Skocz do zawartości
Przez Gangst3r

Microsoft otworzył wirtualne konsolowe muzeum Xbox z okazji 20. rocznicy marki

W tym roku wypadła 20. rocznica marki Xbox. Microsoft przygotował z tej okazji masę ciekawych gadżetów, promocji w sklepie Xbox oraz wypuścił nowe akcesoria w limitowanej wersji (zestawy słuchawkowe, kontrolery do konsoli Xbox Series X | S).
 
Jeśli myślicie, że na kilku nowinkach takich jak FanFest (ekskluzywne wydarzenia i promocje), możliwości pobrania kilku tapet i otrzymania dodatkowych gier z poprzedniej generacji w ramach wstecznej kompatybilności to mamy dla was jeszcze jedną nowinkę. Być może nie każdy zaczynał przygodę z marką Xbox od pierwszej konsoli, której premiera odbyła się dokładnie 15 listopada (w Stanach Zjednoczonych), to Microsoft przygotował coś specjalnie dla wszystkich fanów marki - Muzeum Xbox.
 
Można tam wejść bezpośrednio w cyfrowy świat historii marki i zobaczyć jak powstawała nie tylko pierwsza, ale każda kolejna konsola Xbox. Oprócz materiałów wideo z informacjami na temat powstawania pierwszej konsoli Xbox znajdziemy również takie ciekawostki jak pierwsze szkice i projekty sprzętu.
 
Po zalogowaniu możemy uzyskać informacje na temat naszego konta i przeglądnąć całą naszą historię pobytu z marką.
 
 
Czy już odwiedziłeś Muzeum Xbox? Jakie podobała ci się wędrówka po wirtualnym muzeum? Jak zwykle czekamy na Twoją wypowiedź w sekcji komentarzy poniżej.
Czytaj więcej..
Przez Gangst3r

Wersje dla nowej generacji gier Cyberpunk 2077 i Wiedźmin 3 zostały opóźnione do 2022 roku

Mamy złe wieści, ponieważ CD Projekt Red potwierdził dzisiaj, że wersje ich gier przygotowane specjalnie dla nowej generacji Xbox Series X | S i PS5 zarówno Cyberpunk 2077, jak i Wiedźmin 3 będą dostępne dopiero w 2022 roku, a nie jak wcześniej zapowiadano w 2021 roku.
 
W opublikowanym dziś raporcie wyjaśniono, że "na podstawie zaleceń dostarczonych przez osoby nadzorujące rozwój, zdecydowano się przeznaczyć dodatkowy czas na oba projekty". Nowej generacji wersja Cyberpunk 2077 pojawi się w pierwszym kwartale 2022 roku, a Wiedźmin 3 w drugim kwartale 2022 roku.
 
Nikt z nas nie jest prawdopodobnie zbyt zaskoczony opóźnieniem Cyberpunk 2077, ale Wiedźmin 3 wydaje się trochę mniej nieoczekiwanym projektem na tej liście, biorąc pod uwagę, że gra ma już przeszło 6 lat, a za sobą sporo modyfikacji usprawniających jej mechanikę oraz animacje graficzne.
 
Ostatecznie wszyscy będziemy musieli poczekać trochę dłużej, aby uzyskać praktyczne informacje o tych bezpłatnych aktualizacjach dla nowej generacji.
 
Co sądzisz o opóźnieniu przejścia na Cyberpunk 2077 i Wiedźmina 3 na Xbox Series X|S oraz PS5? Powiedz nam poniżej.
Czytaj więcej..
Przez Gangst3r

Ubisoft podobno pracuje nad nową główną serią gry Splinter Cell

Mamy dziś więcej ekscytujących wiadomości do przekazania, ponieważ według nowego raportu, Ubisoft w końcu pracuje nad zupełnie nową grą Splinter Cell! Ten raport pochodzi od doświadczonego w branży gier Toma Hendersona i ludzi z Video Games Chronicle - warto śledzić ten serwis ponieważ dużo znajdujących się tam informacji często się potwierdza.
 
Według ich "źródła" publikacji, nadchodzący tytuł zmierza do "odzyskania sfrustrowanych fanów, rozgoryczonych ostatnimi wysiłkami w sprawie ożywienia serii w przestrzeni mobilnej i VR". Jak twierdzą, gra jest jeszcze we wczesnej fazie produkcji, prowadzonej przez studio spoza tradycyjnej bazy Ubisoftu w Montrealu, a całość może zostać ogłoszona dopiero w przyszłym roku.
 
Ubisoft został podobno poproszony przez VGC o komentarz w tej sprawie, ale firma odmówiła udzielenia odpowiedzi.
 
Jak zapewne wiecie, od 2013 roku nie pojawiła się żadna gra głównego nurtu trylogii Splinter Cell, więc czekaliśmy prawie dekadę na tę pozorną kontynuację. Po prostu trzymamy kciuki i palce u nóg, że ta informacja się niebawem potwierdzi.
 
Jakie są twoje przemyślenia na ten temat? Daj nam znać w sekcji komentarzy poniżej.
Czytaj więcej..
Przez Gangst3r

Nowa aktualizacja oprogramowania układowego PS5 jest już dostępna do pobrania

Sony właśnie wydało kolejną aktualizację oprogramowania systemowego PlayStation 5. Kilka tygodni po pojawieniu się największej jak dotąd aktualizacji oprogramowania układowego PS5, które wprowadza między innymi obsługę dysków SSD na szynie PCI 4.0 M.2 NVME dostępna jest nowa łatka, gotowa do pobrania i zainstalowania już teraz.
 
Najnowsza wersja aktualizacji oprogramowania układowego PS5 to 21.02-04.02.00 i ma 913,7 MB. Nie oczekujcie jednak, że ta aktualizacja wprowadzi duże, zauważalne zmiany - ulubiona notatka wszystkich powraca.
 
"Ta aktualizacja oprogramowania systemowego poprawia wydajność systemu."
Zamknij oczy. Niech słowa rozbrzmiewają echem w twoim umyśle. To stwierdzenie oznacza naszą przeszłość i przyjdzie do nas ponownie w przyszłości. To relaksujące, prawda? Eh... może na tym zakończmy tą ironię.
 
Po powrocie do pokoju pobierz aktualizację oprogramowania układowego PS5, aby utrzymać konsolę w jak najlepszej formie. Następnym razem postaramy się skupić na większych wydaniach aktualizacji, które wprowadzają coś więcej, niż.... poprawioną wydajność systemu (do czego już zdążyłem przywyknąć na moim Realme 7 Pro w oczekiwaniu na Androida 12).
 
A wy już pobraliście swoje aktualizacje na PS5? Dajcie znać w komentarzach poniżej.
Czytaj więcej..
  • Popularne artykuły

  • Kup Mario Kart 8 i pobierz drugą grę całkowicie za darmo

    Nintendo wyszło do graczy z ciekawą promocją. Z okazji zbliżającej się premiery Mario Kart 8 dostaniemy drugą grę całkowicie za darmo. Wystarczy tylko w terminie od 30 maja do 31 czerwca zarejestrować swoją kopię Mario Kart 8 na stronie Club Nintendo.
     
    Gry, w które zagramy to:  Legend of Zelda: The Wind Waker HD, New Super Mario Bros U, Monster Hunter 3 Ultimate, Game & Wario, Pikmin 3, The Wonderful 101, Sonic Lost World, Nintendo Land, Wii Party U, Mario & Sonic at the Sochi 2014 Olympic Winter Games.

    • MCL
    0 komentarzy
    176 wyświetleń

    Microsoft wkracza do naszych telewizorów

    Wiadome było od początku jaką drogą podąży Microsoft. Po zatrudnieniu kilku speców z Hollywoodu można już odliczać dni w kalendarzu do startu pierwszego serialu Microsoftu, opowiadającego historię Halo. Tak Major Nelson komentuje to co już niedługo stanie się faktem:
     
     
     
    "Xbox Entertainment Studios zatrudnił topowe talenty prosto z Hollywoodu by wyprodukować swoje serię serialów telewizyjnych, z nazwiskami takimi jak Steven Spielberg czy Ridley Scott dla dwóch oddzielnych projektów związanych ściśle z Halo - ale to dopiero początek. "
     
     
     
    Możemy spodziewać się wiele. Pierwszy odcinek serialu od Microsoftu wystartuje w czerwcu, lecz nie to jest najważniejsze. Dziennikarze zaproszeni na konferencje Microsoftu zostali obdarzeni małym teaserem, w którym ujawniały się takie tytuły jak Gears of War, Fable, State of Decay, Forza i Age of Empires. Napakowany akcją i dramatem serial Gears of War? Epicka i baśniowa podróż do świata Fable? Dynamiczna jazda rodem z Fast and Furious w serialu Forzy? A może kalka Gry o Tron w serialu Age of Empires? Na papierze możliwości są wręcz niestworzone, i mogą pójść naprawdę dobrze. W praktyce... wszystko się okaże.

    • MCL
    3 komentarze
    224 wyświetleń

    Produkcja Xbox One zostanie wstrzymana?

    Wojna konsol rozkręca się na dobre. Xbox One wyraźnie traci do swojej konkurencji w postaci Playstation 4, ale nikt nie spodziewał się takiej przewagi i przynależności samych graczy do maszynki Sony. Przez co Microsoft sprzedał tylko 5 milionów sztuk Xbox One w stosunku do siedmiu milionów Playstation 4. I to nie wszystko, bowiem CFO Microsoftu Amy Hood, stwierdziła, że " inwentarz kanałowy konsol Xbox spada". Co to oznacza z punktu widzenia sprzedawców? To, że konsole nie schodzą. Zalegają w magazynach, przez co współczynnik podaży do popytu wzrasta. W teorii, zmniejszenie produkcji konsol Xbox kosztem zmniejszenia podaży i wyrównania jej do popytu jest niezbyt logicznym rozwiązaniem. Prościej byłoby obniżyć cenę konsoli, by nie odejmować słupka podaży, jednocześnie zwiększając popyt (gracze na pewno skusiliby się na konsole nawet te 20-30 dolarów tańszą), przez co sama marka zyskałaby w oczach graczy. Ruch trochę nieudolny, widać, że Microsoft woli ostrożnie rozgrywać karty. Co chyba zdradza poniekąd, że sami doskonale zdają sobie sprawę, że są na przegranej pozycji.

    • MCL
    5 komentarzy
    243 wyświetleń

    Powrót Rock Band

    Zanim wszyscy po przeczytaniu tytułu odkurzą swoje plastikowe gitary i perkusje, najpierw kubełek zimnej wody wylanej na łeb. CEO Harmonixu, Alex Rigopulos oznajmił, że jego firma ma "wielkie plany" co do powrotu Rock Band i Dance Central na najnowsze konsole. Nie chciał natomiast zdradzić nic więcej poza tym, że te tytuły są "bardzo bliskie" Harmonixowi i planuje je wprowadzić do najnowszej generacji konsoli "z pełną mocą".
     
     
     
    Świetny pomysł Harmonixu, kiedy wydawało się, że gry muzyczne miały swoje pięć minut i umarły, jak każdy większy bądź mniejszy trend, oni planują powrócić do korzeni. Niestety, obawiam się, że nie będzie to takie proste i Harmonix będzie musiał wykorzystać nieco więcej swojej kreatywności, wszak tak naprawdę, wszystko co gracze chcieli od Rock Banda, już mają pochowane w swoich szafkach, oraz pobrane na dysku w postaci kilkudziesięciu DLC. Oby tylko nie był to krok i ukłon dla casuali, dalej chcemy by poziom Expert kopał nas po jajach i wykręcał palce.
     
     
     
    Oczywiście, rzekomy powrót serii wznieci na nowo wojnę między wymiataczami prawdziwej gitary i tymi plastikowymi, lecz kilka DLC do RockSmith 2014, dla ludzi z prawdziwym wiosłem, powinno ostudzić zapały internetowych napinaczy.

    • MCL
    6 komentarzy
    295 wyświetleń

    Trials Fusion w wyższej rozdzielczości na PS4

    Wojna o rozdzielczość i grafikę w poprzedniej generacji konsol nie miała aż tak wielkiego znaczenia, bowiem obie mainstreamowe konsole prezentowały zbliżony poziom. Oczywiście, pojawiały się kwiatki, jak Bayonetta, która w wersji na PS3 została została wręcz okrojona graficznie i "wzbogacona" o chrupiąca animację. Niestety, mamy początek najnowszej generacji, a już wyraźnie widać przewagę jednej konsoli nad drugą. Która gra tym razem oskubała Xbox One? Trials Fusion.
     
     
     
    Trials Fusion to kontynuacja świetnej zręcznościówki, Trials HD. Która to z kolei jest duchowym spadkobiercą Elastomanii.  W grze chodzi o to, by dostać się z punktu A do punktu B przez trasę, po której poruszamy się w dwóch wymiarach. Żeby nie było za łatwo, trasa posiada wiele utrudnień, wyskoków, ramp, i bóg wie co jeszcze, więc trzeba się trochę nagimnastykować. Z reguły trasy nie są zbyt długie, lecz by je pokonać potrzebujemy wielkiej precyzji w sterowaniu.
     
     
     
    Pewnie teraz zastanawiacie się po co to wszystko piszę, przecież prawie każdy gracz słyszał o Trials HD. Ano po to, by przybliżyć wam mechanikę gry. Gry, która na PS4 ukaże się w pełnym 1080p przy 60 klatkach na sekundę, natomiast na Xbox One w zaledwie 900p. Ja jeszcze jestem w stanie zrozumieć Tomb Raidera, który na Xbox One przycina i wyświetla mniejszą rozdzielczość. Bo nowa maszyna, bo devkity tyle co wydane, bo nie wiadomo jak to zaprogramować, bo przydzielono zrobienie portu stażyście na pół etatu... Ale, na boga, gra która nazywa się Trials Fusion i jest kontynuacją prostej gry zręcznościowej? Jeszcze trochę i PS4 naprawdę odskoczy w wyścigu zbrojeń na dobre. Niestety, nie sposób oprzeć się wrażeniu, że otrzymaliśmy od Microsoftu konsolę, która nie jest gotowa, by zyskać miano konsoli nowej generacji.

    • MCL
    1 komentarz
    197 wyświetleń

    Kolejny deserter z Naughty Dog

    Źle się dzieje w Naughty Dog. Niecały miesiąc temu odszedł Kreatywny Dyrektor Amy Henning, a dziś w jego ślady podążył Dyrektor Gier Justin Richmond. Sony Computer Entertainment of America ogłosiło, że daty premiery najnowszego Uncharted dla PS4 pozostaną niezmienione.
     
     
     
    Co prawda Richmond odszedł na dobrych warunkach z dobrą myślą o przyszłości firmy w tle, tak zdaje się, że jest coś czego nikt do końca nie mówi. To drugie takie odejście człowieka, który piastował wysokie stanowisko w Naughty Dog w przeciągu miesiąca. Rotacja w kadrach? Powiew świeżej krwi? Tego nie wiemy i raczej nie dowiemy się nigdy. Tak sam Richmond komentuje sytuację:
     
     
     
    "Dokonałem decyzji by opuścić Naughty Dog. Kocham tą firmę i ludzi oraz wiem, że będą oni dalej tworzyć wspaniałe gry. Z lepszych wieści, dołączyłem do studia Riot Games. Z ich innowacyjnym projektem po prostu nie mogę się doczekać, kiedy zacznę pracę. "
     
     
     
    Oby tylko najnowsze Uncharted nie ucierpiało na tych przenosinach.

    • MCL
    1 komentarz
    202 wyświetleń

    GameStop zamyka oddział Spawn Labs

    GameStop ogłosił niedawno, że zamyka swój oddział Spawn Labs. Był to oddział zajmujący się badaniami i rozwojem, a konkretnie pracował nad opracowaniem systemu graniem w chmurze. Wice-prezydent GameStopu, zajmujący się inwestycjami, stwierdził, że gracze nie są jeszcze gotowi na rewolucję.
     
     
     
    "Podczas gdy granie w chmurze wydaje się dostarczać graczom innowacji i rewolucji w ich dotychczasowym postrzeganiu rzeczywistości gry, tak niestety gracze nie są jeszcze gotowi, by zaadoptować tego typu serwisy na tyle, by tworzyć wokół tego cały model biznesowy. "
     
     
     
    W zamian tworzenia swoich własnych , GameStop będzie teraz oferował sprzedaż kart pre-paidowych dla Playstation Now, systemu grania w chmurze autorstwa Sony. Uważam, że to dobry krok, ponieważ, wszystkie odważne systemy grania w chmurze dotychczas spaliły na panewce i nigdy nie przyniosły oczekiwanych rezultatów, podczas gdy Sony naprawdę może coś z tego zrobić, choćby zważywszy na fakt, że jej oferta to nie najnowsze produkcje, tylko starsze hity, w które często nie mamy już fizycznej możliwość zagrać.

    • MCL
    2 komentarze
    279 wyświetleń

    Ulgi podatkowe dla twórców gier w Wielkiej Brytanii

    Jestem przeciwny mieszaniu się spraw polityki w strefę przeznaczoną dla gier, ale koło tej wiadomości nie mogłem przejść obojętnie. Komisja Europejska uchwaliła właśnie plan dla zniesieniu obowiązków podatkowych dla gier, które spełniają określone kryteria.
     
     
     
    A kryteria? No cóż, żeby nie płacić podatków gra musi przejść pewne kulturowe kryteria. Kryteria te będą dotyczyć znanych osób, kultury, historii czy miejsc Imperium Brytyjskiego. Czyli, patrząc w przeszłość, gry takie jak "The Italian Job", "The Getaway" i inne oparte na miejscu akcji, historii, kultury czy postaci Angielskich mogłyby liczyć na znaczne ulgi podatkowe.
     
     
     
    Dobry krok w promowaniu kultury. Gdyby tylko Polscy politycy... nie nie nie. Nie mieszajmy świata gier do polityki. Cieszmy się z Wiedźmina i wypatrujmy jego nadchodzącej wersji.

    • MCL
    0 komentarzy
    201 wyświetleń

    Devil's Third w produkcji

    Ah, Tomonobu Itagaki... jedna z najbardziej kontrowersyjnych postaci w Japońskim developingu gier. Twórca gier legend, jak Ninja Gaiden oraz Dead or Alive, ich duchowy spadkobierca. Wyrzucony ze swojego własnego Team Ninja za rzekome molestowanie pracownic, znany z wielu wybryków i nieszablonowych wypowiedzi, ale jednego nie można mu odmówić. Łeb do tworzenia gier to on ma. Tym razem razem ze swoim Valhalla Game Studios i zaufanymi developerami wyciągniętymi z Team Ninja zabrał się za tworzenie swojej najnowszej produkcji, Devil's Third.
     
     
     
    Co prawda gra została ogłoszona już w 2010 roku, ale niejako od tamtego czasu słuch po niej zaginął. Dopiero w 2012 wydawca THQ ogłosił upadłość i, skracając tą historię, Itagaki wreszcie dziś nabył prawa do tej gry. Devil's Third miało wstrząsnąć rynkiem gier, będąc nie tyle co samą grą, ile częścią popkultury. Mangi, Anime, książki, filmy, to wszystko miało nakręcać sprzedaż gry i wyrobienie jej marki. Devil's Third miało się ukazać swego czasu na PS3, Xboxa 360 i PC, ale ze względu na pojawienie się nowych konsol twórca prawdopodobnie myśli o porcie gry na najnowsza generację.
     
     
     
    Kiedy THQ ogłaszało upadłość, gra była skończona w 80%. Dziś Itagaki odważnie celuje w wydanie gry jeszcze w tym roku. Czy to dobry pomysł? Gra miała być połączeniem Onimushy, Devil May Cry oraz... WET. Czyli szybka akcja, strzelanie, siekanie... Mi się podoba. Mało ostatnimi czasy gier nastawionych na szybką akcję, gdzie trzeba strzelać szybciej niż się myśli. Zobaczymy, czy Itagakiemu uda się zbudować grę, która ponownie zawładnie sercami graczy.

    • MCL
    0 komentarzy
    210 wyświetleń

    Microsoft: Xbox One nie będzie cross-platformowy

    Xbox One technicznie jest w stanie zapewnić rozgrywkę cross-platformową, ale Microsoft na to nie pozwala, wedle tego co twierdzi developer War Thundera, Anton Yudintsev.
     
     
     
    "Microsoft  kompletnie nie pozwala na rozgrywkę cross-platformową, co oznacza że
    nie pojawi się na Xbox One. " 
     
     
    Czemu Microsoft blokue tego typu możliwość? "By zapewnić wszystkim graczom dobre doświadczenie" - tak twierdzi Yudintsev.
     
     
     
    Co ciekawe, Phil Spencer zapewnił wcześniej, że rozgrywka cross-platformowa pomiędzy Xbox One a PC "ma sens", oraz, że "nie powinien ujawniać detali" sugerując, że coś może być na rzeczy. Może chodziło o innego typu gry? Ciężko stwierdzić, co Microsoftowi chodzi po głowie.

    • MCL
    0 komentarzy
    296 wyświetleń
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej witryny, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.