło żadnych informacji dotyczących rozmiarów i wagi, dlatego użytkownicy postanowili na własną rękę zrobić porównanie na podstawie pomiarów m.in. portów USB oraz napędu Blu-Ray. Porównywane były również przedni panel z konsola konkurencji, czyli Xbox Series X.
       
       
      Pomimo wielkich gabarytów Sony musiało pójść na kompromis w związku z odpowiednim chłodzeniem sprzętu.

      0 komentarzy
      699 wyświetleń
    21. PS5 - wsteczna kompatybilność, 8K, ray tracing, SSD. Pierwsze oficjalne informacje od Sony

      PlayStation 5 otrzyma funkcję wstecznej kompatybilności, a także obsłuży rozdzielczość 8K i ray tracing - wynika z informacji uzyskanych przez redakcję Wired po rozmowie z Markiem Cernym, inżynierem pracującym nad nową konsolą Sony.
       
      Specjalista od sprzętu w japońskim koncernie przekonuje, że PS5 nie zadebiutuje w 2019 roku, choć wiele studiów aktualnie pracuje z deweloperską wersją konsoli, aby móc oswoić się z możliwościami podzespołów.
       
      Procesor PS5 bazuje na trzeciej generacji linii Ryzen od AMD. To ośmiordzeniowa mikroarchitektura 7 nm Zen 2. Z kolei GPU to autorski wariant rodziny Navi od Radeona.
      To pierwsze tak szczegółowe informacje od Sony
      Konsola obsłuży ray tracing, czyli technikę realistycznego śledzenia promieni. Co ciekawe, nie chodzi tylko o światło, a również o dźwięk. PS5 obliczy przykładowo, czy gracz powinien usłyszeć wystrzał pistoletu, lub czy wróg byłby w stanie rozpoznać kroki bohatera gry.
       
      Cerny wierzy, że jednostka odpowiedzialna w konsoli za dźwięk 3D na nowo zdefiniuje aspekt audio w grach wideo.
       
      - To trochę frustrujące, że dźwięk nie zmienił się podczas przejścia z PS3 na PS4. Kolejna konsola pokaże, jak całkowicie inne może być doświadczanie audio, kiedy połączy się je z odpowiednią mocą sprzętu - powiedział inżynier.
       
      Realistyczny dźwięk nie będzie wymagał żadnego dodatkowego sprzętu - źródło hałasu dokładnie usłyszymy rzekomo nawet dzięki telewizyjnym głośnikom.

       
      Granie nabierze podobno nowego wymiaru
      Mark Cerny nie podał szczegółowych informacji o PlayStation VR, ale przyznał, że wirtualna rzeczywistość będzie ważnym elementem PS5, a poza tym dostępne już na rynku gogle będą kompatybilne z nową konsolą.
       
      PlayStation 5 zaoferuje szybki dysk SSD, który skróci czas ładowania. By zademonstrować moc nowego sprzętu, Cerny w obecności redakcji Wired włączył grę Spider-Man na PS4 i deweloperskiej wersji PS5. Szybka podróż zajęła na obecnej konsoli sony 15 sekund, natomiast na nowej - 0,8 sekundy.
       
      Deweloper twierdzi, że dysk PS5 ma przepustowość większą niż jakikolwiek SSD dostępny na rynku dla PC.
       
      Potwierdzono też wsteczną kompatybilność - ponieważ PS5 oparto na architekturze PS4, na nowej konsoli uruchomimy ulubione tytuły obecnej generacji.

       
      God of War uruchomimy też na PS5
      Choć Sony prezentowało działanie PS5 na telewizorze 4K, konsola obsłuży rozdzielczość 8K.
       
      Jeśli chodzi o tytuły startowe dla nowego sprzętu Sony, Cerny nie podzielił się szczegółami. Gdy redakcja Wired wspomniała o Death Stranding, siedzący obok rzecznik prasowy stwierdził, że gra zadebiutuje na PS5, ale inżynier pracujący nad konsolą kolejnej generacji znacząco się uśmiechnął, zawieszając głos. Może to sugerować, że produkcja Hideo Kojimy będzie tytułem przejściowym.


       
      [youtube
       



      Należy nadmienić, że Cerny nie powiedział wprost o „PlayStation 5”, ale używał jednoznacznego wyrażenia - „konsola Sony następnej generacji”.
       
      Źródło: Wired
       
      Odwiedź oryginalną stroną artykułu

      0 komentarzy
      251 wyświetleń
    22. PS4 sprzedało się w 22.3 milionach sztuk na całym świecie

      Sony przedstawia wykres sprzedaży konsol PS4 w roku fiskalnym 2014, który zakończył się z dniem 31 marca 2015. Wynik osiągnięty przez producenta wynosi 14.8 mln sprzedanych sztuk.

      Sony wraz ze wzrostem sprzedaży hardware'u skupiało swoją uwagę również na software, czyli usługi sieciowe i oprogramowanie dostępne pod szyldem Playstation.

       

      Firma patrząc wstecz, planuje sprzedaż 16 milionów konsol Playstation 4 w aktualnym roku fiskalnym.

      Choć wyniki są imponujące to jeszcze sporo brakuje PS4 do wyników sprzedaż swojego poprzednika PS3, który sprzedał się w 80 milionach sztuk od listopada 2013.

       

      Chcący porównać wyniki sprzedaży pomiędzy Sony, a konkurencyjną konsolą Xbox One od Microsoft napotykamy pewien problem ponieważ ten drugi nie ujawnia swoich wyników sprzedaży od listopada 2014, kiedy to ostatnio słyszeliśmy o liczbie 10mln sztuk.

      Nie wiadomo, czy Microsoft w swoich obliczeniach podziela sprzedaż swoich konsol czy łączy wyniki obu, czyli Xbox One oraz Xbox 360.

       

      1 komentarz
      186 wyświetleń
    23. PS4 otrzyma własną aplikację Twitch w przyszłym miesiącu

      Serwisu Twitch chyba nikomu nie muszę przedstawiać. Chociaż informacja o tym, że już niedługo ma się pojawić na konsoli Playstation 4 z pewnością zainteresuje wielu posiadaczy tej konsoli.

      Rok temu Twitch zagościł w menu Xbox One (dokładnie w marcu 2014), natomiast Playstation 4 miał otrzymać swoją aplikację w późniejszym czasie. Niestety sporo przyszło czekać zanim cokolwiek ruszyło w tym temacie. Informacja pojawiła się na oficjalnym blogu Twitch, gdzie dodatkowo opisano kilka najważniejszych możliwości aplikacji.

       

      Twitch umożliwi nie tylko streamowanie naszych poczynań w grach i udostępnianie ich w serwisie innym graczom, ale również pozwoli na oglądanie filmików znajomych bezpośrednio za pomocą konsoli. Dodatkową atrakcją ma być w pełni funkcjonalny czat wraz z emotkami.

      Aplikacja pojawi się również na PS3, PS Vita oraz Playstation TV.

       

      0 komentarzy
      206 wyświetleń
    24. PS4 firmware 9.00 wchodzi w fazę beta - pozwoli Ci zobaczyć trofea z PS5

      Sony najwyraźniej zajmuje się teraz aktualizacją oprogramowania swoich urządzeń. Już mieliśmy do czynienia z aktualizacją dla PlayStation 5 jest obecnie w wersji beta, ale wprowadza za to bardzo dużą liczbę zmian i ulepszeń. Jednak PS4 nie należy pomijać - wersja oprogramowania z oznaczeniem 9.00 jest teraz w publicznej wersji beta dla uczestników programu i ma jeden lub dwa ciekawe dodatki.
       
      W wiadomości e-mail do beta testerów, Sony potwierdziło niektóre z głównych funkcji oprogramowania systemu PS4 9.00. Głównym punktem tym razem dotyczy trofeów. Obecnie nie możesz oglądać trofeów zdobytych w grach na PS5, gdy jesteś zalogowany na PS4. Dzięki tej aktualizacji możesz przeglądać drobiazgi z PS5 na PS4, dzięki czemu rzeczy są teraz nieco bardziej spójne na konsolach!
       
      Dodatkowo, firmware 9.00 wprowadzi kilka innych godnych uwagi rzeczy. Jeśli jesteś właścicielem grupy wiadomości, będziesz mógł ją usunąć (dla siebie i wszystkich osób w partii). Gdy kogoś zablokujesz, możesz również automatycznie opuścić grupę wiadomości zawierającą tylko Ciebie i osobę, którą chcesz zablokować. Jeśli konto dziecka chce mieć pozwolenie na grę w określoną grę, konto rodzica zostanie o tym powiadomione na PS4 i za pośrednictwem aplikacji PlayStation.
       
      Wszystkie te rzeczy wydają się dla nas sensownymi ulepszeniami. Nie ma słowa o tym, kiedy oprogramowanie układowe 9.00 ukaże się dla wszystkich użytkowników PS4, ale oczywiście poinformujemy Cię o tym, jak tylko to nastąpi.
       
      Czy jesteście szczęśliwi, że wkrótce będziecie mogli zobaczyć trofea PS5 na PS4? Podziel się swoją szafką Trofeum w sekcji komentarzy poniżej.

      0 komentarzy
      317 wyświetleń
    25. PS4 Exclusive Games. Nowy filmik od Sony pokazuje, że na PlayStation liczy się fabuła

      Sony uraczyło nas doskonałym filmikiem, w którym możemy zobaczyć gry, dla których kupuje się PlayStation 4.
       

       
      W czasach, gdy króluje rozgrywka sieciowa i z niemal każdego zakamarka wyskakuje battle royale, miło jest obejrzeć materiał skupiający się wyłącznie na fabule i to nie byle jakiej, ponieważ ekskluzywne gry na PlayStation 4 pokazują w doskonały sposób, że singleplayer nie umarł i ma się doskonale.
       
      Filmik prezentuje sześć gier, z których cztery są już dostępne w sprzedaży i okazały się wielkimi hitami. Mowa o God of War, Spider-Man oraz Horizon: Zero Dawn. Oczekiwane gry to natomiast Days Gone (premiera 26 kwietnia 2019) oraz The Last of Us 2 i Ghost of Tsushima (daty premier nieujawnione). Na wideo zabrakło jednej ważnej gry – Death Stranding od Hideo Kojimy. Zapewne dlatego, że jej premiera to temat bardziej odległy niż w przypadku innych zaprezentowanych tytułów.
       
      [youtube https://www.youtube.com/watch?v=_yHssX9lc4E]
       
      Artykuł PS4 Exclusive Games. Nowy filmik od Sony pokazuje, że na PlayStation liczy się fabuła pochodzi z serwisu Planetagracza.pl.
       
      Odwiedź oryginalną stroną artykułu

      1 komentarz
      265 wyświetleń
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej witryny, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.